Úsek Praha - Plzeň
Úsek Praha - Plzeň
Nevíte někdo, co se to kope na 20. km v obou směrech? Zrovna tak se něco dělá i na takovým 6. km směr Plzeň.
Re: Úsek Praha - Plzeň
To bude ono Velmi pravděpodobně...
Re: Úsek Praha - Plzeň
Ještě se buduje tuším na 126. km a za Plzní, teď si přesně nevybavuji jestli to byly Nýřany nebo Sulkov.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Úsek Praha - Plzeň
Tak minimálně u Berouna ve směru do Prahy už je infotabule nainstalovaná, takže jsem se trefil.
Jinak jsem koukal, že mezi Rokycany a Mýtem roste hned u dálnice asi 5 billboardů. Velikostně zhruba jako návěst. Vypadalo to, že v druhém směru taky, a že je to všechno na pozemku ještě náležícím k dálnici. Tak by mě zajímalo, kdo to povolil?
Jinak jsem koukal, že mezi Rokycany a Mýtem roste hned u dálnice asi 5 billboardů. Velikostně zhruba jako návěst. Vypadalo to, že v druhém směru taky, a že je to všechno na pozemku ještě náležícím k dálnici. Tak by mě zajímalo, kdo to povolil?
Království a půl princezny za 511.
Re: Úsek Praha - Plzeň
Podařilo se zakázat vjezd NA nad 18tun do Žebráku a Cerhovic na II/605, viz článek.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Úsek Praha - Plzeň
V článku mě dost pobavila věta: "Jenže až jim krajský úřad silnici opraví, značka zřejmě bude muset zmizet." Tak toho bych se vzhledem ke stavu krajských financí moc nebál !martini píše:Podařilo se zakázat vjezd NA nad 18tun do Žebráku a Cerhovic na II/605, viz článek.
Re: Úsek Praha - Plzeň
Dnes je to přesně 25 let, co byla do provozu uvedena stavba 0504 - most přes Berounku a došlo tak ke kompletaci spojení mezi Prahou a Bavoryní mimo Beroun.
Reportáž šla v dnešním "Před 25 lety", poslední reportáž.
Více info ke stavbám na úseku samozřejmě Lennyho stránky.
Reportáž šla v dnešním "Před 25 lety", poslední reportáž.
Více info ke stavbám na úseku samozřejmě Lennyho stránky.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Úsek Praha - Plzeň
Kdepak, tehdy se hned za Berounem sjíždělo na starou I/5. Až do Bavoryně to ještě stavěli dlouho (Lenny to má na stránkách přesně).martini píše:Dnes je to přesně 25 let, co byla do provozu uvedena stavba 0504 - most přes Berounku a došlo tak ke kompletaci spojení mezi Prahou a Bavoryní mimo Beroun.
Re: Úsek Praha - Plzeň
Za Bavoryni se začalo jezdit opravdu až v září 1989. Po pár dní staré dálnici jsme tehdy dováželi z pražského Tuzexu japonskou televizi Toshiba (stála 24 000 Kčs) a jednalo se pravděpodobně o mojí první jízdu po dálnici (bohužel si ji nepamatuju). Vybavuji si ale, že v druhé polovině devadesátých let měl úsek D5 z Berouna do Prahy příšerný povrch plný záplat. A ještě před několika lety bylo možno zřetelně před Bavoryní na staré silnici rozpoznat místo provizorního sjezdu. Po výměně povrchu už to tak patrné není (ale jde to stále).http://dalnice-silnice.cz/D5.htm píše:Zbývající úsek Beroun-západ - Bavoryně (km 19,7-28,7) byl zahájen až v roce 1985 a byl slavnostně uveden do provozu až 26. září 1989.
Re: Úsek Praha - Plzeň
Aha, tak to sorry za snahu uvedení v omyl (ale že jste se nedali ), jenom jsem to přelétl očima a z vlastní zkušenosti to bohužel nepamatuji Z vyprávění však slýchávám, jaký byl najednou v Berouně klid...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Úsek Praha - Plzeň
No to bezpochyby, protože v letech 1985 - 1989 dálnice končila až za Berounem na provizorním sjezdu zhruba v místě, kde dnes Beroun plynule přechází v Králův Dvůr.martini píše:Z vyprávění však slýchávám, jaký byl najednou v Berouně klid...
Re: Úsek Praha - Plzeň
Když je to výročí, tak jedno foto z výstavby, není sice bůhvíjaké (jedná se o skenovaný pohled), ale rozestavěná estakáda je v dálce snad trochu vidět
- Přílohy
-
- beroun.jpg (190.82 KiB) Zobrazeno 28443 x
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: Úsek Praha - Plzeň
Proč byla zrušena tahle šialená odpočívka nad Berounem je celkem jasné z jejího napojení jasně nedálničních parametrů
http://www.mapy.cz/#mm=F@x=132313072@y=135524672@z=17
ale nevíte někdo proč je zrušena i tahle odpočívka ? (kousek za křižovatkou Beroun-východ, směr Praha)
http://www.mapy.cz/#mm=F@x=132375656@y=135572440@z=17
Je sice pravda, že asi vzdálenost od křižovatky určitě neodpovídá dnešním požadavkům, ale že by to zrušili kvůli takové "maličkosti" ?
http://www.mapy.cz/#mm=F@x=132313072@y=135524672@z=17
ale nevíte někdo proč je zrušena i tahle odpočívka ? (kousek za křižovatkou Beroun-východ, směr Praha)
http://www.mapy.cz/#mm=F@x=132375656@y=135572440@z=17
Je sice pravda, že asi vzdálenost od křižovatky určitě neodpovídá dnešním požadavkům, ale že by to zrušili kvůli takové "maličkosti" ?
Re: Úsek Praha - Plzeň
Bo je to malá odpočívka, ty byly skoro všechny zavřeny.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Úsek Praha - Plzeň
A to se rušilo kvůli tomu, že ŘSD "nebavilo" se o ně starat nebo proč ?
Re: Úsek Praha - Plzeň
dnes na ČRo1 byl pořad mezi 16-17 o dálnici. tam bylo vysvětleno, že se změnila koncepce odpočívek. Od těch původních se přešlo k současnému s pumpou, obchodem a udržovaným teplým WC. Osobně se mi tohle líbí výrazně více nežli to, co bylo a je dodnes třeba v SRN, ty přírodní odpočívky s pochc.. a posr.. okolím, fuj. Navíc je dobré, že je u nás pumpa na dálnici každou chvíli.
Jo ještě bych dodal - třeba v CH mají na odpočívkách fakt luxusní nerez záchody. Ale studené, pořád ten nás systém "pumpa" je lepší.
Jo ještě bych dodal - třeba v CH mají na odpočívkách fakt luxusní nerez záchody. Ale studené, pořád ten nás systém "pumpa" je lepší.
Re: Úsek Praha - Plzeň
Některé odpočívky zastihla změna koncepce v průběhu výstavby, třeba tady jsou odbočováky a osázená zeleň, na asfalt už nedošlo.
Osobně by se mi malé odpočívky co pět km á la SRN líbily víc. Oni si to Němci asi dávno spočítali a vědí, proč nestaví benzínky po 10 kilometrech, ono to asi něco stojí.
Osobně by se mi malé odpočívky co pět km á la SRN líbily víc. Oni si to Němci asi dávno spočítali a vědí, proč nestaví benzínky po 10 kilometrech, ono to asi něco stojí.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úsek Praha - Plzeň
Mě se Německé, Francouzské nebo Rakouské odpočívky taky líbily, ale u nás proto není vůle.
Pro ŘSD je jednodušší, když je na odpočívce ČS, které se zároveň stará o okolí.
Pro ŘSD je jednodušší, když je na odpočívce ČS, které se zároveň stará o okolí.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Úsek Praha - Plzeň
Díky za vysvětlení Vám všem. Ta nerelizovaná oboustraná odpočívka na D5 je pěkná. Když o tom teď přemýšlím, tak se mi víc zamlouvá koncept mít méně odpočívek se zázemím než více přírodních s podělaným okolím (to se mi taky vůbec nelíbí a zabránit tomu téměř nelze).
Re: Úsek Praha - Plzeň
No bacha na to, od letoška tam odpočívka i s ČS už je Shell Málkovice.adamos píše: třeba tady jsou odbočováky a osázená zeleň, na asfalt už nedošlo
Re: Úsek Praha - Plzeň
k SRN - především benzinky a ty obchody na dálnicích by byly velkou konkurencí a braly kšeft obcím a městečkám nejen okolo, tak je to tam přednější nežli pohodlí motoristů na dálnici. Tohle je známo i u nás, jak se postavila dálnice třeba na Plzeň na staré 605 skončil kšeft. Naštěstí se u nás prosadil "volný trh" a přirozený vývoj - reakce na poptávku motoristů. Pumpy a obchody na dálnici u nás jsou soukromé. Pokud by nebyly výnosné, nebyly by na dálnicích stavěny v takovém počtu. Ona je i úměra mezi intenzitou provozu a počtem pump - srovnejte D1 a třeba D11adamos píše:Některé odpočívky zastihla změna koncepce v průběhu výstavby, třeba tady jsou odbočováky a osázená zeleň, na asfalt už nedošlo.
Osobně by se mi malé odpočívky co pět km á la SRN líbily víc. Oni si to Němci asi dávno spočítali a vědí, proč nestaví benzínky po 10 kilometrech, ono to asi něco stojí.
Re: Úsek Praha - Plzeň
Benzinky s obchody nejsou konkurencí pro obchody v obcích okolo - nikdo nebude kvůli bagetě, čokoládě či Petflašce sjíždět z dálnice, když nejpozději do půlhodiny na pumpu tak jako tak narazí. Btw. mnohem větší konkurencí obcím jsou Autohofy na skoro každém exitu. Kšeft na 605 skončil, protože tudy přestaly jezdit auta, ne kvůli tomu, že by kšeft přetáhly benzinky na dálniciobr píše: k SRN - především benzinky a ty obchody na dálnicích by byly velkou konkurencí a braly kšeft obcím a městečkám nejen okolo, tak je to tam přednější nežli pohodlí motoristů na dálnici. Tohle je známo i u nás, jak se postavila dálnice třeba na Plzeň na staré 605 skončil kšeft.
Re: Úsek Praha - Plzeň
No a já si pořád říkal, proč je ta nová Shellka tak miniautrní . Zjevně se "musela" vejít do původního (možná již vykoupeného) záborumapman píše:No bacha na to, od letoška tam odpočívka i s ČS už je Shell Málkovice.adamos píše: třeba tady jsou odbočováky a osázená zeleň, na asfalt už nedošlo
Jinak koncept odpočívek v ČR mi přijde 100% lepší než "ála SRN", protože ta údržba a komplet servis je v dostatečné kvalitě zajištěna a ŘSD šetří náklady na údržbu. Lepší, než kdyby ty odpočívky byly, ŘSD šetřilo nic neděláním a všichni by nadávali, že jsou tam špinavé záchody atp. Co mne trochu mrzí, je ta velikost odpočívek u nás, měly by být mnohem větší především se se týče stání pro kamióny, ale i OA.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!