Stránka 2 z 101

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 16.1.2011 22:54:45
od Martin z Ostravy
Taky si myslím, že když je to v ÚPVÚC a u EIA bude jen třeba jen minimální příklon k východní, tak by se měla realizovat ta západní.

Jinak technická, anketka nefunguje.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 20.1.2011 16:30:05
od Dusanh
Tak podle superstrategie bude D3 Jesenice-Mezno až 2024 :cry:

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 20.1.2011 17:23:07
od Lenny
To mi přijde jako reálný termín. ;) Vždyť jen jak dlouho se táhne současná příprava, problematika schválování ÚP VÚC Pražského regionu a ÚP VÚC Benešovsko, jak se táhne EIA. Se získáním územních rozhodnutí a stavebních povolení to nebude o nic lepší.

Docela mě překvapilo množství tunelů, kterých jsem si letmo všimnul, podrobně jsem to ještě nezkoumal....

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 24.1.2011 16:51:12
od martini
Je tam těch tunelů ve všech variantách jak nasr...

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 25.1.2011 16:00:27
od vils
Existují pro obě varianty nějaké srovnatelné odhady nákladů?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 25.1.2011 16:47:26
od jannnn
Ty tunely mě taky dostávají, tady jsem to vypsal z té EIA, beru pouze stabilizovanou variantu:

1. úsek (cca 9km)
Z1: 1300(H) + 350(R,H) + 220(R,H) = 1870m, 3ks
Z2: 1600(H) + 1650(R,H) = 3250m, 2ks

2. úsek (cca 10km)
Z1: 100(H) + 250(R,H) + 400(R,H) + 300(R,H) + 100(H) + 400(R,H) = 1550m, 6ks
Z2: 100(H) + 1200(R,H) + 800(R,H) + 150(H) = 2250m, 4ks
Z3: 100(H) + 1200(R,H) + 200(R,H) + 150(H) = 1650m, 4ks (jako změna Z2)

3. úsek (cca 8,5km)
Z2: 750(R,H) = 750m, 1ks

Zdůvodnění potřeby tunelu se téměř neliší, a je to:
náhrada hlubokého zářezu, převedení polní cesty, ochrana lesa, ochrana chat před hlukem, migrační koridor
*R=ražený, H=hloubený

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 28.1.2011 14:47:16
od martini
Tak ono je tam napsaný, že v prvním úseku (tj. jsem to pochopil až za Sázavu?) to může být Z1, dále pak Z2, především z důvodů vedení kolem Týnce.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 20.2.2011 21:31:47
od Martin Vedral
V Čerčanech se rozpoutala diskuse o dálnici D3. Ať vede Posázavím, říkají místní

Ve středních Čechách se znovu probírá trasa plánované dálnice D3. Obyvatelé Čerčan na Benešovsku se totiž bojí, že se jim po jejím postavení zhorší podmínky k životu. Chtějí aby dálnice vedla Posázavím. Petici se svými požadavky poslali dokonce na ministerstvo životního prostředí.

Pokračování na idnes: http://praha.idnes.cz/v-cercanech-se-ro ... zpravy_meb

Tak a to, co tu mnozí říkali, je tady. Nepřekvapivě se ozvali odpůrci Promiky... A přesně takhle by to dopadlo u (super)severní varianty 518-519 - vlastně nechápu, proč se někdo pořádně neozval i tam... Ale to je tady off-topic, jen mi to nějak automaticky naskočilo ta analogie...

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 20.2.2011 22:42:01
od Web
Nadpis je hezkej "Ať vede Posázavím" :-D Každopádně jsem rád, že se konečně někdo probudil. Pro mě Promika především neumí řešit D1 u Prahy a celkově pomoci dopravě směr Jílové, kam stejně jednou čtyřproud bude muset.

No a proč se neozývají lidi u SS? To je velmi jednoduché - nikdo pořádně neví kudy ta SS má vést, tudíž každý doufá, že povede kolem souseda :-) a on sám dostane dálnici za bukem bez negativ.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 20.2.2011 23:58:47
od Martin z Ostravy
Ano, dálnici chceme, ale jen ať nevede kolem nás, byť na ní byli jakékoliv prvky pro ochranu živ.prostředí. :) :roll: :kladivo: Tohle budeme slyšet čím dál, tím častěji.
Docela mě fascinuje, že vůbec mohla D47 projít přes Hladké Životice.
No co, stejně nejsou na D3 peníze a PPP je v pdachu, takže času na demokratickou diskuzi bude dost.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 21.2.2011 4:32:55
od vaclav
d3 musi byt ve verzi stabilizovana aby rozumne dopravne obslouzila jih prahy resp stredoceskeho kraje. je tam spousta objektu, co resi zivotni prostredi a za 30 let budou auta stejne na elektriku, takze zatez minimalni. to ti chatari v tech prisernejch boudach z lepenky, s parabolama satelitu a kadibudkama vsude kolem nadelaji vetsi ekologickou zatez.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 21.2.2011 9:27:46
od jonáš
Pindy :lol: pár kadibudek v údolí u řeky nemůže nikdy ovlivnit víc než pár metrů čtverečních v okolí řeky, zatimco ten "zlatej řez" ovlivní desítky až stovky čtverečních kilometrů dosud minimálně urbanizovaný krajiny. Fakt souměřitelný srovnání od někoho, kdo tam v životě nebyl ani ve vrtulníku, natož pěšky 8-)

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 21.2.2011 10:34:36
od Dusanh
jonáš píše:Pindy :lol: pár kadibudek v údolí u řeky nemůže nikdy ovlivnit víc než pár metrů čtverečních v okolí řeky, zatimco ten "zlatej řez" ovlivní desítky až stovky čtverečních kilometrů dosud minimálně urbanizovaný krajiny. Fakt souměřitelný srovnání od někoho, kdo tam v životě nebyl ani ve vrtulníku, natož pěšky 8-)
Jonáši, normálně s váma celkem souhlasím. Ale jako obyvatel Mirošovic se musím ozvat. Kdysi jsem východní variantě taky fandil. Jenomže dneska provoz vzrostl do takové míry, že prostě podle mě nelze nacpat na D1 všechnu tuhle dopravu. Už dneska od nás do Prahy třípruh kolikrát nestačí.
Bohužel v ČR prakticky nelze nikde postavit ani metr jakékoli stavby, aniž by to na nikoho a nic nemělo vliv. Jsme hustě osídlená země a nic s tím nenaděláme. Pokud už máme napáchat škody na ŽP a lidech, tak to udělejmě tak, aby aspoň ta doprava z toho měla nejlepší efekt... Protože beze škod to neuděláme nikdy.

Co mi přijde jako nedotažené, je používání snížené rychlosti, aspoň v nočních hodinách. Protože mám D1 130m od baráku, tak si myslím, že k tomu můžu dodat mnoho zkušeností.
1) největší hluk nedělá dálnice v místě, kde mi je nejblíž (a je tam PHS), ale na mostě přes Mnichovku, tj. cca 1100m vzdušnou čarou
2) pokud je nějaké (stavební, údržbové) omezení rychlosti, tak dálnici prakticky NENÍ SLYŠET. Stačí, když jedou všichni 100, nebavím se ani o 80, natož 50km/h - nejsme Kačerov 8-)

Z toho vyplývá - pokud by se podařilo na takto exponovaných místech prosadit snížení rychlosti, tak dálnici výrazně ztišíme, aniž by bylo nutno aplikovat brutální protihluková opatření. To by mohl být i recept, jak dálnici trochu více "zlidštit". Samozřejmě se bavíme o aplikaci tohoto opatření na několika málo místech, nikoli plošně. Pokud možno v rámci nějakého zkušebního provozu, kde by se ukázalo, kde by toto opatření mělo význam.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 21.2.2011 11:03:59
od jonáš
Dusanh: nepsal jsem tentokrát ani o trasování, ale o tom přístupu "už tam jsou kadibudky, tak dálnice nemůže uškodit". Respektive o tom, že do srovnání tras je třeba zahrnout i hodnoty mimoekonomický, dokonce i mimo vliv na přímý okolní lidský osídlení. Boj mezi větrnými mlýny 8-)

No a jak sám píšete, největší hluk nedělá dálnice v místě, kde mi je nejblíž (a je tam PHS), ale na mostě přes Mnichovku, tj. cca 1100m vzdušnou čarou čili pod tim mostem to bude kadibudkářům jedno, zato na Medníku a Panský skále to nikdo nepřehlídne a nepřeslechne ani ve tři ráno. PHS jsou právě na ochranu lokální, šíření do volný krajiny a zejména "nahoru na kopec" naopak zdůrazňujou (cca 80% funkce je odraz zvuku, nikoli útlum). V klidný krajině neni problém slyšet dálnici třeba na 6-8 km jako rušivej element, a nevidět ji tam může jen slepej. Holt se budem jezdit rekreovat o pár tisíc km dál, ať roste cestovní ruch :lol:

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 21.2.2011 11:09:00
od Martin z Ostravy
To s těmi mosty je fakt, já most, respektive přejíždění jeho dilatací, v Rychalticích na R48 taky slyším a to jsem od něj víc jak 2km vzdálen a ještě za terénním zvlněním, a to se tam teď jezdí max 60km/h.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 21.2.2011 21:26:04
od vaclav
jonasi, posazavi znam, chodim se tam projit a projet na kole. byl jsem tam pred asi 3mi tydny. bohuzel doba je takova, ze motorova pila stoji i pod 2tis kc a tak se celym udolim v podstate nonstop nese hluk motorove pily, na jare to bude jeste krovinorez a pak v lete sekacky a na podzim zase pily. na vsech prijezdovych cestach a cestickach potkate co 5min auto. cely to udoli je zniceny chatarskym morem. pro me osobne je to hrozny pomnik socialistickeho zpusobu zivota (ale to je ot).

mchm. urcite si kazdy z vas vsimnul, ze srnky nemaji problem bastit travu i 100m od dalnice. to same dravci. myslim si, ze ty zvirata berou hluk dalnice jako treba hluk tekouci reky- jako kulisu. pokud autem zastavim, abych si zvire prohledl dalekohledem, vzdycky znejisti a zdrhne - asi jako kdyby v divokem hlubokem lese najednou prestala tect divoka reka a bylo hrobove ticho. podstatne tedy je, zveri umoznit migrovat. myslim, ze otazka hluku je spis neprijemna lidem (kupodivu tem s tema motorovejma pilama). no a exhalace vyresi elektromobily.

takze ano, nepreslapujme na miste dalsich 20 let, postavme d3 ve stabilizovane. pouzijme hodne zelenych mostu (ale tech za 25mil ne za 500mil), pouzijme tiche asfalty a phs u obytnych zon a pouzijme dobre mostni zavery.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 21.2.2011 22:04:05
od Lenny
Ve Hvězdonicích to bylo to samé, samá chatka a samý chatař. Odhadem jich tam šlo dolů asi 10, tedy ty co přímo zavazeli dálnici.
Viz fotka z jara 1969, autor ŘD Praha

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 21.2.2011 23:13:31
od Dr.Fe1
jonáš píše:Dusanh: nepsal jsem tentokrát ani o trasování, ale o tom přístupu "už tam jsou kadibudky, tak dálnice nemůže uškodit". Respektive o tom, že do srovnání tras je třeba zahrnout i hodnoty mimoekonomický, dokonce i mimo vliv na přímý okolní lidský osídlení. Boj mezi větrnými mlýny 8-)
Souhlas. Taky si nemyslím, že občasný hukot cirkulárky nebo motorové pily je totéž jako permanentní hukot dálnice. Kromě toho, není to jen o hluku. Dálnice je bariéra.
jonáš píše:No a jak sám píšete, největší hluk nedělá dálnice v místě, kde mi je nejblíž (a je tam PHS), ale na mostě přes Mnichovku, tj. cca 1100m vzdušnou čarou čili pod tim mostem to bude kadibudkářům jedno, zato na Medníku a Panský skále to nikdo nepřehlídne a nepřeslechne ani ve tři ráno. PHS jsou právě na ochranu lokální, šíření do volný krajiny a zejména "nahoru na kopec" naopak zdůrazňujou (cca 80% funkce je odraz zvuku, nikoli útlum). V klidný krajině neni problém slyšet dálnici třeba na 6-8 km jako rušivej element, a nevidět ji tam může jen slepej. Holt se budem jezdit rekreovat o pár tisíc km dál, ať roste cestovní ruch :lol:
Jen upřesním, že těm "kadibudkářům" pod mostem ta dálnice asi taky nebude úplně lhostejná. Hluk je sice moc rušit nebude, ale zásah do krajiny je to velký. Nevím jak to mají ostatní, ale já mám při pobytu pod nějákou monstroznější konstrukcí typu velkého dálničního mostu dost nepříjemné pocity. Nechtěl bych se na takovém místě rekreovat.


Celkově bych řekl, že je z hlediska míry narušení krajiny lepší varianta Promika než varianta stabilizovaná. Stejně tak je lepší i z hlediska napojení sídel po trase. Žádná čtyřproudovka do Jílového opravdu není potřeba, což už tady taky zaznělo. Nevýhodou je krkolomé napojení na R1 a křížení s D1, ale to podle mě nepřeváží ty výše uvedené výhody . A tak "stabilizátorům" zůstává v podstatě jediný argument a to sice, že je stabilizovaná varianta lépe připravená. Je to podobný systém jako u D8 přes České středohoří nebo u R1 (518, 519). ŘSD si více méně bez diskuze vybere nějákou variantu (většinou neomylně jednu z těch horších a nešetrných k ŽP) a tu protlačuje silou a celý proces díky tomu trvá násobně déle než je nutné. Jediný argument pak je, že ostatní varianty by déle trvaly a proto se jim zuby nehty brání a setrvává u té "své" varianty za každou cenu. Tenhle způsob "plánování" a realizace dálnic mi připadá být poněkud nešťastným .......

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 22.2.2011 1:28:22
od Jarda Š.
Z dopravného hlediska je stabilizovaná varianta jeednoznačně lepší. Výcchodní (nová Promika) by sice byla trochu lepší pro tranzit po E55, ten ovšem tvoří méně než třetinu nákladní a pětinu osobní dopravy. Většina aut jede do Prahy, takže by před Prahou D1 zkolabovala, kdyby nebyla rozšířena o dalšé pruh v každém směru, což by ovšem byl velký problém.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 22.2.2011 1:32:59
od Jarda Š.
Ten čtyřpruh do Jílového by se časem také musel postavit, stejně tak i nový most přes Sázavu (akorát, že ten by pak mohl být jen dvoupruhový).

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 22.2.2011 1:44:25
od Jarda Š.
Navíc, pokud nedojde ke snížení limitů hluku a budou zachovány součesné, tak kvůli protihlukovým opatřením by byla Nová Promika podstatně dražší než Stabilizovaná.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 22.2.2011 11:50:28
od Juno
Jarda Š. píše:Navíc, pokud nedojde ke snížení limitů hluku a budou zachovány současné, tak kvůli protihlukovým opatřením by byla Nová Promika podstatně dražší než Stabilizovaná.
To jsou ty PHS tak drahé? Je na to nějaký zprůměrovaný ceník, aby se to jednoduše připočítalo k ceně podle ofic. normativů? Díky.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 22.2.2011 13:22:42
od Jarda Š.
Juno píše:
Jarda Š. píše:Navíc, pokud nedojde ke snížení limitů hluku a budou zachovány současné, tak kvůli protihlukovým opatřením by byla Nová Promika podstatně dražší než Stabilizovaná.
To jsou ty PHS tak drahé? Je na to nějaký zprůměrovaný ceník, aby se to jednoduše připočítalo k ceně podle ofic. normativů? Díky.
Ono nejde jen o PHS, jsou tam místa, kde by dostatečně nepomohly a dálnice by se musela úplně zakrýt.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 22.2.2011 17:11:14
od Lenny
Juno píše:To jsou ty PHS tak drahé? Je na to nějaký zprůměrovaný ceník, aby se to jednoduše připočítalo k ceně podle ofic. normativů? Díky.
Hlavně přes ně není vidět na okolní krajinu, připadám si jak v betonovém korytu

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 22.2.2011 17:15:13
od Bobek
Pane doktore, vy jste se zase kochal! :mrgreen: