D3 0306/I Mezno – Chotoviny

Praha – Tábor – České Budějovice – Rakousko
Odpovědět
-xdas-
Příspěvky: 428
Registrován: 23.9.2009 20:25:36

Re: D3 - Všeobecně

Příspěvek od -xdas- »

http://www.4koridor.cz/ píše:Stavbaři se rozhodli pro změnu technologie montáže ocelové konstrukce železničního mostu přeložky trati mezi železničními stanicemi Chotoviny a Sudoměřice u Tábora.

Nově se most nebude montovat na náspu přeložky a nebude provedeno jeho vysunutí nad těleso dálnice. Tím se ruší podle původního projektu zamýšlená 10-ti denní kompletní uzavírka dálnice D3, předběžně již vyjednaná u Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a tudíž i dočasné převedení dopravy na starou silnici I/3.

Montáž ocelové konstrukce mostu se bude nově provádět postupně a to vždy při vyloučení některých jízdních pruhů dálnice. Toto omezení dopravy potrvá od června do září tohoto roku. K úplnému zastavení dopravy na D3 dojde podle nového plánu jen několikrát a to pouze v nočních hodinách.

V současné době je již částečné omezení dopravy na dálnici realizováno a je zde prováděna montáž podpůrných nosných konstrukcí (PIŽMO).

http://www.4koridor.cz/archives/17883/
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 - Všeobecně

Příspěvek od kasme »

úplná uzavírka dálnice D3 v km 69,650 – 69,800 vpravo i vlevo, a to v termínech 18. 6. 2014 od 20:00 do 20:10 hod. a 20. 6. 2014 od 21:00 do 21:10 hod. z důvodu provádění přípravných prací pro montáž ocelové mostní konstrukce přes dálnici D3 v rámci akce „Modernizace železniční trati Tábor – Sudoměřice u Tábora“.
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny

Příspěvek od kasme »

železniční estakáda a most přes D3 - stav sobota odpoledne...

další "železniční" foto navazujících úseků jsou na http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 20/140621/
Přílohy
P6217070.jpg
P6217070.jpg (68.18 KiB) Zobrazeno 33698 x
P6217143.jpg
P6217143.jpg (77.62 KiB) Zobrazeno 33698 x
P6217159.jpg
P6217159.jpg (77.74 KiB) Zobrazeno 33698 x
P6217210.jpg
P6217210.jpg (80.49 KiB) Zobrazeno 33698 x
P6217257.jpg
P6217257.jpg (66.97 KiB) Zobrazeno 33698 x
P6217298.jpg
P6217298.jpg (89.61 KiB) Zobrazeno 33698 x
P6217378.jpg
P6217378.jpg (93.91 KiB) Zobrazeno 33698 x
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny

Příspěvek od kasme »

tak to se asi pojedu podívat :jidlo:
úplná uzavírka levého i pravého pásu dálnice D3 v km 62,300 - 70,700 (III. etapa) v termínech
14. 7. 2014, 20:00 hod. - 15. 7. 2014, 8:00 hod.,
15. 7. 2014, 20:00 hod. - 16. 7. 2014, 8:00 hod. a
16. 7. 2014, 20:00 hod. - 17. 7. 2014, 8:00 hod. z důvodu montáže ocelové mostní konstrukce přes dálnici D3 v rámci akce ,,Modernizace železniční trati Tábor - Sudoměřice u Tábora"
Medvěd
Příspěvky: 63
Registrován: 14.3.2009 17:39:45

Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny

Příspěvek od Medvěd »

Dovolím si ukázat i moje fotky z výletu s Kasmem.
http://medved77.rajce.idnes.cz/2014_-_0 ... _-_Votice/
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny

Příspěvek od kot »

Medvěde, tys mi dal, než jsem vše POCTIVÉ prošel! Na konci jsi si fakt užíval... 32 fotek jedoucího vlaku. :P :o
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny

Příspěvek od kasme »

dle kamery se tam opravdu něco děje...
D3-km69.5-140714-2302.jpg
D3-km69.5-140714-2302.jpg (29.76 KiB) Zobrazeno 32818 x
D3-km69.5-140715-0523.jpg
D3-km69.5-140715-0523.jpg (36.39 KiB) Zobrazeno 32780 x
D3-km69.5-140715-0648.jpg
D3-km69.5-140715-0648.jpg (41.46 KiB) Zobrazeno 32775 x
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny

Příspěvek od kasme »

ve středu uzavírka možná ani nebude

úplná uzavírka D3

20 - 23 zapatkování a připravení jeřábu, instalace protizávaží - 90 tun
23 - 23.20 příprava břemene - 50 tun
23.20 - 23.40 zdvih a usazení na místo
...

http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 20/140715/
Přílohy
P7151328.jpg
P7151328.jpg (73.12 KiB) Zobrazeno 31363 x
P7151412.jpg
P7151412.jpg (79.78 KiB) Zobrazeno 32690 x
P7151512.jpg
P7151512.jpg (83.96 KiB) Zobrazeno 32690 x
P7151548.jpg
P7151548.jpg (54.06 KiB) Zobrazeno 32690 x
P7151680.jpg
P7151680.jpg (65.87 KiB) Zobrazeno 32690 x
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny

Příspěvek od kasme »

uzavírka levého pásu dálnice D3 v km 70,100 – 68,700 (I. etapa) se prodlužuje do 19. 8. 2014, 9:00 hod.

uzavírka pravého pásu dálnice D3 v km 68,700 – 70,100 (II. etapa) v termínu od 19. 8. 2014, 9:00 hod. do 11. 10. 2014
z důvodu montáže ocelové mostní konstrukce přes dálnici D3 v rámci akce „Modernizace železniční trati Tábor – Sudoměřice u Tábora“.
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny

Příspěvek od michal »

Už se nemůžu dočkat, až budou tyhle mosty usazovat nad trať u Zámrsku... :twisted:
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny

Příspěvek od Lenny »

proč zrovna tam?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny

Příspěvek od vodouch2000 »

Hádal bych, že Michal myslí přemostění R35 přes žel. koridor mezi Uherskem a Turovem u Ostrova :-)
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny

Příspěvek od kasme »

alespoň snímek za kamery... :)
Přílohy
D3-140825-1938.jpg
D3-140825-1938.jpg (34.7 KiB) Zobrazeno 31851 x
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny

Příspěvek od kasme »

úplná uzavírka levého i pravého pásu dálnice D3 v km 62,300 – 70,700 (III. etapa) v termínech
25. 9. 2014, 19:00 hod. – 26. 9. 2014, 8:00 hod.,
27. 9. 2014, 19:00 hod. – 28. 9. 2014, 8:00 hod.,
30. 9. 2014, 19:00 hod. – 1. 10. 2014, 8:00 hod. a
1. 10. 2014, 19:00 hod. – 2. 10. 2014, 8:00 hod.
z důvodu montáže ocelové mostní konstrukce přes dálnici D3 v rámci akce „Modernizace železniční trati Tábor – Sudoměřice u Tábora“
D3-65.9-140925-1225.jpg
D3-65.9-140925-1225.jpg (15 KiB) Zobrazeno 31527 x
D3-65.9-140926-0655.jpg
D3-65.9-140926-0655.jpg (20.24 KiB) Zobrazeno 31384 x
D3-65.9-140926-1109.jpg
D3-65.9-140926-1109.jpg (25.27 KiB) Zobrazeno 31384 x
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny

Příspěvek od kasme »

od Prahy už vypadá oblouk "komlet" :jidlo:
Přílohy
D3-km69.5-140928-1125.jpg
D3-km69.5-140928-1125.jpg (21.19 KiB) Zobrazeno 31283 x
D3-km69.5-140927-1846.jpg
D3-km69.5-140927-1846.jpg (23.77 KiB) Zobrazeno 31283 x
D3-km69.5-140927-1250.jpg
D3-km69.5-140927-1250.jpg (25.22 KiB) Zobrazeno 31283 x
D3-km69.5-140927-1056.jpg
D3-km69.5-140927-1056.jpg (23.84 KiB) Zobrazeno 31283 x
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny

Příspěvek od kasme »

Uzavírka pravého pásu dálnice D3 v km 68,700 – 70,100 (II. etapa) z důvodu montáže ocelové
mostní konstrukce přes dálnici D3 v rámci akce „Modernizace železniční trati Tábor – Sudoměřice
u Tábora“ (bod 2.) se prodlužuje do 23. 10. 2014.
jedno starší foto z novin Metrostavu a snímek z kamery
Přílohy
z kamery 2.10.2014
z kamery 2.10.2014
D3-65.9-141002-1645.jpg (17.07 KiB) Zobrazeno 30947 x
noviny Metrostavu
noviny Metrostavu
noviny-mts-1410.jpg (256.58 KiB) Zobrazeno 30947 x
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny

Příspěvek od kasme »

1. uzavírka levého pásu dálnice D3 v km 70,100 – 68,700 (I. etapa)
v termínu od 23. 10. 2014 do 28. 10. 2014, 14:00 hod.
z důvodu montáže ocelové mostní konstrukce přes dálnici D3 v rámci akce „Modernizace železniční trati Tábor – Sudoměřice u Tábora“;

2. částečná uzavírka pravého i levého pásu dálnice D3, levých jízdních pruhů v km 68,550 – 70,250
v termínu od 28. 10. 2014, 14:00 hod. do 30. 10. 2014
z důvodu provádění dokončovacích prací na přejezdech středního dělícího pásu.
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny

Příspěvek od michal »

To je takovej Koeln - Frankfurt v malým :twisted: :ok:
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny

Příspěvek od kasme »

SO 65-20-01 Nový železniční most v km 91,301 - přemostění dálnice D3

datum: 26. 11. 2014
médium: Silnice a železnice, Ing. Jindřich Hátle, MBA
zdroj: http://metrostav.cz/cz/aktuality/aktual ... PREFERED=1

Nový železniční most v km 91,301 je realizován v rámci stavby „Modernizace trati Tábor - Sudoměřice u Tábora“, která je jednou ze souboru staveb IV. Železničního tranzitního koridoru ze státní hranice u Děčína přes Prahu a České Budějovice až na státní hranici do Horního Dvořiště. Hlavním účelem stavby je uvedení železniční trati a souvisejících staveb a zařízení do technického stavu odpovídajícímu evropským parametrům a standardům. Hlavními cíli je zejména zvýšení traťové rychlosti až na 160 km/hod, umožnění provozu jednotek s naklápěcími skříněmi, zvýšení bezpečnosti provozu, včetně zvýšení jeho kapacity a spolehlivosti a vůbec celkové kvality v poskytování služeb.

POPIS KONSTRUKCE
Nově budovaný ocelový most, překračující šikmo dálnici D3 v km 69,5 u obce Chotoviny a navazující na nově budovanou mostní estakádu, je navržen jako dvoukolejný s dolní ortotropní mostovkou ztuženou obloukem o jednom mostním otvoru. Jedná se o Langerův nosník o délce nosné konstrukce 100,5 m, šířce 13,2 m, výšce oblouků nad mostovkou 16,5 m a celkové hmotnosti 1 217 tun.
Trám hlavního nosníku je navržen jako jednostěnný svařovaný I profil výšky 3 340 mm. Horní pásnice jsou navrženy v profilu P50x820, dolní pásnice pak v profilu P50x1000. Stojina trámu je odstupňována po výšce. Dolní část stojiny je tvořena plechem o tloušťce 20 mm, horní část stojiny plechem o tloušťce 16 mm a u přípojů závěsů je stojina lokálně zesílena plechem o tloušťce 30 mm. Stabilita trámu je zajištěna podélnou výztuhou u paty, plechem mostovky, chodníkovým plechem a příčnými výztuhami na výšku stojiny po 3 m.
Oblouk má uzavřený truhlíkový průřez tvaru lichoběžníku s proměnnou výškou (střed 1 100 mm, pata 2 500 mm). Šířka horní pásnice je 1 000 mm. Oblouk je do trámu vetknut prostřednictvím systému výztuh, které vytvářejí uzavřenou krabici. Střední šikmé závěsy jsou ve tvaru „W“ a jsou tvořeny svařovaným profilem ve tvaru I. Tyto závěsy tvoří tuhé spojení mezi střední částí oblouku a trámy hlavních nosníků. Ostatní závěsy jsou navrženy jako subtilní tahové se zanedbatelnou ohybovou tuhostí zhotovené z ploché oceli.
Mostovka je provedena jako ortotropní s osovou vzdáleností příčných výztuh 3,0 m. Stojiny příčných výztuh jsou vyrobeny z plechu o tloušťce 20 mm, dolní mezilehlé pásnice pak z plechu o tloušťce 25 mm a dolní pásnice nad podporou z plechu o tloušťce 50 mm. Tloušťka plechů mostovky je standardně 16 mm, nad podporovými příčnými výztuhami je pak zesílena na 25 mm. Podélné výztuhy mostovky v přímém dosahu železničního zatížení jsou navrženy jako trapézové z plechů o tloušťce 10 mm a výšce 350 mm. Osová vzdálenost stěn trapézových výztuh činí 450 mm. Ostatní podélné výztuhy jsou páskové.
Nosná konstrukce trámu a mostovky je v podélném směru dělena na pět montážních dílů, v příčném směru potom na díly čtyři. Hmotnost jednotlivých osazovaných montážních dílů mostovky a trámu se pohybuje v rozmezí od 20 do 105 tun při délkách od 15 do 43 m. Oblouk je rozdělen po délce na pět montážních dílů tj. celkem 10 ks, kdy hmotnost středního posledně ukládaného dílu tzv. „klenáku“ činí bezmála 40 tun při délce 28 m. Protikorozní ochrana hlavní nosné konstrukce mostu je navržena jako kombinovaný systém žárově stříkaného kovového povlaku s nátěry na bázi epoxipolyuretanů ve skladbě: žárově stříkaný kovový povlak ZnAl15 100 m, penetrace, základní nátěr na bázi epoxidů 140 m a vrchní polyuretanový nátěr 60 m. Celková tloušťka nátěrového systému činí 300 m. Dno a stěny žlabu kolejového lože budou proti korozi chráněny bezešvou hydroizolací.
Jelikož nově navržený most v důsledku svého velkého rozpětí, daného požadavky pro přechod přes dálniční těleso, nesplňoval podmínky převedení bezstykové koleje při standardním uspořádání ložisek, bylo proto nutné pro tento most použít systém řídících tyčí, které tak přesunou teoretický střed dilatace do poloviny rozpětí nosné konstrukce mostu. V důsledku tohoto řešení bylo nutné v rámci montážních prací důsledně sladit fungování kluzných ložisek a mechanismu řídících tyčí v závislosti na teplotě. V důsledku velkých svislých reakcí jsou kluzná ložiska navržena jako hrncová.
Montáž mostu byla původně předpokládána pomocí výsunu v rámci kompletní uzavírky dálnice D3, s předmontáží mimo vlastní mostní otvor. Po zvážení všech aspektů bylo ve finále rozhodnuto, že montáž mostu bude probíhat přímo v mostním otvoru nad provozovanou, vždy v jednom směru uzavřenou dálnicí D3 a proto lze montážní práce rozdělit na 3 základní etapy spojené vždy s uzávěrou poloviny dálnice D3.
* I. Etapa: Uzavírka dálnice D3 směr Praha - zahájení montáže
u opěry OP1 (montáž poloviny mostovky a čtyř ks oblouků) * II. Etapa: Uzavírka dálnice D3 směr Tábor - montáž u pilíře P1 (navazující montáž druhé poloviny mostovky, čtyř ks oblouků, ztužení a klenáků) * III. Etapa: Uzavírka dálnice D3 směr Praha - Demontáž podpůrných konstrukcí a lešení Montáž mostního příslušenství, aktivace ložisek a řídících tyčí a drobné opravy protikorozní ochrany již probíhaly mimo dálniční těleso za plného provozu dálnice D3.

ÚČASTNÍCI VÝSTAVBY:
Objednatel: Správa železniční a dopravní cesty, s. o.,
Stavební správa Praha
Generální SUDOP PRAHA a. s.
projektant:
Generální OHL ŽS a. s.
dodavatel stavby:
Dodávka VÍTKOVICE POWER ENGINEERING a. s.
a montáž OK
Zhotovitel VTD: Ing. Antonín Pechal, CSc.
Projektové a inženýrské služby
Výroba a montáž OK Metrostav a. s., divize 3,
- most SO 65-20-01 Provoz ocelových konstrukcí

celý článek na: http://metrostav.cz/cz/aktuality/aktual ... PREFERED=1
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny

Příspěvek od kasme »

Metrostav a.s. přidal(a) nové fotky (4).
22 hod · Upraveno ·

Podívejte se na dokončený železniční most, pod kterým projedete na dálnici D3 u Chotovin u Tábora. Stavba naší divize 3 je součástí modernizace IV. železničního koridoru. Celková délka mostu je 124 metrů a nad dálnicí vede ve výšce 7,5 metru.

https://www.facebook.com/Metrostav/post ... 1907705913

Obrázek
Sudr
Příspěvky: 686
Registrován: 22.5.2013 11:01:28

Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny

Příspěvek od Sudr »

:ok:
Odpovědět

Zpět na „D3“