D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží (výstavba)
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
Natahujou to ty firmy úmyslně...dnes byl poslední den, kdy se to mohlo posunovat...minulý týden byl jediný dotaz, na adresu správce stavby...a dnes vysypou 6 dalších, i relativně zásadních, rozporujících harmonogram výstavby apod. Nevěřím tomu, že si o víkendu dali přesčasy a teprve teď na to přišli. Krutibrko. 24 posunů, to je opravdu moc.
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
16 dní, to musí být něco zásadnějšího. To na to někdo nepřišel dříve? To si snad dělají pr... To je jasná zdržovací/protahovací taktika...vondr píše:posun č. 24 - nově 1.4.2021 (to už zbývalo jen 8 dní do otevírání obálek)
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
A ještě to posunuli na 1.4. tedy na apríla ....provokatéři
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
To buďme v klidu, určitě ještě dojde k posunu. Tak ten "apríl" nehrozí...Lynx píše:A ještě to posunuli na 1.4. tedy na apríla ....provokatéři
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
jasný, jasný, jasný....
je to zdržovací taktika, dělají to naschvál.... OK, to je zjevné. Ale spíš mě zajímalo a zajímá, jestli někdo netuší PROČ se tak děje? To přeci se neděje jenom proto, že někdo chce dělat naschvály.
Dotaz na přítomné právníky / znalce procesu VŘ: Má zadavatel právo v rámci ZZVZ odseknout dopňující dotazy jako nedůvodné? opakující se? šikanózní? etc
je to zdržovací taktika, dělají to naschvál.... OK, to je zjevné. Ale spíš mě zajímalo a zajímá, jestli někdo netuší PROČ se tak děje? To přeci se neděje jenom proto, že někdo chce dělat naschvály.
Dotaz na přítomné právníky / znalce procesu VŘ: Má zadavatel právo v rámci ZZVZ odseknout dopňující dotazy jako nedůvodné? opakující se? šikanózní? etc
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
Napadají mě dva důvody:
1. opravdu nestíhají nabídku připravit. Jak se v tom vrtají, naráží na větší a větší chyby a nepřesnosti v zadání
2. objem stavebních kapacit. Teď mají plno, za tři měsíce budou mít stále plno (pro případné zahájení stavby by museli nakoupit více lidí / strojů / služeb -> zvýšení nabídkové ceny. Za šest měsíců mohou mít volněji -> lepší využití zdrojů.
Nehledal bych v tom zdržovací taktiku s cílem nic nestavět. Možná mě to někdo z oboru doplní - nebo vyvrátí.
1. opravdu nestíhají nabídku připravit. Jak se v tom vrtají, naráží na větší a větší chyby a nepřesnosti v zadání
2. objem stavebních kapacit. Teď mají plno, za tři měsíce budou mít stále plno (pro případné zahájení stavby by museli nakoupit více lidí / strojů / služeb -> zvýšení nabídkové ceny. Za šest měsíců mohou mít volněji -> lepší využití zdrojů.
Nehledal bych v tom zdržovací taktiku s cílem nic nestavět. Možná mě to někdo z oboru doplní - nebo vyvrátí.
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
2Michal R: Na doplňující dotazy lze odpovědět i bez posunu termínu podání nabídek - např. tím, že zadavatel ocituje část zadávací dokumentace, kterou lze považovat za odpověď na položený dotaz. Otázkou ale je, zda je lepší odpovědět podrobně a posunout termín podání nabídek o 2 týdny, nebo odpovědět bez posunu termínu a riskovat, že odpověď nebude při následném odvolání uznána jako dostatečná a výběr zhotovitele bude následně celý zrušen.
2adamos: osobně se domnívám, že 1) je správně
2adamos: osobně se domnívám, že 1) je správně
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
Pro mě je to záhada právě z toho důvodu, že nabízené ceny obecně na stavby na silnicích jsou velmi často pod předpokladem. Tudíž že by bylo kapacit tak málo, aby firmy prodlužovaly schválně tendry, se mě nezdá. Je to pro mě také záhada, proč se tak děje .. zatím jsem na fóru také nečetl názor/nápad, proč by tomu tak být mělo. Nechce se mě věřit, že by to bylo zpackanými tendry, přece se to nemůže stávat takhle opakovaně a napříč republikou .. Ale protože zatím nepadl jiný nápad, je tohle asi nejpravděpodobnější.
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
Připadá mi zvláštní, že upřesňující dotaz, který posune termín o 14 dní (a tudíž dle laika musí být zásadního charateru), je položen týden před podáním nabídek, kdy už by rozpočtáři měli jen ladit detaily. Kam se dá kouknout, čeho se ten dotaz týkal?
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
Bude to v Tendr Aréně konkrétně tady: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/369428 těch dotazů je tam 6. Z toho je jenom jeden, který posouvá termín.
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
Díky, na mě je tenderarena nějaká málo přehledná, respektive neumím tam hledat. Z dotazů mi ale vyplývá, že si všichni (zjevně to jsou různí účastníci) v podstatě stěžují na totéž, tj. že se nedají stihnout milníky prací.
-
- Příspěvky: 958
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
A nebo jsou předpokládané ceny tak nasazeny, že i když se půjde s nabídkou dolů, tak se i tak vyplatí... znáš to, každý si pomůže, stavebníci, projektanti, atd. a zacáluje to stát v daních občana - win-win.Aram96 píše:...Pro mě je to záhada právě z toho důvodu, že nabízené ceny obecně na stavby na silnicích jsou velmi často pod předpokladem...
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
To ale určitě nebude tento případ. Tady mě ta předpokládaná cena přijde naopak tak nízká, že to je kvůli tomu, aby se stavba časově natáhla, protože tento úsek stavět déle jak 3 stavební sezony mě přijde dost úsměvné.
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
Já bych tipoval tento případ. Takže aby mohli konkurovat cenou (a mít tedy šanci tendr vyhrát) a zároveň neriskovali, že prodělají kalhoty, tak musí mít tu nabídku opravdu podrobně zpracovanou a dobře propočítanou. Proto asi požadují upřesnění na každou "blbost", nad kterou třeba kdysi mávli rukou. Svědčí to tedy podle mě o tom, že se někteří snaží dělat nabídky opravdu s minimální marží a tak to potřebují mít spočítáno hodně přesně, aby neprodělali. Nemůžou si dovolit mít tam finanční "polštář" jako kdysi za Řebíčka.adamos píše:Napadají mě dva důvody:
1. opravdu nestíhají nabídku připravit. Jak se v tom vrtají, naráží na větší a větší chyby a nepřesnosti v zadání
Zároveň to svědčí o malé podrobnosti zadávací dokumentace, která na tenhle trend nereaguje a je dělaná zjevně v některých bodech moc obecně. NA to by se mělo myslet v budoucích tendrech a požadovat ten projekt (zadávací dokumenatci) opravdu hodně podrobně zpracovanou.
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
Nebylo by už lepší to soutěžit rovnou metodou Design@Build? Pak by si tu prováděčku udělaly firmy samy a při tom si to rovnou nacenily... Časově by to vycházelo možná lépe, než zpracování PDPS a pak tendr s "nekonečným" mnostvím dotazů a posunů.Lynx píše: NA to by se mělo myslet v budoucích tendrech a požadovat ten projekt (zadávací dokumenatci) opravdu hodně podrobně zpracovanou.
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
Přiznám se, že tohle neumím vůbec posoudit, jak to v praxi vypadá a co by to znamenalo.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
To se teď dělá na D3 Chotýčany a zatím je tam skoro 60 dotazů... jen 15 dotazů na lavičky, hřiště nebo jak má vypadat záliv na kontejnery.Tomáš Němec píše:Nebylo by už lepší to soutěžit rovnou metodou Design@Build? Pak by si tu prováděčku udělaly firmy samy a při tom si to rovnou nacenily... Časově by to vycházelo možná lépe, než zpracování PDPS a pak tendr s "nekonečným" mnostvím dotazů a posunů.Lynx píše: NA to by se mělo myslet v budoucích tendrech a požadovat ten projekt (zadávací dokumenatci) opravdu hodně podrobně zpracovanou.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 657
- Registrován: 22.2.2019 0:23:28
- Bydliště: na konci D7
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
Design&Build je použit také na obchvat Žíželic na Žatecku na silnici I/27:Lynx píše:Přiznám se, že tohle neumím vůbec posoudit, jak to v praxi vypadá a co by to znamenalo.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/223 ... bchvat.pdf
Kdo tudy jezdí, ví, že se jedná o poměrně náročný terén. Je zde v plánu dlouhá estakáda přes údolí. Více zde: https://www.youtube.com/watch?v=B1KdCVS39NU
Tak či tak časová osa byla zatím následující:
VŘ vyhlášeno 11/2020
termín podání nabídek finálně 4.1.2021
ŘSD obdrželo 7 nabídek (které se nejspíš doteď vyhodnocují)
V letáku je stále ZS 2021 - tzn. na zhodnocení časové úspory to není úplně použitelné
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
posun č. 25 - nově 7.4.2021
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
Lynxi, tak jak hovi správně odhadnul, apríl se nekoná...
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
Hele, příteli kote, on se nekoná ani apríl, ale podle mě ani máj... A budeme rádi, když to bude letos. Jak mě to začalo zajímat, tak jsem se začal ptát.... A to co jsem se dozvěděl, jsem se fakt slyšet nechtěl... No, ale úplně překvapený taky nejsem
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
Michale, nebuď tak moc tajemný ! Hoď jsem prosím něco ....
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
Je něco nového? Nepodařilo se mi nic najít, rozkladová komise nezasedla?1975 píše:Twitter RM:
Otázka: Jak to vypadá s rozkladem na tomto úseku?
RM: Zatím nic, ale podle mých informací by to měla Rozkladová komise ministra řešit v první polovině března.