0308/C Veselí nad Lužnicí - Bošilec (v provozu)

Praha – Tábor – České Budějovice – Rakousko
Odpovědět
chemer
Příspěvky: 275
Registrován: 19.9.2011 10:45:08

Re: 0308/C Veselí nad Lužnicí - Bošilec (výstavba)

Příspěvek od chemer »

Ta kopa je otázka necelého měsíce.
Petanecek
Příspěvky: 371
Registrován: 14.11.2012 10:47:44

Re: 0308/C Veselí nad Lužnicí - Bošilec (výstavba)

Příspěvek od Petanecek »

To bych netvrdil, neb se tam pravidelně ignoruje rychlostní omezení. Kopa se staví, omezení nefunguje a stroj tam nadále stojí. A měsíc to určitě není, tedy pokud nepočítáme nynější kopu. Přibývalo to tam pravidelně, i když dříve tam bývávalo méně. Hlavně jsem se tam pozastavoval dříve nad nesmyslným omezením v levotočivé zatáčce, a pak tam začala přibývat kopa. Takže omezení dlouho, velká kopa krátce, hlína přibývala v průběhu posledních měsíců (ne)pravidelně.

Jestliže máš nějaké info, poděl se.. ;)
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
chemer
Příspěvky: 275
Registrován: 19.9.2011 10:45:08

Re: 0308/C Veselí nad Lužnicí - Bošilec (výstavba)

Příspěvek od chemer »

Jezdím tam každý den. Předtím tam možná bylo pár sklopených tatrovek, ale ta obrovská hromada zeminy tam začala růst myslím začátkem července.
otaznik
Příspěvky: 803
Registrován: 4.4.2012 9:32:24

Re: 0308/C Veselí nad Lužnicí - Bošilec (výstavba)

Příspěvek od otaznik »

Skanska postaví část dálnice D3, odhadní cenu srazila na 43 procent

Pětikilometrový úsek dálnice mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem vybuduje stavební společnost Skanska. V tendru zvítězila s cenou 598 milionů korun, což byla nejnižší nabídka a odpovídala 43 procentům ceny projektu. Nyní běží 15denní lhůta, po kterou se mohou neúspěšní uchazeči odvolat.
Stavba dálnice D3 finišuje
8.8.2013 16:30 |
Nejnižší nabídku podala Skanska i na nedaleký úsek D3 Borek - Úsilné. O vítězi tohoto řízení hodnotící komise dosud nerozhodla, ze soutěže ale vyloučila dva uchazeče. Skanska v tomto případě nabídla rovněž 598 milionů korun a byla o 120 milionů lacinější než druhý uchazeč v pořadí – konsorcium firem Eurovia a Strabag.
Situace, kdy se výsledné ceny stavebních projektů pohybují kolem poloviny odhadní hodnoty, jsou v silničním a železničním stavitelství realitou zhruba rok a půl. Důvodem je nízký počet vypisovaných stavebních řízení a z toho plynoucího vyššího konkurenčního tlaku mezi stavaři. Ti si ale zároveň stěžují na to, že vítězové tendrů nabízejí nižší ceny, než jaké jsou jejich skutečné náklady.
Dálnice D3 má spojit Prahu, Tábor a České budějovice, a z Třebonína pokračovat jako rychlostní silnice k rakouským hranicím. V současnosti je v provozu 42kilometrový úsek mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí. Předpokládané náklady na stavbu jsou zhruba 80 miliard korun.

Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/reality-a-s ... n=copylink
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: 0308/C Veselí nad Lužnicí - Bošilec (výstavba)

Příspěvek od vaclav »

43% rozpoctu a neni to vyprojektuj a postav. jak je to sakra mozne?
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: 0308/C Veselí nad Lužnicí - Bošilec (výstavba)

Příspěvek od Sosa »

vaclav píše:43% rozpoctu a neni to vyprojektuj a postav. jak je to sakra mozne?
Není práce a firmy ji chtějí za každou cenu. I když jdou do dost výrazné ztráty. Jen jsem zvědavej, kde se nám to vymstí.
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: 0308/C Veselí nad Lužnicí - Bošilec (výstavba)

Příspěvek od vaclav »

rozpocet byl 1,3mld, rekneme, ze 20% nebo 300mil je vata jako pojistka (to si myslim ze je v poradku), tedy zbyva 1,0mld - 600mil smlouva = 400mil mohl byt potencionalni zisk z teto akce?
kyk
Příspěvky: 954
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: 0308/C Veselí nad Lužnicí - Bošilec (výstavba)

Příspěvek od kyk »

Asi bych souhlasil, ikdyž v minulosti dodavatelé oficiálně tvrdili něco o 5% marži. Jít pod náklady může jen sebevrah.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 0308/C Veselí nad Lužnicí - Bošilec (výstavba)

Příspěvek od Lenny »

Vyhraješ to za 60 %. Potřebuješ materiál, tak poptáváš, kde se dá a vybereš toho nejlevnějšího, co ještě splňuje minimální kritéria. Subdodávky rovněž tlačíš s cenou dolů. Co není v rozpočtu se nedělá, nikdo to nechce zaplatit.
Materiál jde pořídit levněji, stroje lze pronajmout levněji, lešení a bednění si taky můžeme půjčit levněji. Mzdy klesly. Prostě ceny na vstupu už nejsou to co dříve. Šetří se, hledají se možnosti úspor, zefektivnění práce atd. A nikdo neví dopředu jak to celé dopadne, jestli vydělají či zůstanou na nule.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
jooe
Příspěvky: 70
Registrován: 1.7.2010 14:35:33

Re: 0308/C Veselí nad Lužnicí - Bošilec (výstavba)

Příspěvek od jooe »

Přesně jak píše Lenny. Ve stavebních firmách se vše utahuje na maximum. Neznamená to, že dřív měly firmy zisk větší, ale měly ho dá se říct předem stanovený a občas se podařil vyšší. Dnes jedou na riziko a hodně našponované rozpočty. Dřív třeba na dodávku kameniva koukli do rozpočtu na cenu, pak nějak do lomu zavolali z přípravy, a když to splnilo jejich očekávanou cenu, tak se kámen vzal. Dnes obtelefonovávají 6 lomů, dohadují ceny a nechávají ty lomy v podstatě mezi sebou soutěžit. Stejně tak je to i u dalších subdodávek. Občas se jim podaří cenu snížit u sobdodávky a občas také ne. Je to riziko a jede se v podstatě na nulu bez zisku. Tlak na cenu pak přenáší maximálně na subdodavatele ...
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: 0308/C Veselí nad Lužnicí - Bošilec (výstavba)

Příspěvek od adamos »

Měl jsem za to, že takhle funguje tržní ekonomika a trochu mě překvapuje, že se "soutěž mezi subdodavateli" nekonala. Ale na druhou stranu, když si ve výběrku řekl generální dodavatel o tučnou marži a stát mu jí "rád" zaplatil, tak proč by si následně honil triko, že?
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: 0308/C Veselí nad Lužnicí - Bošilec (výstavba)

Příspěvek od Michal R »

to jooe & adamos:

Problém je v tom, že oba mantinely jsou špatně. (což je ovšem v Česku bohužel typické). Je stejně špatně situace, kdy se cena nehlídala kdy důsledkem byly "přepálené" ceny. Druhý extrém je stejně špatný - a to když jsou dodavatelé surovin tlačeni ke zdi: buď zakázka s nulovou marží a nebo nic. A to také deformuje trh.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 0308/C Veselí nad Lužnicí - Bošilec (výstavba)

Příspěvek od Lenny »

Mě to nevadí, že teď se ceny tlačí dolů, alespoň to neefektivní odpadne a zůstanou jen ti, kteří jsou nejefektivnější.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: 0308/C Veselí nad Lužnicí - Bošilec (výstavba)

Příspěvek od Michal R »

to Lenny: mě samozřejmě taky nevadí, že se ceny tlačí dolů. Jenom důsledkem to případu s kamenem a tlakem na takřka nulové marže je, že časem dlouhodbě to ustojí jen ti ekonomicky nejsilnější nebo ti, kteří se "dokážou nějak domluvit".... Zbývající to do dvou let zavřou. Následně zbývající - nemaje konkurence, ceny opět zvýší, no a protože znovuotevření těžby je relativně nákladné, tak se (kromě případu extrémního nárůstu ceny kamene) taky znovu neotevře a zbyde lokální monopol.

A jsme tam, co jsme byli na začátku - máme vysoké ceny, ale nemáme konkurenční prostředí na to, abychom mohli na trhu dosáhnout nižších cen. Zachování rozumných marží je z dlouhodobého pohledu nejlevnější varianta. Navíc maximální tlak na snižování cen jde ruku v ruce se snahou o co-možná-nejnižší možnou kvalitu (což třeba u toho štěrku takový problém asi není, ale u ceny za provedení práce už sakra ano), snahu něco odšvindlovat atp....

Aby bylo jasné - rozhodně nejsem zastáncem rozkrádání v podobě předražených staveb, ale chci upozornit na to, že problém má i druhou stranu. Stačí se zeptat libovolného starosty z malé obce, co s kvalitou obecních staveb udělal předpis o VŘ s nutností vybrat nejnižší cenu....
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 0308/C Veselí nad Lužnicí - Bošilec (výstavba)

Příspěvek od Lenny »

Nemusí vybrat variantu s nejnižší cenou, ale můžou taky vybrat ekonomicky nejvýhodnější variantu. Ale to se moc nenosí.

Nemůže si dovolit zdražit příliš. Musí zachovat takové ceny, aby se potencionální konkurenci nevyplatil vstup na trh, pokud zdraží příliš, je to jasný signál pro konkurenta mimo odvětví, aby do něj vstoupil a začal produkovat. Krásný příklad jsou autobusy na lince Praha - Liberec. Nyní se tam jezdí za nižší cenu než před vstupem SA. Konkurenční boj cenu stlačil, vždy to jeden nevydržel, cena se lehce zvedla, ale stále je nižší než před vstupem SA. Po čase to zase někdo zkusí atd. Užitek z toho mají zákazníci, mohou si koupit cestu do busem a k tomu za ušetřené peníze např. koláče. Tudíž i jediný výrobce se musí chovat jako kdyby na trhu nebyl sám a soutěžit s imaginární konkurenci.

Je tato stavba opravu nutná?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: 0308/C Veselí nad Lužnicí - Bošilec (výstavba)

Příspěvek od dvs »

Lenny píše:Je tato stavba opravu nutná?
Když nám odsunuli na pár let D3 ve Středočeském kraji, tak už moc nutná není :( Možná by stálo za to se zamyslet, co by bylo potřeba, aby mezi Veselím a Českými Budějovicemi mohla být přestavěna I/3 na SPMV v půlprofilu tj. bez traktorů, povozů, cyklistů, chodců, přechodů pro chodce a bez úrovňových křižovatek. Rozšíření má smysl až bude úsek Mezno - R1 Praha.
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: 0308/C Veselí nad Lužnicí - Bošilec (výstavba)

Příspěvek od siesa »

dvs píše:
Lenny píše:Je tato stavba opravu nutná?
Když nám odsunuli na pár let D3 ve Středočeském kraji, tak už moc nutná není :( Možná by stálo za to se zamyslet, co by bylo potřeba, aby mezi Veselím a Českými Budějovicemi mohla být přestavěna I/3 na SPMV v půlprofilu tj. bez traktorů, povozů, cyklistů, chodců, přechodů pro chodce a bez úrovňových křižovatek. Rozšíření má smysl až bude úsek Mezno - R1 Praha.
Nesmysl! Samozrejme, ze nutna je. Podobne (ovsem mnohem vic do extremu) premysleji nimbysti a aktivisti, kteri o kazdem useku jakekoliv dalnice tvrdi, ze je nepotrebny...
adi88
Příspěvky: 496
Registrován: 15.3.2009 22:53:30
Bydliště: Brno, kousek od VMO

Re: 0308/C Veselí nad Lužnicí - Bošilec (výstavba)

Příspěvek od adi88 »

Souhlas se Siesou, i bez úseku od Mezna na sever nebude D3 dálnice odnikud nikam. Ten kdo jede jen Budějovice-Tábor a nebo kamkoli na východ (Brno, Ostrava, Polsko) tenhle úsek ocení a (díky bohu) nebude muset přemýšlet co ho čeká za Meznem.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: 0308/C Veselí nad Lužnicí - Bošilec (výstavba)

Příspěvek od dvs »

Budeme mít dálnici z Českých Budějovic do Tábora... Přiznejme si, že ta D3 je zaseknutá na leta. V Praze došlo ke zrušení ZÚR v roce 2011 a řešení R1 511 je v nedohlednu. Tady to bude stejné. Jasně tento úsek je už těsně před zahájením a neztratí se, ale nutná není. Nejde žádnou vesnicí a jsou daleko horší silnice první třídy k řešení. Jediné co je z D3 rozumné postavit mezi Veselím a ČB je krátký úsek Borek - Úsilné a klidně v půlprofilu a bez přestavby té MUK.

Byl bych pro obrátit se na pár let na R4 a I/20. Co to tak sleduji, tak tam žádný odpor není. Finančně je to schůdné, projekčně je také připravená. Ano jde mi o spojení severní části Čech s Rakouskem kolem Českých Budějovic a je mi celkem jedno zda pojedu přes Písek nebo Tábor. Je to smutné, ale je to tak. Ceny za tu R4 jsem posčítal v jiném vlákně.
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: 0308/C Veselí nad Lužnicí - Bošilec (výstavba)

Příspěvek od Michal R »

to dvs:

Na první pohled by se dalo s vámi souhlasit, ale troufám si tvrdit, že relaci Pha - ČB mám opravdu najetou dobře. Dovolím si tedy dát protiargumenty:
- kapacitně nevyhovující napojení z SOKP na I/4
- chybějící doprovodná komunikace k I/4 od Zlíchova až k odbočce na Řitku. Takže bez šance na "popuštění uzdy" s max. povolenou rychlostí. Již dnes je to špunt, navíc s geniálním přechodem...
- mezi Češňovicemi a odbočkou na Malovice je nerálné rozšíření (rybník vlevo, rybník vpravo). Pokud by to projektant nějak vyčaroval, tak na 100% už tam neumístí doprvodnou komunikaci.
- jsem si jistý tím, že ochrana obyvatelstva před vlivem dopravy je důležitější, než ochrana kdejakého čolka či imaginárního krajinného rázu. Proto považuji za zvrácené navrhovat zavedení dalšího a masivního obejmu dopravy do Písku a Protivína. Obchvaty jsou nereálné či dokonce technicky neřešitelné. Pokud dostavíme R4 + zkapacitníme I/20 (nejlépe na R20), tak intenzity masivně stoupnou a kolony budou stát před Pískem až k Chlaponicím....
- Dobrá. Smíříme se s tím, že ze SOKP se špatně odbočuje, že několik prvních kilometrů po R4 vlastně nejedeme (bo je to jen I/4), dále směrem na jih se občas i čtyřproud ucpe (už se těším na kamiony vzájemně se předjíždějící v brdských kopcíh s šíleně dlouhou kolonou nervozních IAD za sebou). Dobrá, dále řekneme píseckým a protivínským, že můžou být rádi za rychlé připojení. A dokonce se povede zkapacitnit I/20 mezi Vodňany a Češňovicemi. A nyní poslední hřebík - České Budějovice. Severní tangenta je sice navržena, ale trasování je víc než problematické. Navíc převede veškerou dopravu na sever, odkud je jediná smysluplná cesta obchvatem v trase D3. Druhou možností je nechat vjet veškerou dopravu po Strakonické do centra. Což snad nenapadne nikoho. Jižní obchvat je zcela mimo - soustava Vrbenských rybíků je neprostupná pomalu i pro cyklostezku...

Takže sečteno podtrženo. Pokud někdo přistoupí na aktivistický nesmysl s preferencí R4/20 oproti D3, měl by seriozně odpovědět na výše uvedené výtky. Jinak je to jenom projev neznalosti problematiky, v horším případě arogance typu NIMBY
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: 0308/C Veselí nad Lužnicí - Bošilec (výstavba)

Příspěvek od siesa »

Neboli:
1/ Usek hranice CZ/A - CB se musi beztak postavit.
2/ Misto toho, aby se resilo 25 km D3 v useku Veseli-CB, bude se muset nejak poresit vyrazne komplikovanejsi usek Pisek-CB o delce 45 km + komplikace se severni tangentou CB
3/ Zbude na obou komunikacich zhruba stejne dlouhy usek, ktery se bude muset dostavet do dalnicnich parametru nebo nejak zkapacitnit.

No vyplyva mi z toho, ze ani trasou pres Pisek by si jihocech moc nepomohl ;)
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: 0308/C Veselí nad Lužnicí - Bošilec (výstavba)

Příspěvek od mts »

Nazory na to, ze zablokovanou D3 lze nahradit R4 se objevuji s upornosti egyptskeho prujmu. Cca 80% dopravy ma zdroj nebo cil na trase mezi Prahou a CB. Cili z Prahy do Benesova nebo z Tabora do CB se po R4 fakt, ale opravdu nedostanete. D3 je nutne dostavet z Veseli nejen k CB ale az za CB. Odtud by stacila R3 ZATÍM v polovicnim profilu, ta preshranicni relace nikdy az zas tak silna nebude. A D3 v Stc kraji prosazovat skutecne vsemi prostredky a jit az na samu hranu prava (ale nikdy ne za ni!).
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: 0308/C Veselí nad Lužnicí - Bošilec (výstavba)

Příspěvek od dvs »

No tak jihočech může čekat až na úřadech zahřmí. Mezitím se prostaví peníze na D6 a R7. Lepší něco na R4 než nic.

K té trase přes České Budějovice: Když se furt mluví, že stačí k hranicím půlprofil, tak by se dalo začít až od MUK Krasejovice. Průtah ulicí Na dlouhé louce a Litvínovská zas tak problematický není.
dps
Příspěvky: 144
Registrován: 25.5.2012 8:51:46

Re: 0308/C Veselí nad Lužnicí - Bošilec (výstavba)

Příspěvek od dps »

dvs píše:... Přiznejme si, že ta D3 je zaseknutá na leta ...
... Byl bych pro obrátit se na pár let na R4 a I/20 ...
No ja to cele pochopil, ze to dvs mysli jako alternativu k I/3, kdyz je D3 v nedohlednu. A ne jako "nahradu" za D3, na coz vsichni reagujici poukazuji.

Po zatraktivneni stavajici alternativy pres R4 (tim ze se dobuduje) se nekomu muze vyplatit ji vyuzit misto I/3 a tim se castecne ulevi i provozu na I/3 (netvrdim, ze se to vyplati kazdemu). Ja s takovou myslenkou musim jen souhlasit. Jakoliv se vrhnout na upravy stavajici I/3 (kdyz uz nadlouho nebude D3) je jen docasne pseudo reseni zrtacejici smysl po dodelani D3. Kdezto dokonceni R4 svuj smysl a dulezitost po dokonceni D3 samozrejme neztrati.

Ja jezdim do mist pobliz Bernartic (I/29), kde jsou pro me obe varianty R4 pres Lety ci I/3 pres Tabor (do Prahy) uplne rovnocene (+- par km a par minut). Obe jsou ale pro me sazka do loterie. Bud pojedu na Tabor a zaseknu se pak na I/3 nebo pojedu na Lety a zaseknu se tam nebo u Dubence. Ve chvily kdy budu vedet, ze od Let pojedu po R4, tak je volba jasna. A ani usek I/4 pred Prahou ani stupidni prechod s 50kou na tom nic nezmeni (ono to napojeni I/3 v Mirosovicich taky neni zadnej zazrak).
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: 0308/C Veselí nad Lužnicí - Bošilec (výstavba)

Příspěvek od dvs »

Děkuji dps za zastání, přesně tak to myslím. Jinak už tu bylo vlákno "D3 versus R4+I/20"z roku 2010
to Michal R vezmu to popořadě:
- kapacitně nevyhovující napojení z SOKP na I/4 = Máte na mysli asi hlavně rampu R4->R1 směr západ. snad by se to vyjezdilo. Ano jsou tam dva průplety, ale dost dopravy by také pokračovalo po Strakonické na MO do Prahy. Hlavně se tam těch aut moc neproplétá. Na prvním průpletu jde o to kolik se jich připojuje ze Zbraslavi směrem na R1 západ. Problém je druhý průplet, kde se kříží dva směry sjezd z R1 východ na R4 z Prahy a z R4 na R1 západ. Toto by se muselo prohnat simulací a vidělo by se. Zatím nevím, že by tam byly teď kvůli tomu dělali kolony ani v náznaku. Třeba ve srovnání se zakončením D11 na Černém mostě je to tu královské.
- úsek R4 od MUK Zbraslav až k odbočce na Řitku - Podle mne jenom po odbočku na Jíloviště. Kdyby se chtělo tak by přechod pořešit šlo a bylo by tam snesitelných 80 (PS: Ono na té D3 se také díky tunelům moc rychle nesvezete)
- úsek od Písku opravdu asi moc připravený není. Hold by to tam musel projektant nějak vyčarovat.
- Když se tu všichni zaklínají, že na hranice stačí půlprofil, tak stačí i současná průtah kolem Výstaviště.
Odpovědět

Zpět na „D3“