D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Jediný pádný důvod pro tunel vidím u ulice Ledenická kde vede D3 přímo mezi zástavbou . Jinde by zářez plně postačil a stavba by se nemusela o stovky milionů prodražit.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
A jen se zářezem by problém s vodou nebyl ? Tunel je posazen o tolik níž než by byl zářez ? Rozdíl budou max cca 2 metry kvůli nadloží, ne ? Ta voda si cestu nahoru najde tak jako tak...
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Ty dva metry mohou být přecejen dost . Místní situaci tam neznám ale i tak mi přijde že ty dva metry by nemuseli způsobit až takové problémy co byli ted .
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Já myslím, že prosadit tunel na kopci s potokem nad sebou je opravdu geniální nápad. A rozhodně se nesměju pánům stavařům povinným splnit tenhle kocourkovský rébus a vůbec jim ho nezávidím.
Panu Mašinkovi bych pak chtěl poděkovat za jeho časté reporty o pokroku na této stavbě.
Panu Mašinkovi bych pak chtěl poděkovat za jeho časté reporty o pokroku na této stavbě.
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Díky, budu se snažit i dále, dokud mi to někdo nezakáže.RedBaron píše: Panu Mašinkovi bych pak chtěl poděkovat za jeho časté reporty o pokroku na této stavbě.
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Dálnice by v místě potoka musela vést stejným výškovým profilem, jako teď vede tunel. To znamená hluboký zářez pažený kotvenými podzemními stěnami (tak jako to je nyní na pražském portálu. Vznikl by tam most délky cca 50-100 m nad kterým by vedla ulice Dobrovodská a koryto potoka. Pak by dálnice mohla postupně vystoupat nahoru a vedla by zářezem.Aram96 píše:A jen se zářezem by problém s vodou nebyl ? Tunel je posazen o tolik níž než by byl zářez ? Rozdíl budou max cca 2 metry kvůli nadloží, ne ? Ta voda si cestu nahoru najde tak jako tak...
Technický problém tohoto řešení by byl, že potok neteče jenom jako povrchová voda, ale velká část teče jako podzemní voda a kdyby se místo tunelu provedl zářez s kotvenými podzemními stěnami, tak by se tok přerušil. Tunel je přece jenom menší bariera než kotvená stavební jáma. Neříkám, že by to nešlo technicky vyřešit, ale jednoduché by to nebylo. Navíc by se v místě potoka musela pod dálnicí vybetonovat železobetonová deska (proti průsakům) a navíc by se musela přikotvit do podloží (kvůli vztlaku), jinak by tam byl místo dálnice bazén, jedná se totiž o nejnižší místo v blízkém okolí.
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Je dost jasné, že se buď odfláknul geoprůzkum nebo o tom věděli, ale zavrtěli hlavou a řekli si, že přetrasování a přeprojektování a další odklad o deset let už obchvat Budějovic nesnese.
Každopádně i s vodním tokem lze pracovat, když umíme přehradu tak potok přece zvládneme taky. Já jsem zvědav jak to po dostavbě v budoucnu bude a jestli nebude docházet k průsakům v tom křížení s vodním tokem.
Teď je třeba držet palce aby to už bylo, Budějovice ten obchvat potřebují přímo zoufale a bude to pro ně velká úleva.
Každopádně i s vodním tokem lze pracovat, když umíme přehradu tak potok přece zvládneme taky. Já jsem zvědav jak to po dostavbě v budoucnu bude a jestli nebude docházet k průsakům v tom křížení s vodním tokem.
Teď je třeba držet palce aby to už bylo, Budějovice ten obchvat potřebují přímo zoufale a bude to pro ně velká úleva.
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Potok nad dálnicí teče i u Hrabůvky nad D1. Při nějaké průtrži se voda dostala až na dálnici, ale to tady nehrozí, potok neteče na kraji tunelu. Jinak holt musíme čekat, jiná reference není.
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
michal: Díky za zajímavou informaci, to jsem neznal. Jde o akvadukt Hrabůvka a Uhřínovský potok.
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Žádný zářez, ale estakáda je to správné řešení.... ale co už, je to jedno...
Díky všem za aktualizované foto a info!
Díky všem za aktualizované foto a info!
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Estakáda tam v projektu byla někdy do r. 2013, než přišel požadavek města na změnu výškového řešení trasy mezi Hlinskem a Pohůrkou.... Most nad Dobrovodskou silnicí a potokem měl cca 6m výšky. Tam by agresivní voda nevadila
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
To Nystrom: však já vím. Ostatně to tu už pár let sarkasticky připomínám, že tohle chybné rozhodnutí se jednou vrátí....
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Ono už se vrátilo několikrát - v podobě termínu, ceny, problémů... Stavba i v tomto čase pokračuje, stavební ruch od Ledenické i Dobrovodské tam je, betony se ale nyní nenavážejí. A bláta je všude spousta...
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Aktuální stav stavby kolem Hodějovic.
Pohled směrem k MÚK Pohůrka Pohled směrem k okružní křižovatce Hodějovice Rozestavěná okružní křižovatka Hodějovice v pozadí s novým železničním přemostěním D3
Pohled směrem k MÚK Pohůrka Pohled směrem k okružní křižovatce Hodějovice Rozestavěná okružní křižovatka Hodějovice v pozadí s novým železničním přemostěním D3
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Nic se tu teď neděje kolem Hodějovic, Doprastaváci jsou od Vánoc doma na Slovensku? Už se těším až tady všechny bahna, provizoria a bordel kolem stavby zmizí a bude to hotové, už to trvá čtyři roky a jezdíme přes to denně. Samozřejmě největší brzdou na cestě k otevření obchvatu ČB je stejně tunel Pohůrka na předcházejícím úseku a tam se podle všeho maká naplno.
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Jo, na stavbě nikdo. Jezdím domu na kole po dálnici: od Složiště za (jako)MUK Hodějovice
Doteď nepochopim to napojení St. Hodějc, jako fakt tam někdo z místních ty zákazy odbočení dodržuje?
Doteď nepochopim to napojení St. Hodějc, jako fakt tam někdo z místních ty zákazy odbočení dodržuje?
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
TO RedBaron: podle pozorovani tu nejsou. Delaji se jine prace nez predtim. Sleduji usek od Hodejovic az Plavnice.
TO skuby: ;o) co tak vidim, tak to tam otaci do zakazu. Uz je to tam pekne vyjezdene. A to prelozeni ze me zatim k nicemu. Od doby prevedeni provozu se tam neprelozil ani roxor.
TO skuby: ;o) co tak vidim, tak to tam otaci do zakazu. Uz je to tam pekne vyjezdene. A to prelozeni ze me zatim k nicemu. Od doby prevedeni provozu se tam neprelozil ani roxor.
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
skuby: Při silném provozu po Novohradské zákaz odbočení, zdá se, řidiči dodržují, mimo špičku, nebo zrovna když nic nejede, to tam každý "sekne" a je to. Někteří řidiči nejezdí kvůli otočení až na kruháč k Penny, ale otáčí se na křižovatce Novohradská - Vidovská. Teď, když je Vidovská slepá, je to pro osobáky v pohodě.
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Pánové, jsme přece Češi ! Nějaký zákaz sem, nějaký zákaz tam. To nás přeci nerozhází...
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
kote, kdybys viděl tuhle dopravní úpravu, nota bene už třetí měsíc naprosto bez důvodu když práce nepokračují, pak by se ti jistě připomněly Mládkovy Zápisky šílencovy: "Nejhorší je trasa „E“ když punčocha vlaje směrem k mateřské školce. To si zajdu osm kilometrů. Stojí to však i v tomto případě zato, nikde na mne cestou nezafouká vítr zprava, do zaměstnání dorazím s neporušenou přehazovačkou."
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Red Barone plně rozumím tvému postoji ! Ale je to práce pro kraj tlačit na funkční a logické DIO. To by se pak mělo plně dodržovat, jinak jsou značky zcela k ničemu. A příště je lidi neposlechnou a je z toho problém nebo v horším případě smrťák...
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Přesně. Sice to více patří k 0310/II, ale tématem sem. Další nelogičnost, skoro by se chtělo napsat pitomost, někdo vymyslel na spojce mezi Plavem a Plavnicí, resp. Kamenným Újezdem. V místě kde se kříží estakáda mostu a tato silnice, je v oblouku, skrz staveniště a na panelech vedena jednosměrná objížka. Je to pár desítek metrů, naprosto logicky zde je jednosměrný provoz řízený semaforem.
Měsíce to zde fungovalo dobře, avšak jen do té doby, kdy se chytré hlavy daly dohromady, a zjistitli, že bude určitě lepší významně prodloužit interval semaforu. No, není to dobrý nápad.
Jednak to generuje fronty před semaforem, takže sejdou-li se více než tři vozy, protijedoucí vozidla mají prekérku. Za druhé pak v pozdních hodinách dlouhé minuty čekání kdejaká horká hlava psychicky nevydrží, a vjede tam nasurovo na červenou. Je to veliká paráda, když se na té panelce potkáte, jedete-li navíc na zelenou.
Tak tahla úprava DIO fakt nebyla k lepšímu. Pokud to tu někdo čte, dejte to tak, jak to bylo, neb rychlé intervaly nedělaly potíže. (jo, stavba už tam víceméně není, na hotovém mostu montují PHS.... tak kvůli vjezdu těžké techniky to taky nevidím ...)
Měsíce to zde fungovalo dobře, avšak jen do té doby, kdy se chytré hlavy daly dohromady, a zjistitli, že bude určitě lepší významně prodloužit interval semaforu. No, není to dobrý nápad.
Jednak to generuje fronty před semaforem, takže sejdou-li se více než tři vozy, protijedoucí vozidla mají prekérku. Za druhé pak v pozdních hodinách dlouhé minuty čekání kdejaká horká hlava psychicky nevydrží, a vjede tam nasurovo na červenou. Je to veliká paráda, když se na té panelce potkáte, jedete-li navíc na zelenou.
Tak tahla úprava DIO fakt nebyla k lepšímu. Pokud to tu někdo čte, dejte to tak, jak to bylo, neb rychlé intervaly nedělaly potíže. (jo, stavba už tam víceméně není, na hotovém mostu montují PHS.... tak kvůli vjezdu těžké techniky to taky nevidím ...)
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Byl jsem tam včera a projel celý "kruháč" - na kole. Propojit Hodějovickou s Novohradskou na jižní straně je práce "na dvě odpoledne," to musí vidět všichni místní. Takže jezdit St. Hodějovice <=> Vidov/T.Sviny, budu řešit jen bezpečnost a ne značku
OT: ono oblíbené "jsme přece Češi" - pokud tu bylo 40 let nesmyslných zákazů/příkazů a i 30 let poté jsou k vidění podobné "výtvory," nedivím se, že se lidi spoléhají víc na vlastní úsudek než na nařízení...