http://www.4koridor.cz/ píše:Stavbaři se rozhodli pro změnu technologie montáže ocelové konstrukce železničního mostu přeložky trati mezi železničními stanicemi Chotoviny a Sudoměřice u Tábora.
Nově se most nebude montovat na náspu přeložky a nebude provedeno jeho vysunutí nad těleso dálnice. Tím se ruší podle původního projektu zamýšlená 10-ti denní kompletní uzavírka dálnice D3, předběžně již vyjednaná u Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a tudíž i dočasné převedení dopravy na starou silnici I/3.
Montáž ocelové konstrukce mostu se bude nově provádět postupně a to vždy při vyloučení některých jízdních pruhů dálnice. Toto omezení dopravy potrvá od června do září tohoto roku. K úplnému zastavení dopravy na D3 dojde podle nového plánu jen několikrát a to pouze v nočních hodinách.
V současné době je již částečné omezení dopravy na dálnici realizováno a je zde prováděna montáž podpůrných nosných konstrukcí (PIŽMO).
http://www.4koridor.cz/archives/17883/
D3 0306/I Mezno – Chotoviny
Re: D3 - Všeobecně
Re: D3 - Všeobecně
úplná uzavírka dálnice D3 v km 69,650 – 69,800 vpravo i vlevo, a to v termínech 18. 6. 2014 od 20:00 do 20:10 hod. a 20. 6. 2014 od 21:00 do 21:10 hod. z důvodu provádění přípravných prací pro montáž ocelové mostní konstrukce přes dálnici D3 v rámci akce „Modernizace železniční trati Tábor – Sudoměřice u Tábora“.
Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny
železniční estakáda a most přes D3 - stav sobota odpoledne...
další "železniční" foto navazujících úseků jsou na http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 20/140621/
další "železniční" foto navazujících úseků jsou na http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 20/140621/
- Přílohy
-
- P6217070.jpg (68.18 KiB) Zobrazeno 33775 x
-
- P6217143.jpg (77.62 KiB) Zobrazeno 33775 x
-
- P6217159.jpg (77.74 KiB) Zobrazeno 33775 x
-
- P6217210.jpg (80.49 KiB) Zobrazeno 33775 x
-
- P6217257.jpg (66.97 KiB) Zobrazeno 33775 x
-
- P6217298.jpg (89.61 KiB) Zobrazeno 33775 x
-
- P6217378.jpg (93.91 KiB) Zobrazeno 33775 x
Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny
tak to se asi pojedu podívat
úplná uzavírka levého i pravého pásu dálnice D3 v km 62,300 - 70,700 (III. etapa) v termínech
14. 7. 2014, 20:00 hod. - 15. 7. 2014, 8:00 hod.,
15. 7. 2014, 20:00 hod. - 16. 7. 2014, 8:00 hod. a
16. 7. 2014, 20:00 hod. - 17. 7. 2014, 8:00 hod. z důvodu montáže ocelové mostní konstrukce přes dálnici D3 v rámci akce ,,Modernizace železniční trati Tábor - Sudoměřice u Tábora"
Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny
Dovolím si ukázat i moje fotky z výletu s Kasmem.
http://medved77.rajce.idnes.cz/2014_-_0 ... _-_Votice/
http://medved77.rajce.idnes.cz/2014_-_0 ... _-_Votice/
Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny
Medvěde, tys mi dal, než jsem vše POCTIVÉ prošel! Na konci jsi si fakt užíval... 32 fotek jedoucího vlaku.
Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny
dle kamery se tam opravdu něco děje...
Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny
ve středu uzavírka možná ani nebude
úplná uzavírka D3
20 - 23 zapatkování a připravení jeřábu, instalace protizávaží - 90 tun
23 - 23.20 příprava břemene - 50 tun
23.20 - 23.40 zdvih a usazení na místo
...
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 20/140715/
úplná uzavírka D3
20 - 23 zapatkování a připravení jeřábu, instalace protizávaží - 90 tun
23 - 23.20 příprava břemene - 50 tun
23.20 - 23.40 zdvih a usazení na místo
...
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 20/140715/
- Přílohy
-
- P7151328.jpg (73.12 KiB) Zobrazeno 31440 x
-
- P7151412.jpg (79.78 KiB) Zobrazeno 32767 x
-
- P7151512.jpg (83.96 KiB) Zobrazeno 32767 x
-
- P7151548.jpg (54.06 KiB) Zobrazeno 32767 x
-
- P7151680.jpg (65.87 KiB) Zobrazeno 32767 x
Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny
uzavírka levého pásu dálnice D3 v km 70,100 – 68,700 (I. etapa) se prodlužuje do 19. 8. 2014, 9:00 hod.
uzavírka pravého pásu dálnice D3 v km 68,700 – 70,100 (II. etapa) v termínu od 19. 8. 2014, 9:00 hod. do 11. 10. 2014
z důvodu montáže ocelové mostní konstrukce přes dálnici D3 v rámci akce „Modernizace železniční trati Tábor – Sudoměřice u Tábora“.
Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny
Už se nemůžu dočkat, až budou tyhle mosty usazovat nad trať u Zámrsku...
Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny
proč zrovna tam?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny
Hádal bych, že Michal myslí přemostění R35 přes žel. koridor mezi Uherskem a Turovem u Ostrova
Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny
alespoň snímek za kamery...
- Přílohy
-
- D3-140825-1938.jpg (34.7 KiB) Zobrazeno 31928 x
Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny
úplná uzavírka levého i pravého pásu dálnice D3 v km 62,300 – 70,700 (III. etapa) v termínech
25. 9. 2014, 19:00 hod. – 26. 9. 2014, 8:00 hod.,
27. 9. 2014, 19:00 hod. – 28. 9. 2014, 8:00 hod.,
30. 9. 2014, 19:00 hod. – 1. 10. 2014, 8:00 hod. a
1. 10. 2014, 19:00 hod. – 2. 10. 2014, 8:00 hod.
z důvodu montáže ocelové mostní konstrukce přes dálnici D3 v rámci akce „Modernizace železniční trati Tábor – Sudoměřice u Tábora“
25. 9. 2014, 19:00 hod. – 26. 9. 2014, 8:00 hod.,
27. 9. 2014, 19:00 hod. – 28. 9. 2014, 8:00 hod.,
30. 9. 2014, 19:00 hod. – 1. 10. 2014, 8:00 hod. a
1. 10. 2014, 19:00 hod. – 2. 10. 2014, 8:00 hod.
z důvodu montáže ocelové mostní konstrukce přes dálnici D3 v rámci akce „Modernizace železniční trati Tábor – Sudoměřice u Tábora“
Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny
od Prahy už vypadá oblouk "komlet"
- Přílohy
-
- D3-km69.5-140928-1125.jpg (21.19 KiB) Zobrazeno 31360 x
-
- D3-km69.5-140927-1846.jpg (23.77 KiB) Zobrazeno 31360 x
-
- D3-km69.5-140927-1250.jpg (25.22 KiB) Zobrazeno 31360 x
-
- D3-km69.5-140927-1056.jpg (23.84 KiB) Zobrazeno 31360 x
Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny
jedno starší foto z novin Metrostavu a snímek z kameryUzavírka pravého pásu dálnice D3 v km 68,700 – 70,100 (II. etapa) z důvodu montáže ocelové
mostní konstrukce přes dálnici D3 v rámci akce „Modernizace železniční trati Tábor – Sudoměřice
u Tábora“ (bod 2.) se prodlužuje do 23. 10. 2014.
- Přílohy
-
- z kamery 2.10.2014
- D3-65.9-141002-1645.jpg (17.07 KiB) Zobrazeno 31024 x
-
- noviny Metrostavu
- noviny-mts-1410.jpg (256.58 KiB) Zobrazeno 31024 x
Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny
1. uzavírka levého pásu dálnice D3 v km 70,100 – 68,700 (I. etapa)
v termínu od 23. 10. 2014 do 28. 10. 2014, 14:00 hod.
z důvodu montáže ocelové mostní konstrukce přes dálnici D3 v rámci akce „Modernizace železniční trati Tábor – Sudoměřice u Tábora“;
2. částečná uzavírka pravého i levého pásu dálnice D3, levých jízdních pruhů v km 68,550 – 70,250
v termínu od 28. 10. 2014, 14:00 hod. do 30. 10. 2014
z důvodu provádění dokončovacích prací na přejezdech středního dělícího pásu.
v termínu od 23. 10. 2014 do 28. 10. 2014, 14:00 hod.
z důvodu montáže ocelové mostní konstrukce přes dálnici D3 v rámci akce „Modernizace železniční trati Tábor – Sudoměřice u Tábora“;
2. částečná uzavírka pravého i levého pásu dálnice D3, levých jízdních pruhů v km 68,550 – 70,250
v termínu od 28. 10. 2014, 14:00 hod. do 30. 10. 2014
z důvodu provádění dokončovacích prací na přejezdech středního dělícího pásu.
Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny
To je takovej Koeln - Frankfurt v malým
Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny
SO 65-20-01 Nový železniční most v km 91,301 - přemostění dálnice D3
datum: 26. 11. 2014
médium: Silnice a železnice, Ing. Jindřich Hátle, MBA
zdroj: http://metrostav.cz/cz/aktuality/aktual ... PREFERED=1
Nový železniční most v km 91,301 je realizován v rámci stavby „Modernizace trati Tábor - Sudoměřice u Tábora“, která je jednou ze souboru staveb IV. Železničního tranzitního koridoru ze státní hranice u Děčína přes Prahu a České Budějovice až na státní hranici do Horního Dvořiště. Hlavním účelem stavby je uvedení železniční trati a souvisejících staveb a zařízení do technického stavu odpovídajícímu evropským parametrům a standardům. Hlavními cíli je zejména zvýšení traťové rychlosti až na 160 km/hod, umožnění provozu jednotek s naklápěcími skříněmi, zvýšení bezpečnosti provozu, včetně zvýšení jeho kapacity a spolehlivosti a vůbec celkové kvality v poskytování služeb.
POPIS KONSTRUKCE
Nově budovaný ocelový most, překračující šikmo dálnici D3 v km 69,5 u obce Chotoviny a navazující na nově budovanou mostní estakádu, je navržen jako dvoukolejný s dolní ortotropní mostovkou ztuženou obloukem o jednom mostním otvoru. Jedná se o Langerův nosník o délce nosné konstrukce 100,5 m, šířce 13,2 m, výšce oblouků nad mostovkou 16,5 m a celkové hmotnosti 1 217 tun.
Trám hlavního nosníku je navržen jako jednostěnný svařovaný I profil výšky 3 340 mm. Horní pásnice jsou navrženy v profilu P50x820, dolní pásnice pak v profilu P50x1000. Stojina trámu je odstupňována po výšce. Dolní část stojiny je tvořena plechem o tloušťce 20 mm, horní část stojiny plechem o tloušťce 16 mm a u přípojů závěsů je stojina lokálně zesílena plechem o tloušťce 30 mm. Stabilita trámu je zajištěna podélnou výztuhou u paty, plechem mostovky, chodníkovým plechem a příčnými výztuhami na výšku stojiny po 3 m.
Oblouk má uzavřený truhlíkový průřez tvaru lichoběžníku s proměnnou výškou (střed 1 100 mm, pata 2 500 mm). Šířka horní pásnice je 1 000 mm. Oblouk je do trámu vetknut prostřednictvím systému výztuh, které vytvářejí uzavřenou krabici. Střední šikmé závěsy jsou ve tvaru „W“ a jsou tvořeny svařovaným profilem ve tvaru I. Tyto závěsy tvoří tuhé spojení mezi střední částí oblouku a trámy hlavních nosníků. Ostatní závěsy jsou navrženy jako subtilní tahové se zanedbatelnou ohybovou tuhostí zhotovené z ploché oceli.
Mostovka je provedena jako ortotropní s osovou vzdáleností příčných výztuh 3,0 m. Stojiny příčných výztuh jsou vyrobeny z plechu o tloušťce 20 mm, dolní mezilehlé pásnice pak z plechu o tloušťce 25 mm a dolní pásnice nad podporou z plechu o tloušťce 50 mm. Tloušťka plechů mostovky je standardně 16 mm, nad podporovými příčnými výztuhami je pak zesílena na 25 mm. Podélné výztuhy mostovky v přímém dosahu železničního zatížení jsou navrženy jako trapézové z plechů o tloušťce 10 mm a výšce 350 mm. Osová vzdálenost stěn trapézových výztuh činí 450 mm. Ostatní podélné výztuhy jsou páskové.
Nosná konstrukce trámu a mostovky je v podélném směru dělena na pět montážních dílů, v příčném směru potom na díly čtyři. Hmotnost jednotlivých osazovaných montážních dílů mostovky a trámu se pohybuje v rozmezí od 20 do 105 tun při délkách od 15 do 43 m. Oblouk je rozdělen po délce na pět montážních dílů tj. celkem 10 ks, kdy hmotnost středního posledně ukládaného dílu tzv. „klenáku“ činí bezmála 40 tun při délce 28 m. Protikorozní ochrana hlavní nosné konstrukce mostu je navržena jako kombinovaný systém žárově stříkaného kovového povlaku s nátěry na bázi epoxipolyuretanů ve skladbě: žárově stříkaný kovový povlak ZnAl15 100 m, penetrace, základní nátěr na bázi epoxidů 140 m a vrchní polyuretanový nátěr 60 m. Celková tloušťka nátěrového systému činí 300 m. Dno a stěny žlabu kolejového lože budou proti korozi chráněny bezešvou hydroizolací.
Jelikož nově navržený most v důsledku svého velkého rozpětí, daného požadavky pro přechod přes dálniční těleso, nesplňoval podmínky převedení bezstykové koleje při standardním uspořádání ložisek, bylo proto nutné pro tento most použít systém řídících tyčí, které tak přesunou teoretický střed dilatace do poloviny rozpětí nosné konstrukce mostu. V důsledku tohoto řešení bylo nutné v rámci montážních prací důsledně sladit fungování kluzných ložisek a mechanismu řídících tyčí v závislosti na teplotě. V důsledku velkých svislých reakcí jsou kluzná ložiska navržena jako hrncová.
Montáž mostu byla původně předpokládána pomocí výsunu v rámci kompletní uzavírky dálnice D3, s předmontáží mimo vlastní mostní otvor. Po zvážení všech aspektů bylo ve finále rozhodnuto, že montáž mostu bude probíhat přímo v mostním otvoru nad provozovanou, vždy v jednom směru uzavřenou dálnicí D3 a proto lze montážní práce rozdělit na 3 základní etapy spojené vždy s uzávěrou poloviny dálnice D3.
* I. Etapa: Uzavírka dálnice D3 směr Praha - zahájení montáže
u opěry OP1 (montáž poloviny mostovky a čtyř ks oblouků) * II. Etapa: Uzavírka dálnice D3 směr Tábor - montáž u pilíře P1 (navazující montáž druhé poloviny mostovky, čtyř ks oblouků, ztužení a klenáků) * III. Etapa: Uzavírka dálnice D3 směr Praha - Demontáž podpůrných konstrukcí a lešení Montáž mostního příslušenství, aktivace ložisek a řídících tyčí a drobné opravy protikorozní ochrany již probíhaly mimo dálniční těleso za plného provozu dálnice D3.
ÚČASTNÍCI VÝSTAVBY:
Objednatel: Správa železniční a dopravní cesty, s. o.,
Stavební správa Praha
Generální SUDOP PRAHA a. s.
projektant:
Generální OHL ŽS a. s.
dodavatel stavby:
Dodávka VÍTKOVICE POWER ENGINEERING a. s.
a montáž OK
Zhotovitel VTD: Ing. Antonín Pechal, CSc.
Projektové a inženýrské služby
Výroba a montáž OK Metrostav a. s., divize 3,
- most SO 65-20-01 Provoz ocelových konstrukcí
celý článek na: http://metrostav.cz/cz/aktuality/aktual ... PREFERED=1
datum: 26. 11. 2014
médium: Silnice a železnice, Ing. Jindřich Hátle, MBA
zdroj: http://metrostav.cz/cz/aktuality/aktual ... PREFERED=1
Nový železniční most v km 91,301 je realizován v rámci stavby „Modernizace trati Tábor - Sudoměřice u Tábora“, která je jednou ze souboru staveb IV. Železničního tranzitního koridoru ze státní hranice u Děčína přes Prahu a České Budějovice až na státní hranici do Horního Dvořiště. Hlavním účelem stavby je uvedení železniční trati a souvisejících staveb a zařízení do technického stavu odpovídajícímu evropským parametrům a standardům. Hlavními cíli je zejména zvýšení traťové rychlosti až na 160 km/hod, umožnění provozu jednotek s naklápěcími skříněmi, zvýšení bezpečnosti provozu, včetně zvýšení jeho kapacity a spolehlivosti a vůbec celkové kvality v poskytování služeb.
POPIS KONSTRUKCE
Nově budovaný ocelový most, překračující šikmo dálnici D3 v km 69,5 u obce Chotoviny a navazující na nově budovanou mostní estakádu, je navržen jako dvoukolejný s dolní ortotropní mostovkou ztuženou obloukem o jednom mostním otvoru. Jedná se o Langerův nosník o délce nosné konstrukce 100,5 m, šířce 13,2 m, výšce oblouků nad mostovkou 16,5 m a celkové hmotnosti 1 217 tun.
Trám hlavního nosníku je navržen jako jednostěnný svařovaný I profil výšky 3 340 mm. Horní pásnice jsou navrženy v profilu P50x820, dolní pásnice pak v profilu P50x1000. Stojina trámu je odstupňována po výšce. Dolní část stojiny je tvořena plechem o tloušťce 20 mm, horní část stojiny plechem o tloušťce 16 mm a u přípojů závěsů je stojina lokálně zesílena plechem o tloušťce 30 mm. Stabilita trámu je zajištěna podélnou výztuhou u paty, plechem mostovky, chodníkovým plechem a příčnými výztuhami na výšku stojiny po 3 m.
Oblouk má uzavřený truhlíkový průřez tvaru lichoběžníku s proměnnou výškou (střed 1 100 mm, pata 2 500 mm). Šířka horní pásnice je 1 000 mm. Oblouk je do trámu vetknut prostřednictvím systému výztuh, které vytvářejí uzavřenou krabici. Střední šikmé závěsy jsou ve tvaru „W“ a jsou tvořeny svařovaným profilem ve tvaru I. Tyto závěsy tvoří tuhé spojení mezi střední částí oblouku a trámy hlavních nosníků. Ostatní závěsy jsou navrženy jako subtilní tahové se zanedbatelnou ohybovou tuhostí zhotovené z ploché oceli.
Mostovka je provedena jako ortotropní s osovou vzdáleností příčných výztuh 3,0 m. Stojiny příčných výztuh jsou vyrobeny z plechu o tloušťce 20 mm, dolní mezilehlé pásnice pak z plechu o tloušťce 25 mm a dolní pásnice nad podporou z plechu o tloušťce 50 mm. Tloušťka plechů mostovky je standardně 16 mm, nad podporovými příčnými výztuhami je pak zesílena na 25 mm. Podélné výztuhy mostovky v přímém dosahu železničního zatížení jsou navrženy jako trapézové z plechů o tloušťce 10 mm a výšce 350 mm. Osová vzdálenost stěn trapézových výztuh činí 450 mm. Ostatní podélné výztuhy jsou páskové.
Nosná konstrukce trámu a mostovky je v podélném směru dělena na pět montážních dílů, v příčném směru potom na díly čtyři. Hmotnost jednotlivých osazovaných montážních dílů mostovky a trámu se pohybuje v rozmezí od 20 do 105 tun při délkách od 15 do 43 m. Oblouk je rozdělen po délce na pět montážních dílů tj. celkem 10 ks, kdy hmotnost středního posledně ukládaného dílu tzv. „klenáku“ činí bezmála 40 tun při délce 28 m. Protikorozní ochrana hlavní nosné konstrukce mostu je navržena jako kombinovaný systém žárově stříkaného kovového povlaku s nátěry na bázi epoxipolyuretanů ve skladbě: žárově stříkaný kovový povlak ZnAl15 100 m, penetrace, základní nátěr na bázi epoxidů 140 m a vrchní polyuretanový nátěr 60 m. Celková tloušťka nátěrového systému činí 300 m. Dno a stěny žlabu kolejového lože budou proti korozi chráněny bezešvou hydroizolací.
Jelikož nově navržený most v důsledku svého velkého rozpětí, daného požadavky pro přechod přes dálniční těleso, nesplňoval podmínky převedení bezstykové koleje při standardním uspořádání ložisek, bylo proto nutné pro tento most použít systém řídících tyčí, které tak přesunou teoretický střed dilatace do poloviny rozpětí nosné konstrukce mostu. V důsledku tohoto řešení bylo nutné v rámci montážních prací důsledně sladit fungování kluzných ložisek a mechanismu řídících tyčí v závislosti na teplotě. V důsledku velkých svislých reakcí jsou kluzná ložiska navržena jako hrncová.
Montáž mostu byla původně předpokládána pomocí výsunu v rámci kompletní uzavírky dálnice D3, s předmontáží mimo vlastní mostní otvor. Po zvážení všech aspektů bylo ve finále rozhodnuto, že montáž mostu bude probíhat přímo v mostním otvoru nad provozovanou, vždy v jednom směru uzavřenou dálnicí D3 a proto lze montážní práce rozdělit na 3 základní etapy spojené vždy s uzávěrou poloviny dálnice D3.
* I. Etapa: Uzavírka dálnice D3 směr Praha - zahájení montáže
u opěry OP1 (montáž poloviny mostovky a čtyř ks oblouků) * II. Etapa: Uzavírka dálnice D3 směr Tábor - montáž u pilíře P1 (navazující montáž druhé poloviny mostovky, čtyř ks oblouků, ztužení a klenáků) * III. Etapa: Uzavírka dálnice D3 směr Praha - Demontáž podpůrných konstrukcí a lešení Montáž mostního příslušenství, aktivace ložisek a řídících tyčí a drobné opravy protikorozní ochrany již probíhaly mimo dálniční těleso za plného provozu dálnice D3.
ÚČASTNÍCI VÝSTAVBY:
Objednatel: Správa železniční a dopravní cesty, s. o.,
Stavební správa Praha
Generální SUDOP PRAHA a. s.
projektant:
Generální OHL ŽS a. s.
dodavatel stavby:
Dodávka VÍTKOVICE POWER ENGINEERING a. s.
a montáž OK
Zhotovitel VTD: Ing. Antonín Pechal, CSc.
Projektové a inženýrské služby
Výroba a montáž OK Metrostav a. s., divize 3,
- most SO 65-20-01 Provoz ocelových konstrukcí
celý článek na: http://metrostav.cz/cz/aktuality/aktual ... PREFERED=1
Re: D3 0306/I Mezno – Chotoviny
Metrostav a.s. přidal(a) nové fotky (4).
22 hod · Upraveno ·
Podívejte se na dokončený železniční most, pod kterým projedete na dálnici D3 u Chotovin u Tábora. Stavba naší divize 3 je součástí modernizace IV. železničního koridoru. Celková délka mostu je 124 metrů a nad dálnicí vede ve výšce 7,5 metru.
https://www.facebook.com/Metrostav/post ... 1907705913
22 hod · Upraveno ·
Podívejte se na dokončený železniční most, pod kterým projedete na dálnici D3 u Chotovin u Tábora. Stavba naší divize 3 je součástí modernizace IV. železničního koridoru. Celková délka mostu je 124 metrů a nad dálnicí vede ve výšce 7,5 metru.
https://www.facebook.com/Metrostav/post ... 1907705913