D3 - Všeobecně
D3 - Všeobecně
Na stránkách Sdružení pro výstavbu dálnice D3 a komunikace R4 přibyla Situační zpráva o přípravě a realizaci D3/R3 + R4, stav březen 2009
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Všeobecné
Bohužel ty informace jsou dost zastaralé, je tam sice napsáno, že stav je v březnu 09, ale od minulé situační zprávy se toho mnoho nezměnilo.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Všeobecně
Soukromé financování dálnice D3 je připraveno, nyní rozhodne vláda
Vláda zatím rozhodnutí o výstavbě dálnice D3 formou PPP projektu odložila. Vrátí se k němu v půli září 2009.
Vláda zatím rozhodnutí o výstavbě dálnice D3 formou PPP projektu odložila. Vrátí se k němu v půli září 2009.
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: Všeobecně
Já jen dodám co jste nenapsal: jedná se o 27 km úsek Veselí nad Lužnicí-České Budějovice.andy píše:Soukromé financování dálnice D3 je připraveno, nyní rozhodne vláda
Vláda zatím rozhodnutí o výstavbě dálnice D3 formou PPP projektu odložila. Vrátí se k němu v půli září 2009.
Myslel jsem si, že formou PPP se staví dálnice jako celek, tedy třeba 100 km a ne jen jeden úsek. Co ty ostatní části? České Budějovice-Dolní Dvořiště? Nebo Praha-Tábor?
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: Všeobecně
Nu, cílem mého spotu bylo informovat, že o projektu měla jednat vláda, nikoliv shrnout celou jeho historii K Vašim dotazům:
Tento projekt je pilotním projektem využití PPP při stavbě dálnic v ČR. Pokud se osvědčí, uvažuje se o jeho využití i na dalších dopravních stavbách. Takže se možná dočkáme i toho, že bude soukromý investor financovat 100- i vícekilometrové úseky, jak navrhujete (každopádně i v takovém případě bude výstavba probíhat postupně).
Samotný rozsah projektu se postupem času měnil, např. v roce 2005 vláda schválila zařazení projektu do 2. vlny PPP v tomto rozsahu:
Nu a nejnověji měl formou PPP vzniknout úsek Veselí nad Lužnicí - Úsilné (tj. úseky 308C a 309) v celkové délce 27,1 km. Vláda by o tomto projektu měla jednat 16. září, nicméně jelikož včera neprošla novela vyvlastňovacího zákona, Slamečka to nejspíš odpíská.
Jinak pokud jde o úseky Praha - Nová Hospoda (301 - 305/I), jejich příprava potrvá ještě dlouho, nyní se k nim teprve vytváří dokumentace EIA. Podle harmonogramu na stránkách D3 by mohla být hotova do konce letošního roku a stavět by se mohlo začít nejdřív v roce 2015.
Tento projekt je pilotním projektem využití PPP při stavbě dálnic v ČR. Pokud se osvědčí, uvažuje se o jeho využití i na dalších dopravních stavbách. Takže se možná dočkáme i toho, že bude soukromý investor financovat 100- i vícekilometrové úseky, jak navrhujete (každopádně i v takovém případě bude výstavba probíhat postupně).
Samotný rozsah projektu se postupem času měnil, např. v roce 2005 vláda schválila zařazení projektu do 2. vlny PPP v tomto rozsahu:
V roce 2008 se už počítalo s tím, že PPP projekt bude zahrnovat výstavbu, financování, údržbu a provozování části dálnice D3 (resp. rychlostní silnice R3) Veselí nad Lužnicí - hranice ČR/Rakouska (tj. úsek 308C až 312) v celkové délce 71,4 km a provozování a údržbu části D3 Nová Hospoda - Veselí nad Lužnicí (tj. úsek 305/II až 308B) v celkové délce 42,1 km. Tedy by soukromá společnost provozovala de facto celou D3 (všechny provozované úseky).Obsahem projektu je výstavba, financování a údržba úseku dálnice D3 Tábor-Bošilec v délce 30 km, jedná se o novostavbu dvou úseků (D307 a D308) čtyřpruhové dálnice kategorie D27,5/120 o celkové délce 30,6 km, které začínají na 79,2 km a končí na 109,8 km plánované dálnice D3.
Nu a nejnověji měl formou PPP vzniknout úsek Veselí nad Lužnicí - Úsilné (tj. úseky 308C a 309) v celkové délce 27,1 km. Vláda by o tomto projektu měla jednat 16. září, nicméně jelikož včera neprošla novela vyvlastňovacího zákona, Slamečka to nejspíš odpíská.
Jinak pokud jde o úseky Praha - Nová Hospoda (301 - 305/I), jejich příprava potrvá ještě dlouho, nyní se k nim teprve vytváří dokumentace EIA. Podle harmonogramu na stránkách D3 by mohla být hotova do konce letošního roku a stavět by se mohlo začít nejdřív v roce 2015.
Re: Všeobecně
K těm 27 km výstavby nutno připočíst ještě těch 42 km (z nichž 17,1 km 0305/II-0306 je již v provozu a 25 km 0307 a 0308 se staví z OPD), čili koncesionář by dohromady získal do údržby 69 km a to je ten efekt, kde by se mělo podařit ušetřit, tedy na údržbě, která nebude-li zanedbávána, tak by měla v celkovém důsledku vyjít o něco levněji. Výstavba 100 km dálnice je nyní na trzích blbě financovatelná, navíc obchvat ČB není vůbec připraven a to je ten hlavní důvod proč se to rozdělilo na dvě etapy, kdy ten obchvat ČB a spodek k hranicím bude zadán separé. Otázka však je, co teď bude bez vyvlastňovacího zákona, nemá cenu ten koncesní projekt ani schvalovat...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Všeobecně
Z té výše odkazované zprávy ČTK není úplně zřejmé, jestli poslední verze zadání s údržbou úseku Nová Hospoda - Veselí počítala, nebo ne (citace mluvčího MD Hanzelky říká, že je to "možné"). Logičtější by to bylo, každopádně uvidíme, s čím přijde ve středu G. Slamečka na vládu. ŘSD zatím úplně neztrácí optimizmus ohledně možné realizace projektu PPP, ten ale bude moct začít reálně fungovat až po výkupu všech pozemků pro stavbu.
Re: Všeobecně
Údržba severních úseků vystavěných státem by soutěžena byla spolu s výstavbou úseku Veselí - Úsilné. V případě, že by však údržba těchto severních úseků vycházela finančně hůře pro variantu PPP (odvislé od jednání s uchazeči), tak by stát měl možnost tuto údržbu nezadat a zadat pouze výstavbu, provoz a údržbu Veselí - Úsilné...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Všeobecně
Nu, takže dnes podle očekávání, zase nic
Ministerstvo odložilo jednání o dálnici D 3
Jižní Čechy - „Hledáme řešení, jak dál,“ uvedl ve středu k budoucnosti dálnice D 3 tiskový mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Momentálně se pracuje na úseku Tábor – Veselí nad Lužnicí. Navazující část dálnice však provázejí problémy... Ve středu proto měla o budoucnosti projektu rozhodovat vláda, ale ministerstvo dopravy tento bod stáhlo z programu jednání.
Podle Hanzelky však bude ministerstvo dál hledat cesty jak projekt prosadit. Na jednání vlády se dálnice určitě vrátí a tiskový mluvčí ministerstva dopravy pro Deník uvedl, že pokud bude pokračovat ve své práci poslanecká sněmovna, tak se ministerstvo obrátí znovu i na poslance s apelem na změnu [vyvlastňovacícho] zákona. Pouze časový horizont, kdy bude o projektu definitivně rozhodnuto nechtěl Hanzelka odhadovat. Doplnil také, že časovou posloupnost kroků může ovlivnit i to, v jaké sestavě bude do budoucnosti vedení ministerstva působit.
Ministerstvo odložilo jednání o dálnici D 3
Jižní Čechy - „Hledáme řešení, jak dál,“ uvedl ve středu k budoucnosti dálnice D 3 tiskový mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Momentálně se pracuje na úseku Tábor – Veselí nad Lužnicí. Navazující část dálnice však provázejí problémy... Ve středu proto měla o budoucnosti projektu rozhodovat vláda, ale ministerstvo dopravy tento bod stáhlo z programu jednání.
Podle Hanzelky však bude ministerstvo dál hledat cesty jak projekt prosadit. Na jednání vlády se dálnice určitě vrátí a tiskový mluvčí ministerstva dopravy pro Deník uvedl, že pokud bude pokračovat ve své práci poslanecká sněmovna, tak se ministerstvo obrátí znovu i na poslance s apelem na změnu [vyvlastňovacícho] zákona. Pouze časový horizont, kdy bude o projektu definitivně rozhodnuto nechtěl Hanzelka odhadovat. Doplnil také, že časovou posloupnost kroků může ovlivnit i to, v jaké sestavě bude do budoucnosti vedení ministerstva působit.
Re: Všeobecně
Njn, co se dá dělat, když nemůže stát garantovat, že to určitého data zajistí všechny pozemky, aby koncesionář mohl stavět. Je to holt riziko státu, které si neumí ošetřit, to se nedá nic dělat...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Všeobecně
Čemu vlastně vadí ta provozovna na obchvatu Tábora? Však v tom místě už je dálnice hotová, ne?
viz: http://www.ct24.cz/doprava/72367-spor-o ... i-k-soudu/
viz: http://www.ct24.cz/doprava/72367-spor-o ... i-k-soudu/
Re: Všeobecně
Ano, ten pozemek je mimo teleso dalnice. Asi jde o to, ze potrebuji zrusit sjezd/najezd od toho pozemku. Je to jen takova kulna v polich. Vubec nechapu, jak to muze stat takhle domrvit. Kdyz se stavel obchvat Tabora (jako budouci D3) tak meli tem smudlikum jasne rict - postavte si tu pumpu a kulnu s mopedama ale az dojde na dalnici, tak vam tu ustrihneme najezdy a koncite a nedostanete ani korunu - berte nebo nechte byt...
Re: Všeobecně
Jde podle mne o to, že stavba stojí v ochranném pásmu budoucí dálnice (protože teďko je to de jure silnice I. třídy) a jak již řekl mts, je potřeba zrušit tam to napojení, aby byla dodržena vzdálenost mezi křižovatkami. Z tohoto důvodu je také pořád zdržována rekonstrukce čtyřpruhu, která se nakonec asi bude dělat jako rekonstrukce silnice I. třídy v dálničních parametrech a pak se to jen právně překlopí na dálnici, až bude vše vyřešeno.
Obdobný problém je s benzínkou naproti, kdy se vedou nějaká jednání s majiteli o tom, že by se stal provozovatelem nové benzínky na odpočívce v Mitrovicích, ale dohoda zatím není na stole.
Obdobný problém je s benzínkou naproti, kdy se vedou nějaká jednání s majiteli o tom, že by se stal provozovatelem nové benzínky na odpočívce v Mitrovicích, ale dohoda zatím není na stole.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: D3 - Všeobecně
Chci jen reagovat na tento článek. Má naprosto zavádějící titulek! Sdělení "Stát vypsal první tendr na první soukromou dálnici v ČR" není pravdivý. Tohle není tendr na výběr koncesionáře!!! Je to podlimitní VZ, zadávaná v užším řízení. Navíc v ISVZUS už je znám vítěz, kterým se stala spol. Pragoprojekt. Jedná se o technické poradenství k tomu projektu, tak jak je v zakázce popsáno!
Já vím, nemá cenu se rozščilovat na novináře, ale nedalo mi to...
Já vím, nemá cenu se rozščilovat na novináře, ale nedalo mi to...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Všeobecně
U táborské dálnice hoří spor o pozemekmulti píše:Čemu vlastně vadí ta provozovna na obchvatu Tábora? Však v tom místě už je dálnice hotová, ne?
viz: http://www.ct24.cz/doprava/72367-spor-o ... i-k-soudu/
Tábor – K Motocentru by se kupci nemuseli dostat...
Re: D3 - Všeobecně
A v čem je problém, tak tam budou dvě odpočívky po 15 km. Postavím kolektor, ze kterého se bude odbočovat jak na benzínku, tak i do Tábora nebo upravím připojovací pruh, tak že se propojí s odbočovacím a mohl propojit dohromady. Možností je spousta, občas je taky dobré být lidský a ne se jen na to dívat skrze normy.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D3 - Všeobecně
Bohužel tento pohled není akceptován . Z toho důvodu bude čtyřpruh modernizován pouze jako silnice I. třídy a až následně po vyřešení tohoto problému se překategorizuje na dálnici.Lenny píše:A v čem je problém, možností je spousta, občas je taky dobré být lidský a ne se jen na to dívat skrze normy.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: D3 - Všeobecně
Nemate nekdo informace, co vsechno zahrnuje rekostrukce stavajiciho useku mezi asi 74. az 76. km?? Vcera jsem se v rychlosti za jizdy docetl na infotabuli, ze dokonceni je planovano az na 06/2011, ackoliv most, o ktery se, jak jsem se domnival, jedna, vypada, ze bude letos hotov. Nebude se pokracovat opravou velmi spatneho povrchu az k soucasnemu ukonceni dalnice na km 79?
Re: D3 - Všeobecně
Mělo by se pokračovat rekonstrukcemi povrchu a úpravami, aby obchvat Tábora mohl být překategorizován s otevřením úseku Tábor - Veselí na D3.
Re: D3 - Všeobecně
Chápu to správně, že byla zrušena stavební úzávěra proti dálnici D3 na území obce Chrášťany?
http://www.mmr.cz/getattachment/beeac6c ... 3-102.aspx
a ještě Ješetice
http://www.mmr.cz/getattachment/7d43bc6 ... 3-103.aspx
Václavice
http://www.mmr.cz/getattachment/1df0c27 ... 3-104.aspx
http://www.mmr.cz/getattachment/beeac6c ... 3-102.aspx
a ještě Ješetice
http://www.mmr.cz/getattachment/7d43bc6 ... 3-103.aspx
Václavice
http://www.mmr.cz/getattachment/1df0c27 ... 3-104.aspx
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D3 - Všeobecně
To Lenny: Vypadá to tak. (Jde o Chrášťany u Benešova.)
Re: D3 - Všeobecně
Dneska jsem se pro změnu svezl po staré II/603 u Tábora (vynechal jsem pro cestu tam D), abych si připomenul některá dříve vyhlášená místa (podjezd u Sudoměřic stříhá ve stávající podobě metr - 4. žel.koridor; dobrá pumpa před Moravčí musela srovnat ceny s Táborem, jak je tam pusto; z vyhlášeného radarového fleku v Rzavé zůstalo jen neběžící měřák rychlosti). Kromě křižovatky u Chotovin se též zatím nikdo neobtěžoval s novým značením - lze stále nalézt relitky, že šlo o I/3 - E55 - byť bez extra provozu. Nechť tak zvostanou co nejdéle .
Na D3 se pak u Tábora aktuálně překopává směr Pha-ČB (původní obchvat), hlavně tamní most (až na základ) -> 1x1 a nájezd z Tábora tak nic moc (stopka, která spíš smrdí průšvihem). Navíc jsou v protisměru osazené žluté reflexní kilometrovníky (aspoň 2), na které jsem extra zvědav v noci (přezáří-nepřezáří).
A zavřeli putyku U Špačků
Na D3 se pak u Tábora aktuálně překopává směr Pha-ČB (původní obchvat), hlavně tamní most (až na základ) -> 1x1 a nájezd z Tábora tak nic moc (stopka, která spíš smrdí průšvihem). Navíc jsou v protisměru osazené žluté reflexní kilometrovníky (aspoň 2), na které jsem extra zvědav v noci (přezáří-nepřezáří).
A zavřeli putyku U Špačků
magazin Tyden 3.5.2010 D3 - Vystavba se zpozdi o 10let
dle vcerejsi vydani magazinu Tyden se zpozdi D3 o 10 let. Pokud vezmeme v potaz ze cca 17 km se stavelo cca 15 let, tak nam zbyva dostavet cca jeste 140 km. Tak schvalne kdo z obdivovacu ceskeho tempa vystavby dalnic tu bude jeste v roce 2100? To je tak trochu realny termin pro dostavbu D3 pokud se nezmeni mysleni v ceskych hlavach(Havrankova, Ekologove, ale i MD ktere ma umet delat kompromisy)
Re: D3 - Všeobecně
Ony tyhle clanky jsou myslim celkem k nicemu,nemaji zadnou vypovidaci hodnotu. D3 stejne jako D8 je ostuda ceskeho naroda, o D3 se seriozne debatuje uz min.15 let, uz mohla byt davno hotova, ale takhle budou umirat nevinni lide stale na silnici smrti E55