0309/I Bošilec - Ševětín (v provozu)
Re: 0309/I Bošilec - Ševětín (výstavba)
No a v tý době jsem ještě doufal, že by se uvedení do provozu mohlo stihnout do konce roku 2018... :-/
Zajímavé je, že i v tom aktuálním letáku píšou, že "Stavební práce na předmětném úseku .... probíhají dle schváleného harmonogramu". Předchozí prognózy, tedy asi počítali s tím, že budou postupovat rychleji,než byl harmonogram.
Zajímavé je, že i v tom aktuálním letáku píšou, že "Stavební práce na předmětném úseku .... probíhají dle schváleného harmonogramu". Předchozí prognózy, tedy asi počítali s tím, že budou postupovat rychleji,než byl harmonogram.
Re: 0309/I Bošilec - Ševětín (výstavba)
na druhou stranu (jak je vidět na videích od Svodilo2016) chybí několik mostů. U mostu na konci úseku a mostu u odbočky na Dynín ještě nezačali provádět základy. A mostu na kopci doprovodky chybí vybudovat jedna opěra a cel mostovka. Tipoval bych, že hlavně sobí most budou dělat přes rok.
Re: 0309/I Bošilec - Ševětín (výstavba)
Mohu se Vás zeptat, co myslíte "Sobím mostem"? Znám pouze losí most, sobím mostem se myslím dá nazvat také ekodukt, který bude na vedlejší stavbě. Předem děkuji za odpověďvondr píše:na druhou stranu (jak je vidět na videích od Svodilo2016) chybí několik mostů. U mostu na konci úseku a mostu u odbočky na Dynín ještě nezačali provádět základy. A mostu na kopci doprovodky chybí vybudovat jedna opěra a cel mostovka. Tipoval bych, že hlavně sobí most budou dělat přes rok.
D3 nad zlato
Re: 0309/I Bošilec - Ševětín (výstavba)
Máte pravdu.jde o ten losí.špatně jsem to napsalku8a píše:Mohu se Vás zeptat, co myslíte "Sobím mostem"? Znám pouze losí most, sobím mostem se myslím dá nazvat také ekodukt, který bude na vedlejší stavbě. Předem děkuji za odpověďvondr píše:na druhou stranu (jak je vidět na videích od Svodilo2016) chybí několik mostů. U mostu na konci úseku a mostu u odbočky na Dynín ještě nezačali provádět základy. A mostu na kopci doprovodky chybí vybudovat jedna opěra a cel mostovka. Tipoval bych, že hlavně sobí most budou dělat přes rok.
Re: 0309/I Bošilec - Ševětín (výstavba)
Úsek na rovině, 2 stavební sezony na tom už dělají a nebudou jim stačit ani 3 ? Je to u nás s rychlostí výstavby velká slabota, jak už jsme mnohokrát diskutovali jinde.
Re: 0309/I Bošilec - Ševětín (výstavba)
Pan Lynx je odborník přes plánování staveb? Co když to je tím že se úsek u odbočky na Bukovsko musel komplet přeprojektovat?Co když ŘSD přes rok schvaluje technické řešení? Nehažte nic na zhotovitele.ten je pod penalizací a snaží se této situaci vyhnout...
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: 0309/I Bošilec - Ševětín (výstavba)
Stačí se podívat z auta z okýnka, že sice u Ševětína to z nového mostu na II/603 vypadá jako málem hotové, zato u Dynína to vypadá, jako by se teprve poprvé koplo do země. Úsek neměl doprovodnou komunikaci a stará I/3 byla použitelná jen v krátkém úseku mezi Dynínem a Ševětínem. Tzn. od Bošilce k Dynínu a u Ševětína se musela nejdřív postavit nová II/603, aby se mohlo v místech původního tělesa I/3 začít se stavbou D3.
Proto je kus D3 uprostřed úseku jakoby skoro hotový, protože se stavěl společně s II/603, zatímco se jezdilo po staré I/3. A D3 se teď může u Dynína a Ševětína stavět proto, že doprava už byla kompletně převedena na II/603. Tzn., D3 se tam začíná stavět jakoby úplně od začátku.
Proto je kus D3 uprostřed úseku jakoby skoro hotový, protože se stavěl společně s II/603, zatímco se jezdilo po staré I/3. A D3 se teď může u Dynína a Ševětína stavět proto, že doprava už byla kompletně převedena na II/603. Tzn., D3 se tam začíná stavět jakoby úplně od začátku.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: 0309/I Bošilec - Ševětín (výstavba)
Částečně odborník na plánování staveb jsem, ale to s tím nesouvisí. Nikde nic nehážu na zhotovitele a už vůbec nemluvím o projektování, ale o době výstavby. Jen říkám, že u nás trvá výstavba neúměrně dlouho. Takový úsek by se dal při troše snahy postavit za dvě stavební sezony a za tři sezony s prstem v nose. Přesto ani tohle nestačí. Je trestuhodná chyba ŘSD, že rychlejší výstavbu nevyžaduje.Kostelnik píše:Pan Lynx je odborník přes plánování staveb? Co když to je tím že se úsek u odbočky na Bukovsko musel komplet přeprojektovat?Co když ŘSD přes rok schvaluje technické řešení? Nehažte nic na zhotovitele.ten je pod penalizací a snaží se této situaci vyhnout...
Re: 0309/I Bošilec - Ševětín (výstavba)
Tak hlavně ale taky aby bylo s kým to stavět. V celé republice absolutně chybí dělníci. Ani zahraniční prostě nejsou...
Re: 0309/I Bošilec - Ševětín (výstavba)
Nejen dělníci. Ono je málo i lidí v projekci, všichni by to chtěli mít hned a diví se, že je všichni projektanti odkazují při nejlepším na konec ledna či ještě na později....Venca80 píše:Tak hlavně ale taky aby bylo s kým to stavět. V celé republice absolutně chybí dělníci. Ani zahraniční prostě nejsou...
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Re: 0309/I Bošilec - Ševětín (výstavba)
A vy se při těch platech a pověsti divíte tomu, že ve stavebnictví nejsou lidi? Když je většina národa má za zloděje, co stavějí nekvalitně a koupou se v penězích?
Re: 0309/I Bošilec - Ševětín (výstavba)
Myslíte jako že "manažer krumpáče" se nenechá najmout na stavbu, aby si o něm příbuzní nemysleli, že krade a topí se v penězích?
Re: 0309/I Bošilec - Ševětín (výstavba)
Ono je to celé o ochotě zaplatit přiměřené peníze. Co se týče těch krumpáčníků, tak si kolega stavbyvedoucí stěžoval, že v rozpočtu stavby na mě má nějákých 120-130 kč/hod a přitom mu tam dnes za méně než 150 kč/hod nikdo schopný dělat nechce. A když někoho sežene, tak je to člověk co mě problém ten krumpáč udržet v ruce a navíc mentálně na hranici debility. Takže se nakonec nevyplatí. Asi taky firmy budou muset přehodnotit, jestli si mohou dovolit dávat nabídky za 60 procent ceny, protože pak řeší takovéto problémy.
O finančním podhodnocení práce projektanta, což je přitom vysoce kvalifikovaná práce, která vyžaduje umění tvůrčím způsobem zkombinovat spoustu faktorů a znalost mnoha dílčích podoborů, ani nemluvě.
O finančním podhodnocení práce projektanta, což je přitom vysoce kvalifikovaná práce, která vyžaduje umění tvůrčím způsobem zkombinovat spoustu faktorů a znalost mnoha dílčích podoborů, ani nemluvě.
Re: 0309/I Bošilec - Ševětín (výstavba)
to Sosa: ono se lidem nedivte. Most přes Koberný - žádná láce to nebyla, jeden pruh měněný asfalt kvůli hydroizolaci, prohnutí v klenebných polích už se ani nesrovná (čímž nechci vyvolávat diskuzi) - to je jedna z mnoha ukázek výsledku neodpovídajícího nákladům. Trojský most v Praze je podobný - 1,3 miliardy je prostě úlet.
Re: 0309/I Bošilec - Ševětín (výstavba)
V čem je cena za Trojský most úlet? Pokud vím, dělali se na cenu analýzy a cena není přestřelená. O tvaru mostu rozhodovali politici a ne stavaři.
Tato reakce je přesně o čem mluvím.adamos píše:Myslíte jako že "manažer krumpáče" se nenechá najmout na stavbu, aby si o něm příbuzní nemysleli, že krade a topí se v penězích?
Re: 0309/I Bošilec - Ševětín (výstavba)
Cena mostu je dána tím, že výška oblouku k délce mostu bez pilíře je NEJNIŽŠÍ na světě ! Takže tak trochu je v ceně i ego pana projektanta. Ale zase máme jedno světové NEJ a navíc most je opravdu parádní !
Re: 0309/I Bošilec - Ševětín (výstavba)
to Sosa: "...A to přesto, že původní autoři nové podoby Trojského mostu náklady na jeho stavbu spočítali ještě níže, než měl stát předchozí most, a to na 434 milionů korun. A k podobné částce - 465 milionů korun - došli i experti firmy Questima, kteří jeho cenu přepočítali. Policie však případ nakonec odložila. Nepodařilo se jí prokázat úmysl..." - viz např. https://domaci.ihned.cz/c1-65665170-pra ... azce-chyby
Ale mně jde především o to, že to je podobné jako s Českými drahami - jednou poničená pověst se těžko napravuje, zvláště, když není přílišná snaha změnit podstatu věci. Na druhou stranu - kde je u možností/nákladů/zisku objektivní pravda, ví Bůh. Já si třeba pamatuji jedno - nejmenovaná firma při nárůstu ceny asfaltu o 50 procent podražila asfaltovou směs o 50 procent. Ačkoli je v ní asflatu cca 5 procent (nebo tak nějak). Zbytek je kamenivo.
Ale mně jde především o to, že to je podobné jako s Českými drahami - jednou poničená pověst se těžko napravuje, zvláště, když není přílišná snaha změnit podstatu věci. Na druhou stranu - kde je u možností/nákladů/zisku objektivní pravda, ví Bůh. Já si třeba pamatuji jedno - nejmenovaná firma při nárůstu ceny asfaltu o 50 procent podražila asfaltovou směs o 50 procent. Ačkoli je v ní asflatu cca 5 procent (nebo tak nějak). Zbytek je kamenivo.
Re: 0309/I Bošilec - Ševětín (výstavba)
Původní podoby...
Navíc jsem viděl rozbor těchto cen a ty materiály co tam byly v naceněny se na mosty dost často používat nesmějí. Zejména to bylo v izolacích.
Kvůli termínu byl použit ne zcela standardní postup montáže. Ten stál taky celkem dost navrch.
Navíc jsem viděl rozbor těchto cen a ty materiály co tam byly v naceněny se na mosty dost často používat nesmějí. Zejména to bylo v izolacích.
Kvůli termínu byl použit ne zcela standardní postup montáže. Ten stál taky celkem dost navrch.
Re: 0309/I Bošilec - Ševětín (výstavba)
a nejdražší asi bylo opravdu projektantovo ego.... úlet je to v tom, že nejsme opravdu tak bohatí, aby most přes Vltavu (což není žádný veletok) stál 1,3 miliardy. V tomto kontextu chybí peníze jinde - kolik že to stojí (pravda rekonstrukce, nikoli výstavba) několika km dálnice? Řády stovek milionů? Co by se za ty peníze dalo postavit? Opravdu ty peníze jinde nechybí? Já krásu toho mostu nezpochybňuju (včetně skateparku zdarma v pilířích), ale tudy si myslím, že cesta nevede. Ani kvůli penězům, ani kvůli pověsti stavebních firem. P.S: to Sosa - díky za osvětlení, ačkoli si myslím, že částky ve výše citovaném textu platí pro současný most.
Re: 0309/I Bošilec - Ševětín (výstavba)
Když už se bavíme o Trojském mostě ve vláknu, kam nepatří, tak je nutno zdůraznit, že navíc ani nemá plné využití, protože chybí stavba Bubenská - Patrtyzánská. To velmi vyčítám současnému vedení Prahy, že tuto stavbu neřeší jako nejvyšší prioritu.
Re: 0309/I Bošilec - Ševětín (výstavba)
Když už, tak nejvyšší priorita je východní část MO. Vše ostatní co bude hotovo dřív, do toho úzkého hrdla jen natlačí další provoz. Jak RR, tak tato spojnice.
-
- Příspěvky: 194
- Registrován: 15.2.2016 19:52:16
Re: 0309/I Bošilec - Ševětín (výstavba)
Tak ještě jedna letošní úprava provozu - jestli tomu dobře rozumím, mělo by ještě v prosinci dojít ke zprovoznění další části doprovodky u MÚK Ševětín, čímž vlastně už budeme mít tu II/603 kompletní..
http://www.c-budejovice.cz/cz/magistrat ... tail=20026
http://www.c-budejovice.cz/Lists/edn%20 ... V%20D3.pdf
http://www.c-budejovice.cz/Lists/edn%20 ... V%20D3.pdf
A jako laik si dovolím ještě otázku: co je to "losí most"? Já tedy chápu, o kterou stavbu se jedná na tomto úseku, nicméně předpokládám, že jde o obecný pojem.
http://www.c-budejovice.cz/cz/magistrat ... tail=20026
http://www.c-budejovice.cz/Lists/edn%20 ... V%20D3.pdf
http://www.c-budejovice.cz/Lists/edn%20 ... V%20D3.pdf
A jako laik si dovolím ještě otázku: co je to "losí most"? Já tedy chápu, o kterou stavbu se jedná na tomto úseku, nicméně předpokládám, že jde o obecný pojem.
Re: 0309/I Bošilec - Ševětín (výstavba)
Podle mě se jedná pouze o nějaké doplnění dopravního značení. Daná objízdná trasa již je v provozuSudr píše:Tak ještě jedna letošní úprava provozu - jestli tomu dobře rozumím, mělo by ještě v prosinci dojít ke zprovoznění další části doprovodky u MÚK Ševětín, čímž vlastně už budeme mít tu II/603 kompletní..
http://www.c-budejovice.cz/cz/magistrat ... tail=20026
http://www.c-budejovice.cz/Lists/edn%20 ... V%20D3.pdf
http://www.c-budejovice.cz/Lists/edn%20 ... V%20D3.pdf
A jako laik si dovolím ještě otázku: co je to "losí most"? Já tedy chápu, o kterou stavbu se jedná na tomto úseku, nicméně předpokládám, že jde o obecný pojem.
Re: 0309/I Bošilec - Ševětín (výstavba)
vondr: jj máš pravdu. uvědomil jsem si to poté, co jsem vystavil příspěvek, že píšu nesmysly, nicméně přišlo mi zbabělé maskovat to nějakou editací