Výlet? Letecky? Vlastníš soukromý tryskáč? Ale jinak fakt super fotky, člověk si hned na pár minut vzpomene a vybaví, jak a kudy tam jezdil někdy před 27 lety..mishak píše:Dneska jsem si udělal výlet a letecky jsem nafotil celou výstavbu D3 od Veselí až po Úsilné po několika úseků, které jsou zobrazeny na mapce. https://goo.gl/photos/Fcm9L95CSXLtZuHh8 tak příjemnou podívanou
D3 - Všeobecně
Re: D3 - Všeobecně
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: D3 - Všeobecně
mishak: díky, velká paráda jako vždy
Re: D3 - Všeobecně
To je krasne udelane, jenom ten termin je hrozivy, toho se uz každý nedozije a to pocitame v idealnim pripade tak +5let prutahu. Proc trva priprava takove stavby v CR 15-20 let?
Re: D3 - Všeobecně
Zdá se mi to, nebo to byly 4 úseky a teď jich je 5?
Re: D3 - Všeobecně
Asi že 5-6/2017 má být zažádáno o územní rozhodnutí.
Království a půl princezny za 511.
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: D3 - Všeobecně
Alespoň Voračice-Nová Hospoda, kdyby bylo dřív, ovšem včetně MÚK Voračice.
Na těch letácích je krásně vidět, že stavba D3 byla plánována od Prahy, i když se ve skutečnost staví od prostředku a to ve SčK znamená z jihu.
Na těch letácích je krásně vidět, že stavba D3 byla plánována od Prahy, i když se ve skutečnost staví od prostředku a to ve SčK znamená z jihu.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: D3 - Všeobecně
Dotaz na insidery. Dva dny zpět byla v parlamentu schválena nove stavebního řádu, který by měl významně zrychlit přípravu liniových staveb. Podle všeho bude možné spojit územní a stavební řízení. Udělal někdo na ŘSD koncepční úvahu, o kolik se zkrátí termíny postavené na stávající legislativě?
Pokud se na to podívám laicky ,vychází mi z toho úspora cca 3 roky..... teda, ne že by to byla zrovna hitparáda, ale i tak by to bylo super....
Pokud se na to podívám laicky ,vychází mi z toho úspora cca 3 roky..... teda, ne že by to byla zrovna hitparáda, ale i tak by to bylo super....
Re: D3 - Všeobecně
Nedavno jsem mluvil o D3 s kolegou z JČ kraje. Povidal: když se zacal v druhé polovine 80.let stavet obchvat Sevetina jako polovina budouci dalnice D3, byl jsem mladej kluk, bylo mi 35 a prave jsem si kupoval svoje první auto, rikal jsem si fajn, za par let dojedu po dalnici do Prahy. Dneska, v roce 2017 jdu do duchodu a autem po dalnici do Prahy nedojedu. A je statisticky velka sance, ze se toho ani nedoziju. Mel slzy v ocich. A ja s nim…
Re: D3 - Všeobecně
MickeyMouse: Mně taky subjektivně připadá, jaké by to bylo pěkné kdyby se už začalo stavět / a o něco později jezdit / alespoň po Václavice....nebo alespoň po Voračice. Jenomže ono nyní pro takové rozfázování není vlastně žádný důvod, protože ani ty jižnější úseky nejsou IMHO o nic víc připravené než ty blíž k Praze, takže rozfázování by vlastně mohlo znamenat pouze to, že se některé úseky oddložení. O tom by asi mělo smysl uvažovat až tehdy, když se ukáže vznika nejaká zásadní časové disproporce v přípravě staveb.
Michal R: Já si nejsem jistej, že to spojení řízení musí vždy vést k urychlení. Ono to vypadá lákavě - jedno řízení, jeden opravný prostředek, jeden soudní přezkum. Na druhou stranu hodně složitých staveb nemusí být naškodu, když se v půlce udělá záchytný bod, kde se řekne - tohle už mám vyřešené a nyní se budeme bavit detailně.Ale je to taky jen můj laický názor.....
mts: Z tvého příspěvku si beru potěšující zjištění, že v +/- 35 letech jsem pořád ještě mladej kluk....
Michal R: Já si nejsem jistej, že to spojení řízení musí vždy vést k urychlení. Ono to vypadá lákavě - jedno řízení, jeden opravný prostředek, jeden soudní přezkum. Na druhou stranu hodně složitých staveb nemusí být naškodu, když se v půlce udělá záchytný bod, kde se řekne - tohle už mám vyřešené a nyní se budeme bavit detailně.Ale je to taky jen můj laický názor.....
mts: Z tvého příspěvku si beru potěšující zjištění, že v +/- 35 letech jsem pořád ještě mladej kluk....
Re: D3 - Všeobecně
Mělo se to udělat rozšířením I/3 s obchvatema několik obci uz davno v tech 80-90 letech.
Ty reci, ze nebude D1 stacit a ze se napoji Posazavi jsou sice pekne, ale porad by to bylo funkcni reseni a kolega by nemusel mit oci pro plac.
Takhle se to udelalo s R35 od Turnova do Liberce a je to perfektni, sice tam je snizena rychlost a par zatáček, ale funkcni reseni.
Ty reci, ze nebude D1 stacit a ze se napoji Posazavi jsou sice pekne, ale porad by to bylo funkcni reseni a kolega by nemusel mit oci pro plac.
Takhle se to udelalo s R35 od Turnova do Liberce a je to perfektni, sice tam je snizena rychlost a par zatáček, ale funkcni reseni.
Re: D3 - Všeobecně
Nechce se mi hledat v hloubi těchto stránek, ale už před drahně lety tu bylo docela podrobně rozklíčováno, že rozšíření a obchvaty I/3 jakožto náhrada za D3 jsou:Svatosp píše:Mělo se to udělat rozšířením I/3 s obchvatema několik obci uz davno v tech 80-90 letech.
Ty reci, ze nebude D1 stacit a ze se napoji Posazavi jsou sice pekne, ale porad by to bylo funkcni reseni a kolega by nemusel mit oci pro plac.
Takhle se to udelalo s R35 od Turnova do Liberce a je to perfektni, sice tam je snizena rychlost a par zatáček, ale funkcni reseni.
- obtížně proveditelné (obchvat Miličína),
- za druhé kapacitně nevyhovující (BN-Pha) a
- některé stavby fakticky neproveditelné (například křižovatka D1 Mirošovice se ve čtyřpruhovém uspořádání prostě nevejde).
Tedy klidně diskutujme o změně zákonů, ale prosím, nikoliv fyzikálních.....
Re: D3 - Všeobecně
@ Michal R: Nerad bych oponoval, ale pokud si pamatuju, tak už od začítku je úsek Mirošovice-Benešov projektovaný jako S24,5/100, jako součást D1 "Stavba 004 Přípojka silnice I/3 Mirošovice - Benešov je projektovaná v kategorii S 24,5/100 s volnou šířkou 14 m jako levá polovina vozovky a měří 15,3 km. Součástí stavby bylo 16 mostů, z toho 10 na trase a 6 nadjezdů.
Stavbu projektoval Pragoprojekt a provedly Dopravní stavby Olomouc, stavební správa Uherské Hradiště a Olomouc. Realizace proběhla v období září 1967 až 12. července 1971. V roce 1969 byl zprovozněn 3,6 km dlouhý úsek Mráč - Benešov.", tudíž rozšířit to na 4pruh by problém být neměl. Proto mě zarazilo, že to upravují jen na 2+1
(viz Lennyho stránky www.dalnice-silnice" http://www.dalnice-silnice.cz/D1.htm
Stavbu projektoval Pragoprojekt a provedly Dopravní stavby Olomouc, stavební správa Uherské Hradiště a Olomouc. Realizace proběhla v období září 1967 až 12. července 1971. V roce 1969 byl zprovozněn 3,6 km dlouhý úsek Mráč - Benešov.", tudíž rozšířit to na 4pruh by problém být neměl. Proto mě zarazilo, že to upravují jen na 2+1
(viz Lennyho stránky www.dalnice-silnice" http://www.dalnice-silnice.cz/D1.htm
Re: D3 - Všeobecně
Když se to nepostavilo rovnou na 2+2 a bylo rozhodnuto o D3 v jiné trase, takže rozšíření vypadlo z územních plánů, navíc došlo je zpřísnění hygienických norem, tak teď už by byl velký problém.
Re: D3 - Všeobecně
Urcite by to slo rozsirit a bylo mi to uplne nic proti vystavbe nove D3 pres Posazavi (oblast vice nez problematicka) . I když kouknu na tu mapu, je celkem luxus reseni, jdou dve dalnice na jih cca 25 km vzdušnou carou od sebe. Bohuzel ani jedna nebude hned tak dokoncena Jsem příznivcem vystavby jakekoliv dalnice, nicmene mi prijde, ze ta vystavba a planovani nemá často racionalni úvahy.
Re: D3 - Všeobecně
Svarosp: Přes Posázaví by D3 stejně vedla i ve variantě rozšířeni I/3, ale přes jeho nejhustěji osídlenou část, takže kvůli vysokým nákladů na PHS (v některých úsecích by bylo nutné úplné zakrytí) by nijak výrazně nebyla. Vzdálenost mezi dálnicemi je u nás mnohde nižší než mezi D3 a D4, přičemž navíc D3 směřuje do Rakouska, kdežto D4 do Německa.
Re: D3 - Všeobecně
Neznám sice intenzity směru D1 na D3, ale taková rozšířená I/3 a II/112 až na D3 k MÚK Václavice by mohla dost pomoci ulevit D1 v úseku Praha-Mirošovice a byl by to "základ" II. dálničního okruhu kolem Prahy
Re: D3 - Všeobecně
Však mi taky nejsme v zásadě ve sporu.petsheny píše:@ Michal R: Nerad bych oponoval, ale pokud si pamatuju, tak už od začítku je úsek Mirošovice-Benešov projektovaný jako S24,5/100, jako součást D1 "Stavba 004 Přípojka silnice I/3 Mirošovice - Benešov je projektovaná v kategorii S 24,5/100 s volnou šířkou 14 m jako levá polovina vozovky a měří 15,3 km. Součástí stavby bylo 16 mostů, z toho 10 na trase a 6 nadjezdů.
Stavbu projektoval Pragoprojekt a provedly Dopravní stavby Olomouc, stavební správa Uherské Hradiště a Olomouc. Realizace proběhla v období září 1967 až 12. července 1971. V roce 1969 byl zprovozněn 3,6 km dlouhý úsek Mráč - Benešov.", tudíž rozšířit to na 4pruh by problém být neměl. Proto mě zarazilo, že to upravují jen na 2+1
(viz Lennyho stránky http://www.dalnice-silnice" http://www.dalnice-silnice.cz/D1.htm
Já jsem to na Lennyho stránkách také četl. Ale to je plán starý více než 50 let, a krom toho, že je to půl století, tak jsou také podstatně přísnější normy. Dnes by pro uspořádání 2+2 nevyhovovala šířka 24,5 , stejně tak směrové a výškové poloměry. Proto píšu, že stávající řešení 2+1 je kapacitně nevyhovující (a jakkoliv to lehce pomohlo). A zde už bez rozšíření komunikace nikdo nepovolí přemalovat silnici na 2+2.
Jinak ten nápad s II. obchvatem Prahy... no, mě by se to líbilo, to jo, ale jsem zamyslel, jak to vypadá západně od Václavic... a to je masakr. Klidně si troufnu říct, že tam nikdo most přes Vltavu nepostaví.
Re: D3 - Všeobecně
Se směrovým a výškovým vedením by problém být mohl, ale proč by se na 24,5 nemohl vejít 2+2? Vždyť D49 se teď staví v R24,5/120. V normě je pro 2+2 nejmenší šířka (tuším, nemám ji teď v ruce) 20,25m s pevnými (beton) svodidly na minimálním středovém páse. Tohle by tu taky stačilo S20,25/80 jako SPMV.
Jasně, II. okruh je trochu utopie, ale to byla ve své době i cesta na Měsíc
Jasně, II. okruh je trochu utopie, ale to byla ve své době i cesta na Měsíc
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: D3 - Všeobecně
Musela by to být SMV, rozhodně na D, pokud se přestavovala I/3 na 4pruh. Každopádně by se musel obejít Benešov, a to by bylo "zajímavé"!
Jinak, někde to tu už myslím bylo, že za 1. republiky se uvažovalo o stavbě Povltavské silnice, tzn., kvalitní silnice v ose II/105. Realizován byl třeba obchvat Hluboké n/V. Zajímalo by mě, jaké by to bylo, kdyby tudy vedla jediná D na jih, která by indukovala D3 i D4, a proč se od toho nakonec upustilo.
Jinak, někde to tu už myslím bylo, že za 1. republiky se uvažovalo o stavbě Povltavské silnice, tzn., kvalitní silnice v ose II/105. Realizován byl třeba obchvat Hluboké n/V. Zajímalo by mě, jaké by to bylo, kdyby tudy vedla jediná D na jih, která by indukovala D3 i D4, a proč se od toho nakonec upustilo.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: D3 - Všeobecně
Myslím, že to bylo hlavně kvůli tomu, jak se v 60. letech minulého století rozmohlo chalupaření a chataření, takže bylo zřejmé, že jedna dálnice z Prahy na jih by ten nápor v pátek odpoledne s v neděli večer nepobrala.MickeyMouse píše:Musela by to být SMV, rozhodně na D, pokud se přestavovala I/3 na 4pruh. Každopádně by se musel obejít Benešov, a to by bylo "zajímavé"!
Jinak, někde to tu už myslím bylo, že za 1. republiky se uvažovalo o stavbě Povltavské silnice, tzn., kvalitní silnice v ose II/105. Realizován byl třeba obchvat Hluboké n/V. Zajímalo by mě, jaké by to bylo, kdyby tudy vedla jediná D na jih, která by indukovala D3 i D4, a proč se od toho nakonec upustilo.
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: D3 - Všeobecně
Nebo proto, aby k uranovym dolum u Pribrami vedla D...
A teren mezi Sedlcany a Prahou taly nic moc. Pro lvalitni silnici v parametrech 1. republiky asi dobry, ale pro D spis nic moc.
A teren mezi Sedlcany a Prahou taly nic moc. Pro lvalitni silnici v parametrech 1. republiky asi dobry, ale pro D spis nic moc.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: D3 - Všeobecně
Uranovym dolum byla dalnice k prdu...
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: D3 - Všeobecně
Vozily se tam ale delegace z Prahy
A ty musely vidět, jaká je ČSSR vyspělý stát
A ty musely vidět, jaká je ČSSR vyspělý stát
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49