D3 ve Středočeském kraji

Praha – Tábor – České Budějovice – Rakousko
Odpovědět

Na kterou stavbu (či její část) bude vydáno první pravomocné územní rozhodnutí?

0301 (nepočítá se krátký úsek k MÚK s R1 s již vydaným ÚR :-))
20
17%
0302
7
6%
0303
5
4%
0304
11
9%
0305/I
74
63%
 
Celkem hlasů: 117

Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/3 (Praha) - Mirošovice - Č. Budějovice - st. hranice

Příspěvek od Lenny »

Mohou se zprovoznit 0301-3 a 0304-0305/I dle EIA. Uvidíme jak to nakonec dopadne. Těžko spekulovat co bude za 15 let. :lol:
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od kot »

UŽ za 15 let ...? :D :lol:
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Aram96 »

Větší salámování zde nemá ani nejmenší smysl. Prostě po Benešov od severu nebo od jihu. Nic mezitím. Ale souhlasím, že kdyby jižní část stála, tak jsou nějaké debaty o změně trasování vyloučené a odpůrci by sklapli.
Jaká je situace vůbec na jih od Prahy, Jílové apod. ? Také tam velká část lidí dojíždí za prací do Prahy, byť tam kapacitní infrastruktura není ?
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Honey72 »

To sice dojíždějí, ale nechtějí dálnici za pozemkem, který přece tak levně koupili .-) Podpora bude vždy a jen u řidičů, kteří se musí vléct přes Benešov. Místní dálnici moc nepodporují. Průmyslové zóny žádné. Prostě tu chybí tlak a pomoc jako u měst, které trápí vysoký provoz.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Lenny »

Klidně bych to zprovoznil po jednotlivých stavbách. Dobrý každý kilometr.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Saljack
Příspěvky: 570
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Saljack »

Ale dává dobrý smysl udělat dálnici od Mezna za Votice na I/18. Vyřešil by se tím Miličín a tenhle úsek na I/3 je asi nejhnusnější samé nepřehledné stoupání, klesání a zatáčky. Navíc se tam tomu neříká Česká Sibiř jen tak.
Greyfin
Příspěvky: 160
Registrován: 3.5.2009 15:50:49

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Greyfin »

Saljack píše:Ale dává dobrý smysl udělat dálnici od Mezna za Votice na I/18. Vyřešil by se tím Miličín a tenhle úsek na I/3 je asi nejhnusnější samé nepřehledné stoupání, klesání a zatáčky. Navíc se tam tomu neříká Česká Sibiř jen tak.
No pokud se zadaří a bude D3 přes Českou Sibiř, tak i v budoucnu to bude z hlediska počasí problematický úsek jako D1 u Humpolce. Ale pochopitelně dálnice je lepší stav než stávající I/3
Svatosp
Příspěvky: 464
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Svatosp »

Me hlavne rozum nebere, proc se privadec k Benesovu cca 15km neudelal jako 4-pruh hned, pripadne nedoslo k postupnemu prestaveni metodou salama(jako se treba delala R35 do Liberce), vzdyt je to cast mezinarodniho tahu E55 a co si pamatuju, tak kapacitne tam byl problem vzdycky!
Mohlo to byt vyresene uz 30 let a D3 se mohla uz taky davno vystavet po Vaclavickou spojku. Nechapu, proc se to neresilo takhle ale zcela nesmyslne se vedou ty bojuvky o cele trase D3 ve Stredoceskem kraji.
On ten usek pres Posazavi je opravdu hodne problematicky a osobne myslim, ze ty obyvatele ve vetsine o napojeni na dalnici fakt nestoji a opravnene se boji, ze tam prestanou mit klid a tak si radsi rano v te kolone chvili postoji, stejne jde o nekolik vesnica par satelitu a zase tak daleko to uz ke stavajicimu okruhu neni ani ted.
Snowman
Příspěvky: 152
Registrován: 13.9.2012 10:02:57

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Snowman »

Skutečnost, že je v Posázaví hezky, je sice asi sama o sobě pravdivá, ale objektivně nahlíženo to zase žádná oblast "nezměrné přírodní hodnoty" není. Nejde o národní park, ani CHKO či jinou velmi významnou oblast z hlediska ochrany přírody a krajiny. V Evropě se určitě najdou oblasti, kde dálnice vedou přírodně hodnotnějšími částmi krajiny. Navíc jde o oblast bezprostředně přihléhající k hlavnímu městu, takže těžko lze očekávat, že ta oblast bude navždy zcela nezastavěná a nedotčená ve stávající podobě.
Nahnat po dostavění D3 v jižních Čechách/S10 v Rakousku všechnu dopravu na úsek D1 od Mirošovic k Praze bez přímého napojení D3 na Pražský okruh by opravdu fakticky znamenalo dle mého trvalý kolaps dopravy v exponovaným časech.
Svatosp
Příspěvky: 464
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Svatosp »

Snowman píše:Skutečnost, že je v Posázaví hezky, je sice asi sama o sobě pravdivá, ale objektivně nahlíženo to zase žádná oblast "nezměrné přírodní hodnoty" není. Nejde o národní park, ani CHKO či jinou velmi významnou oblast z hlediska ochrany přírody a krajiny. V Evropě se určitě najdou oblasti, kde dálnice vedou přírodně hodnotnějšími částmi krajiny. Navíc jde o oblast bezprostředně přihléhající k hlavnímu městu, takže těžko lze očekávat, že ta oblast bude navždy zcela nezastavěná a nedotčená ve stávající podobě.
Nahnat po dostavění D3 v jižních Čechách/S10 v Rakousku všechnu dopravu na úsek D1 od Mirošovic k Praze bez přímého napojení D3 na Pražský okruh by opravdu fakticky znamenalo dle mého trvalý kolaps dopravy v exponovaným časech.
Uzemi to neni sice chranene ale chranenych zivocicu tam asi bude hodne, kdyz zrusili vyjimku z ochrany živočichů :-) a poslali ji zase na par let k ledu.
Ta doprava, co by jela po D1, kdyz by byla stredoceska cast bude stejna, jako az se dodela D3 k hranicim a myslim, ze hodne podobna jako ted, ze by byla o hodne vyssi kdyby byla stredoceska cast, to urcite ne.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Aram96 »

Honey72 píše:To sice dojíždějí, ale nechtějí dálnici za pozemkem, který přece tak levně koupili .-) Podpora bude vždy a jen u řidičů, kteří se musí vléct přes Benešov. Místní dálnici moc nepodporují. Průmyslové zóny žádné. Prostě tu chybí tlak a pomoc jako u měst, které trápí vysoký provoz.
Pokud není tlak na stavbu ani u místních “našeho typu” (řidičů, kteří by dálnici uvítali), tak se bude ta dálnice opravdu prosazovat těžko. Nejlépe se prosazuje dálnice typu D6, kde víceméně kopíruje původní silnici a jen dodělává obchvaty, tady je to přesný opak :D
Třeba já osobně jsem pro D3 jen proto (kromě opravdu zajímavých stavebních objektů), že zatím dávám za pravdu tvrzení, že I/3 nejde jinak rozšířit. Pokud by šla (i kdyby jen jako S 21,5/100) bylo by to určitě rozumnější řešení (dohromady s rozšířením D1 na 8-pruh). Dokud nebude na silnicích pod Prahou opravdu silný provoz, tlak na dálnici bude od místních slabý. :? Navíc se trochu obávám, že po dostavbě D4 či případně modernizaci I/20 Písek-ČB doprava na I/3 o něco poklesne a tlak se zase o něco sníží. :(
Naposledy upravil(a) Aram96 dne 1.2.2021 12:38:32, celkem upraveno 1 x.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od jozka »

Ale dává dobrý smysl udělat dálnici od Mezna za Votice na I/18.
A celou I/3+I/18 vmacknout sem?

Jak je to s tim destem a okapem?
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od martas »

Blíže jsem nezkoumal, ale když někde u EIA vidím, že to nepodléhá dalšímu posuzování, je to určitě dobrá zpráva :-) Takže zde: https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/E ... 91?lang=cs
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Aram96 »

Jde o prodloužení tunelu Luka a další úpravy, které jsou nyní v plánu, ale podle staré EIA nebyly. No .. ač je tenhle závěr logický (proč by malé změny měly mít zásadní vliv na ŽP), tak se obávám, že i tohle může být použito pro blokaci a zdržení přípravy. :(
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Lenny »

A viděli jste u toho datum červen 2020?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Aram96 »

No já se přiznám, že ne, logicky jsem počítal, že to je nové info. :) Tím pádem už to nemůže být ani napadeno u soudu ze strany nějakých ekoteroristů ?
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Aram96 »

Aha, tak podle letáků 3 rozklady, víc info zatím není.
jamato
Příspěvky: 20
Registrován: 3.7.2019 22:29:52

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od jamato »

Prisly nove letaky. Jedinou zmenou je ocekavany posun zahajeni, nyni na 2025. Co tam ten pulrok s temi rozklady delaji?
alabastr
Příspěvky: 555
Registrován: 5.11.2017 12:50:18
Bydliště: Praha

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od alabastr »

jamato píše:Prisly nove letaky. Jedinou zmenou je ocekavany posun zahajeni, nyni na 2025. Co tam ten pulrok s temi rozklady delaji?
V dnes zveřejněném letáku k úseku Praha-Jílové je na konci uvedeno: "Dne 21. 1. 2021 bylo vydáno Rozhodnutí o rozkladu MŽP – podané rozklady byly zamítnuty."
KIV
Příspěvky: 171
Registrován: 12.3.2012 23:35:51
Bydliště: České Budějovice

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od KIV »

mstitek
Příspěvky: 336
Registrován: 15.8.2017 22:28:46

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od mstitek »

Tímhle stylem bude brzo podjatý už skoro každý úřad v téhle zemi. Jestli by nebylo lepší poprosit němce nebo rakušáky, aby to udělali za nás.
Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Honzl »

S tou tzv. podjatostí to není v pořádku a nějaký právník by to měl napadnout a sněmovna zákonem upřesnit či zrušit. Vždyť pokud není lokálních námitek a naopak lokální volené úřady souhlasí a snaží se usilovně uskutečnit v jejich lokálním zájmu stavbu plánovanou vládou a sněmovnou, tedy volenými orgány moci lidu podle územního plánu, je pozitivní podjatost naopak nutná v zájmu rychlého řešení, které si místní podjatě přejí. Pokud by tahle právní blbost byla brána doslova, nemohlo by se nikdy nic uskutečnit a v mezinárodních souvislostech bychom třeba mohli požádat vládu nepodjatého Finska, aby se trochu povměšovalo do našich státních, krajských, okresních a místních záležitostí a rozhodlo v podobném případě a vyžadovalo v Bruselu finance na svůj domácí projekt. Proč má třeba Plzeň rozhodovat o tom, co se staví v Budějovicích? Vždyť je logické, aby byla proti tomu a chtěla místo toho logicky bránit stavbu na svém vlastním písečku. Takže kdokoliv chce cokoliv prosazovat či potvrzovat na svém území by měl být vždy podjatý, neboť jinak ho voliči musí odmítnout, jelikož na ně kašle... Najde se právník, či poslanec, který by do tohodle praštil?
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od kot »

Honzle, právníků je dneska více než malířů pokojů. To problém není. Jde o to kdo žalobu podá a právníka ZAPLATÍ...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Aram96 »

https://zdopravy.cz/stredoceska-d3-kraj ... ina-79198/
Já bych začal připravovat obchvat Miličína, Lipůvky, Lažan na I/43 a pro jistotu ještě Mikulova, ten má historicky obchvatů málo. :kladivo:
Teď vážně .. to už bych se opravdu vážněji zabýval oddělením toho úseku 0305/I a jeho postavením samostatně v předstihu, byť u D3 je podle mě na místě stavět celých 60 km naráz a s pomocí PPP. Ještě chvíli prověřujte obchvat Miličína a ta I/3 začne být reálná ke zkapacitnění na 4-pruh podobný jako vede na Liberec. Jenže zkapacitnění D1 na 8-pruh už tak reálné nebude, že .. :crazy:
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Lynx »

Tak ona stávající I/3 pořád ponese nemalou dopravní zátěž, i po dostavbě D3, takže obchvaty na stávající I/3 bych neironizoval. Je ale fakt, že zrovna Miličín je hned na začátku, kde se D3 odděluje, takže tam je obchvat opravdu trochu luxus. Ale Olbramovice ty si to podle mě obhájí.

Jsem mimochodem docela zvědav (pokud se toho tedy dožiju), jestli zůstane stávající I/3 jako první třída i po dostavbě D3, protože je od nové D3 docela daleko - nůžky se směrem na sever rozevírají ...
Odpovědět

Zpět na „D3“