Stránka 3 z 101

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 22.2.2011 20:07:57
od Juno
Jarda Š. píše:Ono nejde jen o PHS, jsou tam místa, kde by dostatečně nepomohly a dálnice by se musela úplně zakrýt.
Lenny píše:Hlavně přes ně není vidět na okolní krajinu, připadám si jak v betonovém korytu
S překrytím se v několika úsecích už počítá (a bude jistě upřesněno).
Ale neodpověděli jste na moji otázku - je moc těžká?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 23.2.2011 16:48:49
od vils
Coby mistni z Cercan musim zareagovat na pripominky typu "chceme dalnici, jen ne u nas".
V pripade Cercan je to totiz trosku vetsi problem: Dalnice by nejen vedla kolem Cercan, ale ona by vedla skrz ne! (Vysoka Lhota, Mestecko - to je soucast Cercan). Nyni sice Cercany pretina I/3, ale ukolem D3 by melo byt teto VELMI zatizene a exponovane trase ulehcit. Coz se sice s Promikou mozna technicky stane, nicmene za cenu postaveni jine tepny hned vedle ni. Takze dojde k ulehceni silnici, nikoliv okoli. A i to ulehceni je otazka. I/3 povede zcela soubezne s D3 = idealni objizdna trasa. Navic od Mirosovic az k Benesovu neni zadny sjezd. Tedy D3 nas silne ovlivni, ale obsolutne nic nam neprinese.
A kdyz to vezmu globalne: Dle EIA neni Promika nijak ekologictejsi a setrnejsi k prirode nez stabilizovana varianta, zato negativne ovlivni vyrazne vic lidi. O tom, ze dopravne neprinese nic prilis noveho, ale jen prinese dalsi zatez do jiz nyni velmi zatizenych lokalit (nejen Cercany, ale i Ricany a vubec okoli D1) se tu zminuji i jini.
A toto vse je soucasti "Cercanske petice", nejen argument "nechceme dalnici za humny".
Toz - a ted se do mne pustte...

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 23.2.2011 18:13:13
od Lenny
Juno píše:
Jarda Š. píše:Ono nejde jen o PHS, jsou tam místa, kde by dostatečně nepomohly a dálnice by se musela úplně zakrýt.
Lenny píše:Hlavně přes ně není vidět na okolní krajinu, připadám si jak v betonovém korytu
S překrytím se v několika úsecích už počítá (a bude jistě upřesněno).
Ale neodpověděli jste na moji otázku - je moc těžká?
Oficiální normativy byly před nedávném zvěřejněny na stránkách ŘSD, a tam jsou k nalezení.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 23.2.2011 20:05:06
od Juno
Lenny píše: Oficiální normativy byly před nedávném zvěřejněny na stránkách ŘSD, a tam jsou k nalezení.
Vím o nich a právě nějaké normativní náklady na PHS (pokud jejich rozsah přesahuje uvedený standard 150 m/km dálnice) tam chybějí.
Týká se to hlavně východní varianty, upozornil na to tady Jarda Š., a proto se na to ptám (nejenom Vás) - třeba mi někdo odpoví ...

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 23.2.2011 20:18:36
od pp21
vils píše:Coby mistni z Cercan musim zareagovat ... Toz - a ted se do mne pustte...
To se asi nestane ... zasnánců Promiky je tady míň než prstů na jedný ruce :)
Jinak pokud se nepletu, tak by tam měli být MÚK Senohraby a Poříčí.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 23.2.2011 22:01:02
od jonáš
No myslim že by si tam po vzoru Prahy 6 měli založit iniciativu "chceme sjezdy, ne dálnici" ;-) a pak mě taky docela pobavilo, že čerčaňáci chtěj "dálnici posázavim", copak voni se tam nepočítaj?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 23.2.2011 22:15:59
od Juno
vils píše:... ukolem D3 by melo byt teto VELMI zatizene a exponovane trase ulehcit. Coz se sice s Promikou mozna technicky stane, nicmene za cenu postaveni jine tepny hned vedle ni. Takze dojde k ulehceni silnici, nikoliv okoli. ...
"Stabilizovaná" D3 kolem Jílového situaci v Čerčanech o moc nezlepší - z Benešova, z Bystřice, od Vlašimi se pořád bude jezdit hlavně kolem Čerčany na D1. Kdežto Východní D3 opravdu Čerčanům pomůže - půjde tam v tunelu nebo zahloubená v korytě mezi zdmi. A po dnešní silnici kolem Vysoké Lhoty bude jen minimum místní dopravy - podle CityPlanu asi jen 2 tisíce za den, dneska je tam přes 20 tisíc.
To je přeci pořádný rozdíl a Vysoká Lhota i Nové Městečko se zásadně zklidní, napojení bude u Senohrab a v Poříčí.
Ta hlavní zátěž povede ve spodní úrovni - nejen u vás, ale i v Mrači a jinde.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 23.2.2011 22:18:24
od Dr.Fe1
Petr Pokorný píše:
vils píše:Coby mistni z Cercan musim zareagovat ... Toz - a ted se do mne pustte...
To se asi nestane ... zasnánců Promiky je tady míň než prstů na jedný ruce :)
Jinak pokud se nepletu, tak by tam měli být MÚK Senohraby a Poříčí.
Mě připadá Promika lepší než stabilizovaná varianta. Jednak z důvodu že nezasahuje relativně málo dotčené oblasti posázaví, je tedy dle mého šetrnější k ŽP a druhak kvůli lepšímu napojení sídel po trase. Chci se zeptat jaké argumenty dle vás hovoří pro variantu stabilizovanou ? Tedy kromě toho, že je úředně a projekčně připravenější. Děkuji.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 23.2.2011 22:31:20
od Juno
Dr.Fe1 píše: Mně připadá Promika lepší než stabilizovaná varianta. Jednak z důvodu že nezasahuje relativně málo dotčené oblasti Posázaví, je tedy dle mého šetrnější k ŽP a druhak kvůli lepšímu napojení sídel po trase. Chci se zeptat jaké argumenty dle vás hovoří pro variantu stabilizovanou ? Tedy kromě toho, že je úředně a projekčně připravenější. Děkuji.
Jsou tam ty dva velké mosty a bylo by to větší ryto pro firmy a lidi okolo, protože hlavně první část by byla o hodně dražší (ani předražením a přemnožením PHS se ten rozdíl nedožene).

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 23.2.2011 22:38:37
od Lenny
Jaké jsou náklady, resp. náklady na kilometr na stabilizovanou a na promiku?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 23.2.2011 22:46:16
od Juno
Lenny píše:Jaké jsou náklady, resp. náklady na kilometr na stabilizovanou a na promiku?
Napřed mi řekněte, kolik stojí metr těch PHS.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 23.2.2011 22:58:51
od Martin z Ostravy
To k těm cenám za ten kilometr nemusíš dopočítávat, mi si to spočteme sami, až nám je tady nadhodíš.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 23.2.2011 23:06:59
od vaclav
Dr.Fe1 píše: Chci se zeptat jaké argumenty dle vás hovoří pro variantu stabilizovanou ? Tedy kromě toho, že je úředně a projekčně připravenější. Děkuji.
moje uvahy
1) oblast posazavi v miste trasy stabilizovane je vydrancovana a znasilnena chatarema. to neni panenska priroda jako sumava, ale zdevastovana krajina - to je proste fakt. 2) stabilizovana lepe dopravne obslouzi jih prahy, jilove a okoli. 3) nezahlti se prijezd do prahy kolem D1 a za 4) stabilizovana dopravi tech 150tis chataru v patek k a v nedeli od tech jejich chatrci z lepenky

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 23.2.2011 23:10:58
od Martin z Ostravy
+1
I kdyby byla Promika stavebně levnější na kilometr, tak je třeba do celkových nákladu započítávat taky to, co bude stát rozšíření D1 před Prahou, protože to bude v případě realizace Promiky nezbytnost.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 23.2.2011 23:16:05
od jonáš
A václave, byl jste tam někdy? Šel jste se projít, pěšky, přes Medník, nebo na druhym břehu z Těptína do Kameňáku? Nebo ze Žampachu do Jílovýho, prakticky po "stabilizovaný trase"? Asi ne, jinak byste se tady s prominutim tak blbě neztrapňoval :-)

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 23.2.2011 23:23:30
od Juno
Martin z Ostravy píše:To k těm cenám za ten kilometr nemusíš dopočítávat, mi si to spočteme sami, až nám je tady nadhodíš.
Jen sem ty PHS klidně dejte, třeba to bude zajímat víc lidí.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 23.2.2011 23:36:47
od Martin z Ostravy
Vařím z vody stejně jako ty, Zdeňku. Tudíž cenu PHS nevím. Co jsem koukal na net, tak by to mohlo být okolo 4 000Kč/m^2, záleží od dodavatele.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 23.2.2011 23:39:32
od jonáš
Tak to by byl celkem pakatel .. nějakých 5% z běžný ceny dálnice na km, pokud by to bylo všude a oboustranně.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 23.2.2011 23:48:59
od Martin z Ostravy
Metrové PHS na každé straně budou sotva stačit, takže to spíše bude inklinovat k 10%.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 24.2.2011 7:24:11
od jonáš
Jsem taky počítal dvakrát třímetrový ;) .. ale kdyby se postavilo těleso a povrch extra levně, mohlo by to k těm deseti procentům teoreticky směřovat. Ovšem km za čtvrtmiliardu tady už dávno nikdo nestaví, nejvejš tak dvojpruh http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... -ujezd.pdf :roll:

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 24.2.2011 11:03:26
od Juno
vaclav píše:moje uvahy
1) oblast posazavi v miste trasy stabilizovane je vydrancovana a znasilnena chatarema. to neni panenska priroda jako sumava, ale zdevastovana krajina - to je proste fakt. 2) stabilizovana lepe dopravne obslouzi jih prahy, jilove a okoli. 3) nezahlti se prijezd do prahy kolem D1 a za 4) stabilizovana dopravi tech 150tis chataru v patek k a v nedeli od tech jejich chatrci z lepenky
ad 1) lokální poškození kolem chat přece nemůže být důvodem k zásadnímu a nevratnému poškození či zničení další zachovalé krajiny ve 40-kilometrovém a několik km širokém pruhu,
ad 2) kvůli tomu není třeba stavět kompletní dálnici - většinou stačí lokální úpravy na stávající síti,
ad 3) D1 se nazahltí, protože var. A2, A3 ji zároveň odlehčují a ve var. A4 je zvýšení kapacity ve společném koridoru zahrnuto do investice D3,
ad 4) = 2)

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 24.2.2011 11:09:14
od Juno
Martin z Ostravy píše:+1
I kdyby byla Promika stavebně levnější na kilometr, tak je třeba do celkových nákladu započítávat taky to, co bude stát rozšíření D1 před Prahou, protože to bude v případě realizace Promiky nezbytnost.
Jde jen o úsek před okruhem a ve var. A4 je zvýšení kapacity společného úseku započteno.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 24.2.2011 11:13:05
od Michal R
Aha.... takže lze očekávat, že jakákoliv nová stavba, aby vůbec prošla skrze úředně-schvalovací moloch, bude mít PHS, nejlépe 4m vysoký (to už nějaké eko-aktivista jistě komsomolsky prosadí - jakože ochrana před hlukem).

Výsledek bude stejný, jako v posledních 10-12 letech. Naprosto nesmyslným zvyšováním "jakože" standardů se budou neúměrně prodražovat investiční náklady, tím pádem se bude stavět méně méně kilometrů dopravní infrastruktury. Příklady?
- tunel Valík (D5): Při prohlídce zahraniční delegace (cca rok po uvedení do provozu) se člen BVBS (spolkové min. dopravy) strašně divil, jestli jsme prý tak bohatí, že stavíme nákladné tunely tam, kde v Německu byl zářez....
- ekodukty pro medvědy, soby, losy atd. ..... o nezbytnosti těchto stavebních objektů se ekoaktivisti napovídali dost, nakonec si chtěli přihřát polívku a podváděli se stopou medvěda. Dnes se již od těchto nesmyslů ustupuje.
- "had v krajině" alias D11 v úseku Poděbrady - Plačice. Mohl mě vzít čert, když jsem se na stránkách ŘSD dočetl, že trasa by sice mohla být rovná, ale to my, nezodpovědní a neschopní řidiči, bychom usínali a takhle musíme točit volantem a neusneme. Krom toho že je to z lékařského hlediska nesmysl, tak je to nemístné zvyšování investičních nákladů. Kdo jel na D mezi Budapeští a Miskolcem, tak ví, že to jde...
A jistě mnoho dalších.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 24.2.2011 11:17:51
od Martin z Ostravy
Juno píše:
Martin z Ostravy píše:+1
I kdyby byla Promika stavebně levnější na kilometr, tak je třeba do celkových nákladu započítávat taky to, co bude stát rozšíření D1 před Prahou, protože to bude v případě realizace Promiky nezbytnost.
Jde jen o úsek před okruhem a ve var. A4 je zvýšení kapacity společného úseku započteno.
Kolik tedy bude to navýšení kapacity stát?
Dočkáme se tedy těch cen za km pro stabilizovanou a promiku?
No tak se nestyď, Zdeňku, a poděl se o ty údaje i s ostatními, určitě je to bude zajímat.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Napsal: 24.2.2011 11:22:45
od j.jakubse
Juno píše:nevratnému poškození či zničení další zachovalé krajiny
Jake zniceni, nebo poskozeni krajiny? Dalnice do krajiny patri stejne tak jako zeleznice.
Dalsi argument pro stabilizovanou je, ze vznikne nadhernej most 100 metru nad rickou. Vytvori se fantasticky novy pohledy na udoli. Jestli kvuli mostu od tamtud vypadnou chatari, velice rad si od nejakyho koupim jeho rozpadlou chajdu, pokud tam bude vyhled na most. Bylo by to moc pekny misto pro setkavani priznivcu dalnic...