Ano, je to přesně tak. Trať měla být zdvoukolejněna až (snad) do Nemanic a dál na trati 190 do Číčenic. Právě proto byla trať u Ševětína připravena na druhou kolej směrem do Chotýčan (je to vidět u mostu na obě strany). Podobně byla mezi Chotýčanama a Hlubokou Zámostí připravená trať pro dvoukolejku až do Hluboké Zámostí. Skončilo to na odbočce Dobřejovice, kde byla ještě před několika lety i výhybka na druhou kolej směrem na Hlubokou Zámostí. Všechno to bylo kvůli výstavbě JETE. Počítalo se s velkým nárůstem nákladní dopravy, takže ani moc o zvyšování rychlosti nešlo, spíš o to, aby mohly být nákladní vlaky delší a těžší. S "revolucí" v roce 1989 z těchto plánů sešlo. Pak přišel někdo s tím, že se ze Ševětína do Budějc musí postavit trať jinudy a hlavně pro rychlost 160 km/hod (s výhledem na 200 km/hod), čemuž samozřejmě původní plány nemohly vyhovět...P_V píše:Podle info na k-reportu se trať Veselí - ČB měla zdvoukolejnit v původní trase kvůli nákladní dopravě na stavbu JE Temelín. Nějaké zvyšování rychlosti a s tím spojené přeložky nebylo na pořadu dne. Udělaly se jen dva úseky okolo Ševětína a tím to zvadlo.MickeyMouse píše:Co je zajímavé, že ten současný starý železniční most z doby výstavby polovičního profilu D3 má přípravu na zdvojkolejnění. Jsou vybudovány podpěry na obou předmostích a směrem k Ševětínu je i rozšířený násep. Musel tedy existovat nějaký plán ze 70. nebo 80. let na zdvojkolejnění, který počítal s přemostěním dálnice.
Jak to bude vůbec s tunely Nemanice - Ševětín je ve hvězdách, proto ani žádná koordinace být nemůže. Osobně si myslím, že minimálně deset let žádné tunely nebudou, protože na to nebudou peníze. Ale uvidíme...