D3 ve Středočeském kraji
Re: I/3 (Praha) - Mirošovice - Č. Budějovice - st. hranice
Mohou se zprovoznit 0301-3 a 0304-0305/I dle EIA. Uvidíme jak to nakonec dopadne. Těžko spekulovat co bude za 15 let.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D3 ve Středočeském kraji
UŽ za 15 let ...?
Re: D3 ve Středočeském kraji
Větší salámování zde nemá ani nejmenší smysl. Prostě po Benešov od severu nebo od jihu. Nic mezitím. Ale souhlasím, že kdyby jižní část stála, tak jsou nějaké debaty o změně trasování vyloučené a odpůrci by sklapli.
Jaká je situace vůbec na jih od Prahy, Jílové apod. ? Také tam velká část lidí dojíždí za prací do Prahy, byť tam kapacitní infrastruktura není ?
Jaká je situace vůbec na jih od Prahy, Jílové apod. ? Také tam velká část lidí dojíždí za prací do Prahy, byť tam kapacitní infrastruktura není ?
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D3 ve Středočeském kraji
To sice dojíždějí, ale nechtějí dálnici za pozemkem, který přece tak levně koupili .-) Podpora bude vždy a jen u řidičů, kteří se musí vléct přes Benešov. Místní dálnici moc nepodporují. Průmyslové zóny žádné. Prostě tu chybí tlak a pomoc jako u měst, které trápí vysoký provoz.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D3 ve Středočeském kraji
Klidně bych to zprovoznil po jednotlivých stavbách. Dobrý každý kilometr.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D3 ve Středočeském kraji
Ale dává dobrý smysl udělat dálnici od Mezna za Votice na I/18. Vyřešil by se tím Miličín a tenhle úsek na I/3 je asi nejhnusnější samé nepřehledné stoupání, klesání a zatáčky. Navíc se tam tomu neříká Česká Sibiř jen tak.
Re: D3 ve Středočeském kraji
No pokud se zadaří a bude D3 přes Českou Sibiř, tak i v budoucnu to bude z hlediska počasí problematický úsek jako D1 u Humpolce. Ale pochopitelně dálnice je lepší stav než stávající I/3Saljack píše:Ale dává dobrý smysl udělat dálnici od Mezna za Votice na I/18. Vyřešil by se tím Miličín a tenhle úsek na I/3 je asi nejhnusnější samé nepřehledné stoupání, klesání a zatáčky. Navíc se tam tomu neříká Česká Sibiř jen tak.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Me hlavne rozum nebere, proc se privadec k Benesovu cca 15km neudelal jako 4-pruh hned, pripadne nedoslo k postupnemu prestaveni metodou salama(jako se treba delala R35 do Liberce), vzdyt je to cast mezinarodniho tahu E55 a co si pamatuju, tak kapacitne tam byl problem vzdycky!
Mohlo to byt vyresene uz 30 let a D3 se mohla uz taky davno vystavet po Vaclavickou spojku. Nechapu, proc se to neresilo takhle ale zcela nesmyslne se vedou ty bojuvky o cele trase D3 ve Stredoceskem kraji.
On ten usek pres Posazavi je opravdu hodne problematicky a osobne myslim, ze ty obyvatele ve vetsine o napojeni na dalnici fakt nestoji a opravnene se boji, ze tam prestanou mit klid a tak si radsi rano v te kolone chvili postoji, stejne jde o nekolik vesnica par satelitu a zase tak daleko to uz ke stavajicimu okruhu neni ani ted.
Mohlo to byt vyresene uz 30 let a D3 se mohla uz taky davno vystavet po Vaclavickou spojku. Nechapu, proc se to neresilo takhle ale zcela nesmyslne se vedou ty bojuvky o cele trase D3 ve Stredoceskem kraji.
On ten usek pres Posazavi je opravdu hodne problematicky a osobne myslim, ze ty obyvatele ve vetsine o napojeni na dalnici fakt nestoji a opravnene se boji, ze tam prestanou mit klid a tak si radsi rano v te kolone chvili postoji, stejne jde o nekolik vesnica par satelitu a zase tak daleko to uz ke stavajicimu okruhu neni ani ted.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Skutečnost, že je v Posázaví hezky, je sice asi sama o sobě pravdivá, ale objektivně nahlíženo to zase žádná oblast "nezměrné přírodní hodnoty" není. Nejde o národní park, ani CHKO či jinou velmi významnou oblast z hlediska ochrany přírody a krajiny. V Evropě se určitě najdou oblasti, kde dálnice vedou přírodně hodnotnějšími částmi krajiny. Navíc jde o oblast bezprostředně přihléhající k hlavnímu městu, takže těžko lze očekávat, že ta oblast bude navždy zcela nezastavěná a nedotčená ve stávající podobě.
Nahnat po dostavění D3 v jižních Čechách/S10 v Rakousku všechnu dopravu na úsek D1 od Mirošovic k Praze bez přímého napojení D3 na Pražský okruh by opravdu fakticky znamenalo dle mého trvalý kolaps dopravy v exponovaným časech.
Nahnat po dostavění D3 v jižních Čechách/S10 v Rakousku všechnu dopravu na úsek D1 od Mirošovic k Praze bez přímého napojení D3 na Pražský okruh by opravdu fakticky znamenalo dle mého trvalý kolaps dopravy v exponovaným časech.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Uzemi to neni sice chranene ale chranenych zivocicu tam asi bude hodne, kdyz zrusili vyjimku z ochrany živočichů a poslali ji zase na par let k ledu.Snowman píše:Skutečnost, že je v Posázaví hezky, je sice asi sama o sobě pravdivá, ale objektivně nahlíženo to zase žádná oblast "nezměrné přírodní hodnoty" není. Nejde o národní park, ani CHKO či jinou velmi významnou oblast z hlediska ochrany přírody a krajiny. V Evropě se určitě najdou oblasti, kde dálnice vedou přírodně hodnotnějšími částmi krajiny. Navíc jde o oblast bezprostředně přihléhající k hlavnímu městu, takže těžko lze očekávat, že ta oblast bude navždy zcela nezastavěná a nedotčená ve stávající podobě.
Nahnat po dostavění D3 v jižních Čechách/S10 v Rakousku všechnu dopravu na úsek D1 od Mirošovic k Praze bez přímého napojení D3 na Pražský okruh by opravdu fakticky znamenalo dle mého trvalý kolaps dopravy v exponovaným časech.
Ta doprava, co by jela po D1, kdyz by byla stredoceska cast bude stejna, jako az se dodela D3 k hranicim a myslim, ze hodne podobna jako ted, ze by byla o hodne vyssi kdyby byla stredoceska cast, to urcite ne.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Pokud není tlak na stavbu ani u místních “našeho typu” (řidičů, kteří by dálnici uvítali), tak se bude ta dálnice opravdu prosazovat těžko. Nejlépe se prosazuje dálnice typu D6, kde víceméně kopíruje původní silnici a jen dodělává obchvaty, tady je to přesný opakHoney72 píše:To sice dojíždějí, ale nechtějí dálnici za pozemkem, který přece tak levně koupili .-) Podpora bude vždy a jen u řidičů, kteří se musí vléct přes Benešov. Místní dálnici moc nepodporují. Průmyslové zóny žádné. Prostě tu chybí tlak a pomoc jako u měst, které trápí vysoký provoz.
Třeba já osobně jsem pro D3 jen proto (kromě opravdu zajímavých stavebních objektů), že zatím dávám za pravdu tvrzení, že I/3 nejde jinak rozšířit. Pokud by šla (i kdyby jen jako S 21,5/100) bylo by to určitě rozumnější řešení (dohromady s rozšířením D1 na 8-pruh). Dokud nebude na silnicích pod Prahou opravdu silný provoz, tlak na dálnici bude od místních slabý. Navíc se trochu obávám, že po dostavbě D4 či případně modernizaci I/20 Písek-ČB doprava na I/3 o něco poklesne a tlak se zase o něco sníží.
Naposledy upravil(a) Aram96 dne 1.2.2021 12:38:32, celkem upraveno 1 x.
Re: D3 ve Středočeském kraji
A celou I/3+I/18 vmacknout sem?Ale dává dobrý smysl udělat dálnici od Mezna za Votice na I/18.
Jak je to s tim destem a okapem?
Re: D3 ve Středočeském kraji
Blíže jsem nezkoumal, ale když někde u EIA vidím, že to nepodléhá dalšímu posuzování, je to určitě dobrá zpráva Takže zde: https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/E ... 91?lang=cs
Re: D3 ve Středočeském kraji
Jde o prodloužení tunelu Luka a další úpravy, které jsou nyní v plánu, ale podle staré EIA nebyly. No .. ač je tenhle závěr logický (proč by malé změny měly mít zásadní vliv na ŽP), tak se obávám, že i tohle může být použito pro blokaci a zdržení přípravy.
Re: D3 ve Středočeském kraji
A viděli jste u toho datum červen 2020?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D3 ve Středočeském kraji
No já se přiznám, že ne, logicky jsem počítal, že to je nové info. Tím pádem už to nemůže být ani napadeno u soudu ze strany nějakých ekoteroristů ?
Re: D3 ve Středočeském kraji
Aha, tak podle letáků 3 rozklady, víc info zatím není.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Prisly nove letaky. Jedinou zmenou je ocekavany posun zahajeni, nyni na 2025. Co tam ten pulrok s temi rozklady delaji?
Re: D3 ve Středočeském kraji
V dnes zveřejněném letáku k úseku Praha-Jílové je na konci uvedeno: "Dne 21. 1. 2021 bylo vydáno Rozhodnutí o rozkladu MŽP – podané rozklady byly zamítnuty."jamato píše:Prisly nove letaky. Jedinou zmenou je ocekavany posun zahajeni, nyni na 2025. Co tam ten pulrok s temi rozklady delaji?
Re: D3 ve Středočeském kraji
Tímhle stylem bude brzo podjatý už skoro každý úřad v téhle zemi. Jestli by nebylo lepší poprosit němce nebo rakušáky, aby to udělali za nás.
Re: D3 ve Středočeském kraji
S tou tzv. podjatostí to není v pořádku a nějaký právník by to měl napadnout a sněmovna zákonem upřesnit či zrušit. Vždyť pokud není lokálních námitek a naopak lokální volené úřady souhlasí a snaží se usilovně uskutečnit v jejich lokálním zájmu stavbu plánovanou vládou a sněmovnou, tedy volenými orgány moci lidu podle územního plánu, je pozitivní podjatost naopak nutná v zájmu rychlého řešení, které si místní podjatě přejí. Pokud by tahle právní blbost byla brána doslova, nemohlo by se nikdy nic uskutečnit a v mezinárodních souvislostech bychom třeba mohli požádat vládu nepodjatého Finska, aby se trochu povměšovalo do našich státních, krajských, okresních a místních záležitostí a rozhodlo v podobném případě a vyžadovalo v Bruselu finance na svůj domácí projekt. Proč má třeba Plzeň rozhodovat o tom, co se staví v Budějovicích? Vždyť je logické, aby byla proti tomu a chtěla místo toho logicky bránit stavbu na svém vlastním písečku. Takže kdokoliv chce cokoliv prosazovat či potvrzovat na svém území by měl být vždy podjatý, neboť jinak ho voliči musí odmítnout, jelikož na ně kašle... Najde se právník, či poslanec, který by do tohodle praštil?
Re: D3 ve Středočeském kraji
Honzle, právníků je dneska více než malířů pokojů. To problém není. Jde o to kdo žalobu podá a právníka ZAPLATÍ...
Re: D3 ve Středočeském kraji
https://zdopravy.cz/stredoceska-d3-kraj ... ina-79198/
Já bych začal připravovat obchvat Miličína, Lipůvky, Lažan na I/43 a pro jistotu ještě Mikulova, ten má historicky obchvatů málo.
Teď vážně .. to už bych se opravdu vážněji zabýval oddělením toho úseku 0305/I a jeho postavením samostatně v předstihu, byť u D3 je podle mě na místě stavět celých 60 km naráz a s pomocí PPP. Ještě chvíli prověřujte obchvat Miličína a ta I/3 začne být reálná ke zkapacitnění na 4-pruh podobný jako vede na Liberec. Jenže zkapacitnění D1 na 8-pruh už tak reálné nebude, že ..
Já bych začal připravovat obchvat Miličína, Lipůvky, Lažan na I/43 a pro jistotu ještě Mikulova, ten má historicky obchvatů málo.
Teď vážně .. to už bych se opravdu vážněji zabýval oddělením toho úseku 0305/I a jeho postavením samostatně v předstihu, byť u D3 je podle mě na místě stavět celých 60 km naráz a s pomocí PPP. Ještě chvíli prověřujte obchvat Miličína a ta I/3 začne být reálná ke zkapacitnění na 4-pruh podobný jako vede na Liberec. Jenže zkapacitnění D1 na 8-pruh už tak reálné nebude, že ..
Re: D3 ve Středočeském kraji
Tak ona stávající I/3 pořád ponese nemalou dopravní zátěž, i po dostavbě D3, takže obchvaty na stávající I/3 bych neironizoval. Je ale fakt, že zrovna Miličín je hned na začátku, kde se D3 odděluje, takže tam je obchvat opravdu trochu luxus. Ale Olbramovice ty si to podle mě obhájí.
Jsem mimochodem docela zvědav (pokud se toho tedy dožiju), jestli zůstane stávající I/3 jako první třída i po dostavbě D3, protože je od nové D3 docela daleko - nůžky se směrem na sever rozevírají ...
Jsem mimochodem docela zvědav (pokud se toho tedy dožiju), jestli zůstane stávající I/3 jako první třída i po dostavbě D3, protože je od nové D3 docela daleko - nůžky se směrem na sever rozevírají ...