D3 ve Středočeském kraji
Re: D3 ve Středočeském kraji
Velikost dokumentace v MB nevypovídá VŮBEC NIC. Stačí prohnat obrázky jinou kompresí, místo vektorových verzí zpráv připojit skeny, apod. a data budou lítat nahoru dolů. Zajímavější by byl počet stran.
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: D3 ve Středočeském kraji
Aram96: To myslíš vážně? V blízkosti nádrží jsou běžně odkalové jímky a odlučovače ropných látek, teprve pak to jde do retence a dál. A v čem je lepší, když bordel "zůstane v krajině", než když odteče do potoka? Kontaminace jakékoliv vody je přece nežádoucí.Aram96 píše:Podle mě tohle není zajímavost, ale to je kámen úrazu přípravy dálnic u nás, resp. ne jen u nás a u dálnic, celkově dnešní doby včetně EU. Trochu OT s tímto ale související .. ve vizualizaci D52 komentář říká, že jsou tam objekty pro životní prostředí - retenční nádrže - budiž .. ale o 10 vteřin později řekne, že to pak vše teče do potoka. Tohle je další problém, v Německu naopak voda teče normálně do polí a nikdo se na nic neptá a nic se nepapíruje, tudíž ta byrokracie možná není úplně všude tak hrozná Notabene že pro ŽP je rozhodně lepší, když to samozřejmě zůstane v krajině než v potoce>řece>moři.Zajímavostí je, že dokumentace k aktuálním změnám má 227 MB, což je čtyřikrát víc než původní dokumentace k celému středočeskému úseku D3 z roku 2012.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Čekal jsem, že se někdo ozve ohledně těch MB Jasně, že to nemusí nic znamenat, ale že je dnes byrokracie mnohonásobně vyšší než před 10 lety, což autor i těmi MB chtěl říct, tak to je myslím bez diskuse
Vodouch2000: ach bože, to je asi jasné, že odlučovače ropných látek či jímky na bordel tam být musí, mluvím čistě o tom, že u nás se to vypouští do potoka a ještě se to papíruje, kdežto v Německu to jde správně do krajiny a ani se nikoho neptají, alespoň takové info mám.
Vodouch2000: ach bože, to je asi jasné, že odlučovače ropných látek či jímky na bordel tam být musí, mluvím čistě o tom, že u nás se to vypouští do potoka a ještě se to papíruje, kdežto v Německu to jde správně do krajiny a ani se nikoho neptají, alespoň takové info mám.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Já teda nevím jak to v Německu bývalo v minulosti, ale nyní se u všech rekonstruovaných úseků odlučovací/ vsakovací nádrže staví.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Já píšu ale o tom, kam to pak teče u nich normálně do polí a s žádnými vlastníky nic nedomlouvají, nepapírují.
Re: D3 ve Středočeském kraji
A to vám přijde v pořádku? Že pokud příroda poručí můžete na svém vlastním poli vytrhat pšenici a zasadit rýži?
Re: D3 ve Středočeském kraji
To jsem nepochopil, ale celá republika má plnou hubu toho, jak je potřeba zadržovat vodu, ale kanalizace z dálnice, resp. přečištěná voda zvesela teče do řek
Re: D3 ve Středočeském kraji
A vylití vody z dálnice někam na pole je zadržování vody v krajině?
Vodu lze v krajině zadržovat tak, že se navrhnou plošné nebo podpovrchové vsaky, v rámci kterých dojde k přečištění vody a jejímu postupnému zásaku. Ale vylití splachu z dálnice někam na pole, navíc snad bez projednání s vlastníkem, vsakem rozhodně není.
Vodu lze v krajině zadržovat tak, že se navrhnou plošné nebo podpovrchové vsaky, v rámci kterých dojde k přečištění vody a jejímu postupnému zásaku. Ale vylití splachu z dálnice někam na pole, navíc snad bez projednání s vlastníkem, vsakem rozhodně není.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Ne na povrch, samozřejmě mít několik různých výpustí z té retenční nádrže, aby to mohlo jít opravdu postupně. Ale řešíme to ve špatném tématu
Re: D3 ve Středočeském kraji
Myslel jsem samozřejmě po Benešov, ale od severu, od jihu to nemá smysl. A jinak, ty podmínky v EIách apod., jsou docela snadno "řešitelné"Dusanh píše:0304+0305 postavit zvlášť nelze (resp. lze, ale ne zprovoznit), viz podmínka obce Václavice, že se to postaví/zprovozní celé najednou.Aram96 píše:... Stejně tak začínám pochybovat, že bude opravdu tlak stavět tu část najednou, bude to rozetapováno "po Benešov" a zbytek. To nicméně nic nemění na tom, že D3 jako celek roste jako z vody
Re: D3 ve Středočeském kraji
Je trochu škoda, že při přeznačení I/3 v úseku Benešov - Mirošovice nedošlo i k rozšíření o takové 2-3 metry, což by umožňovalo provoz 2+2 bez odstavných a uprostřed tenká pevná zábrana. Podobně jako obchvat Jičína. I po dostavbě D3 bude v úseku Benešov - Mirošovice velký provoz.
Z Benešova bude i nadále výhodnější použít I/3 a D1, pokud člověk pojede na východ Prahy.
Úsek Benešov - křižovatka D0xD1 bude po D3 a D0 o 13 km delší, navíc v trase je 6 km přivaděč z Benešova a 6km na sobě navazujících tunelů, kde bude snížená rychlost. Cesta z Benešova přes D3 bude minimálně o 5 minut delší, spíše více.
Lidí v okolí Prahy neustále přibývá. Dle mého názoru by se úsek Benešov - Mirošovice měl rozšířit na 2+2 bez ohledu na D3. Kapacity na něj v budoucnu budou a nyní by se zvýšená kapacita hodila než bude D3.
Pro začátek by se mohl rozšířit alespoň úsek Mirošovice - Čtyřkoly, kde je největší provoz a na hlavní trase není ani jeden most. Mosty přes silnici jsou na rozšíření na levé straně připravené.
Byla by na takové rozšíření potřeba EIA?
Z Benešova bude i nadále výhodnější použít I/3 a D1, pokud člověk pojede na východ Prahy.
Úsek Benešov - křižovatka D0xD1 bude po D3 a D0 o 13 km delší, navíc v trase je 6 km přivaděč z Benešova a 6km na sobě navazujících tunelů, kde bude snížená rychlost. Cesta z Benešova přes D3 bude minimálně o 5 minut delší, spíše více.
Lidí v okolí Prahy neustále přibývá. Dle mého názoru by se úsek Benešov - Mirošovice měl rozšířit na 2+2 bez ohledu na D3. Kapacity na něj v budoucnu budou a nyní by se zvýšená kapacita hodila než bude D3.
Pro začátek by se mohl rozšířit alespoň úsek Mirošovice - Čtyřkoly, kde je největší provoz a na hlavní trase není ani jeden most. Mosty přes silnici jsou na rozšíření na levé straně připravené.
Byla by na takové rozšíření potřeba EIA?
Naposledy upravil(a) Anonym dne 12.12.2019 14:29:51, celkem upraveno 1 x.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Já naprosto souhlasím s rozšířením I/3 na 2+2 a myslím, že všem je to jasné, že to je nutnost. Ale problém je, že když se to rozšíří na 2+2, tak se D3 nikdy nedočkáme. Podle mě by bylo lepší přestavět I/3 na dálnici a myslím, že by to šlo mnohem snadněji než táhnout D3, přes posázaví a hlavně už to mohlo být hotové. A pak následně v klidu promyslet kudy a jak D3 povede.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Problém je, že I/3 nelze přestavět na dálnici a ještě tam někam vecpat doprovodku. Navíc je problém s kapacitou D1 od Mirošovic. I/3 je navíc blízko domů, takže problém s hlukem. Dle mého názoru by byla nejlepší kombinace - D3 2+2, která by pojmula tranzit z jihu. I/3 od Benešova 2+2, která by pojmula dopravu z Benešova, okolí a obcí okolo I/3. Myslím si, že i kdyby se nyní postavila D3, tak by intenzity na I/3 u Mirošovic mohly dát nějakých 10 tis. a na tuto intenzitu se již někde staví dálnice. Navíc v okolí I/3 bude přibývat lidí.Saljack píše:Já naprosto souhlasím s rozšířením I/3 na 2+2 a myslím, že všem je to jasné, že to je nutnost. Ale problém je, že když se to rozšíří na 2+2, tak se D3 nikdy nedočkáme. Podle mě by bylo lepší přestavět I/3 na dálnici a myslím, že by to šlo mnohem snadněji než táhnout D3, přes posázaví a hlavně už to mohlo být hotové. A pak následně v klidu promyslet kudy a jak D3 povede.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: D3 ve Středočeském kraji
Myslíte, že tohle nikdy nikoho nenapadlo? Ach jo.o)Saljack píše:Já naprosto souhlasím s rozšířením I/3 na 2+2 a myslím, že všem je to jasné, že to je nutnost. Ale problém je, že když se to rozšíří na 2+2, tak se D3 nikdy nedočkáme. Podle mě by bylo lepší přestavět I/3 na dálnici a myslím, že by to šlo mnohem snadněji než táhnout D3, přes posázaví a hlavně už to mohlo být hotové. A pak následně v klidu promyslet kudy a jak D3 povede.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Spravny cas na rozsireni benesovskeho privadece na silnici prvni tridy s 2+2 pruhy byl v dobe, kdy se dostavovaly MUKy a menil se povrch (byt sestup do Mirosovic a napojeni na D1 by asi byl orisek). Nicmene mosty na to byly, pokud vim, pripravene. Mohlo to aspon ctvrtstoleti suplovat neexistujici D3 v StC. Nakonec z toho je vyrobnik zacp se stridavym 1+2 pruhem a kruhace. Proc mne to neprekvapuje…
Re: D3 ve Středočeském kraji
Na rozšíření na dálnici v současné trase I/3 nevyšla EIA. Podle ní tam nelze dálnici umístit, aniž by to mělo za následek překračování limitů pro hluk a emise v okolní obytné zástavbě.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Jardo, čert vem EIA a nějaké posouzení (jakkoli s ním souhlasím), ale hlavní je, že se tam prostě nevejde MÚK D1 x D3. Takže multikriteriální posuzování je ok, ale trasovat D3 ve stávající trase I/3 je jako zkusit nacpat dvanáctku šroub do desítky díry...
Re: D3 ve Středočeském kraji
Jen tak pro zajimavost me napada, jestli se posuzovala taky varianta oddelene vedenych smeru s pripojenim na D1 treba i na dvou ruznych mistech? Cili takova trochu Italie.
Re: D3 ve Středočeském kraji
To michal:
Nevím jestli se taková varianta posuzovala (to bude vědět martini), ale spíše ne. Nějaký čas jsem v té části světa bydlel a troufnu si říct, že to tam znám.
A jednoduše řečeno, kombinace vysoké urbanizace krajiny a členitosti krajiny (příčné / podélné sklony) nedává moc manévrovací prostor na umístění liniových staveb. A nejsme v Číně, abychom kompletně odtěžili kopec u obce Všešímy, a vybudovali tam MÚK.
Nevím jestli se taková varianta posuzovala (to bude vědět martini), ale spíše ne. Nějaký čas jsem v té části světa bydlel a troufnu si říct, že to tam znám.
A jednoduše řečeno, kombinace vysoké urbanizace krajiny a členitosti krajiny (příčné / podélné sklony) nedává moc manévrovací prostor na umístění liniových staveb. A nejsme v Číně, abychom kompletně odtěžili kopec u obce Všešímy, a vybudovali tam MÚK.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Ono to oddělení jízdních směrů není zrovna moc ideální. Krátký několikasetmetrový úsek možná, ale delší oddělené části jsou spíše na obtíž. Musí se odhlučnit každá část solo, kanalizace také vede solo, musí se zabezpečit přístup do vnitřního prostoru a to i zvěři. Krajinu moderní komunikace stejně rozdělí a v tomto případě dokonce dvakrát a žádná vesnice ani samota netouží stát mezi dálnicemi.
V té Itálii či jiných zemích to přece jen vzniklo náhodou - vývojem, když se po desítkách let už druhý profil stavěl v nových parametrech.
V té Itálii či jiných zemích to přece jen vzniklo náhodou - vývojem, když se po desítkách let už druhý profil stavěl v nových parametrech.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D3 ve Středočeském kraji
Možná není ideální, ale může být řešením. Jak je na tom vybrané "ideální" řešení vidíme všichni.Honey72 píše:Ono to oddělení jízdních směrů není zrovna moc ideální.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Ne, nemůže být řešením. Je-li alternativní varianta (zde myšleno oddělení jízdních pruhů na konci I/3):michal píše:Možná není ideální, ale může být řešením. Jak je na tom vybrané "ideální" řešení vidíme všichni.Honey72 píše:Ono to oddělení jízdních směrů není zrovna moc ideální.
- technicky náročnější na provedení
- ekonomicky výrazně dražší
- vysoce pravděpodobně nevyhoví hlukovým normativům a tedy neproleze přes EIA
- nevyhoví z hlediska požadavků na fragmentaci krajiny
- není s ní provozní zkušenost
- existuje dopravně výhodnější trasování
- ale vyřeší hypotetické napojení D3 ve stopě stávající I/3
Tak taková varianta nemůže být řešením. Z principu.
Re: D3 ve Středočeském kraji
No já jsem jen zvědavý, jak dlouho ještě budeme čekat na zprovoznéní té vyhovující správné varianty...
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: D3 ve Středočeském kraji
...pan Pávek říkal, "do žní":o)
-
- Příspěvky: 202
- Registrován: 30.8.2016 21:30:15
Re: D3 ve Středočeském kraji
A po žních... Turek k nám (stavět)?