MÚK Černice D5 x I/20
MÚK Černice D5 x I/20
Když jsme u té propustnosti a komfortu: Proč u křižovatky D5 x I/20 (viz http://www.mapy.cz/#mm=ZP@x=130770688@y=134581760@z=13 ) nebyla postavena rampa ze směru Písek na Rozvadov? Obráceně je to v pohodě, ale v tomto směru se musí sjet na silnici 2. třídy a přes dva kruháče. Když už se vymýšlel tento tvar křižovatky... Mluvilo se o tom, že tato stavba bude realizována později, ale už to stojí více než 6 let a pořád nic. Přitom se jedná, myslím, o dominantní směr.
Re: Křížení - "čtyřlístky"
To nikdo nevymejšlel, to vzniklo "samo" jako naprosto katastrofální improvizace, vyvolaná přeloženim jižní části okruhu dál od města, a je to asi největší kandidát na paskvilovou křižovatku tisíciletí. Jsem docela zvědav, jak si s touhle protézou jednou plzeňáci poraděj.
Re: Křížení - "čtyřlístky"
Já myslim, že celá ta "plzeňská prsa" - tedy obchvat - jsou jedním velkým omylem a improvizací. Počínaje Valíkem, konče touto nesmyslnou křižovatkou (nesmyslně předimenzovanou a ještě k tomu hloupě řešenou) dálnice s obyčejnými silnicemi I. třídy...
Re: Křížení - "čtyřlístky"
No ona se právě kvůli tomu přeložení obchvatu do Valíku dostala I/20 a D5 prakticky do stejný stopy, a rovnoběžky se prostě vykřižovávaj blbě .. původně měl okruh vést někde tady (přes Radbuzu nevim kudy, že by vysokym mostem přes přehradu?) a šlo to vykřížit v pohodě. Mmch v tomhle měřítku je ta zakreslená změť zvlášt půvabná.
No a současná situace by se dala ještě furt vyřešit zdvojsměrněnim nadjezdu (pokud je dost širokej) a vratnou rampičkou ovšem to souběhový monstrum s desíti pruhama tam zůstane už navždy.
No a současná situace by se dala ještě furt vyřešit zdvojsměrněnim nadjezdu (pokud je dost širokej) a vratnou rampičkou ovšem to souběhový monstrum s desíti pruhama tam zůstane už navždy.
Naposledy upravil(a) jonáš dne 6.2.2010 20:20:26, celkem upraveno 1 x.
Re: Křížení - "čtyřlístky"
Já si myslím, že o zdvojsměrnění nadjezdu, jak píše jonáš, je (nebo bylo?) uvažováno. Tady http://www.mapy.cz/#mm=ZP@dm=130778752+ ... 80992@z=15 jsou podpěry na pokračování silnice od Písku rovně – myšleno rovně na Rozvadov, tedy na tu chybějící vratnou rampu, a vpravo by se jezdilo na Prahu a do Plzně, tak jak je situace teď. Ona ta „druhá půlka“ křižovatky http://www.mapy.cz/#mm=ZP@dm=130778752+ ... 14976@z=14 je postavena taky tak – tedy i s vratnou rampou ve směru Plzeň – Praha.
Re: Křížení - "čtyřlístky"
Podle mě by opravdu stačilo tu stávající rampu přeznačit, aby umožňovala obousměrný provoz a doplnit jen vratný oblouk. Rozhodně mi rampa připadá širší než I/20 kousek před křižovatkou. A až se bude někdy uvažovat o čtyřpruhu na I/20 směrem na jih, může se ta zbývající rampa dostavět.Pavel píše:Já si myslím, že o zdvojsměrnění nadjezdu, jak píše jonáš, je (nebo bylo?) uvažováno. Tady http://www.mapy.cz/#mm=ZP@dm=130778752+ ... 80992@z=15 jsou podpěry na pokračování silnice od Písku rovně – myšleno rovně na Rozvadov, tedy na tu chybějící vratnou rampu, a vpravo by se jezdilo na Prahu a do Plzně, tak jak je situace teď. .
Re: Křížení - "čtyřlístky"
Mám pocit, že ve starém fóru se řešilo, že právě součástí stavby čtyřpruhu I/20 na jih je i ta chybějící rampa. Nevím, zatímco čtyřpruh ještě nějakou dobu počká, ta nedodělaná MÚK je podle mého ostuda. Jenomže se bohužel asi nedočkáme ani toho obousměrného nadjezdu a vratného oblouku.
Re: Křížení - "čtyřlístky"
Problém té křižovatky je podle mě jenom v tom, že je celá nachystaná na východní průtah, jenže ten než bude... takže zatím je intenzivně využíván "lokálně" naprojektovaný sjezd u Olympie (včetně stupidně krátkého odpojováku od Nepomuka).
Ad předimenzování: to je těžký, něco se postaví a je to nedostatečný. Jinde se to postaví s rezervou a je to megalománie. Pak se má projektant někomu zavděčit. Provoz tam zrovna malý není, podle mě se to v pohodě "uživí" (a že se tam něco najezdím).
Jonáš (trasování):
Ad předimenzování: to je těžký, něco se postaví a je to nedostatečný. Jinde se to postaví s rezervou a je to megalománie. Pak se má projektant někomu zavděčit. Provoz tam zrovna malý není, podle mě se to v pohodě "uživí" (a že se tam něco najezdím).
Jonáš (trasování):
Království a půl princezny za 511.
Re: Křížení - "čtyřlístky"
A původně - s variantou KUO - měla křižovatka vypadat jak? Čtyřlístek D5 s Nepomuckou?
Re: Křížení - "čtyřlístky"
Pavel: ano, čtyřlístek, ale s přeložkou.
Království a půl princezny za 511.
Re: Křížení - "čtyřlístky"
Je nesmyslné stavět nějaké provizorní oblouky a zdvousměrňovat už jednou zjednosměrněnou rampu. Doprava ve směru I/20 Písek - D5 Nürnberg rozhodně není dominantní směr a chybějící rampa v tuto chvíli nevyvolává žádné velké dopravní obtíže, pouze je toto odbočení nepohodlné (dolů, nahorů a zase dolů přes dva kruhové objezdy). Takže úplně postačí, pokud se křižovatka dodělá až se stavbou čtyřpruhového obchvatu Losiné. V budoucnu by se měla na D5 a I/21 převést silnice E49 a poté bude ta rampa potřeba.JirkaS píše:Podle mě by opravdu stačilo tu stávající rampu přeznačit, aby umožňovala obousměrný provoz a doplnit jen vratný oblouk. Rozhodně mi rampa připadá širší než I/20 kousek před křižovatkou. A až se bude někdy uvažovat o čtyřpruhu na I/20 směrem na jih, může se ta zbývající rampa dostavět.
Re: Křížení - "čtyřlístky"
Obchvat nazývat omylem je hodně hloupé, každý plzeňák velmi nerad vzpomíná, jak to ve městě vypadalo před rokem 2003, kdy se začalo jezdit po částečně dokončeném obchvatu. Pokud by byl omylem, tak by po něm tranzit nejezdil a projížděl dál městem, což se ve velké míře neděje. Za omyl považuji tunel Valík, který je vskutku zbytečný, ale MÚK Černice je vzhledem k tomu, jaké byly na její řešení kladeny nároky, provedena dobře. Nutnost vykřížit dvě téměř rovnoběžné čtyřpruhové komunikace a do toho všeho ještě napojit obchodní zónu vyvolalo toto řešení s kolektorovými vozovkami.sirkeci píše:Já myslim, že celá ta "plzeňská prsa" - tedy obchvat - jsou jedním velkým omylem a improvizací. Počínaje Valíkem, konče touto nesmyslnou křižovatkou (nesmyslně předimenzovanou a ještě k tomu hloupě řešenou) dálnice s obyčejnými silnicemi I. třídy...
Re: Křížení - "čtyřlístky"
Ale nic provizorního by to nebylo. Ten oblouk by se samozřejmě použil po dostavbě druhého mostu a zdvousměrnění rampy je jen o přemalování čar, maximálně o osazení svodidel do jejího středu.Martin_L píše:Je nesmyslné stavět nějaké provizorní oblouky a zdvousměrňovat už jednou zjednosměrněnou rampu.
Re: Křížení - "čtyřlístky"
I kdyby to bylo takhle jednoduché (jako ze není), tak stále se nabízí otázka, proč to celé dělat a rozvrtávat si provozovanou křižovatku (kterou budu tak jako tak za pět, deset let rozvrtávat znova). Kdyby se na kruháčích pod mostem tvořily kolony aut odbočujících od Písku na Rozvadova, tak prosím, ale tento směr je opravdu využívaný málo na to, aby současné řešení po nějakou dobu nepostačovalo.JirkaS píše:Ale nic provizorního by to nebylo. Ten oblouk by se samozřejmě použil po dostavbě druhého mostu a zdvousměrnění rampy je jen o přemalování čar, maximálně o osazení svodidel do jejího středu.
Re: MÚK Černice D5 x I/20
Tak zatím budete muset sjíždět na II/180 podjet D5 a znova na ni najet. No a v čem je problém. Připomíná mi to Žilinu 90. let, kdy člověk taky musel si zajet a otočit se, aby se dostal, kam chtěl
Možná se časem ta rampa dostaví a možná taky ne.
Možná se časem ta rampa dostaví a možná taky ne.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)