D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Javito díky za info .
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Hejtman Kuba chce, aby se oba úseky otevřely společně, takže až 2025.
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika ... 5-40406856
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika ... 5-40406856
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Co je to za nesmysl? Vždyť bude v příštím roce hotová i Jižní tangenta, takže od MÚK Roudné až do Třebonína to můžou klidně pustit. To se Budějovic nijak nedotkne. Podle mě to ten novinář z Novinek jen špatně pochopil, to jinak není možné.
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
To jsou...nemám slov. Vždyť 2024 má být hotový, kromě jižní tangenty (ví vůbec Kuba o ní?), i úsek Třebonín – Kaplice nádraží. Jestli bude na Pohůrce ještě další zásek, tak to můžou otevřít taky naráz až k hranicím.
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Velmi směšně v tomhle kontextu vyznívá termín dostavby "jihočeské" části D3 k hranicím do roku 2025 když toho roku se otevřou maximálně tyhle dvě části na obchvatu Budějc, a ty se prosím začaly stavět už počátkem roku 2019! To je opravdu tristní.
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
No on je to evidentně ten samý článek z ČTK, který všichni akorát kopírují, takže to bude nejspíš nesmysl. Podle mě zprovozní část od Úsilného k Roudnému na konci roku 2024 a od Roudného k Třebonínu v roce 2023 až bude hotová Jižní tangenta.
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Stavba obchvatu Českých Budějovic se prodraží nejméně o 100 milionů korun
Zdroj: https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/z ... zpravy_khr
Zdroj: https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/z ... zpravy_khr
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Z těch článků mám takový pocit, že:
1. Ten rok 2025 je jako pojistka v této nejisté době, kdy není materiál ani dostatek lidské síly
2. PR v roce 2025 - dokázali jsme postavit a nyní otevirame desítky kilometrů v kuse z Úsilneho na Dolní Dvořiště, což se takovouto délku v kuse minulé vládě nepovedlo otevřít
1. Ten rok 2025 je jako pojistka v této nejisté době, kdy není materiál ani dostatek lidské síly
2. PR v roce 2025 - dokázali jsme postavit a nyní otevirame desítky kilometrů v kuse z Úsilneho na Dolní Dvořiště, což se takovouto délku v kuse minulé vládě nepovedlo otevřít
D3 nad zlato
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Na začátku roku 2025 určitě nebudeme na hranicích. Celkem složitý úsek Kaplice-Nažidla nemá SP, není zahájena soutěž a to se jedná o úsek, kde je množství estakád. Tudíž úsek náročný na peníze, na kapacity projektantů i stavitelů. Velkým úspěchem by byl konec roku 2025, vidím to však spíš na 3Q/2026.
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Na úsek Kaplice – Nažidla už alespoň probíhá stavební řízení, na úsek Nažidla – Dolní Dvořiště není o SP požádáno. V roce 2023 se budou oba úseky soutěžit, pokud se je podaří na konci 2023 zahájit, bude to úspěch. Zprovoznění obou úseků je tak reálně nejdříve v roce 2026.
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
K hranicím? Nejsou tím myšleny hranice okresu České Budějovice?RedBaron píše:Velmi směšně v tomhle kontextu vyznívá termín dostavby "jihočeské" části D3 k hranicím do roku 2025 když toho roku se otevřou maximálně tyhle dvě části na obchvatu Budějc, a ty se prosím začaly stavět už počátkem roku 2019! To je opravdu tristní.
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: 2.4.2020 23:18:58
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Aktuální fotky z Vrata a Hlinska
- Přílohy
-
- Konečně začali přípravy betonáže stropu podjezdu Rudolfovské
- IMG_20220827_160802~2_copy_1024x768.jpg (253.54 KiB) Zobrazeno 3194 x
-
- Pohled od Hlinska k Rudolfovské
- IMG_20220827_161702_copy_1024x768.jpg (219.25 KiB) Zobrazeno 3194 x
-
- Premosteni u Hlinska
- IMG_20220827_161749~2_copy_1024x768.jpg (234.94 KiB) Zobrazeno 3194 x
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
video z tunelu Pohůrka
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Vondru, dekujeme. To vypada na 2025
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
V tom článku je úžasných několik věcí...
"Úsek D3 projektovalo sdružení Pragoprojekt/Metroprojekt. Pragoprojekt rovněž zajišťuje stavební dozor. Kdo nese za nepoužitelný projekt zodpovědnost a jaké budou sankce, ŘSD ani ministerstvo dopravy dosud neuvedly, a podle ministra Kupky to ani není to podstatné."
Tak to je super, že to není podstatné Vyhrát stavbu s nabídkou 77% odhadní ceny a pak si to nechat zaplatit je naprosto geniální know how firmy.
"ŘSD v souvislosti se zpožděním uvádí i další důvody: „pozdní vydání rozhodnutí o povolení nakládání s povrchovými vodami, nedostupnost stavebních materiálů v souvislosti s extrémním nárůstem jejich cen, nouzovým stavem vyhlášeným vládou ČR v listopadu 2021 v souvislosti s pandemií Covid-19 a válečným konfliktem na Ukrajině„."
Nedostupnost materiálů byla asi 14 dní...
Podle toho jak tam všichni brečí, tak je alespoň naděje, že po dokončení stavby v potoku poteče více vody.
"Úsek D3 projektovalo sdružení Pragoprojekt/Metroprojekt. Pragoprojekt rovněž zajišťuje stavební dozor. Kdo nese za nepoužitelný projekt zodpovědnost a jaké budou sankce, ŘSD ani ministerstvo dopravy dosud neuvedly, a podle ministra Kupky to ani není to podstatné."
Tak to je super, že to není podstatné Vyhrát stavbu s nabídkou 77% odhadní ceny a pak si to nechat zaplatit je naprosto geniální know how firmy.
"ŘSD v souvislosti se zpožděním uvádí i další důvody: „pozdní vydání rozhodnutí o povolení nakládání s povrchovými vodami, nedostupnost stavebních materiálů v souvislosti s extrémním nárůstem jejich cen, nouzovým stavem vyhlášeným vládou ČR v listopadu 2021 v souvislosti s pandemií Covid-19 a válečným konfliktem na Ukrajině„."
Nedostupnost materiálů byla asi 14 dní...
Podle toho jak tam všichni brečí, tak je alespoň naděje, že po dokončení stavby v potoku poteče více vody.
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Třeba to je taktika, neřešit sankce teď, ale až to odevzdají hotové. Protože jestli teď začnou řešit sankce, tak se to taky může pěkně protáhnout a dopadnout jak Višňové...
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Jako nechápu, proč se jich ŘSD zastává a snaží se je omluvit v souvislosti se zpožděním. Jako ŘSD to na politický nátlak, že se musí začít stavět taky pěkně pohnojilo, ale ta firma/sdružení to podle mě udělala jasně účelově a rozhodla se zahojit právě na těch vícepracích s tím, že se ten termín díky tomu musel posunout, takže jim všechno hrálo do karet a s tím vším podle mě kalkulovali. Oni si za to zdražení můžou taky z velké části sami, kdyby stavěli vše ostatní podle plánu, tak by se mohli soustředit na tunel a zbytek už mohli mít hotový. Dokážu pochopit, že to asi chtěli udělat všechno najednou i s tunelem a tedy počkat a asi ušetřit, ale to je jenom jejich rozhodnutí a nemůžou za to vinit ostatní. Podle mě se ten termín posunul až příliš a to usuzuji s dosavadního pracovního nasazení na tomhle úseku.
Navíc vůbec nechápu, proč se uzavírka Dobrovodské prodloužila a neaplikoval se zde taky nějaký limit na dobu uzavírku.
Navíc se podívejte na to video z dronu, na něm je vidět +- 10lidí a stroje se ani nehnou. Nevím tedy kdy to bylo točený (odpoledne? víkend?), ale tohle mi přijde trestuhodný, že se na takhle důležité stavbě pořádně nedělá. Víc lidí je nyní i na I/3 obchvatu Olbramovic. Nejvíc smutné je ale porovnání s 0310/II to je naprosto do očí bijící rozdíl.
Navíc vůbec nechápu, proč se uzavírka Dobrovodské prodloužila a neaplikoval se zde taky nějaký limit na dobu uzavírku.
Navíc se podívejte na to video z dronu, na něm je vidět +- 10lidí a stroje se ani nehnou. Nevím tedy kdy to bylo točený (odpoledne? víkend?), ale tohle mi přijde trestuhodný, že se na takhle důležité stavbě pořádně nedělá. Víc lidí je nyní i na I/3 obchvatu Olbramovic. Nejvíc smutné je ale porovnání s 0310/II to je naprosto do očí bijící rozdíl.
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Problém je, že skoro jakýkoliv kus dálnice bez tunelu navede tranzitní dopravu do ČB na silnice, které na to kapacitně nemají. A jelikož většina lidí jezdí dle navigací a ne dle značek, nepomůže ani to, že se trasa teoreticky odkloní v Roudném na tangentu - většina pojede po Plavské, jelikož je to kratší = špunt.Papuanec píše:Co je to za nesmysl? Vždyť bude v příštím roce hotová i Jižní tangenta, takže od MÚK Roudné až do Třebonína to můžou klidně pustit. To se Budějovic nijak nedotkne. Podle mě to ten novinář z Novinek jen špatně pochopil, to jinak není možné.
Ukončení na Pohůrce znamená, že to všechno pojede přes město a bude křižovat Rudolfovskou = špunt.
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Ale tohle má velmi snadné řešení dovolit sjet z D3 pouze na Jižní tangentu a zákaz z ní sjet až na křížení s I/3. Tím pádem auta budou využívat novou dálnici a nebudou mít možnost jet přes Plavskou. Komu se to nevyplatí ať jede po staré I/3 jako do teď. Není jediný důvod proč neotevřít dálnici od Jižní tangenty na jih.JAnD píše:Problém je, že skoro jakýkoliv kus dálnice bez tunelu navede tranzitní dopravu do ČB na silnice, které na to kapacitně nemají. A jelikož většina lidí jezdí dle navigací a ne dle značek, nepomůže ani to, že se trasa teoreticky odkloní v Roudném na tangentu - většina pojede po Plavské, jelikož je to kratší = špunt.
Ukončení na Pohůrce znamená, že to všechno pojede přes město a bude křižovat Rudolfovskou = špunt.
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
To technicky asi uplně nejde (nebo alespoň já to nejsem schopen nyní vymyslet). Po sjezdu z D3 se na MÚK dostanete na kruhák na silnici
Roudné - Plav s možností odbočit na jižní tangentu. Řidičům nejde IMHO nijak zamezit, aby si jeli kam budou chtít.
Spíš bych se spoléhal na to, že významná část dopravy jsou pravidelní řidiči, kteří nejezdí ani podle značek ani podle navigace, ale podle zkušenosti, takže by si to během týdne sedlo a doprava by se nevalila totálně ucpanou Plavskou, ale přirozeně by se rozdělila - něco by jelo po Plavské, něco po jižní tangentě a pak na Lidickou, něco po tangentě a pak na I/3, něco asi taky přes Roudné a kolem Vidova na zanádražku atd. Nemám představu, zda jsou dopravní modely schopné tuhle lidovou tvořivost predikovat. A nejsem ani schopen posoudit, zda by i se zohledněním těchto variant stálo samostatné zprovoznění 0310/II za to....
Roudné - Plav s možností odbočit na jižní tangentu. Řidičům nejde IMHO nijak zamezit, aby si jeli kam budou chtít.
Spíš bych se spoléhal na to, že významná část dopravy jsou pravidelní řidiči, kteří nejezdí ani podle značek ani podle navigace, ale podle zkušenosti, takže by si to během týdne sedlo a doprava by se nevalila totálně ucpanou Plavskou, ale přirozeně by se rozdělila - něco by jelo po Plavské, něco po jižní tangentě a pak na Lidickou, něco po tangentě a pak na I/3, něco asi taky přes Roudné a kolem Vidova na zanádražku atd. Nemám představu, zda jsou dopravní modely schopné tuhle lidovou tvořivost predikovat. A nejsem ani schopen posoudit, zda by i se zohledněním těchto variant stálo samostatné zprovoznění 0310/II za to....
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Tak lze uzavřít sjezd na Roudné, kdo pojede z jihu do Roudného může jet přes Vidov. Ale tohle bych měl připravené pouze pokud nastane nějaký kolaps.
Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)
Ale vždyť přece není problém zakázat na tom kruháči sjíždět do Plavské. Na Lidické už ten zákaz nejspíš nebude potřeba, protože je to jen kousek od I/3, po které je cesta výrazně rychlejší.JAnD píše:Problém je, že skoro jakýkoliv kus dálnice bez tunelu navede tranzitní dopravu do ČB na silnice, které na to kapacitně nemají. A jelikož většina lidí jezdí dle navigací a ne dle značek, nepomůže ani to, že se trasa teoreticky odkloní v Roudném na tangentu - většina pojede po Plavské, jelikož je to kratší = špunt.Papuanec píše:Co je to za nesmysl? Vždyť bude v příštím roce hotová i Jižní tangenta, takže od MÚK Roudné až do Třebonína to můžou klidně pustit. To se Budějovic nijak nedotkne. Podle mě to ten novinář z Novinek jen špatně pochopil, to jinak není možné.
Ukončení na Pohůrce znamená, že to všechno pojede přes město a bude křižovat Rudolfovskou = špunt.