D3 ve Středočeském kraji
Re: D3 ve Středočeském kraji
Hlavně by ale jeden úsek D3 stál a nikdo by neřešil, jestli má cenu stavět zbytek.
V ideálním světě je správné řešení samozřejmě stavět to celé naráz nebo jedině s etapizací na přivaděči Benešov. Menší salámy smysl dopravně moc nedávají, byť by se napojit daly.
V ideálním světě je správné řešení samozřejmě stavět to celé naráz nebo jedině s etapizací na přivaděči Benešov. Menší salámy smysl dopravně moc nedávají, byť by se napojit daly.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Naopak Mezno - I/18 má velký smysl, protože na I/3 je tenhle úsek nejhorší a nejvíc nebezpečný. A jak už jsem psal neříká se tam tomu Česká Sibiř jen tak, často jsou tam mlhy a většinou když je všude lehce nad nulou tak tam mrzne. Ale to se opakuji a stejně to nikam nevede, protože tu momentálně není nikdo kdo je schopný s D3 ve středočeském kraji pohnout. Vždyť pořádně nemáme ani ministra dopravy, a to by měl být člověk, který by tohle měl tlačit co nejvíc .
Re: D3 ve Středočeském kraji
Karel ale říkal, že si přivstal.
Ne .. obávám se, že tady polici nepomohou. Naopak bych dokonce řekl, že D3 je hned po pražském okruhu nejvíce "protěžovaná" dálnice, co se týče politiků, kteří jsou někde z Čech. Ještě možná kromě 0136 kvůli doražení posledního kusu slavné D1, to je také evergreen. Čili v tomto bych slabinu neviděl. D3 se bez nové legislativy postaví buď za hodně dlouho a není vůbec vyloučeno, že se současnou legislativou se nepostaví nikdy .. vidíme D49 a možná i D52 by jako příklad stačila. Věř tomu, že kdyby nějaké úseky došly v přípravě výrazně dál než jiné, tak se budou klidně stavět dříve. Obecně si stát s nemálo podmínkami EIA stanovisek těžkou hlavu nedělá. A jinak bych IMHO řekl, že mimo zimní měsíce by opravdu většina dopravy zůstala stejně na I/3 než si zajížděla po dálnici a I/18.
Ne .. obávám se, že tady polici nepomohou. Naopak bych dokonce řekl, že D3 je hned po pražském okruhu nejvíce "protěžovaná" dálnice, co se týče politiků, kteří jsou někde z Čech. Ještě možná kromě 0136 kvůli doražení posledního kusu slavné D1, to je také evergreen. Čili v tomto bych slabinu neviděl. D3 se bez nové legislativy postaví buď za hodně dlouho a není vůbec vyloučeno, že se současnou legislativou se nepostaví nikdy .. vidíme D49 a možná i D52 by jako příklad stačila. Věř tomu, že kdyby nějaké úseky došly v přípravě výrazně dál než jiné, tak se budou klidně stavět dříve. Obecně si stát s nemálo podmínkami EIA stanovisek těžkou hlavu nedělá. A jinak bych IMHO řekl, že mimo zimní měsíce by opravdu většina dopravy zůstala stejně na I/3 než si zajížděla po dálnici a I/18.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Tohle asi spíš než na politicích závisí na odhodlání lidí z ŘSD. Na 511 můžeme názorně vidět, že ani přání politiků s ničím nepohnou a neurychlí to. Tady pomůže jedině, když bude ty procesy někdo důsledně tlačit přímo z úrovně ŘSD - tedy investora. Tj. každý proces který závisí na investorovi maximálně urychlit a nedat pokoj institucím co mají o čemkoliv rozhodnout, aby rozhodly co nejdřív. V danou chvíli je to úřad plzeňského kraje a rozhodování o těch výjimkách z ochrany přírody. S trochou nadsázky by tam měl být někdo, kdo jim bude volat 2x týdně, kdy už to bude.
Re: D3 ve Středočeském kraji
V klidu, nejsme nijak ve valce Ja ji znam jen z pohledu z I/3 a kdyz tam jednou za uhersky rok jedu a jedu ve spicce, uz celkem automaticky pred ni delam trochu pred sebou prostor, protoze pripojit se smer Praha je v takovou chvili docela vyzva (cti pakarna). Prave kvuli neexistenci toho pripojovaciho pruhu.Beru to zpět a píšu: ,,jakž takž''. Stačí?
Re: D3 ve Středočeském kraji
Tak je jasné, že ŘSD je pro výstavbu taky sakra potřeba. Bohužel nevím co by teď kromě toho telefonování, jak zmiňuješ, mohli dělat. Možná udělat nějaké ústupky stěžovatelům jako je Tisem atp. ale problém je Sázava a chataři a ti jsou naprosto proti výstavbě dálnice a tam žádné "ústupky" nepomůžou. Politicky bylo třeba jednoznačně odmítnout alternativu D3 a dát to jasně vědět, že o žádné alternativě se již jednat nebude. Vůbec s nimi Babiš neměl jednat resp. jednat s nimi mohl ale měl je poslat do háje. A ty změny legislativi taky nespadnou z nebe a musí na to ministr dopravy tlačit. Také mohl spolupracovat s ministrem životního prostředí na urychlení výstvby liniových staveb (ale to by MŽP musel mít na to čas a neřešit jak zamést Bečvu a podobné). Dále mohl dát podnět na ministerstvo pro místní místní rozvoj aby něco udělali s tou nesmyslnou podjatostí. A tohle jsou všechno ministerstva, které má na starost jedna strana, kde se mohli krásně dohodnout. Ale superministr nadčlověk Havlíček musel (nyní již zcela zbytečně a navíc to bylo pro smích) řešit Rosatom a na dopravu neměl vůbec čas. ANO promarnilo skoro 8 let kdy mohli něco s tou legislativou udělat (za první vlády to připravit a za druhé prosadit). Místo toho se ohání kolik km dálnic se začalo stavět. Ano začalo ale jsou to většinou úseky, které byly nejsnadněji realizovatelné ale jejich význam/potřeba je nízký. Máme tady několik úseků, které celkově dopravu pro celou ČR můžou zlepšit a na ty se ani nehráblo (ano staví se D35, ale tak pomalu, že to bude snad až za 100let a pak D3 u Budějovic, ale k čemu je ta D3, když vede jenom do středních čech a protažení k Praze je stále v nedohlednu a Pražský okruh ani není třeba zmiňovat).
Re: D3 ve Středočeském kraji
Celkem souhlas, akorát ta kritika ANO mi přijde přehnaná. Ne že by nemohli udělat ještě víc, ale výstavbu nakonec rozjeli relativně slušně - tedy na naše zabržděné poměry. A podle mého vnějšího pohledu, nakolik jsem schopen co by laik co to vidí z rychlíku posoudit, mi připadá, že Kroupa a nyní Mátl patří k tomu nejlepšímu co na ŘSD kdy bylo.
Ovšem změnit výstabu zásadně, tedy zásadně zjednodušit úřední procesy, to se nepodařilo zatím nikomu. To je pravda, že za 8 let mohli a měli dokázat víc. Nevím jak s tím novým zákonem, na tohle jsem už úplný laik - tedy jestli se to zlepší. Takže v tom je ANO podobně (ne)schopné jako předtím ČSSD a ODS a další jako KDU o Bártovi nemluvě .....
Takže jasně že máte pravdu, že ta velká politika je zásadně důležitá. Ale stejně, nebo možná i víc je důležitá i ta "malá politika" aby se tomu někdo věnoval a tlačil to dopředu na té denní bázi. Otravoval a popoháněl úředníky, projektanty, dohadoval kompromisy s dotčenými obcemi atd. ..... Pokud tam nikdo takový není, tak to všechno trvá násobně déle.
Ovšem změnit výstabu zásadně, tedy zásadně zjednodušit úřední procesy, to se nepodařilo zatím nikomu. To je pravda, že za 8 let mohli a měli dokázat víc. Nevím jak s tím novým zákonem, na tohle jsem už úplný laik - tedy jestli se to zlepší. Takže v tom je ANO podobně (ne)schopné jako předtím ČSSD a ODS a další jako KDU o Bártovi nemluvě .....
Takže jasně že máte pravdu, že ta velká politika je zásadně důležitá. Ale stejně, nebo možná i víc je důležitá i ta "malá politika" aby se tomu někdo věnoval a tlačil to dopředu na té denní bázi. Otravoval a popoháněl úředníky, projektanty, dohadoval kompromisy s dotčenými obcemi atd. ..... Pokud tam nikdo takový není, tak to všechno trvá násobně déle.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Myslenka Lynxe na na separatni prioritni dostavbu D3 smerem k I/18 mi dava smysl . Pendluji tydne za praci z Prahy do Lince a urcite bych takhle jezdil.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Ta kritika je mířená na toho kdo ty ministerstva vede a že je to zrovna ANO je nepodstatné. Důležité na tom je, že ministerstvo dopravy asi neměla jedna strana víc než jedno funkční období, takže tohle byla opravdu jedinečná příležitost s tím něco udělat. Smutné je, že před tím mělo ANO i Prahu a Středočeský kraj tj. měli politicky pokryto skoro všechno co pro dostavbu D3 a i Pražského okruhu je potřeba. A výsledek je čistá 0.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Ale pořád nesrovnatelně bezpečnější a komfortnější než úsek I/18 Voračice - I/3; 2 železniční přejezdy, celkem úzký průjezd vesnicí, zatáčky... Ani šířka a sklonové poměry jinde nejsou nijak zázračné.Saljack píše:Naopak Mezno - I/18 má velký smysl, protože na I/3 je tenhle úsek nejhorší a nejvíc nebezpečný.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Tak dve stranky zpet jsem daval odkaz na panoramu z I/18, tam bych teda provoz z I/3 videt nechtel...
Re: D3 ve Středočeském kraji
Přesně. Jestli se na I/3 u Votic stane sem tam nějaká nehoda kvůli zimě, tak tady by byly na denním pořádku...
Re: D3 ve Středočeském kraji
No I/18 by si po Janovice zaslouzila prelozku tak jako tak. Pri narustu nakladni dopravy pak az za Voracice. Jeste prikladam vyskokove profily k zamysleni (akorat mi nedoslo, ze neni shodna osa y, takze to neni bohuzel tak vypovidajici, jak by melo). Muzete hadat na kterem je tripruh.
- Přílohy
-
- Screenshot_20210421_141018.png (11.46 KiB) Zobrazeno 8911 x
-
- Screenshot_20210421_140741.png (11.94 KiB) Zobrazeno 8911 x
Re: D3 ve Středočeském kraji
jozka píše:Tak dve stranky zpet jsem daval odkaz na panoramu z I/18, tam bych teda provoz z I/3 videt nechtel...
Bez urážky, ale už dobrou půlhodinu se tady o tom Plho, bavíme Tedy že toto co jste ukazoval je úsek - který by zasloužil přeložku. Je to cca 2,2 km délky ta přeložka, původní trasa o něco málo delší, tak 2,5 km. Jedná se o obchvat Křešice, který už mají Olbramovice v územním plánu a má být veden severem a železnici samozřejmě křížit mimoúrovňově. Zbytek úseku je celkem ucházející. Část u Voračic má být narovnána v rámci výstavby dálnice (MÚK).Kubajsu píše:Přesně. Jestli se na I/3 u Votic stane sem tam nějaká nehoda kvůli zimě, tak tady by byly na denním pořádku...
Ad zimní období - přeložka D3 by byla výhodná mimo jiné i proto, že se vyhne kopci v Miličíně a celkově této oblasti nazývané ne náhodou "Česká Sibiř". Takže předpoklad počtu zimních nehod by byl u nového řešení naopak podstatně menší.
Díky za podporu.Sojer píše:Myslenka Lynxe na na separatni prioritni dostavbu D3 smerem k I/18 mi dava smysl . Pendluji tydne za praci z Prahy do Lince a urcite bych takhle jezdil.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Ad vylepšení I/18 - v rámci výstavby D3 má být vylepšen úsek I/18 u Voračic v délce 2 km a to včetně mimoúrovňového křížení s železnicí. Takže samotnou výstavbou D3 a navazujících úprav jeden železniční přejezd na I/18 zmizí.
Navíc větší část toho vylepšení I/18 je směrem k I/3 - takže tak 1,0-1,5 km z celkových asi 7 km I/18 směrem k I/3 bude nových tak jako tak.
Navíc větší část toho vylepšení I/18 je směrem k I/3 - takže tak 1,0-1,5 km z celkových asi 7 km I/18 směrem k I/3 bude nových tak jako tak.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Ale tu I/18 by šlo na těch kritických místech narovnat, případně upravit. Ten vlaky taky nemá co na silnici I. třídy co dělat a pokud ta trať má smysl (stejně mi není jasné k čemu je trať z Olbramovic do Sedlčan a je to jediný důvod a proč rychlíky staví v Olbramovicích a ne ve Voticích), tak udělat přemostění resp. tunel pro vlak. Navíc s dostavbou D3 zrovna tento úsek bude mnohem víc využivaný protože tam budou najížďět Votice a Olbramovice atp. takže se to stejně bude muset řešit.
Re: D3 ve Středočeském kraji
O tom právě píšu, že jedno z těch kritických míst a přejezdů železnice vyřeší samotná výstavba dálnice, neboť I/18 v okolí MÚK Voračice narovnává a I/18 nově železnici přechází mimoúrovňově (celkem upravený - nový, úsek I/18 je něco přes 2 km).
Druhý přejezd železnice by řešil eventuální obchvat Křešice. Což je 2,2 km přeložka.
Druhý přejezd železnice by řešil eventuální obchvat Křešice. Což je 2,2 km přeložka.
-
- Příspěvky: 1052
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 ve Středočeském kraji
Začínají se o dálnici konečně zajímat politici:
https://cnn.iprima.cz/boj-o-dalnici-d3- ... tiky-23680
https://cnn.iprima.cz/boj-o-dalnici-d3- ... tiky-23680
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
-
- Příspěvky: 56
- Registrován: 3.5.2020 11:28:20
Re: D3 ve Středočeském kraji
Může tady někdo prosím nastínit kam se cca za rok posunula příprava? Děkuji
Re: D3 ve Středočeském kraji
Obávám se, že to radši nebudeš chtít slyšet....
Re: D3 ve Středočeském kraji
Jak se dostaví D4, tak se začne uvažovat o 4-pruhu z Písku do ČB.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Stavba dálnic po pirátsku. Je to přesně to, čeho jsem se obával, D3 ve SČ to má spočítané, pokud tedy je ODS nechytí pod krkem, Kupka s Kubou vypadají dost odhodlaně, tak uvidíme
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... prava_mato
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... prava_mato
Re: D3 ve Středočeském kraji
Takže např. důchodci mohou začít chodit pěšky. Třeba se jim u toho bude chtít si zahulit. Takže SUPER !
Re: D3 ve Středočeském kraji
Oni jsou pořád přesvědčeni, že I/3 zkapacitnit jde, a proto toho chtějí využít. Budou to muset nejdříve ale určitě prověřit a asi by měli dojít ke stejnému závěru jako prověřování v minulosti, ne ? Pokud to nijak nezdrží přípravu D3 v současné trase, tak ať si prověřují, daňový poplatník dává peníze i na větší hovadiny. Prověření třeba takové D49 vs I/50 nebo nějaké jiné trasy za mě dává vyloženě smysl, když k tomu přičteme i odpor k D49.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Hlavně ať něco REÁLNĚ dělají a ať to nejsou pouze jejich obvyklá MEMORANDA, po kterých už NIC nenásleduje...