Právě je 19.5.2019 17:12:50




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 844 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 34  Další
 D3 - Všeobecně 
Autor Zpráva
Autor

Příspěvky: 9012
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek D3 - Všeobecně
Na stránkách Sdružení pro výstavbu dálnice D3 a komunikace R4 přibyla Situační zpráva o přípravě a realizaci D3/R3 + R4, stav březen 2009

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


13.5.2009 12:02:01
Profil
VIP

Příspěvky: 3217
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: Všeobecné
Bohužel ty informace jsou dost zastaralé, je tam sice napsáno, že stav je v březnu 09, ale od minulé situační zprávy se toho mnoho nezměnilo.

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


13.5.2009 12:58:58
Profil
 

Příspěvky: 1277
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou
Příspěvek Re: Všeobecně
Soukromé financování dálnice D3 je připraveno, nyní rozhodne vláda
Vláda zatím rozhodnutí o výstavbě dálnice D3 formou PPP projektu odložila. Vrátí se k němu v půli září 2009.


2.9.2009 13:44:46
Profil
 

Příspěvky: 746
Bydliště: Most
Příspěvek Re: Všeobecně
andy píše:
Soukromé financování dálnice D3 je připraveno, nyní rozhodne vláda
Vláda zatím rozhodnutí o výstavbě dálnice D3 formou PPP projektu odložila. Vrátí se k němu v půli září 2009.

Já jen dodám co jste nenapsal: jedná se o 27 km úsek Veselí nad Lužnicí-České Budějovice.

Myslel jsem si, že formou PPP se staví dálnice jako celek, tedy třeba 100 km a ne jen jeden úsek. Co ty ostatní části? České Budějovice-Dolní Dvořiště? Nebo Praha-Tábor?

_________________
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63


10.9.2009 2:35:38
Profil
 

Příspěvky: 1277
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou
Příspěvek Re: Všeobecně
Nu, cílem mého spotu bylo informovat, že o projektu měla jednat vláda, nikoliv shrnout celou jeho historii :) K Vašim dotazům:
Tento projekt je pilotním projektem využití PPP při stavbě dálnic v ČR. Pokud se osvědčí, uvažuje se o jeho využití i na dalších dopravních stavbách. Takže se možná dočkáme i toho, že bude soukromý investor financovat 100- i vícekilometrové úseky, jak navrhujete (každopádně i v takovém případě bude výstavba probíhat postupně).
Samotný rozsah projektu se postupem času měnil, např. v roce 2005 vláda schválila zařazení projektu do 2. vlny PPP v tomto rozsahu:
Citace:
Obsahem projektu je výstavba, financování a údržba úseku dálnice D3 Tábor-Bošilec v délce 30 km, jedná se o novostavbu dvou úseků (D307 a D308) čtyřpruhové dálnice kategorie D27,5/120 o celkové délce 30,6 km, které začínají na 79,2 km a končí na 109,8 km plánované dálnice D3.

V roce 2008 se už počítalo s tím, že PPP projekt bude zahrnovat výstavbu, financování, údržbu a provozování části dálnice D3 (resp. rychlostní silnice R3) Veselí nad Lužnicí - hranice ČR/Rakouska (tj. úsek 308C až 312) v celkové délce 71,4 km a provozování a údržbu části D3 Nová Hospoda - Veselí nad Lužnicí (tj. úsek 305/II až 308B) v celkové délce 42,1 km. Tedy by soukromá společnost provozovala de facto celou D3 (všechny provozované úseky).
Nu a nejnověji měl formou PPP vzniknout úsek Veselí nad Lužnicí - Úsilné (tj. úseky 308C a 309) v celkové délce 27,1 km. Vláda by o tomto projektu měla jednat 16. září, nicméně jelikož včera neprošla novela vyvlastňovacího zákona, Slamečka to nejspíš odpíská.
Jinak pokud jde o úseky Praha - Nová Hospoda (301 - 305/I), jejich příprava potrvá ještě dlouho, nyní se k nim teprve vytváří dokumentace EIA. Podle harmonogramu na stránkách D3 by mohla být hotova do konce letošního roku a stavět by se mohlo začít nejdřív v roce 2015.


10.9.2009 13:34:33
Profil
VIP

Příspěvky: 3217
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: Všeobecně
K těm 27 km výstavby nutno připočíst ještě těch 42 km (z nichž 17,1 km 0305/II-0306 je již v provozu a 25 km 0307 a 0308 se staví z OPD), čili koncesionář by dohromady získal do údržby 69 km a to je ten efekt, kde by se mělo podařit ušetřit, tedy na údržbě, která nebude-li zanedbávána, tak by měla v celkovém důsledku vyjít o něco levněji. Výstavba 100 km dálnice je nyní na trzích blbě financovatelná, navíc obchvat ČB není vůbec připraven a to je ten hlavní důvod proč se to rozdělilo na dvě etapy, kdy ten obchvat ČB a spodek k hranicím bude zadán separé. Otázka však je, co teď bude bez vyvlastňovacího zákona, nemá cenu ten koncesní projekt ani schvalovat...

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


11.9.2009 9:11:10
Profil
 

Příspěvky: 1277
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou
Příspěvek Re: Všeobecně
Z té výše odkazované zprávy ČTK není úplně zřejmé, jestli poslední verze zadání s údržbou úseku Nová Hospoda - Veselí počítala, nebo ne (citace mluvčího MD Hanzelky říká, že je to "možné"). Logičtější by to bylo, každopádně uvidíme, s čím přijde ve středu G. Slamečka na vládu. ŘSD zatím úplně neztrácí optimizmus ohledně možné realizace projektu PPP, ten ale bude moct začít reálně fungovat až po výkupu všech pozemků pro stavbu.


11.9.2009 16:25:33
Profil
VIP

Příspěvky: 3217
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: Všeobecně
Údržba severních úseků vystavěných státem by soutěžena byla spolu s výstavbou úseku Veselí - Úsilné. V případě, že by však údržba těchto severních úseků vycházela finančně hůře pro variantu PPP (odvislé od jednání s uchazeči), tak by stát měl možnost tuto údržbu nezadat a zadat pouze výstavbu, provoz a údržbu Veselí - Úsilné...

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


14.9.2009 9:26:17
Profil
 

Příspěvky: 1277
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou
Příspěvek Re: Všeobecně
Nu, takže dnes podle očekávání, zase nic :(

Ministerstvo odložilo jednání o dálnici D 3

Jižní Čechy - „Hledáme řešení, jak dál,“ uvedl ve středu k budoucnosti dálnice D 3 tiskový mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Momentálně se pracuje na úseku Tábor – Veselí nad Lužnicí. Navazující část dálnice však provázejí problémy... Ve středu proto měla o budoucnosti projektu rozhodovat vláda, ale ministerstvo dopravy tento bod stáhlo z programu jednání.

Podle Hanzelky však bude ministerstvo dál hledat cesty jak projekt prosadit. Na jednání vlády se dálnice určitě vrátí a tiskový mluvčí ministerstva dopravy pro Deník uvedl, že pokud bude pokračovat ve své práci poslanecká sněmovna, tak se ministerstvo obrátí znovu i na poslance s apelem na změnu [vyvlastňovacícho] zákona. Pouze časový horizont, kdy bude o projektu definitivně rozhodnuto nechtěl Hanzelka odhadovat. Doplnil také, že časovou posloupnost kroků může ovlivnit i to, v jaké sestavě bude do budoucnosti vedení ministerstva působit.


16.9.2009 17:12:27
Profil
VIP

Příspěvky: 3217
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: Všeobecně
Njn, co se dá dělat, když nemůže stát garantovat, že to určitého data zajistí všechny pozemky, aby koncesionář mohl stavět. Je to holt riziko státu, které si neumí ošetřit, to se nedá nic dělat...

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


17.9.2009 16:34:35
Profil
 

Příspěvky: 564
Příspěvek Re: Všeobecně
Čemu vlastně vadí ta provozovna na obchvatu Tábora? Však v tom místě už je dálnice hotová, ne?
viz: http://www.ct24.cz/doprava/72367-spor-o ... i-k-soudu/

_________________
Volkswagen Golf V 1.9 TDI


12.11.2009 12:06:43
Profil
 

Příspěvky: 384
Příspěvek Re: Všeobecně
Ano, ten pozemek je mimo teleso dalnice. Asi jde o to, ze potrebuji zrusit sjezd/najezd od toho pozemku. Je to jen takova kulna v polich. Vubec nechapu, jak to muze stat takhle domrvit. Kdyz se stavel obchvat Tabora (jako budouci D3) tak meli tem smudlikum jasne rict - postavte si tu pumpu a kulnu s mopedama ale az dojde na dalnici, tak vam tu ustrihneme najezdy a koncite a nedostanete ani korunu - berte nebo nechte byt...


12.11.2009 12:37:44
Profil
VIP

Příspěvky: 3217
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: Všeobecně
Jde podle mne o to, že stavba stojí v ochranném pásmu budoucí dálnice (protože teďko je to de jure silnice I. třídy) a jak již řekl mts, je potřeba zrušit tam to napojení, aby byla dodržena vzdálenost mezi křižovatkami. Z tohoto důvodu je také pořád zdržována rekonstrukce čtyřpruhu, která se nakonec asi bude dělat jako rekonstrukce silnice I. třídy v dálničních parametrech a pak se to jen právně překlopí na dálnici, až bude vše vyřešeno.

Obdobný problém je s benzínkou naproti, kdy se vedou nějaká jednání s majiteli o tom, že by se stal provozovatelem nové benzínky na odpočívce v Mitrovicích, ale dohoda zatím není na stole.

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


13.11.2009 11:57:09
Profil
VIP

Příspěvky: 3217
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: D3 - Všeobecně
Chci jen reagovat na tento článek. Má naprosto zavádějící titulek! Sdělení "Stát vypsal první tendr na první soukromou dálnici v ČR" není pravdivý. Tohle není tendr na výběr koncesionáře!!! Je to podlimitní VZ, zadávaná v užším řízení. Navíc v ISVZUS už je znám vítěz, kterým se stala spol. Pragoprojekt. Jedná se o technické poradenství k tomu projektu, tak jak je v zakázce popsáno!

Já vím, nemá cenu se rozščilovat na novináře, ale nedalo mi to...

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


30.11.2009 13:47:56
Profil
 

Příspěvky: 1277
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou
Příspěvek Re: Všeobecně
multi píše:
Čemu vlastně vadí ta provozovna na obchvatu Tábora? Však v tom místě už je dálnice hotová, ne?
viz: http://www.ct24.cz/doprava/72367-spor-o ... i-k-soudu/

U táborské dálnice hoří spor o pozemek
Tábor – K Motocentru by se kupci nemuseli dostat...


1.12.2009 12:02:27
Profil
Autor

Příspěvky: 9012
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: D3 - Všeobecně
A v čem je problém, tak tam budou dvě odpočívky po 15 km. Postavím kolektor, ze kterého se bude odbočovat jak na benzínku, tak i do Tábora nebo upravím připojovací pruh, tak že se propojí s odbočovacím a mohl propojit dohromady. Možností je spousta, občas je taky dobré být lidský a ne se jen na to dívat skrze normy.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


3.12.2009 0:10:35
Profil
VIP

Příspěvky: 3217
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: D3 - Všeobecně
Lenny píše:
A v čem je problém, možností je spousta, občas je taky dobré být lidský a ne se jen na to dívat skrze normy.
Bohužel tento pohled není akceptován :-(. Z toho důvodu bude čtyřpruh modernizován pouze jako silnice I. třídy a až následně po vyřešení tohoto problému se překategorizuje na dálnici.

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


3.12.2009 14:31:34
Profil
 

Příspěvky: 1193
Bydliště: R43
Příspěvek Re: D3 - Všeobecně
Nemate nekdo informace, co vsechno zahrnuje rekostrukce stavajiciho useku mezi asi 74. az 76. km?? Vcera jsem se v rychlosti za jizdy docetl na infotabuli, ze dokonceni je planovano az na 06/2011, ackoliv most, o ktery se, jak jsem se domnival, jedna, vypada, ze bude letos hotov. Nebude se pokracovat opravou velmi spatneho povrchu az k soucasnemu ukonceni dalnice na km 79?


23.3.2010 17:51:51
Profil
 

Příspěvky: 836
Příspěvek Re: D3 - Všeobecně
Mělo by se pokračovat rekonstrukcemi povrchu a úpravami, aby obchvat Tábora mohl být překategorizován s otevřením úseku Tábor - Veselí na D3.


23.3.2010 18:50:11
Profil
 

Příspěvky: 1193
Bydliště: R43
Příspěvek Re: D3 - Všeobecně
Diky ;)


23.3.2010 20:30:31
Profil
Autor

Příspěvky: 9012
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: D3 - Všeobecně
Chápu to správně, že byla zrušena stavební úzávěra proti dálnici D3 na území obce Chrášťany?

http://www.mmr.cz/getattachment/beeac6c ... 3-102.aspx

a ještě Ješetice
http://www.mmr.cz/getattachment/7d43bc6 ... 3-103.aspx

Václavice
http://www.mmr.cz/getattachment/1df0c27 ... 3-104.aspx

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


27.3.2010 1:09:02
Profil
 

Příspěvky: 836
Příspěvek Re: D3 - Všeobecně
To Lenny: Vypadá to tak. (Jde o Chrášťany u Benešova.)


28.3.2010 17:52:11
Profil
 

Příspěvky: 283
Příspěvek Re: D3 - Všeobecně
Dneska jsem se pro změnu svezl po staré II/603 u Tábora (vynechal jsem pro cestu tam D), abych si připomenul některá dříve vyhlášená místa (podjezd u Sudoměřic stříhá ve stávající podobě metr - 4. žel.koridor; dobrá pumpa před Moravčí musela srovnat ceny s Táborem, jak je tam pusto; z vyhlášeného radarového fleku v Rzavé zůstalo jen neběžící měřák rychlosti). Kromě křižovatky u Chotovin se též zatím nikdo neobtěžoval s novým značením - lze stále nalézt relitky, že šlo o I/3 - E55 - byť bez extra provozu. Nechť tak zvostanou co nejdéle :kladivo: :jidlo: .
Na D3 se pak u Tábora aktuálně překopává směr Pha-ČB (původní obchvat), hlavně tamní most (až na základ) -> 1x1 a nájezd z Tábora tak nic moc (stopka, která spíš smrdí průšvihem). Navíc jsou v protisměru osazené žluté reflexní kilometrovníky (aspoň 2), na které jsem extra zvědav v noci (přezáří-nepřezáří).
A zavřeli putyku U Špačků


21.4.2010 19:09:43
Profil
 

Příspěvky: 229
Příspěvek magazin Tyden 3.5.2010 D3 - Vystavba se zpozdi o 10let
dle vcerejsi vydani magazinu Tyden se zpozdi D3 o 10 let. Pokud vezmeme v potaz ze cca 17 km se stavelo cca 15 let, tak nam zbyva dostavet cca jeste 140 km. Tak schvalne kdo z obdivovacu ceskeho tempa vystavby dalnic tu bude jeste v roce 2100? To je tak trochu realny termin pro dostavbu D3 pokud se nezmeni mysleni v ceskych hlavach(Havrankova, Ekologove, ale i MD ktere ma umet delat kompromisy)


4.5.2010 8:44:57
Profil
 

Příspěvky: 308
Příspěvek Re: D3 - Všeobecně
Ony tyhle clanky jsou myslim celkem k nicemu,nemaji zadnou vypovidaci hodnotu. D3 stejne jako D8 je ostuda ceskeho naroda, o D3 se seriozne debatuje uz min.15 let, uz mohla byt davno hotova, ale takhle budou umirat nevinni lide stale na silnici smrti E55 :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:


4.5.2010 10:10:16
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 844 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 34  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Jirka L a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz