České dálnice > Diskusní fórum
http://forum.ceskedalnice.cz/

D3 ve Středočeském kraji
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=68&t=2059
Stránka 1 z 77

Autor:  Nystrom [ 22.6.2010 7:54:01 ]
Předmět příspěvku:  D3 ve Středočeském kraji

Usnesení vlády 31.5.2010:
Vláda
I. bere na vědomí závěrečnou zprávu a vyhodnocení variantního řešení
výstavby silničního okruhu kolem hlavního města Prahy, dálnice D3 ve Středočeském kraji a rychlostní silnice R55 v úseku Otrokovice - Rohatec, zpracované skupinou odborníků jmenovaných na základě usnesení vlády ze dne 19. září 2007 č. 1064, o Harmonogramu výstavby dopravní infrastruktury v letech 2008 až 2013, a uvedené v části III materiálu č.j. 518/10, které potvrzují, případně nevylučují, koridory, které jsou v souladu se schválenou a navrhovanou územně plánovací dokumentací;
II. ukládá ministru dopravy pokračovat v přípravě předmětných dopravních
staveb k zabezpečení jejich realizace, a to s přihlédnutím k závěrům uvedeným ve
zprávě uvedené v bodě I tohoto usnesení.

Autor:  martini [ 22.6.2010 18:58:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: D3 ve Středočeském kraji

Jak však většina přítomných ví, názor na vedení středočeské D3 nebyl skupinou odborníků sjednocen a závěrečné rozhodnutí bude přijato až na základě posouzení dokumentace EIA, kde jsou v současné době posuzovány obě varianty (Stabilizovaná a Promika 2008). Dokumentace by měla být do konce roku odevzdána na MŽP.

Nejen z tohoto pohledu je klíčové obsazení postu ministra pro ŽP a odvolání příslušný pracovníků, jejichž utvrzelé názory nelze vyvrátit logickými argumenty.

Autor:  Michal R [ 23.6.2010 8:14:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: D3 ve Středočeském kraji

Současnou paní ministryni Bízkovou pracovně dobře znám z dob minulých, a pokud mám přesné informace, tak v současnosti na MŽP probíhá cosi jako "pasportizace pracovních pozic a zařazení". Prvním, neoficiálním výstupem je info, že je to místy fakt "síla", kdy za panování páně Bursíka bylo hlavní kritérium pro dobré místečko na MŽP příslušnost k partě "kluků a holek co spolu mluví"....

Jeden bonbonek: neprímovější je, že stát, prostřednictvím MŽP, přispívá do dnešních dnů na činnost ekologistických spolků, které obstrukční taktikou bojují proti státu (například ŘSD/MD ČR, nebo MPO ČR), či se rovnou soudí....

Připojuji se ke kolegovi Martini a soudím, že v začarovaném kruhu výstavby liniových staveb, kamž jsme se dnes dostali (D8, D3, SOKP, R35, R52 a další), je velmi důležitým krokem profesionalizace MŽP, ne-li dokonce krokem prvním....

Autor:  Koumes [ 23.6.2010 9:17:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: D3 ve Středočeském kraji

Lepším řešením bude MŽP úplně zrušit a zřídit odbor ŽP na ministerstvu zemědělství. MŽP jsou jen trafiky pro zelené škodiče a penězovody na pseudoekoorganizace

Autor:  JirkaS [ 23.6.2010 17:25:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: D3 ve Středočeském kraji

Koumes píše:
Lepším řešením bude MŽP úplně zrušit a zřídit odbor ŽP na ministerstvu zemědělství. MŽP jsou jen trafiky pro zelené škodiče a penězovody na pseudoekoorganizace
Reorganizace by to nevyřešila, trafiky by zůstaly jen pod jiným jménem. Pokud se ze zákona musí MŽP k něčemu vyjadřovat, tak je jeho vliv daný.

Autor:  Michal R [ 24.6.2010 7:32:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: D3 ve Středočeském kraji

Tak bohužel, ačkoliv dokonce byla snaha stávajícího (a asi vládního) trojlístku tyto dvě ministerstva sloučit, ukázalo se, že "není možná" bo dle kompetenčního zákona se tato dvě ministerstva navzájem kontrolují.... ach jo. takže to nepůjde.

Autor:  Bobek [ 20.12.2010 12:47:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: D3 ve Středočeském kraji

V informačním systému EIA byl založen záznam D3 – Středočeská část. Zatím tedy opravdu jen založen.

Autor:  Dusanh [ 20.12.2010 17:27:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: D3 ve Středočeském kraji

Až bude jednou stát D3, tak se stávající I/3 přečísluje na II/603 nebo v nějakém úseku (např. do Votic) zůstane jako I/3?

Autor:  mapman [ 20.12.2010 17:29:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: D3 ve Středočeském kraji

Dusanh píše:
v nějakém úseku (např. do Votic) zůstane jako I/3?

Má zůstat jako I/3 z Mirošovic přes Benešov k D3 u Václavic (po nové Václavické spojce).

Autor:  Lenny [ 20.12.2010 17:41:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: D3 ve Středočeském kraji

Bobek píše:
V informačním systému EIA byl založen záznam D3 – Středočeská část. Zatím tedy opravdu jen založen.

Co nevidět bude zveřejněna dokumentace EIA, která je na jedno DVD, nevím kolik z toho zveřejní.

Autor:  vondr [ 11.1.2011 14:30:53 ]
Předmět příspěvku:  D3 v nedohlednu

Dálnice D3 povede přes střední Čechy možná až za dlouhých třináct let
Zdroj: http://praha.idnes.cz/dalnice-d3-povede ... zpravy_sfo

Autor:  Svatosp [ 11.1.2011 16:18:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: D3 ve Středočeském kraji

Myslim, ze brzo vyjde Bartovi, ze nejlepsi bude nestavet nic a usetri se nejvic. Fakt je ten, ze Barta placa porad nejake nesmysle, jednou zastavi to a pak zase ono. Vidim jeho praci tak, ze 4 roky bude proverovat nejvyhodnejsi variantu. Fakt je ten, ze D3 ve stredoceskem kraji je myslim soucasne jedna z nejnutnejsich tahu, i z evropskeho hlediska to je tah ze severu na jih.

Autor:  Majkl [ 11.1.2011 16:50:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: D3 ve Středočeském kraji

Bárta mi užzačíná unavovat, jeho vstup na scénu byl ve velkém stylu, šetření, stavění za polovičku, řešení palčivých staveb, nicméně kde je aspon nějaký výsledek?Samozřejmě že něco jde pomalu ale do konce roku měla být dohoda se selkou na D11, kde je?Nikde ani náznak jak to vypadá, to samé řešení dostavby D8. Jediné co udělal, že zaplevelil MD patrikem.

Autor:  Svatosp [ 12.1.2011 23:05:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: D3 ve Středočeském kraji

V dnešním Hydeparku na ČT 24 Bárta prohlásil, že nejdříve se musí dostavět D3 z Tábora do Budejovic, vcetne obchvatu, pak D3 ve stredoceskem kraji (mezitim se vyresi problemy s ekology a vedenim trasy) a pak zbytek na statni hranici. Takze ten termin je realny, protoze dohadovani ve stredoceskem kraji se deje uz 20let, osobne to nechapu, protoze trasa neprochazi zadnym chranenym uzemim, pouze udolim nekolika poslednich trampiku :? :?

Autor:  Marooned17 [ 13.1.2011 11:53:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: D3 ve Středočeském kraji

Svatosp: Dálnice žádným údolím ani Posázavím neprochází, natožpak aby otravovala nějaké trampy, to je podle mě právě jedna z největších lží ekologů. Dálnice Posázaví pouze protíná na vysokém mostě, který do údolí Sázavy prakticky nezasáhne.

Autor:  Svatosp [ 13.1.2011 21:29:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: D3 ve Středočeském kraji

Marooned17 píše:
Svatosp: Dálnice žádným údolím ani Posázavím neprochází, natožpak aby otravovala nějaké trampy, to je podle mě právě jedna z největších lží ekologů. Dálnice Posázaví pouze protíná na vysokém mostě, který do údolí Sázavy prakticky nezasáhne.


Dobre, spatne jsem se vyjadril, pretina udoli, znam to misto velmi dobre a musim rici, ze to urcite raz krajiny a kouzlo toho mista narusi, ale je to dan za pokrok,kteremu se neubranime :D

Autor:  Michel [ 14.1.2011 12:55:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: D3 ve Středočeském kraji

Tak když jsme před třemi lety se školou sjížděli Berounku, tak já jsem se naopak strašně těšil, až budeme v Berouně podplouvat pod dálnicí D5 - byl to hezký zážitek, prohlédnout si dálniční most z prostředku řeky :)

Takže je to tak trochu věc názoru - to "narušení krajinného rázu", třeba to pro někoho bude naopak zpestření :) I když na druhou stranu ty místní a chataře chápu, taky bych nebyl rád kdyby mi na mém oblíbeném, klidném a tichém zapadlém místečku uprostřed panenské přírody někdo chtěl postavit dálnici, ale jak píšeš pokroku se neubráníme... Naštěstí těch hezkých míst v přírodě je u nás ještě pořád dost.

Autor:  Martin z Ostravy [ 14.1.2011 15:47:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: D3 ve Středočeském kraji

Tak panenská příroda to jistě nebude, když jsou tam chaty a osady.
Navíc, a tím nechci křivdit chatařům, ale co mám zkušenosti, tak to jsou pěkní bordeláři.

Autor:  Sosa [ 14.1.2011 19:58:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: D3 ve Středočeském kraji

No a klid je tam jedině když tam nejsou, jinak sekačky a cirkulárky.

Autor:  Bobek [ 15.1.2011 12:29:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: D3 ve Středočeském kraji

Tak dokumentace je na webu. 526 stran + 56 vlivy na zdraví, 45 hluková studie, 33 rozptylová, 106 dendrologie, 133 migrační, 42 lesy+pozemkový fond, 62 krajinný ráz, 43 voda, 32 hodnocení. :shock: Jako bonus mapa a zákresy.

Z hodnocení vychází lépe západní trasa, a to o 0,5%. :mrgreen:

Autor:  martini [ 15.1.2011 17:44:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: D3 ve Středočeském kraji

Bobek píše:
Z hodnocení vychází lépe západní trasa, a to o 0,5%. :mrgreen:
Uff... :P

Autor:  Lenny [ 16.1.2011 11:51:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: D3 ve Středočeském kraji

Jinými slovy obě varianty jsou stejné. Rozdíl je zanedbatelný. Obávám se, že ani proces EIA nerozhodne a výjde z něj stanovisko, že obě varianty jsou realizovatelné a záleží na dohodě se samosprávou, nebo něco v tom smyslu.

Autor:  Bobek [ 16.1.2011 12:10:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: D3 ve Středočeském kraji

Přímo v dokumentaci se píše, že rozhodnutí je na vládě. Pokud bude preferovat vliv na obyvatelstvo, má se stavět Z, pokud na přírodu, pak V.

Autor:  martini [ 16.1.2011 16:31:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: D3 ve Středočeském kraji

Bobek píše:
Přímo v dokumentaci se píše, že rozhodnutí je na vládě. Pokud bude preferovat vliv na obyvatelstvo, má se stavět Z, pokud na přírodu, pak V.
Dle mého tento mandát nemůže zpracovatel dokumentace, ani posuzující úřad udělit vládě, ten úřad rozhoduje ve své kompetenci a pokud si to vláda explicitně nevyžádá dle mého, tak se jedná o naprosto nadbytečný krok.

Autor:  Jarda Š. [ 16.1.2011 22:30:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: D3 ve Středočeském kraji

Lenny píše:
Jinými slovy obě varianty jsou stejné. Rozdíl je zanedbatelný. Obávám se, že ani proces EIA nerozhodne a výjde z něj stanovisko, že obě varianty jsou realizovatelné a záleží na dohodě se samosprávou, nebo něco v tom smyslu.

V ÚPVÚC je zakotvena varianta západní (stabilizovaná), tedy východní variantu nemá vůbec smysl posuzovat, pokud by z procesu EIA nevyšla západní jako nerealizovatelná.

Stránka 1 z 77 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/