D3 versus R4+I/20
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 1.8.2010 9:40:56
D3 versus R4+I/20
Nystrom: OK, možná jsem něco přehlédl, ale proč R4 vůbec neřeší dopravu na Rakousko, když např. ze západních částí Prahy (Zličín, letiště, Zbraslav a taky ze severozápadních Čech atd.) je to dnes kratší jet na České Budějovice (a Rakousko) právě přes R4 + I/4 + I/20 i podle navigace?
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné
Problém je hlavně v tom, že na ten tranzit není dimenzováno na MÚK R1xI/4 odbočení Strakonice - Plzeň (nemá samostatnou rampu, ale na kruháku se mísí s dalšími směry) ani západní část R1, takže by to vedlo ke kolapsům ve špičkách.
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné
No v podstatě z celý Prahy, při obvyklý konstelaci na D1 a trojce na jih v "nálezovym stavu" (proč tam něco zlepšovat, když už za pár pětiletek bude možná dálnice) je to na ČB vesměs rychlejší a míň nervy drásající cesta. Po trojce bych jel nejvejš do Tábora či Třeboně.
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné
A máte nějakej rozumnej důvod, proč Strakonice-Plzeň jezdit skoro třikrát delší trasou přes Lahovice?Jarda Š. píše:Problém je hlavně v tom, že na ten tranzit není dimenzováno na MÚK R1xI/4 odbočení Strakonice - Plzeň (nemá samostatnou rampu, ale na kruháku se mísí s dalšími směry) ani západní část R1, takže by to vedlo ke kolapsům ve špičkách.
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné
Proč by jezdil zrovna Strakonice-Plzeň, rampu Strakonice > Plzeň na MÚK R1x(dá-li bůh)R4 může použít i pro cestu Strakonice - Kladno, Most, jednou snad i Ústí...jonáš píše:A máte nějakej rozumnej důvod, proč Strakonice-Plzeň jezdit skoro třikrát delší trasou přes Lahovice?Jarda Š. píše:Problém je hlavně v tom, že na ten tranzit není dimenzováno na MÚK R1xI/4 odbočení Strakonice - Plzeň (nemá samostatnou rampu, ale na kruháku se mísí s dalšími směry) ani západní část R1, takže by to vedlo ke kolapsům ve špičkách.
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné
To jsem uvedl podle označení směrů na křižovatce, v praxi by šlo zejména o relaci Č. Budějovice - Ústí n. L, potažmo Horní Rakousy - Sasko.Standa píše:Proč by jezdil zrovna Strakonice-Plzeň, rampu Strakonice > Plzeň na MÚK R1x(dá-li bůh)R4 může použít i pro cestu Strakonice - Kladno, Most, jednou snad i Ústí...jonáš píše:A máte nějakej rozumnej důvod, proč Strakonice-Plzeň jezdit skoro třikrát delší trasou přes Lahovice?Jarda Š. píše:Problém je hlavně v tom, že na ten tranzit není dimenzováno na MÚK R1xI/4 odbočení Strakonice - Plzeň (nemá samostatnou rampu, ale na kruháku se mísí s dalšími směry) ani západní část R1, takže by to vedlo ke kolapsům ve špičkách.
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné
Aha, takže kvůli jedný chybějící rampě za sto milionů postavíme prakticky paralelní rychlostní komunikaci za sto miliard .. no trošku zjednodušuju, ale podobnej přístup je tu k projektům dost běžnej. Viz most v Troji, protože u Barikádníků schází rampa. Pak se to ovšem nedá ufinancovat nikdy, i kdyby byla pod vysočinou dosud netušená ložiska ropy či již obohacenýho uranu.
Máte alespoň nějakej odhad, kolik ten tranzit Budějovice-Slaný bude na té křižovatce dělat v intenzitách? Počítám že bude zhruba srovnatelnej s tranzitem Zbraslav-Slivenec
Máte alespoň nějakej odhad, kolik ten tranzit Budějovice-Slaný bude na té křižovatce dělat v intenzitách? Počítám že bude zhruba srovnatelnej s tranzitem Zbraslav-Slivenec
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné
Vedení tranzitu jih - sever je naplánováno po D3 a východní části R1 a podle toho je postavená MÚK R1 x I/4.jonáš píše:Aha, takže kvůli jedný chybějící rampě za sto milionů postavíme prakticky paralelní rychlostní komunikaci za sto miliard .. no trošku zjednodušuju, ale podobnej přístup je tu k projektům dost běžnej. Viz most v Troji, protože u Barikádníků schází rampa. Pak se to ovšem nedá ufinancovat nikdy, i kdyby byla pod vysočinou dosud netušená ložiska ropy či již obohacenýho uranu.
Máte alespoň nějakej odhad, kolik ten tranzit Budějovice-Slaný bude na té křižovatce dělat v intenzitách? Počítám že bude zhruba srovnatelnej s tranzitem Zbraslav-Slivenec
D3 všeobecně
patří to do D3 všeobecně, ale budiž: z Prahy na ČB a Rakousko to vždy bylo a zas bude nejlíp přes Tábor. To že je to momentálně výhodnější přes Písek je dáno situací jižně pod Táborem. Z Vodňan na ČB je to hrůza. Ale někdo pořád vytahuje myšlenku nahradit R čtyrkou dálnici D3 a ušetřit most přes Sázavu. To je nesmysl! Tranzit jih-sever D3-D8 bude po východní straně Prahy.
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné
No jistě, je to tak naplánovaný. Teď ještě aby na to plánovači někde sebrali prachy. Mmch zrovna v úseku Písek-ČB by se stavěla rychlostka jedna radost, v tom placatym terénu. Ale byla by to nuda
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné
Od Písku po obchvat Vodňan (včetně) je I/20 poměrně nová a moderní silnice, kde se ale z možností rozšíření na čtyřpruh nepočítalo, takže by to mj. znamenalo demolici mostů, které většinu životnosti mají ještě před sebou.
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné
Od Újezda(na konci obchvatu Vodňan) je až do Budějovic plánovaná 4 pruhová komunikace. Počítá s tím nové zásady územního rozvoje Jihočeského kraje, které se v současné době řeší
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné
to jsme už hodně mimo, ale I/20 od Vodňan po Češňovice pouze jako dvoupruh (max. vystřídaný třípruh), nic víc. Čtyřpruh až od II/145 po ČB - obchvat Češňovic a Dasnýho. A do tý doby bude stát D3 i ve středních Čechách
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné
Nystrom píše: A do tý doby bude stát D3 i ve středních Čechách
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné
Při úvahách o nahraditelnosti jižního tahu plánované dálnice D3 v podobě dokončené R4 + I(R)/20 mi stále uniká jedna informace to proveditelnost. Jasně že vím, že technicky je řešitelné takřka všechno, ale občas jsou tato řešení astronomicky drahá...
Konkrétně. Když opominu zmíněný fakt, že křižovatka R1/R4 Lahovice není na odbočení relací (D5, R6, R7 a (dá-li pánbůh a sovětský svaz) po dobudování 518 i z D8) směrem na jih stavěná (takže Jonáši - nejde o to že z Plzně na Strakonice pojedu přes Nepomuk, ale to chcete na I/20 převést tranzit?), ale jde i o další úzká hrdla:
1) dnes již provozovaný úsek Nová Hospoda - Písek není postaven v normové šíři. Ale budiž, nějaká ta výjimka, proč ne.
2) průtah Pískem. Jsem si takřka jist, že při posuzování EIA to na hluk neprojde. Navíc odpor místních se dá očekávat.
3) Protivín. Trasování stávající I/20 sleduje více-méně jedinou geologicky přijatelnou stopu. Po pravé ruce (při směru z Prahy na jih) město, Borský rybník a pak PP Blanice - tudy ne. Po levé ruce též město a posléze rozlivové nivy Blanice, rybník Rabyň a tady na těch bažinách nepostavíte ani stan Tunelová trasa pod kopcem Babka v délce 3-4km je nesmysl stejně jako 5-6km estakáda nad mokřady a nivou Blanice. Navíc při teoretickém rozšíření stávající silnice na čtyřpruh, není místo na MÚK. A opět hluková studie, opět odpor místních
4) České Budějovice. Asi se shodneme, že zaústit kapacitní komunikaci do města v prostoru Českého Vrbného je šílenství. Tedy logicky obchvat města. Z jihu (tím upozorňuji kresliče všech možných PROMIK) to nelze nakreslit bez porušování fyzikálních zákonů a to vůbec nemluvě o technických parametrech atd. Projít mezi soustavou Vrbenských rybníků nelze, obchvat my musel začínat někde u Pištína a jinudy než přes CHKO Blanenský Les neprojdete. A už vidím tu výjimku na CHKO, a tento způsob přivedení dopravy do ČB asi nebude ideální....
Severní obchvat v podobě plánované Severní tangenty jisté řešení nabízí, ale obchvatu á la D3 v trase MÚK Úsilné - MÚK Krasejovka se stejně nevyhneme. A dost pochybuji o kapacitě. Navíc pro tranzit z I/20 na I(D)/3 je to velká zajížďka (něco jako z D8 na D5 přes Průmyslovou a SOKP 512-516).
Důvodů proč D3 ve stabilizované variantě zde zaznělo dost. Pokusil jsem se shrnout nejzávažnější důvody, proč je odpůrci D3 navrhovaná varianta rozšíření I/20+R4 špatně. Tato varianta není robustní pro tranzit, je technicky obtížně realizovatelná ve výše zmíněných bodech, neřeší (na rozdíl od D3 Stab.!) problmatiku dopravní obslužnosti jižní části Středních Čech. (O zachovalosti a celistvosti krajiny versus dopravní obslužnosti bych doporučil odpůrcům D3 jít vyprávět obyvatelům Neveklova, Sedlčan apod. Jak vím z vlastní zkušenosti, docela by je hnali)
Konkrétně. Když opominu zmíněný fakt, že křižovatka R1/R4 Lahovice není na odbočení relací (D5, R6, R7 a (dá-li pánbůh a sovětský svaz) po dobudování 518 i z D8) směrem na jih stavěná (takže Jonáši - nejde o to že z Plzně na Strakonice pojedu přes Nepomuk, ale to chcete na I/20 převést tranzit?), ale jde i o další úzká hrdla:
1) dnes již provozovaný úsek Nová Hospoda - Písek není postaven v normové šíři. Ale budiž, nějaká ta výjimka, proč ne.
2) průtah Pískem. Jsem si takřka jist, že při posuzování EIA to na hluk neprojde. Navíc odpor místních se dá očekávat.
3) Protivín. Trasování stávající I/20 sleduje více-méně jedinou geologicky přijatelnou stopu. Po pravé ruce (při směru z Prahy na jih) město, Borský rybník a pak PP Blanice - tudy ne. Po levé ruce též město a posléze rozlivové nivy Blanice, rybník Rabyň a tady na těch bažinách nepostavíte ani stan Tunelová trasa pod kopcem Babka v délce 3-4km je nesmysl stejně jako 5-6km estakáda nad mokřady a nivou Blanice. Navíc při teoretickém rozšíření stávající silnice na čtyřpruh, není místo na MÚK. A opět hluková studie, opět odpor místních
4) České Budějovice. Asi se shodneme, že zaústit kapacitní komunikaci do města v prostoru Českého Vrbného je šílenství. Tedy logicky obchvat města. Z jihu (tím upozorňuji kresliče všech možných PROMIK) to nelze nakreslit bez porušování fyzikálních zákonů a to vůbec nemluvě o technických parametrech atd. Projít mezi soustavou Vrbenských rybníků nelze, obchvat my musel začínat někde u Pištína a jinudy než přes CHKO Blanenský Les neprojdete. A už vidím tu výjimku na CHKO, a tento způsob přivedení dopravy do ČB asi nebude ideální....
Severní obchvat v podobě plánované Severní tangenty jisté řešení nabízí, ale obchvatu á la D3 v trase MÚK Úsilné - MÚK Krasejovka se stejně nevyhneme. A dost pochybuji o kapacitě. Navíc pro tranzit z I/20 na I(D)/3 je to velká zajížďka (něco jako z D8 na D5 přes Průmyslovou a SOKP 512-516).
Důvodů proč D3 ve stabilizované variantě zde zaznělo dost. Pokusil jsem se shrnout nejzávažnější důvody, proč je odpůrci D3 navrhovaná varianta rozšíření I/20+R4 špatně. Tato varianta není robustní pro tranzit, je technicky obtížně realizovatelná ve výše zmíněných bodech, neřeší (na rozdíl od D3 Stab.!) problmatiku dopravní obslužnosti jižní části Středních Čech. (O zachovalosti a celistvosti krajiny versus dopravní obslužnosti bych doporučil odpůrcům D3 jít vyprávět obyvatelům Neveklova, Sedlčan apod. Jak vím z vlastní zkušenosti, docela by je hnali)
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné
To je všechno pravda a D3 ve stabilizovaný variantě je určitě z dopravního hlediska ideálním řešením, nicméně je třeba vzít v potaz faktickou situaci, kdy D3 ve středních čechách nebude stát příštích mnoho desítek let, a to jednak z důvodu odporu obyvatel a jednak z důvodu chybějících financí. Zároveň je potřeba respektovat skutečnost, že spojení Čech a především Prahy do Rakouska a dále na jih je nutností, jak už pro tranzit, tak pro osobní dopravu. Je proto potřeba se zaměřit na co nejrychlejší realizaci co nejschůdnějšího řešení. A takovým je nepochybně R4 + I/20.Michal R píše:...
Kdyby se prostředky investovaný do úseku Tábor - Veselí investovaly do R4, mohla už dnes stát téměř v celé své délce a vesele se přeznačit na R4 až do Písku. Dalšími problematickými úseky k ČB bych si vůbec nelámal hlavu (nakonec silnice je zde slušná) a až by byli další peníze, investoval bych je radši do R3 od ČB ke st. hranicím. Takto by vzniklo až na úsek Písek - ČB spojení dálničního charakteru mezi Prahou a Rakouskem. V inkriminovanym úseku bych se snažil dopravě ulehčit co to jde, občas čtyřpruhem, občas střídavym třípruhem a občas by to holt zůstalo tak, jako je to dnes. Provoz by zhoustl, ale I/3 by imho stále vázala velkou část dopravy (často regionálního charakteru - např. víkendová doprava do chalup v této části středních resp. jiždních Čech) a tak by se zátěž rozprostřela. Přínos oproti dnešnímu stavu by byl každopádně ohromný a přitom si toto řešení lze představit i s ohledem na současný stav přípravy silnic a státní pokladny.
Re: D3 versus R4+I/20
S druhym odstavcem nesouhlasim. Ta aglomerace okolo Tabora je priserna. Tam by se muselo stavet bez ohledu na R4.
Jinak poznatek z navratu z vikendu. Kolony na obou variantach. Takze bud si clovek postal a I/4 za Novou Hospodou, nebo na I/3 u Olbramovic.
Jinak poznatek z navratu z vikendu. Kolony na obou variantach. Takze bud si clovek postal a I/4 za Novou Hospodou, nebo na I/3 u Olbramovic.
Re: D3 versus R4+I/20
V případě hotový stabilizovaný D3 byste si zas postál někde u Neveklova nebo Jílovýho, stejně jako já u Brandýsa když jsem se vracel po R10 od Turnova. Na špičky kolem prázdnin a dlouhých víkendů se žádná síť nedá dimenzovat.
Re: D3 versus R4+I/20
nechápu, jak někdo může zpochybnit stavbu D3 v úseku Tábor - Veselí ! Přestaňme si už hrát na R4 - I/20 a tlačme na D3 ve středních Čechách. A obchvat ČB!
Re: D3 versus R4+I/20
Ani já to nechápu. A navíc Righ ani náznakem nenabízí alternativu jak pořešit aglomeraci Tábor - Veselí n. L.. Ach jo.Nystrom píše:nechápu, jak někdo může zpochybnit stavbu D3 v úseku Tábor - Veselí !
Re: D3 versus R4+I/20
Opakuji, že D3 ve stabilizovaný variantě považuju za ideální dopravní řešení, jehož výstavbu bych ocenil stejně, jako většina diskutujících zde na fóru. Zároveň ale zahrnuju do úvahy reálný stav situace - uvidíme, jestli se tohle fórum dožije situace, kdy se alespoň začne s výstavbou dalších úseků D3 po dokončení Tábor - Veselí.
Zrovna tak nezpochybňuju trasování konkrétního úseku Tábor - Veselí a nemám proto potřebu za něj hledat nějakou alternativu, ale v současný době, kdy po jeho dokončení vznikne pouze izolovaný úsek, vidím jako nejlepší cestu pro co nejkomfortnějšího propojení Čech a Rakouska využití R4. Zvlášť když pro její dokončení ze značné části stačí "jen" zkapacitnění stávající silnice.
A chápu i to, že izolované úseky 0307 a 0308A/B pomohou "aglomeraci Tábor - Veselí", ale vzhledem ke stavu naší dálniční sítě bych dal přednost komunikaci s co největším nadregionálním přesahem. A mimochodem pokud jde o tu "aglomeraci", bavíme se tu o jednom 35-tisícovém maloměstě a třech 7-tisícových městečkách (tj. Sezimovo Ústí, Soběslav a Veselí).
P.S.: A omlouvám se za tu šílenou hrubku v prvním příspěvku - peníze bylY samozřejmě.
Zrovna tak nezpochybňuju trasování konkrétního úseku Tábor - Veselí a nemám proto potřebu za něj hledat nějakou alternativu, ale v současný době, kdy po jeho dokončení vznikne pouze izolovaný úsek, vidím jako nejlepší cestu pro co nejkomfortnějšího propojení Čech a Rakouska využití R4. Zvlášť když pro její dokončení ze značné části stačí "jen" zkapacitnění stávající silnice.
A chápu i to, že izolované úseky 0307 a 0308A/B pomohou "aglomeraci Tábor - Veselí", ale vzhledem ke stavu naší dálniční sítě bych dal přednost komunikaci s co největším nadregionálním přesahem. A mimochodem pokud jde o tu "aglomeraci", bavíme se tu o jednom 35-tisícovém maloměstě a třech 7-tisícových městečkách (tj. Sezimovo Ústí, Soběslav a Veselí).
P.S.: A omlouvám se za tu šílenou hrubku v prvním příspěvku - peníze bylY samozřejmě.
Re: D3 versus R4+I/20
Tenhle úsek dnes představuje jednu z nejhorších částí, ne-li vůbec nejhorší část (spolu se současným závarem v Lovosicích), celého tahu E-55 na území Česka - to bych považoval za hodně velký problém, který je třeba odstranit. Další návaznosti se dají budovat postupně.Righ píše:...A chápu i to, že izolované úseky 0307 a 0308A/B pomohou "aglomeraci Tábor - Veselí", ale vzhledem ke stavu naší dálniční sítě bych dal přednost komunikaci s co největším nadregionálním přesahem. A mimochodem pokud jde o tu "aglomeraci", bavíme se tu o jednom 35-tisícovém maloměstě a třech 7-tisícových městečkách (tj. Sezimovo Ústí, Soběslav a Veselí)....
Re: D3 versus R4+I/20
Ten úsek, ač svým způsobem izolovaný,má mnohem větší význam než jen pro tuto samotnou aglomeraci. Pro dopravu z I/23 a I/24 od Třeboně a Jindřichova Hradce na sever i pro cestování z Brna do ČB. Po jeho dokončení se dá očekávat, že mnohem více řidičů při cestě z Brna pojede raději od Pelhřimova po I/19 a D3 do ČB než po I/34 přes Jindřichův Hradec. Čili bych zdaleka ten význam i takto "izolovaného" úseku nepodceňoval.Righ píše:A chápu i to, že izolované úseky 0307 a 0308A/B pomohou "aglomeraci Tábor - Veselí", ale vzhledem ke stavu naší dálniční sítě bych dal přednost komunikaci s co největším nadregionálním přesahem. A mimochodem pokud jde o tu "aglomeraci", bavíme se tu o jednom 35-tisícovém maloměstě a třech 7-tisícových městečkách (tj. Sezimovo Ústí, Soběslav a Veselí).
Re: D3 versus R4+I/20
Teď si možná ublížím sám sobě, ale protože mezi Brnem a ČB jezdím docela často, tak ideální trasa se (na podzim 2010) zdá: ČB - Třeboň - Kunžak - Dačice - Jemnice - Mor. Budějovice - Hrotovice - Brno
Kaminony tam moc nepotkáte (pro ně neprůjezdné v úseku Otín - Kunžak), na většině trasy nový asfalt, zatáčky střídají rovné úseky - takže předjet se taky dá. Ideální trasování pro paralelní tah východ-západ, ovšem s realizací po roce 2080
Kaminony tam moc nepotkáte (pro ně neprůjezdné v úseku Otín - Kunžak), na většině trasy nový asfalt, zatáčky střídají rovné úseky - takže předjet se taky dá. Ideální trasování pro paralelní tah východ-západ, ovšem s realizací po roce 2080
Re: D3 ve Středočeském kraji
O které stavby se mělo jednat?Jarda Š. píše:Jak už jsem se zmiňoval, východní varianta by měla smysl, kdyby se budovala jako R3 a od Českých Budějovic by ku Praze vedla D4. Toto řešení, bylo vážně uvažováno počátkem devadesátých let (a v té době mělo smysl), ale pak bylo opuštěno a tím, co už se v mezidobí postavilo v opuštěné trase D4, se její eventuální budování stalo silně neefektivní. D3 V je dle mého naprostý dopravní paskvil a jsou to zbytečně vyhozené peníze, že se touto variantou někdo vůbec vážně zabývá.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)