D3 ve Středočeském kraji

Praha – Tábor – České Budějovice – Rakousko
Odpovědět

Na kterou stavbu (či její část) bude vydáno první pravomocné územní rozhodnutí?

0301 (nepočítá se krátký úsek k MÚK s R1 s již vydaným ÚR :-))
20
17%
0302
7
6%
0303
5
4%
0304
11
9%
0305/I
75
64%
 
Celkem hlasů: 118

kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od kot »

Sakra, co to znamená ? K nám do Afriky dovážíme vše od másla přes česnek až po víno a jahody... Tady žádné obilí nemáme, tedy ani žně.... :lol: :D Ale to je pravda !
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od 1975 »

... a nepotřebujete tam v Africe odborníky? Jednoho ekologa bych si tam dokázal představit :o)
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Michal R »

kot píše:Sakra, co to znamená ? K nám do Afriky dovážíme vše od másla přes česnek až po víno a jahody... Tady žádné obilí nemáme, tedy ani žně.... :lol: :D Ale to je pravda !
Proč taky v Africe pracovat, že jo.... Stačí počkat na potravinovou pomoc. Viva la vie!

....

to Michal:
Tak ještě jednou. Skutečnost, že vhodnou a funkční variantu se nedaří snadno protlačit, snad ještě neznamená prosazovat variantu chybnou? Na každý problém existuje jedno snadné, lehce proveditelné, špatné řešení... ;)
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od michal »

Vy odsuzujete neco pro spatne parametry, aniz byste vedel, jake to ma/mohlo mit parametry. Uz to neresme. Vybrana varianta je funkcni akorat na papire a bude div, kdyz se to do 30 let zmeni.
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od kot »

1975 píše:... a nepotřebujete tam v Africe odborníky? Jednoho ekologa bych si tam dokázal představit :o)
Vypadá to, že přesně uhodnu koho myslíš - šmejda jednoho.... :lol:
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od 1975 »

Zez Plzně (KU PK, řízení o výjimkách):


...v současné době dořešujeme nové námitky účastníků řízení ve věci účastenství v řízení z hlediska změn vlastnictví k dotčeným pozemkům....

přitom:
Probíhá řízení o výjimkách podle § 56 ZOP. Oznámení o pokračování řízení a výzva vyjádření
se k podkladům stanoveno do 18. 10. 2019, lhůta pro podání námitek uplynula 20. 11. 2019. KÚ Plzeňského kraje by měl vydat Rozhodnutí.


...vystudovat se tam teda daly práva rychlejc.
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Michal R »

to 1975:

Oni by to rozhodli i v daném čase. Ale znáte to, žádný úředník si nechce pálit prst zamítnutím klidně i zjevného nesmyslu, když nebude mít vyfutrováno, že nebude jeho rozhodnutí či on sám předmětem žaloby.
Greyfin
Příspěvky: 160
Registrován: 3.5.2009 15:50:49

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Greyfin »

Aktualizace letáků k úsekům ve Středočeském kraji, u prvních dvou drobná chybička ….Dne 5. 12. 2020 zahájeno zjišťovací řízení.... :)
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/45/ ... jilove.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/44/ ... radice.pdf
u dalšího letáku, datum je správně
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/43/ ... lavice.pdf
Jixm
Příspěvky: 271
Registrován: 19.4.2018 21:37:50

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Jixm »

Dle tohoto komentáře byla povolena výjímka - V minulém týdnu obdržely některé obce i soukromé osoby rozhodnutí Krajského úřadu Plzeňského kraje, odboru životního prostředí, kterým oznamuje, že: povoluje výjimku ze zákazů stanovených k ochraně zvláště chráněných druhů živočichů uvedených v ust. § 50 odst. 1a2 ZOPK, terá opravňuje držitele výjimky tyto zvláště chráněné druhy živočichů, včetně jejich vývojových stádií, rušit, chytat, neúmyslně zraňovat, nebo usmrcovat, sbírat, dopravovat (přemisťovat) při záchranných transferech, a škodlivě zasahovat do jejich přirozeného vývoje ničením nebo změnou jimi užívaného biotopu v rámci realizace stavby úseku dálnice D3 – Václavice Voračice, PRAGOPROJEKT, 2016.

Edit: zde je célé rozhodnutí
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od michal »

Když tak na to koukám, klidně bych si tady dokázal představit salámovou metodu. Úsek 0301 mi pro dopravní obslužnost těchto končin dává smysl i sám o sobě. A navazující úseky 0302 a 0303 mi v případě zprovoznění 0301 dávají smysl i bez úseku 0304. Čekat na to, až to jednou půjde postavit celé najednou, tedy od 0301 až po 0305, mi přijde jako přehnané očekávání, které povede k tomu, že se nepostaví nic.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Aram96 »

Normálně by to zde tak bylo, že by se určitě nečekalo, ovšem je velká pravděpodobnost, že to budou chtít stavět jako PPP projekt (je to pálka a je to ucelených 60 km), takže bude snaha to opravdu stavět naráz, maximálně s nějakým ročním opožděním některého z úseků ;) Určitě ne tak, že by se postavily třeba první 3 úseky a pak dlouho nic. Navíc když by se salámovalo, tak čím blíže ku Praze, tím větší odpor, čili by to dopadlo tak, že by se šlo od jihu a to myslím zas tak moc smysl nedává ;)
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Michal R »

Souhlasím s kolegou Michalem.
Původně byla středočeská část D3 zamýšlená jako ucelená stavba, ale ona ta salámová metoda má lecjakou výhodu... takže bych se nedivil, kdyby se k tomuto řešení přistoupilo.
Z druhého pohledu - pokud by se nadmíru dobře povedlo vybrat konsesionáře na projektu D4, tak si dokážu představit, že se půjde cestou PPP i na dostavbě D3. Navíc, ruku na srdce, tváří v tvář zaseknuté ekonomice díky současné epidemii, nedělám si iluze o štědrých rozpočtech MD ČR. Takže oba dva přístupy dávají smysl.

Dotaz na pana kolegu martini: Uvažuje se na MD o PPP pro D3? Díky!
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Aram96 »

Uvažuje a mluví se o tom aspoň rok ;)
A jinak psát o financování D3 v souvislosti s koronou nebo současnou krizí je velice předčasné. Než bude D3 připravená, tak může být úplně jiná fáze ekonomického cyklu. Každopádně je tak drahá, že každá vláda ji bude chtít stavět na dluh, ať bude recese nebo konjunktura ;)
A salámovat má smysl jedině jako severní půlka a nebo jižní půlka s rozhraním na Václavické spojce. Nic mezi tím nemá žádný smysl. Ano .. můžeme stavět úsek po úseku od Prahy, ale jak jsem psal, reálně to bude spíše naopak, protože u Prahy a budoucího mostu přes Sázavu bude největší odpor.
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Michal R »

Aram96 píše:Uvažuje a mluví se o tom aspoň rok ;)
A jinak psát o financování D3 v souvislosti s koronou nebo současnou krizí je velice předčasné. Než bude D3 připravená, tak může být úplně jiná fáze ekonomického cyklu. Každopádně je tak drahá, že každá vláda ji bude chtít stavět na dluh, ať bude recese nebo konjunktura ;)
A salámovat má smysl jedině jako severní půlka a nebo jižní půlka s rozhraním na Václavické spojce. Nic mezi tím nemá žádný smysl. Ano .. můžeme stavět úsek po úseku od Prahy, ale jak jsem psal, reálně to bude spíše naopak, protože u Prahy a budoucího mostu přes Sázavu bude největší odpor.
Tak to je fajn, že se o ppp na D3 uvažuje!

Rozdělení na sever a jih dává sice smysl z dopravního hlediska, ale úsek s mostem přes Sázavu je stavebně natolik náročný, že bude zapotřebí zahájit min. o jednu, ale spíše o dvě stavební sezóny dřív. Úplně klidně "rozsalámovat" celou severní část na tři zakázky, a spíše tlačit na společný termín uvedení do provozu. Tři projekty místo jednoho samozřejmě znamená spoustu papírování navíc, ale jsem přesvědčen o tom, že se snáze povede dotlačit povolování dokumentace, lépe se rozloží kapacity dodavatelů staveb. A čert ví, jestli to nebude i levnější. Byť já si myslím, že nebude (by nebyl) příliš velký rozdíl mezi cenou jedné velké zakázky a součtem zakázek tří.
Je salámová metoda špatně nebo ne? ;)
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od vaclav »

asi taky zalezi, kam s tim materialem z tech vsech tunelu, jestli na nasypy z jinejch useku, pak je salam mozna problem?
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Kuba »

Zde už výjímku napadá aktivista, bojovník proti D3 a bývalý starosta obce Tisem Miroslav Hruška.

https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazo ... as-bez-nas
https://www.alternativad3.cz/o-nas-bez- ... l/1/2/38/0
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Aram96 »

Vypadá to, že stejný člověk na stejných stránkách bojuje i proti novým průmyslovým zónám, což ho určitě šlechtí, když dokáže bojovat proti dálnici. Jinak k dálnici víceméně nenapsal nic světoborného. Prostě to není po našem, tak odborníci na úřadě jsou hloupí, podjatí .. o nás bez nás .. :zvraci:
Jenže bez lepší legislativy se ta D3 nezahájí ani za těch 10 let a propadne i tato výjimka :roll:

Je potřeba všem těmto magorům zavřít zobák .. středočeská D3 je snad nejšetrněji projektovaná dálnice u nás (společně s D0) co se týče odhlučnění, začlenění do krajiny atd., nevím co mají pořád za problémy. A to nemluvím o budoucích skvostech stavitelství ala most přes Sázavu. Jak já bych se na něj chtěl už zajet podívat :jidlo: Dokud je odpor kvůli tomu, že má vést dálnice 20 metrů od zástavby, beru to, tohle je ale úplně mimo. Bohužel jeden mokřad opravdu nemůže zastavit stavbu 60 km dálnice.

Může mi někdo vysvětlit, proč pořád mají slovo ti s Alternativou D3, když bylo jasně řečeno, že tam ta dálnice zkapacitnit nejde ? Buď jde a nebo nejde, snad ne ? Nebo to bylo pouze politické rozhodnutí, že půjde západní varianta ? Buď jde a je to rozhodně smysluplnější řešení zkapacitnit I/3 a D1 nebo nejde a musí zavřít hubu. Tohle není D43, že by "alternativa" byla naprosto k ničemu a neúčinná stavba, která nikdy neudělá ekonomiku. Proč mohou být pořád přesvědčení, že I/3 zkapacitnit lze ?
Saljack
Příspěvky: 570
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Saljack »

I/3 se bude muset zkapacitnit tak jako tak (minimálně úsek Mirošovice Benešov by měl být 2+2) i když bude postavená D3. Nyní mi příjde, že se do toho naschvál nepouštějí kvůli tomu aby ta D3 vůbec vznikla.
Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Honzl »

Saljack: O tom, že Benešov je dost velký a zasloužil by si 2 plus 2 ve stopě I/3, se tam mluví už dávno, bez ohledu na D3, ale nedochází to zjevně zastupitelům, neboť jinak by nestavěli ten třípruhový obchvat s kruháky na obou koncích, ale o pruh víc. Ta silnice 2 plus 2, tedy asi S20,5 by totiž musela být protažena až za Bystřici, aby se netvořily na jejím konci (tam kde se bude teď stavět ten další blbý kruhák) zácpy...
To ale asi až po otevření D3 (s tím pod-dimenzovaným přiváděčem do Benešova o plánované šířce pouhých 9,5m, zvaným Václavická spojka a končícím na tom uvažovaném kruháku u pumpy), až si to situace prostě vynutí... Takže zatím na to raději zapomenout.
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Michal R »

... Taky jsem čekal, že po zkušenostech bude Václavická spojka v profilu střídavého třípruhu 2+1...ale chápu, že to nyní nelze už měnit
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Aram96 »

Saljack píše:I/3 se bude muset zkapacitnit tak jako tak (minimálně úsek Mirošovice Benešov by měl být 2+2) i když bude postavená D3. Nyní mi příjde, že se do toho naschvál nepouštějí kvůli tomu aby ta D3 vůbec vznikla.
Do písmene stejná situace jako I/43 před Brnem. Taky nechtěli zkapacitňovat, aby byl důvod pro dálnici .. a dostali jsme se do stavu (na obou místech) že na 2/3-pruhu jezdí více aut než na polovině dálniční sítě, dálnice v nedohlednu a už dnes je jasné, že by se 4-pruhy uživily i po realizaci dálnice. Tohle odsouvání logických staveb jen kvůli zmršené legislativě mě už opravdu štve, ale nic s tím nenaděláme, to je jasné. :(

Jinak myslím, že Václavická spojka jako S 9,5 by stačit měla, právě kvůli současné I/3. Z Benešova prostě povedou do Prahy 2 paralelní cesty, stará bude do mnoha míst v Praze pořád rychlejší, i po realizaci D3. Navíc tam jsou stoupací pruhy a MÚK, takže za mě dostačující. A současný 3-pruh na I/3 by mezi Benešovem a D1 také měl stačit. Pro cca 8-10 tisíc vozidel/24 h ideální.
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Anonym »

Honzl píše:Saljack: O tom, že Benešov je dost velký a zasloužil by si 2 plus 2 ve stopě I/3, se tam mluví už dávno, bez ohledu na D3, ale nedochází to zjevně zastupitelům, neboť jinak by nestavěli ten třípruhový obchvat s kruháky na obou koncích, ale o pruh víc. Ta silnice 2 plus 2, tedy asi S20,5 by totiž musela být protažena až za Bystřici, aby se netvořily na jejím konci (tam kde se bude teď stavět ten další blbý kruhák) zácpy...
To ale asi až po otevření D3 (s tím pod-dimenzovaným přiváděčem do Benešova o plánované šířce pouhých 9,5m, zvaným Václavická spojka a končícím na tom uvažovaném kruháku u pumpy), až si to situace prostě vynutí... Takže zatím na to raději zapomenout.
Zdroj dopravy bude také Severovýchodní obchvat Benešova, který nyní musí přes Benešov.
Saljack
Příspěvky: 570
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Saljack »

A všimnuli jste si, že se ten kruháč na Červených vrškách po výstavbě Václavické spojky bude úplně k ničemu?

A 2+1 prosím už ne to patří na okresky a ne na silnice první třídy. Ono to sice funguje, když není provoz. ale při provozu to tvoří kolony a to nemluvím o těch nehodách při sjiždění. To je lepší když je jenom jeden pruh.

Aram96: Ta současná I/3 po dostavbě určitě stačit nebude (minimálně jsem o tom přesvědčen), protože D3 bude hodně vytížená a přesune se tam část co nyní jezdí po D4 a lidi co jezdí na jih evropy. Navíc hodně lidem se vyplatí stále jezdit po I/3 jak píšeš. Takže předpokládám, že jediné co zmizí budou náklaďáky ale osobáků tam neubyde.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Aram96 »

Na D3 se z I/3 přesune většina toho, co po ní jede od jihu od začátku (konce směrem k D1) současné D3 na Prahu. Což je minimálně takových 10 000 vozidel. Pak se určitě část dopravy, která zůstane na I/3 přesune na D3 Václavickou spojkou (Bystřice+Benešov), ale samozřejmě některá zůstane, podle toho kam kdo bude v Praze mířit.
Popravdě doufám, že to mají projektanti dobře propočítané :D , protože na D3 bude tolik tunelů, že se to zpomalení na 100 km/h na celkovém čase určitě už pozná, aby pak veškerá doprava z Benešova mířící do centra Prahy nezůstala na I/3 a D1. Ale pokud by se tak stalo, tak nemá nějaká středočeská D3 šanci obstát v ekonomice, takže bych se toho neobával. Každopádně to bude velmi těsné, takže sebemenší nehoda či zdržení na D3 bude určitě znamenat přepočítávání v navigacích a přeliv zpátky na I/3.
Ale každopádně 3-pruh na I/3 by měl stačit. Tím neříkám, že by tam 4-pruh byl nějaký extra zbytečný luxus, to určitě ne.

3-pruh že nepatří na silnice první třídy ?? A kam tedy ? :roll: To jsou zase řeči ...

Je pochopitelné, že 24 000 vozidel nemůže normálně pobrat ani 2-pruh ani 3-pruh, a proto jsou kolony jak na I/3, tak na I/43. Ty silnice jsou to to samé v bledě modrém, akorát s tím rozdílem, že D3 má nyní šance, že bude postavena o nějaký ten pátek dříve. Každopádně není vůbec vyloučeno, že ani jedna nebude stát ani za 15 let. :crazy: V neprospěch D3 mluví každopádně cena a také to, že rozhodně vytvoří spoustu nové dopravy na jih od Prahy, kdežto D43 bude vytvářet mnohem méně nové dopravy, protože nepokryje žádnou "díru" v nějaké oblasti, kudy by nevedly žádné pořádnější silnice.
Kdybych byl konspirátor, řekl bych, že plánované OK okolo Benešova jsou pro zneatraktivnění současné trasy ve prospěch D3 :D
Jinak o kapacitu D3 bych se pro nejbližších 20-30 let rozhodně nebál. Co bude pak, ví bůh, pak bude zbývat asi akorát postavit novou 4-pruhovou dálnici v té stopě I/3 :lol:
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od _jan91 »

Zajímavé je, že Václavická spojka nerespektuje kategorizaci ŘSD 2040, kde je uváděna jako 2+1 S11,5, a jak jsem už někde psal, na ni měla být převedena I/3, která tak měla tvořit spojnici D1 a D3 přes Benešov.
Odpovědět

Zpět na „D3“