MÚK Černice D5 x I/20

Praha – Plzeň – Německo
Odpovědět
Pavel
Příspěvky: 38
Registrován: 7.5.2009 19:12:42

MÚK Černice D5 x I/20

Příspěvek od Pavel »

Když jsme u té propustnosti a komfortu: Proč u křižovatky D5 x I/20 (viz http://www.mapy.cz/#mm=ZP@x=130770688@y=134581760@z=13 ) nebyla postavena rampa ze směru Písek na Rozvadov? Obráceně je to v pohodě, ale v tomto směru se musí sjet na silnici 2. třídy a přes dva kruháče. Když už se vymýšlel tento tvar křižovatky... Mluvilo se o tom, že tato stavba bude realizována později, ale už to stojí více než 6 let a pořád nic. Přitom se jedná, myslím, o dominantní směr.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Křížení - "čtyřlístky"

Příspěvek od jonáš »

To nikdo nevymejšlel, to vzniklo "samo" jako naprosto katastrofální improvizace, vyvolaná přeloženim jižní části okruhu dál od města, a je to asi největší kandidát na paskvilovou křižovatku tisíciletí. Jsem docela zvědav, jak si s touhle protézou jednou plzeňáci poraděj.
sirkeci
Příspěvky: 53
Registrován: 9.11.2009 18:28:49

Re: Křížení - "čtyřlístky"

Příspěvek od sirkeci »

Já myslim, že celá ta "plzeňská prsa" - tedy obchvat - jsou jedním velkým omylem a improvizací. Počínaje Valíkem, konče touto nesmyslnou křižovatkou (nesmyslně předimenzovanou a ještě k tomu hloupě řešenou) dálnice s obyčejnými silnicemi I. třídy... :?
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Křížení - "čtyřlístky"

Příspěvek od jonáš »

No ona se právě kvůli tomu přeložení obchvatu do Valíku dostala I/20 a D5 prakticky do stejný stopy, a rovnoběžky se prostě vykřižovávaj blbě .. původně měl okruh vést někde tady (přes Radbuzu nevim kudy, že by vysokym mostem přes přehradu?) a šlo to vykřížit v pohodě. Mmch v tomhle měřítku je ta zakreslená změť zvlášt půvabná.
No a současná situace by se dala ještě furt vyřešit zdvojsměrněnim nadjezdu (pokud je dost širokej) a vratnou rampičkou ovšem to souběhový monstrum s desíti pruhama tam zůstane už navždy.
Naposledy upravil(a) jonáš dne 6.2.2010 20:20:26, celkem upraveno 1 x.
Pavel
Příspěvky: 38
Registrován: 7.5.2009 19:12:42

Re: Křížení - "čtyřlístky"

Příspěvek od Pavel »

Já si myslím, že o zdvojsměrnění nadjezdu, jak píše jonáš, je (nebo bylo?) uvažováno. Tady http://www.mapy.cz/#mm=ZP@dm=130778752+ ... 80992@z=15 jsou podpěry na pokračování silnice od Písku rovně – myšleno rovně na Rozvadov, tedy na tu chybějící vratnou rampu, a vpravo by se jezdilo na Prahu a do Plzně, tak jak je situace teď. Ona ta „druhá půlka“ křižovatky http://www.mapy.cz/#mm=ZP@dm=130778752+ ... 14976@z=14 je postavena taky tak – tedy i s vratnou rampou ve směru Plzeň – Praha.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Křížení - "čtyřlístky"

Příspěvek od JirkaS »

Pavel píše:Já si myslím, že o zdvojsměrnění nadjezdu, jak píše jonáš, je (nebo bylo?) uvažováno. Tady http://www.mapy.cz/#mm=ZP@dm=130778752+ ... 80992@z=15 jsou podpěry na pokračování silnice od Písku rovně – myšleno rovně na Rozvadov, tedy na tu chybějící vratnou rampu, a vpravo by se jezdilo na Prahu a do Plzně, tak jak je situace teď. .
Podle mě by opravdu stačilo tu stávající rampu přeznačit, aby umožňovala obousměrný provoz a doplnit jen vratný oblouk. Rozhodně mi rampa připadá širší než I/20 kousek před křižovatkou. A až se bude někdy uvažovat o čtyřpruhu na I/20 směrem na jih, může se ta zbývající rampa dostavět.
Pavel
Příspěvky: 38
Registrován: 7.5.2009 19:12:42

Re: Křížení - "čtyřlístky"

Příspěvek od Pavel »

Mám pocit, že ve starém fóru se řešilo, že právě součástí stavby čtyřpruhu I/20 na jih je i ta chybějící rampa. Nevím, zatímco čtyřpruh ještě nějakou dobu počká, ta nedodělaná MÚK je podle mého ostuda. Jenomže se bohužel asi nedočkáme ani toho obousměrného nadjezdu a vratného oblouku. :(
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Křížení - "čtyřlístky"

Příspěvek od Bobek »

Problém té křižovatky je podle mě jenom v tom, že je celá nachystaná na východní průtah, jenže ten než bude... takže zatím je intenzivně využíván "lokálně" naprojektovaný sjezd u Olympie (včetně stupidně krátkého odpojováku od Nepomuka).

Ad předimenzování: to je těžký, něco se postaví a je to nedostatečný. Jinde se to postaví s rezervou a je to megalománie. Pak se má projektant někomu zavděčit. :) Provoz tam zrovna malý není, podle mě se to v pohodě "uživí" (a že se tam něco najezdím).

Jonáš (trasování):
Obrázek
Království a půl princezny za 511.
Pavel
Příspěvky: 38
Registrován: 7.5.2009 19:12:42

Re: Křížení - "čtyřlístky"

Příspěvek od Pavel »

A původně - s variantou KUO - měla křižovatka vypadat jak? Čtyřlístek D5 s Nepomuckou?
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Křížení - "čtyřlístky"

Příspěvek od Bobek »

Pavel: ano, čtyřlístek, ale s přeložkou.
Království a půl princezny za 511.
Martin_L
Příspěvky: 381
Registrován: 21.2.2010 19:39:20

Re: Křížení - "čtyřlístky"

Příspěvek od Martin_L »

JirkaS píše:Podle mě by opravdu stačilo tu stávající rampu přeznačit, aby umožňovala obousměrný provoz a doplnit jen vratný oblouk. Rozhodně mi rampa připadá širší než I/20 kousek před křižovatkou. A až se bude někdy uvažovat o čtyřpruhu na I/20 směrem na jih, může se ta zbývající rampa dostavět.
Je nesmyslné stavět nějaké provizorní oblouky a zdvousměrňovat už jednou zjednosměrněnou rampu. Doprava ve směru I/20 Písek - D5 Nürnberg rozhodně není dominantní směr a chybějící rampa v tuto chvíli nevyvolává žádné velké dopravní obtíže, pouze je toto odbočení nepohodlné (dolů, nahorů a zase dolů přes dva kruhové objezdy). Takže úplně postačí, pokud se křižovatka dodělá až se stavbou čtyřpruhového obchvatu Losiné. V budoucnu by se měla na D5 a I/21 převést silnice E49 a poté bude ta rampa potřeba.
Martin_L
Příspěvky: 381
Registrován: 21.2.2010 19:39:20

Re: Křížení - "čtyřlístky"

Příspěvek od Martin_L »

sirkeci píše:Já myslim, že celá ta "plzeňská prsa" - tedy obchvat - jsou jedním velkým omylem a improvizací. Počínaje Valíkem, konče touto nesmyslnou křižovatkou (nesmyslně předimenzovanou a ještě k tomu hloupě řešenou) dálnice s obyčejnými silnicemi I. třídy... :?
Obchvat nazývat omylem je hodně hloupé, každý plzeňák velmi nerad vzpomíná, jak to ve městě vypadalo před rokem 2003, kdy se začalo jezdit po částečně dokončeném obchvatu. Pokud by byl omylem, tak by po něm tranzit nejezdil a projížděl dál městem, což se ve velké míře neděje. Za omyl považuji tunel Valík, který je vskutku zbytečný, ale MÚK Černice je vzhledem k tomu, jaké byly na její řešení kladeny nároky, provedena dobře. Nutnost vykřížit dvě téměř rovnoběžné čtyřpruhové komunikace a do toho všeho ještě napojit obchodní zónu vyvolalo toto řešení s kolektorovými vozovkami.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Křížení - "čtyřlístky"

Příspěvek od JirkaS »

Martin_L píše:Je nesmyslné stavět nějaké provizorní oblouky a zdvousměrňovat už jednou zjednosměrněnou rampu.
Ale nic provizorního by to nebylo. Ten oblouk by se samozřejmě použil po dostavbě druhého mostu a zdvousměrnění rampy je jen o přemalování čar, maximálně o osazení svodidel do jejího středu.
Martin_L
Příspěvky: 381
Registrován: 21.2.2010 19:39:20

Re: Křížení - "čtyřlístky"

Příspěvek od Martin_L »

JirkaS píše:Ale nic provizorního by to nebylo. Ten oblouk by se samozřejmě použil po dostavbě druhého mostu a zdvousměrnění rampy je jen o přemalování čar, maximálně o osazení svodidel do jejího středu.
I kdyby to bylo takhle jednoduché (jako ze není), tak stále se nabízí otázka, proč to celé dělat a rozvrtávat si provozovanou křižovatku (kterou budu tak jako tak za pět, deset let rozvrtávat znova). Kdyby se na kruháčích pod mostem tvořily kolony aut odbočujících od Písku na Rozvadova, tak prosím, ale tento směr je opravdu využívaný málo na to, aby současné řešení po nějakou dobu nepostačovalo.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: MÚK Černice D5 x I/20

Příspěvek od Lenny »

Tak zatím budete muset sjíždět na II/180 podjet D5 a znova na ni najet. No a v čem je problém. Připomíná mi to Žilinu 90. let, kdy člověk taky musel si zajet a otočit se, aby se dostal, kam chtěl ;)

Možná se časem ta rampa dostaví a možná taky ne.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Odpovědět

Zpět na „D5“