D5 před Prahou.
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: 16.5.2010 6:46:11
D5 před Prahou.
Musím si tady postěžovat.
Všimli jste si jak vitá Praha turisty přijíždějící ze západní Evropy? Zrezlá,pokroucená svodidla,nevysekané středové pásy,nepořádek u krajnice a samozřejmě nesmí chybět dostatečné množství "krásných" bilbordů.
Zajímalo by mne kdo má tento úsek na starosti,protože je to ostudné. Celá D5 je vcelku velmi pěkná dálnice a poslední kilometry jí hyzdí.
Všimli jste si jak vitá Praha turisty přijíždějící ze západní Evropy? Zrezlá,pokroucená svodidla,nevysekané středové pásy,nepořádek u krajnice a samozřejmě nesmí chybět dostatečné množství "krásných" bilbordů.
Zajímalo by mne kdo má tento úsek na starosti,protože je to ostudné. Celá D5 je vcelku velmi pěkná dálnice a poslední kilometry jí hyzdí.
Re: D5 před Prahou.
Před Okruhem nebo za ním?
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: 16.5.2010 6:46:11
Re: D5 před Prahou.
Je to za okruhem při směru do Prahy.
Re: D5 před Prahou.
Jestli máte na mysli úsek kolem Zličína, tak to už není D5 (ve správě ŘSD), ale Radlická radiála (tedy záležitost Hl. m. Prahy).martinhamr píše:Je to za okruhem při směru do Prahy.
Re: D5 před Prahou.
To je všude stejné, vjede se na komunikaci Prahy a je z toho výstavní plocha reklam:(
Re: D5 před Prahou.
Jak to tam před volbami bylo celé oranžové, to bylo fakt příšerné. Ale je to ve správě TSK, jak již bylo řečeno. Jaký je v tomto názor Prahy na billboardy však nevím, ale zjevně ne negativní.hh píše:To je všude stejné, vjede se na komunikaci Prahy a je z toho výstavní plocha reklam:(
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: D5 před Prahou.
Vzhledem k tomu, že Praha je zřizovatelem TSK, tak její názor je přesně takový, jaký vidíme na silnicích. Podle mě k největšímu růstu počtu bilbordů došlo v tomto volebním období. Samozřejmě to nevylučuje nějaká politická prohlášení tvrdící opak. Ale je to stejné jako s hernami v metru - ty oficiálně nikdo nechce, ale stále přibývají.martini píše:... Ale je to ve správě TSK, jak již bylo řečeno. Jaký je v tomto názor Prahy na billboardy však nevím, ale zjevně ne negativní.
Re: D5 před Prahou.
Včera jsem jel po R10 do Prahy a vzpomněl jsem si na toto téma. Opět - jede se po R10, která je nějak opravená atd. a 3 km u Radonic před Prahou začíná úsek TSK - povrch se zhorší, stav vodor.dopr. značení a svoditel žalostný a hlavně každých 20m billborad, příšerné.
Spolu s Vysoč.rad. se jim to doufám vezme a dá do kupy!
Spolu s Vysoč.rad. se jim to doufám vezme a dá do kupy!
Re: D5 před Prahou.
Ale VR snad zůstane ve správě TSK, která ji staví! Jinak musím říct, že mi billboardy moc nevadí, trochu to alespoň barevně oživí dálniční šeď. Samozřejmě ale nesmí být na úkor bezpečnosti (teď je mám na mysli jako fyzickou překážku, ne odvaděč pozornosti)!hh píše:Včera jsem jel po R10 do Prahy a vzpomněl jsem si na toto téma. Opět - jede se po R10, která je nějak opravená atd. a 3 km u Radonic před Prahou začíná úsek TSK - povrch se zhorší, stav vodor.dopr. značení a svoditel žalostný a hlavně každých 20m billborad, příšerné.
Spolu s Vysoč.rad. se jim to doufám vezme a dá do kupy!
Re: D5 před Prahou.
Možná jsem to špatně napsal, myslel jsem samozřejmě první km R10, o kterých byla řeč, ne včetně radiály.
Re: D5 před Prahou.
Jasně, to by bylo celkem logické, mít tu hranici na R1. Sorry za nedovtipnost .hh píše:Možná jsem to špatně napsal, myslel jsem samozřejmě první km R10, o kterých byla řeč, ne včetně radiály.
Re: D5 před Prahou.
Jasně a podle stejného klíče bych si přál R4 teď k R1, časem D8. Jedinou výjimku asi nechat D1.
Re: D5 před Prahou.
Tento kámen hledám. Neviděl ho někdo?
- Přílohy
-
- D5.jpg (34.96 KiB) Zobrazeno 24219 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D5 před Prahou.
je to ten samý
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 171
- Registrován: 14.3.2009 11:14:37
Re: D5 před Prahou.
Já bych to tipoval na tohle místo: http://www.mapy.cz/s/5SyI
Soudě podle pozadí té první fotky (nebyla by v lepší kvalitě?) - pohled to bude asi směrem ku Praze, přijde mi, jako bych tam v dálce viděl budovu Mototechny ...
Ale šutr bude asi fuč. Jestli je to ono, tak to tam dnes vypadá i trochu jinak (náběh svodidel ...), takže ho možná odstranili v rámci nějaké reko v mezidobí. Je škoda, že i jiné dálnice nemají takový pěkný šutr, jako má D1.
Soudě podle pozadí té první fotky (nebyla by v lepší kvalitě?) - pohled to bude asi směrem ku Praze, přijde mi, jako bych tam v dálce viděl budovu Mototechny ...
Ale šutr bude asi fuč. Jestli je to ono, tak to tam dnes vypadá i trochu jinak (náběh svodidel ...), takže ho možná odstranili v rámci nějaké reko v mezidobí. Je škoda, že i jiné dálnice nemají takový pěkný šutr, jako má D1.
Re: D5 před Prahou.
Kámen tam není.
Podle mě byl odstraněn kvuli úpravě místa přechodu normálních svodidel na ta ocelová lana.
https://maps.google.cz/maps?hl=cs&ll=50 ... 2,,0,20.34
Podle mě byl odstraněn kvuli úpravě místa přechodu normálních svodidel na ta ocelová lana.
https://maps.google.cz/maps?hl=cs&ll=50 ... 2,,0,20.34
Re: D5 před Prahou.
To je na našich dálnicích obecně normální, že SOS hlásky mají betonové základy jak bunkry z 2. světové, nebo je to specifikum D5 ?
http://zpravy.idnes.cz/smrtelna-nehoda- ... 1_krimi_jj
http://zpravy.idnes.cz/smrtelna-nehoda- ... 1_krimi_jj
Re: D5 před Prahou.
Na videu je vidět, že to trefil tak, že jel v tu chvíli už za svodidlama (mimo dálnici). Zřejmě usnul.
-
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: D5 před Prahou.
za mě vidím SOS hlásky jako jedny z nejzbytečnějších zařízení na dálnicích. představa, že nabourám a půjdu půl kilometru daleko v odstavném pruhu nebo po nezpevněné krajnici, to je prostě v dnešní době naprostý úlet. pokud z nějakého důvodu nemám možnost volat z mobilu, tak zastavím projíždějící auto. ani v noci není na dálnicích takový provoz aby to byla kratší doba než pochod k hlásce. asi bych nepřistupoval k jejich cílenému rušení, ale nechal je dožít a posléze demontoval. zajímala by mě statistika jejich používání.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: D5 před Prahou.
Něco podobného se řešilo tady http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 17#p112017
Re: D5 před Prahou.
A proč ty svodidla nejsou udělané tak, aby se za ně nedalo zajet ? Svodidla by měly v takovém případě vrátit auto zpět na cestu, ne ?Dr.Fe1 píše:Na videu je vidět, že to trefil tak, že jel v tu chvíli už za svodidlama (mimo dálnici). Zřejmě usnul.
Možná hloupý dotaz, ale nemám stavební vzdělání ......
Re: D5 před Prahou.
Toto je ta hláska. https://www.google.cz/maps/@49.9142995, ... 312!8i6656
Když kouknete na to video (jsou tam vidět koleje), tak on sjel asi už před začátkem toho svodidla. Já mám trochu podezření spíš na to zábradlí. Taky tu konstrukci vzal tak, že deformační zóny auto mu byly na nic.
Mohl sjet do toho pole dřív ještě před začátkem toho svodildla. Mohl vletět do toho svodidla a mohlo mu pomoci, ale taky jej odhodit pod jiné auto To je všechno kdyby.
Když kouknete na to video (jsou tam vidět koleje), tak on sjel asi už před začátkem toho svodidla. Já mám trochu podezření spíš na to zábradlí. Taky tu konstrukci vzal tak, že deformační zóny auto mu byly na nic.
Mohl sjet do toho pole dřív ještě před začátkem toho svodildla. Mohl vletět do toho svodidla a mohlo mu pomoci, ale taky jej odhodit pod jiné auto To je všechno kdyby.
Re: D5 před Prahou.
Obecně lze říci, že se svodidla dávají podle normy už minimálně 100 metrů před hlásku (vlastně jakoukoliv překážku), nicméně na tomhle místě je to ještě podle steré normy, a tudíž jsou svodidla takto krátká. A o základech SOS hlásek asi tak, že to prostě blbě trefil, protože ty hlásky jsou udělány tak, aby při přímém nárazu se zdemolovaly ale základ zůstal na místě (stejně jako všechny nové značky). Smutná událost.