Úsek Praha - Plzeň

Praha – Plzeň – Německo
hh
Autor
Příspěvky: 2554
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od hh »

martini píše:Jinak koncept odpočívek v ČR mi přijde 100% lepší než "ála SRN", protože ta údržba a komplet servis je v dostatečné kvalitě zajištěna a ŘSD šetří náklady na údržbu. Lepší, než kdyby ty odpočívky byly, ŘSD šetřilo nic neděláním a všichni by nadávali, že jsou tam špinavé záchody atp. Co mne trochu mrzí, je ta velikost odpočívek u nás, měly by být mnohem větší především se se týče stání pro kamióny, ale i OA.
100% souhlas se vším!
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od kasme »

D5 - 44.5km na trase Praha - Rozvadov; - D5 neprůjezdná ve směru na Rozvadov, ve směru na Prahu neprůjezdný levý jízdní pruh
Od 30.08.2012 22:05

nehoda nákladního vozidla probíhají záchranné a vyprošťovací práce, nebezpečí neprůjezdná komunikace; Od 30.8.2012 22:05 do 31.8.2012 02:10; D5 - 44.5km na trase Praha - Rozvadov; - D5 neprůjezdná ve směru na Rozvadov, ve směru na Prahu neprůjezdný levý jízdní pruh; nehoda nákladního vozidla; probíhají záchranné a vyprošťovací práce, nebezpečí; neprůjezdná komunikace; - havárie kamionu, který prorazil svodidla a vjel do protisměru (na Prahu), na místo PČR, na místo SÚS k označení místa. Policie odklání dopravu mezi exitem 41 Cerhovice a exitem 50 Mýto.
mbmat
Příspěvky: 1382
Registrován: 16.7.2010 21:20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od mbmat »

Nevěděl sem, že 44,5 km má ve správě SÚS :D
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od mapman »

Velmi zajímavý článek k historii prvních úseků se objevil na idnes z příležitosti 30ti let od zprovoznění prvního úseku D5ky (díky kasme):

Zárodek D5 začal sloužit před 30 lety, dálnice na západ končila v Rudné
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=188&t=3733

V článku je několik zajímavých fotografií, některé jsme tu už viděli, a je tam i zmínka o obchvatu Mýta, který byl zprovozněn již v roce 1970 v trase dálnice (v polovičním profilu) - dodnes je ještě lehce patrná stopa jeho původního provizorního napojení na starou "plzeňskou", viz:
http://www.mapy.cz/s/5tmd
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od JirkaS »

Jen mi tam přijd divná tato věc: "Při výstavbě se podle Lídla nevyskytly žádné problémy a v průběhu výstavby se ani nezměnila trasa D5. "Zůstala stejná. Jiný byl pouze plán, který vznikl za války, v něm D5 vedla severněji a končila na sever od Plzně," uvedl odborník." Já si pamatuji, že ve starých mapách před rokem 1990 se kreslilo plánované trasování i severně od Plzně.
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od pivko »

mapman píše:... Zárodek D5 začal sloužit před 30 lety, dálnice na západ končila v Rudné
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=188&t=3733 ...
No, když tak koukám na ten most před údolí Berounky, něco takovýho by se tam dneska nepostavilo ani náhodou.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od jonáš »

Stejně jako by D1 ani omylem nevedla kolem Velkýho Meziříčí ;-) holt časy se měněj.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od Lenny »

Mě by zajímalo, kde byl ten slavnostní výkop a kdy? Ještě mi na to nikdo nikdy nedokázal odpovědět.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od Vizi »

Lenny píše:Mě by zajímalo, kde byl ten slavnostní výkop a kdy? Ještě mi na to nikdo nikdy nedokázal odpovědět.
Kdy nevím, ale kde odhaduji na toto místo, tedy zhruba z míst kde dneska dálnice přechází přeloženou původní komunikaci a pohled je to směrem na Třebonice
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
GiuseppeS
Příspěvky: 560
Registrován: 10.5.2009 14:41:32

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od GiuseppeS »

Vizi píše:
Lenny píše:Mě by zajímalo, kde byl ten slavnostní výkop a kdy? Ještě mi na to nikdo nikdy nedokázal odpovědět.
Kdy nevím, ale kde odhaduji na toto místo, tedy zhruba z míst kde dneska dálnice přechází přeloženou původní komunikaci a pohled je to směrem na Třebonice
Původně jsem souhlasil, ale nesedí mi ty stíny směrem na domnělé Třebonice (tzn. JV) ...
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od Vizi »

pivko píše:No, když tak koukám na ten most před údolí Berounky, něco takovýho by se tam dneska nepostavilo ani náhodou.
No vidíte a ve své době to bylo považováno za největší pokrok ;) Aspoň si u nás v městečku nad Mží můžeme říct "Dálnice ve městě? Kdo z Vás pánové na to má?"
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
vaclav
Příspěvky: 1831
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od vaclav »

super clanky, diky. takze most dlouhy cca 750m stal kolem roku 1980 do 250mil Kcs a stavel se max 9 let (spise mene, zacatek 10/1976, uvedeni do provozu 10/1985, takze most mohl byt postaven i drive).

dalo by se to nejak hodit do stroje (zindexovat) a prevest na dnesni ceny + porovnat?
Kubajsu
Příspěvky: 1309
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od Kubajsu »

Když cenu přenásobím inflací, tak vyjde nějakých 1 430 mil. Kč...
vaclav
Příspěvky: 1831
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od vaclav »

diky, je to nejaky vypovidajici udaj (zda se mi to prilis velke cislo) nebo je to nesmysl to takhle porovnavat?
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od JirkaS »

vaclav píše:diky, je to nejaky vypovidajici udaj (zda se mi to prilis velke cislo) nebo je to nesmysl to takhle porovnavat?
Je to hlavně složité porovnávat, protože to bylo ve zcela jiném prostředí. Existovaly dvojí ceny. Maloobchodní na které byla různá sazba daně, od záporné (dotace) až po vysokou kladnou (luxusní výrobky). Velkoobchodní pak byly ceny, které zahrnovaly náklady, ale samozřejmě bez zisku (ten v socialismu nemá smysl). Takže vypočítané číslo by dnes spíš odpovídalo nákladům na stavbu, které by měla stavební firma, stát by zaplatil o zisk víc.
Kubajsu
Příspěvky: 1309
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od Kubajsu »

vaclav píše:...zda se mi to prilis velke cislo...
Jo inflace (a vlastně jakékoliv úročení) je prevít... Každý daší rok se počítá procento už z té částky zvýšené rok minulý...

OT:
Krutá skutečnost zejména vzhledem třeba k důchodovému spoření a výnosům fondů vždy o nějaké to procento pod inflací...
vaclav
Příspěvky: 1831
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od vaclav »

JirkaS píše:
vaclav píše:diky, je to nejaky vypovidajici udaj (zda se mi to prilis velke cislo) nebo je to nesmysl to takhle porovnavat?
Je to hlavně složité porovnávat, protože to bylo ve zcela jiném prostředí. Existovaly dvojí ceny. Maloobchodní na které byla různá sazba daně, od záporné (dotace) až po vysokou kladnou (luxusní výrobky). Velkoobchodní pak byly ceny, které zahrnovaly náklady, ale samozřejmě bez zisku (ten v socialismu nemá smysl). Takže vypočítané číslo by dnes spíš odpovídalo nákladům na stavbu, které by měla stavební firma, stát by zaplatil o zisk víc.

ok, diky, a je tech cca 1,5mld radove nekde kolem dnesni reality za most 750m dlouhy?
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od mapman »

Tak zkusme na příkladech z D8:

B Dálniční most přes tratě ČD
Mostní estakáda přes trať ČD o 33 polích je dlouhá 1059 m. Součástí stavby jsou přeložky sdělovacích a zabezpečovacích kabelů ČD. V srpnu 2003 bylo vydáno stavební povolení.
Most projektoval Pragoprojekt a realizovalo "Sdružení Trmice SM" ve složení Skanska-CZ a Metrostav, divize 4. Náklady na most byly 1,482 miliardy Kč. Realizace proběhla v období září 2004 až červen 2007, s uvedením do provozu 21. prosince 2006.

E Most Knínice
Součástí stavby je trasa dálnice o délce 1720 m (km 81,109 - 82,774), přeložka silnice II/528, obchvat Žďárku (1,3 km), dálniční most Knínice, nadjezd, zarubní zeď a protihluková stěna (280 m).
Nejdůležitější stavbou je objekt E 209 most na D8 v km 81,20 Knínice. Pro každý směr je postaven samostatný most. Levý most má 25 polí a měří 1029 m, pravý most ma 26 polí a měří 1071 m, šířka mostu je 12,5 m. Most je navržen jako monolitická, částečně předpjatá konstrukce. Most se klene přes údolí u obce Knínice. Most projektoval SHP, trasu dálnice Novák & partner a postavila Skanska DS.
Náklady na most byly 1,090 miliardy Kč. Realizace proběhla v období červen 2004 až červen 2007, s uvedením do provozu 21. prosince 2006.

K Hraniční most
je dlouhý 430 m, široký 30,7 m a vysoký 56,4 metrů. Konstrukci je spřažená ocelobetonová o šesti polích délky 58,4 + 4x73,0 + 58,4. Na německé straně je 170 metrů. Celkové náklady na zhotovené české části mostu byly 687 milionů Kč. Náklady byly hrazeny částečně z SFDI a úvěrem od EIB. Stavbu projektoval Pontex a provedlo sdružení Fiesta-Fišer a JHP. 3. prosince 2004 bylo předáno staveniště. Stavba byla slavnostně zahájena 13. prosince 2004. Realizace proběhla v období 23. března 2005 až 15. prosinec 2006.

Zdroj: dalnice-silnice.cz
vaclav
Příspěvky: 1831
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od vaclav »

takze cca na 1m bezny mostu naklady 1,4mil, 1,1mil a 2,6mil Kc (jako 687/(430-170))?
v roce 1980 po prepoctu asi 1,9mil/m.

snad se to da takhle porovnavat?
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od mapman »

Je potřeba tam nějak zahrnout i tu výšku, která je hodně proměnná. 50timetrové pilíře udělají určitě větší cenu než 12timetrové... U Berouna výšku neznám, ale žádný extra vysoký obr to není.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od JirkaS »

Berounský most moc vysoký není, ale vzhledem k tomu, že je v říčním údolí, tak zas ty pilíře budou kotveny asi dost hluboko.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od Standa »

Každopádně to vypadá, že cena nijak mimořádně nevybočuje. Takže metoda přepočtu bude asi víceméně odpovídat ;) .
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od Lenny »

Někdo se snaží, že. :ok:
Zde bude a na následujících 2 tabulích po opravě povrchu na značce doplněn cíl Nürnberg (D).
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Odpovědět

Zpět na „D5“