100% souhlas se vším!martini píše:Jinak koncept odpočívek v ČR mi přijde 100% lepší než "ála SRN", protože ta údržba a komplet servis je v dostatečné kvalitě zajištěna a ŘSD šetří náklady na údržbu. Lepší, než kdyby ty odpočívky byly, ŘSD šetřilo nic neděláním a všichni by nadávali, že jsou tam špinavé záchody atp. Co mne trochu mrzí, je ta velikost odpočívek u nás, měly by být mnohem větší především se se týče stání pro kamióny, ale i OA.
Úsek Praha - Plzeň
Re: Úsek Praha - Plzeň
Re: Úsek Praha - Plzeň
D5 - 44.5km na trase Praha - Rozvadov; - D5 neprůjezdná ve směru na Rozvadov, ve směru na Prahu neprůjezdný levý jízdní pruh
Od 30.08.2012 22:05
nehoda nákladního vozidla probíhají záchranné a vyprošťovací práce, nebezpečí neprůjezdná komunikace; Od 30.8.2012 22:05 do 31.8.2012 02:10; D5 - 44.5km na trase Praha - Rozvadov; - D5 neprůjezdná ve směru na Rozvadov, ve směru na Prahu neprůjezdný levý jízdní pruh; nehoda nákladního vozidla; probíhají záchranné a vyprošťovací práce, nebezpečí; neprůjezdná komunikace; - havárie kamionu, který prorazil svodidla a vjel do protisměru (na Prahu), na místo PČR, na místo SÚS k označení místa. Policie odklání dopravu mezi exitem 41 Cerhovice a exitem 50 Mýto.
Re: Úsek Praha - Plzeň
Nevěděl sem, že 44,5 km má ve správě SÚS
Re: Úsek Praha - Plzeň
Velmi zajímavý článek k historii prvních úseků se objevil na idnes z příležitosti 30ti let od zprovoznění prvního úseku D5ky (díky kasme):
Zárodek D5 začal sloužit před 30 lety, dálnice na západ končila v Rudné
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=188&t=3733
V článku je několik zajímavých fotografií, některé jsme tu už viděli, a je tam i zmínka o obchvatu Mýta, který byl zprovozněn již v roce 1970 v trase dálnice (v polovičním profilu) - dodnes je ještě lehce patrná stopa jeho původního provizorního napojení na starou "plzeňskou", viz:
http://www.mapy.cz/s/5tmd
Zárodek D5 začal sloužit před 30 lety, dálnice na západ končila v Rudné
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=188&t=3733
V článku je několik zajímavých fotografií, některé jsme tu už viděli, a je tam i zmínka o obchvatu Mýta, který byl zprovozněn již v roce 1970 v trase dálnice (v polovičním profilu) - dodnes je ještě lehce patrná stopa jeho původního provizorního napojení na starou "plzeňskou", viz:
http://www.mapy.cz/s/5tmd
Re: Úsek Praha - Plzeň
Jen mi tam přijd divná tato věc: "Při výstavbě se podle Lídla nevyskytly žádné problémy a v průběhu výstavby se ani nezměnila trasa D5. "Zůstala stejná. Jiný byl pouze plán, který vznikl za války, v něm D5 vedla severněji a končila na sever od Plzně," uvedl odborník." Já si pamatuji, že ve starých mapách před rokem 1990 se kreslilo plánované trasování i severně od Plzně.
Re: Úsek Praha - Plzeň
No, když tak koukám na ten most před údolí Berounky, něco takovýho by se tam dneska nepostavilo ani náhodou.mapman píše:... Zárodek D5 začal sloužit před 30 lety, dálnice na západ končila v Rudné
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=188&t=3733 ...
Re: Úsek Praha - Plzeň
Stejně jako by D1 ani omylem nevedla kolem Velkýho Meziříčí holt časy se měněj.
Re: Úsek Praha - Plzeň
Mě by zajímalo, kde byl ten slavnostní výkop a kdy? Ještě mi na to nikdo nikdy nedokázal odpovědět.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Úsek Praha - Plzeň
Kdy nevím, ale kde odhaduji na toto místo, tedy zhruba z míst kde dneska dálnice přechází přeloženou původní komunikaci a pohled je to směrem na TřeboniceLenny píše:Mě by zajímalo, kde byl ten slavnostní výkop a kdy? Ještě mi na to nikdo nikdy nedokázal odpovědět.
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: Úsek Praha - Plzeň
Původně jsem souhlasil, ale nesedí mi ty stíny směrem na domnělé Třebonice (tzn. JV) ...Vizi píše:Kdy nevím, ale kde odhaduji na toto místo, tedy zhruba z míst kde dneska dálnice přechází přeloženou původní komunikaci a pohled je to směrem na TřeboniceLenny píše:Mě by zajímalo, kde byl ten slavnostní výkop a kdy? Ještě mi na to nikdo nikdy nedokázal odpovědět.
Re: Úsek Praha - Plzeň
No vidíte a ve své době to bylo považováno za největší pokrok Aspoň si u nás v městečku nad Mží můžeme říct "Dálnice ve městě? Kdo z Vás pánové na to má?"pivko píše:No, když tak koukám na ten most před údolí Berounky, něco takovýho by se tam dneska nepostavilo ani náhodou.
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: Úsek Praha - Plzeň
super clanky, diky. takze most dlouhy cca 750m stal kolem roku 1980 do 250mil Kcs a stavel se max 9 let (spise mene, zacatek 10/1976, uvedeni do provozu 10/1985, takze most mohl byt postaven i drive).
dalo by se to nejak hodit do stroje (zindexovat) a prevest na dnesni ceny + porovnat?
dalo by se to nejak hodit do stroje (zindexovat) a prevest na dnesni ceny + porovnat?
Re: Úsek Praha - Plzeň
Když cenu přenásobím inflací, tak vyjde nějakých 1 430 mil. Kč...
Re: Úsek Praha - Plzeň
diky, je to nejaky vypovidajici udaj (zda se mi to prilis velke cislo) nebo je to nesmysl to takhle porovnavat?
Re: Úsek Praha - Plzeň
Je to hlavně složité porovnávat, protože to bylo ve zcela jiném prostředí. Existovaly dvojí ceny. Maloobchodní na které byla různá sazba daně, od záporné (dotace) až po vysokou kladnou (luxusní výrobky). Velkoobchodní pak byly ceny, které zahrnovaly náklady, ale samozřejmě bez zisku (ten v socialismu nemá smysl). Takže vypočítané číslo by dnes spíš odpovídalo nákladům na stavbu, které by měla stavební firma, stát by zaplatil o zisk víc.vaclav píše:diky, je to nejaky vypovidajici udaj (zda se mi to prilis velke cislo) nebo je to nesmysl to takhle porovnavat?
Re: Úsek Praha - Plzeň
Jo inflace (a vlastně jakékoliv úročení) je prevít... Každý daší rok se počítá procento už z té částky zvýšené rok minulý...vaclav píše:...zda se mi to prilis velke cislo...
OT:
Krutá skutečnost zejména vzhledem třeba k důchodovému spoření a výnosům fondů vždy o nějaké to procento pod inflací...
Re: Úsek Praha - Plzeň
JirkaS píše:Je to hlavně složité porovnávat, protože to bylo ve zcela jiném prostředí. Existovaly dvojí ceny. Maloobchodní na které byla různá sazba daně, od záporné (dotace) až po vysokou kladnou (luxusní výrobky). Velkoobchodní pak byly ceny, které zahrnovaly náklady, ale samozřejmě bez zisku (ten v socialismu nemá smysl). Takže vypočítané číslo by dnes spíš odpovídalo nákladům na stavbu, které by měla stavební firma, stát by zaplatil o zisk víc.vaclav píše:diky, je to nejaky vypovidajici udaj (zda se mi to prilis velke cislo) nebo je to nesmysl to takhle porovnavat?
ok, diky, a je tech cca 1,5mld radove nekde kolem dnesni reality za most 750m dlouhy?
Re: Úsek Praha - Plzeň
Tak zkusme na příkladech z D8:
B Dálniční most přes tratě ČD
Mostní estakáda přes trať ČD o 33 polích je dlouhá 1059 m. Součástí stavby jsou přeložky sdělovacích a zabezpečovacích kabelů ČD. V srpnu 2003 bylo vydáno stavební povolení.
Most projektoval Pragoprojekt a realizovalo "Sdružení Trmice SM" ve složení Skanska-CZ a Metrostav, divize 4. Náklady na most byly 1,482 miliardy Kč. Realizace proběhla v období září 2004 až červen 2007, s uvedením do provozu 21. prosince 2006.
E Most Knínice
Součástí stavby je trasa dálnice o délce 1720 m (km 81,109 - 82,774), přeložka silnice II/528, obchvat Žďárku (1,3 km), dálniční most Knínice, nadjezd, zarubní zeď a protihluková stěna (280 m).
Nejdůležitější stavbou je objekt E 209 most na D8 v km 81,20 Knínice. Pro každý směr je postaven samostatný most. Levý most má 25 polí a měří 1029 m, pravý most ma 26 polí a měří 1071 m, šířka mostu je 12,5 m. Most je navržen jako monolitická, částečně předpjatá konstrukce. Most se klene přes údolí u obce Knínice. Most projektoval SHP, trasu dálnice Novák & partner a postavila Skanska DS.
Náklady na most byly 1,090 miliardy Kč. Realizace proběhla v období červen 2004 až červen 2007, s uvedením do provozu 21. prosince 2006.
K Hraniční most
je dlouhý 430 m, široký 30,7 m a vysoký 56,4 metrů. Konstrukci je spřažená ocelobetonová o šesti polích délky 58,4 + 4x73,0 + 58,4. Na německé straně je 170 metrů. Celkové náklady na zhotovené české části mostu byly 687 milionů Kč. Náklady byly hrazeny částečně z SFDI a úvěrem od EIB. Stavbu projektoval Pontex a provedlo sdružení Fiesta-Fišer a JHP. 3. prosince 2004 bylo předáno staveniště. Stavba byla slavnostně zahájena 13. prosince 2004. Realizace proběhla v období 23. března 2005 až 15. prosinec 2006.
Zdroj: dalnice-silnice.cz
B Dálniční most přes tratě ČD
Mostní estakáda přes trať ČD o 33 polích je dlouhá 1059 m. Součástí stavby jsou přeložky sdělovacích a zabezpečovacích kabelů ČD. V srpnu 2003 bylo vydáno stavební povolení.
Most projektoval Pragoprojekt a realizovalo "Sdružení Trmice SM" ve složení Skanska-CZ a Metrostav, divize 4. Náklady na most byly 1,482 miliardy Kč. Realizace proběhla v období září 2004 až červen 2007, s uvedením do provozu 21. prosince 2006.
E Most Knínice
Součástí stavby je trasa dálnice o délce 1720 m (km 81,109 - 82,774), přeložka silnice II/528, obchvat Žďárku (1,3 km), dálniční most Knínice, nadjezd, zarubní zeď a protihluková stěna (280 m).
Nejdůležitější stavbou je objekt E 209 most na D8 v km 81,20 Knínice. Pro každý směr je postaven samostatný most. Levý most má 25 polí a měří 1029 m, pravý most ma 26 polí a měří 1071 m, šířka mostu je 12,5 m. Most je navržen jako monolitická, částečně předpjatá konstrukce. Most se klene přes údolí u obce Knínice. Most projektoval SHP, trasu dálnice Novák & partner a postavila Skanska DS.
Náklady na most byly 1,090 miliardy Kč. Realizace proběhla v období červen 2004 až červen 2007, s uvedením do provozu 21. prosince 2006.
K Hraniční most
je dlouhý 430 m, široký 30,7 m a vysoký 56,4 metrů. Konstrukci je spřažená ocelobetonová o šesti polích délky 58,4 + 4x73,0 + 58,4. Na německé straně je 170 metrů. Celkové náklady na zhotovené české části mostu byly 687 milionů Kč. Náklady byly hrazeny částečně z SFDI a úvěrem od EIB. Stavbu projektoval Pontex a provedlo sdružení Fiesta-Fišer a JHP. 3. prosince 2004 bylo předáno staveniště. Stavba byla slavnostně zahájena 13. prosince 2004. Realizace proběhla v období 23. března 2005 až 15. prosinec 2006.
Zdroj: dalnice-silnice.cz
Re: Úsek Praha - Plzeň
takze cca na 1m bezny mostu naklady 1,4mil, 1,1mil a 2,6mil Kc (jako 687/(430-170))?
v roce 1980 po prepoctu asi 1,9mil/m.
snad se to da takhle porovnavat?
v roce 1980 po prepoctu asi 1,9mil/m.
snad se to da takhle porovnavat?
Re: Úsek Praha - Plzeň
Je potřeba tam nějak zahrnout i tu výšku, která je hodně proměnná. 50timetrové pilíře udělají určitě větší cenu než 12timetrové... U Berouna výšku neznám, ale žádný extra vysoký obr to není.
Re: Úsek Praha - Plzeň
Berounský most moc vysoký není, ale vzhledem k tomu, že je v říčním údolí, tak zas ty pilíře budou kotveny asi dost hluboko.
Re: Úsek Praha - Plzeň
Každopádně to vypadá, že cena nijak mimořádně nevybočuje. Takže metoda přepočtu bude asi víceméně odpovídat .
Re: Úsek Praha - Plzeň
Někdo se snaží, že.
Zde bude a na následujících 2 tabulích po opravě povrchu na značce doplněn cíl Nürnberg (D).
Zde bude a na následujících 2 tabulích po opravě povrchu na značce doplněn cíl Nürnberg (D).
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)