D3 ve Středočeském kraji

Praha – Tábor – České Budějovice – Rakousko
Odpovědět

Na kterou stavbu (či její část) bude vydáno první pravomocné územní rozhodnutí?

0301 (nepočítá se krátký úsek k MÚK s R1 s již vydaným ÚR :-))
20
17%
0302
7
6%
0303
5
4%
0304
11
9%
0305/I
75
64%
 
Celkem hlasů: 118

Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Honzl »

Právě jsem se znovu projel po Polsku a při vzpomínce na naši pomalost a nepružnost jsem si tam v autě odlehčil hlasitým nadáváním. Teď jsem si pár posledních příspěvků zde přečetl najednou a musím jen dodat (k D3 i k našim dalším dálnicím), že mi stále není jasné, proč Poláci staví tak rychle a přitom i na rychlostkách už mají střední dělící pruh o šířce 7 až 10 metrů a hotové mosty pro budoucí rozšíření. Zjevně to nijak nezpomaluje výstavbu a je to pochopitelně velmi koncepční. Protože se bude rozšiřovat uvnitř dávno zprovozněné komunikace a přidání pásů odstraní (podobně jako rušení semaforů na přechodech ve městech a leckde každých sto metrů a nahrazením blikadly) zácpy a tedy drasticky sníží popojížděním zvýšené exhalace a navíc nebude potřebovat novou EIA a další povolení. tedy tak mi to vysvětlili. To je opravdu u nás takový SDP pro budoucí rozšiřování nepředstavitelný? (A co D11 u Prahy). Jdu dál zuřit nebo plakat... Vysvětlete mi někdo proč to tak u nás je!!!
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od jeni013 »

Začal bych už možnostmi, kam stavbu umístit (tedy ta čára fixou do mapy). Hustotou zalidnění jsou sice státy ve stejné hladině, ale struktura sídel je už jiná. Celková geografie je v případě ČR podstatně složitější a zajímavý rozdíl v prostupnosti krajiny je i v ploše chráněných území, vojenských prostorů, vodních ploch aj. Pak Vám zbyde podstatně méně koridorů, kam tu čáru nacpat a to vede k více kolizím, které musíte nějak kompenzovat. Se společenskými změnami za poledních 80 let je to čím dál složitější, jak hezky Tomas1975 ilustruje v jiném vlákně...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Aram96 »

Honzl píše:Právě jsem se znovu projel po Polsku a při vzpomínce na naši pomalost a nepružnost jsem si tam v autě odlehčil hlasitým nadáváním. Teď jsem si pár posledních příspěvků zde přečetl najednou a musím jen dodat (k D3 i k našim dalším dálnicím), že mi stále není jasné, proč Poláci staví tak rychle a přitom i na rychlostkách už mají střední dělící pruh o šířce 7 až 10 metrů a hotové mosty pro budoucí rozšíření. Zjevně to nijak nezpomaluje výstavbu a je to pochopitelně velmi koncepční. Protože se bude rozšiřovat uvnitř dávno zprovozněné komunikace a přidání pásů odstraní (podobně jako rušení semaforů na přechodech ve městech a leckde každých sto metrů a nahrazením blikadly) zácpy a tedy drasticky sníží popojížděním zvýšené exhalace a navíc nebude potřebovat novou EIA a další povolení. tedy tak mi to vysvětlili. To je opravdu u nás takový SDP pro budoucí rozšiřování nepředstavitelný? (A co D11 u Prahy). Jdu dál zuřit nebo plakat... Vysvětlete mi někdo proč to tak u nás je!!!
Já vidím problém na D3 prostě v těch tunelech a velkých mostech. Oni mají Poláci připraveno na rozšíření i mosty na dálnici ? Nebo mají jen ty nad dálnicí ? To je, myslím, velký rozdíl. Stavět 7 km tunelů, z toho myslím 3 nad 1 km v 3-pruhovém uspořádání jen proto, že tam bude za 30 let větší intenzity, mě přijde už prostě přemrštěné. Stavět to s rezervou nemá smysl, vyjde určitě levnějc to postavit celé a na to je prostě brzo, se domnívám. Smysl by možná měl opravdu ten první úsek od D0 po nějaký velký sjezd (na kterém ubyde hodně aut). Ale stavět tuhle dálnici s rezervou by nemělo smysl. Naopak bych řekl, že polovina dálnic se s rezervou stavět měla. D5+D8 u Prahy, peážní úseky D1 (jedna peáž je postavena v 3+3, naprosto zbytečně, potřeba na to nebude dalších 10-20 let) a za mě i D35 se měla stavět s rezervou, to samé D11 až po křížení s D35.
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Michal R »

Tak předně je třeba vytknout před závorku, že je tot čistě akademická diskuze. Neboť problém nestojí jestli stavět 3+3, 2+2 s rezervou či prostě 2+2, ale jestli se to vůbec podaří postavit....

Já sice rozumím výše uvedeným úvahám, a sám jsem zastáncem myšlenky, že k Benešovu by to uspořádání 3+3 klidně sneslo (a pokud se toho vůbec dožiju, tak se těším na klasické "Já jsem to říkal!"), ale skutečně buďme realisté.

to Aram96: Jiná věc je ta D11. Jestli se uceleně někdy nějaká dálnice v Česku rozšíří, tak to bude úsek Jirny - křížení s D35, a to poté, co se propojí Ostrov a Mohelnice... Navíc oproti zde diskutované D3 má D11 vysloveně friendly průchod krajinou. Vždyť snad kromě mostu přes Labe na 41km a dva mostky přes Cidlinu u Chlumce tam nebude žádný zásadní stavební objekt k přestavbě....
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Aram96 »

Však jo, já právě nejsem ten, který volá po 3+3 na D3. Jen jsem říkal, že vůbec myšlenka 3+3 by dávala smysl po Benešov, dál určitě ne a že stavět to s rezervou je bohužel u D3 mimo. Naopak si také myslím, že D11 je na přestavbu v pohodě. Závěr mého příspěvku byl spíše postesknutí, že D11 mohla být až k D35 s rezervou v SDP a stejně tak jako byl postaven první úsek D11 mohly být všechny na D5,D8, D8 možná i na D6+D7, ale po bitvě každej generál. Jediné, co opravdu ŘSD vyčítám, že nedělá rezervu na D1+D55, když na D1+D35 to rovnou v 3+3 postavila :crazy:
Tom od Budějc
Příspěvky: 209
Registrován: 13.8.2018 20:50:39
Bydliště: u Českých Budějovic

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Tom od Budějc »

Aram96 píše:Myslím si, že ten úsek D0 mezi křížením s D3 a s D1 se bude muset určitě zkapacitnit po dostavbě D3, za mě by bylo na místě začít přípravu někdy v nejbližších letech. Úseky s tunely zůstanou asi navždy v 2+2 resp.2+3 :( ale ty by po dostavbě severních úseků měly stačit.
A nebude tohle řešit plánovaná Kunratická spojka? Jako že by část intenzity dopravy převzala?
Ricos
Příspěvky: 143
Registrován: 5.11.2017 12:51:52

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Ricos »

.. myslíte vesteckou spojku, ano samozřejmě z velké části.. jinak by zkolabovala Vídeňská zřejmě (tunely mezi D3 a D1 na D0 nejsou)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Aram96 »

Tom od Budějc píše:
Aram96 píše:Myslím si, že ten úsek D0 mezi křížením s D3 a s D1 se bude muset určitě zkapacitnit po dostavbě D3, za mě by bylo na místě začít přípravu někdy v nejbližších letech. Úseky s tunely zůstanou asi navždy v 2+2 resp.2+3 :( ale ty by po dostavbě severních úseků měly stačit.
A nebude tohle řešit plánovaná Kunratická spojka? Jako že by část intenzity dopravy převzala?
Do centra Prahy určitě, ale dnes jsou na 512 myslím cca 50 000 vozidel a to tranzit ČB-Hradec+Boleslav+Ústí jede po I/3 a D1 a poté pojede snad někdy po 511. S dostavbou D3 ale pojede i po 512 tudíž intenzity se dosti zvednou, alespoň podle mě ;) (ten tranzit ČB-Hradec neberte doslova, tento konkrétně jede po I/34 atd. samozřejmě, ale jde o spojení dálnic)
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Michal R »

To Aram96:
O ježdění mezi ČB a HK něco vím... A skutečně přes I/34 jenom za hezkého počasí, v kabrioletu a s úžasnou kočkou na sedadle spolujezdce. To pak jo... Pro všechny ostatní případy je lepší jet přes Prahu... 8-) ;)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Aram96 »

OK, dokonce i tedy přímo tento směr ... :kladivo:
Ale do Pardubic už to bude určitě po I/34, resp. I/19 a I/37 ne ? :)
matyyy
Příspěvky: 64
Registrován: 22.1.2014 17:41:53

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od matyyy »

Ricos píše:.. myslíte vesteckou spojku, ano samozřejmě z velké části.. jinak by zkolabovala Vídeňská zřejmě (tunely mezi D3 a D1 na D0 nejsou)
po vestecké spojce nikdo jezdit nebude jestli platí tahle blbost s kruháčema
http://www.seberov.cz/dulezite-informac ... spojka.htm
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od ML90 »

Aram96 píše:Oni mají Poláci připraveno na rozšíření i mosty na dálnici ? Nebo mají jen ty nad dálnicí ?
Mají na to připravené i mosty viz např. most přes řeku Wartu na S8 mezi Wrocławí a Lodží (mimochodem občas se píše o tom, že se to dělá naprosto zbytečně i u silnic, na kterých budou jen těžko takové intenzity na to, aby se musel dodělávat třetí pruh): https://www.google.com/maps/@51.5825345 ... 312!8i6656
Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Honzl »

Ještě k tomu Polsku: Projel jsem kromě jiných i celou S8 od Vratislavi až po Bialystok a ano, mosty nad dálnicí jsou připraveny a leckde pojmou dokonce dva extra pruhy v každém směru!!! Mosty na dálnici pak mají dokonce vyasfaltovaný ten třetí budoucí pruh v obou směrech, prý to lépe izoluje proti vodě. A nebudou prý potřebovat novou EIA, jen dostavět PHS, pokud nejsou, neb rozšíření bude na pozemcích už dnes patřících GDDKIA, takže opravdu myslí (a hlavně konají) dopředu Jinak, pokud ČR přesvědčí Poláky, nebo se finančně šábne na postavení dálniční spojky z S3 od Jaworu na východ na A4, budou S3 a S8 (dnes už celá v provozu až do Varšavy) i rychlejším a kratším spojením než po D1 a na Ostravu! A jen tak na okraj, nikdo po S8 nejel pomaleji než 140, jelikož je většinou rovná jak pravítko...
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Jirka L »

Toto ale není téma o Polsku.
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od 1975 »

[quote="MichalM"]Peklo... Konec neodhadnutelný...

Zatímco přípravy na D4 běží celkem rychle, středočeská část D3 stále stojí. Jaký je aktuální vývoj?
Je zde přerušené územní řízení, zpracovávají se podmínky pro výjimky z chráněných živočišných a rostlinných druhů. Vydání výjimky bylo z důvodu podjatosti Středočeského kraje přesunuto na Plzeňský kraj . Je to dlouhodobý proces.

...není tady taky nějaký termín? Dokdy je přerušeno?
Maty
Příspěvky: 219
Registrován: 21.1.2015 20:00:24
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Maty »

Možná debilni otázka. To UR se řeší najednou pro všech těch asi 5 staveb? Že třeba na D35 je to rozkouskovane na jednotlivé stavební úseky ???
Řeší se třeba DSP v této fázi u takto složité stavby. Teď už by se měli kopat průzkumné štoly tunelů ne?

Edit: nejsem ani technokrat ani environmentální šílenec a docela by mě zajímalo jaké rostlinné a živočišné druhy potřebují tu výjimku?
Benedikt
Příspěvky: 154
Registrován: 6.1.2019 21:02:03
Bydliště: D11

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Benedikt »

Výjimku potřebují myslím všechny ohrožené druhy, které se "pohybují" v plánovaném koridoru, seznam je ve vyhlášce č. 395/1992 Sb.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Honey72 »

U D3 salámová metoda moc nejde, v tom je oproti D35 bohužel rozdíl. Ale i kdyby se nenavazující úseky podařilo začít stavět, i v polovičním profilu by klidně zatím mohly regionální dopravě dobře sloužit.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Kuba »

Územní a stavební řízení se asi povede na jednotlivé úseky samostatně. Ale je nutné to obecně řešit jako celek, protože podmínkou EIA je, že se stavby 0301 - 0305/I musí zprovoznit najednou. Ani etapizace 0301+0302 nebo 0303-0305/I není možná, to byla hlavní námitka obce Václavice. Podle mě to nelze změnit, protože EIA je nyní závazná. Pro ŘSD, spolupracující subjekty a zhotovitele to bude v takovém případě docela výzva a jsem na to celkem zvědavý.
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Anonym »

Takže se musí stavět celý úsek za 39 miliard bez DPH podle letákových cen.
0301 8 462 000 000 Kč bez DPH
0302 5 589 000 000 Kč bez DPH
0303 7 965 000 000 Kč bez DPH
0304 9 422 000 000 Kč bez DPH
0305 7 646 000 000 Kč bez DPH
39 084 000 000 Kč bez DPH
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Michal R »

Jakože 39 mld CZK? No, na účtu je nemám a nikdy mít nebudu... Ale za desítky kilometrů dálnice se spoustou tunelů a jedním obrovským mostem?
Vždyť jenom obnovitelné zdroje s marginálním dopadem a vlivem na tuzemskou energetiku nás všechny ročně stojí 44 mld Kč...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Aram96 »

Anonym píše:Takže se musí stavět celý úsek za 39 miliard bez DPH podle letákových cen.
0301 8 462 000 000 Kč bez DPH
0302 5 589 000 000 Kč bez DPH
0303 7 965 000 000 Kč bez DPH
0304 9 422 000 000 Kč bez DPH
0305 7 646 000 000 Kč bez DPH
39 084 000 000 Kč bez DPH
Jako ono se tam přesune také dost kapacit, takže si myslím, že kromě financí (tady to pravděpodobně bez PPP nepůjde) bude problém hlavně s těmi kapacitami. Reálně to vidím tak, že D3 se bude stavět až se dodělá D35 po Svitavy (podle letáků 2025, takže realita tak 2027) takže začít na D3 by se mohlo 2028 :lol: :jidlo:
A to nemluvím o tom, že se má hodně "rozestavět" D6. D11 tam to vidím tak, že jak se to dodělá po Jaroměř, začne postupně dostavba na hranice. D55 zase z déjedničky, ale ta D3 je oproti současnému stavu jaksi "navíc" :D
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Lenny »

Nevěřte tomu, že se bude zprovozňovat celý úsek na jednou. Bude to postupně po stavbách.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Aram96 »

A čím blíže ku Praze, tím později :D
ku8a
Příspěvky: 316
Registrován: 7.10.2016 22:29:38

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od ku8a »

Aram96: to je ještě lepší případ, ale co kdyby se objevili na 0305/I křečci a na 0301 chyběl pozemek? To by byla teprve nejdražší mezivesnicka spojka
D3 nad zlato
Odpovědět

Zpět na „D3“