[D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh

Praha – Plzeň – Německo
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Provoz na jižní části D0 (D1-D5)

Příspěvek od P_V »

Jak se bude rozšiřovat berounská estakáda?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10775
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Šestipruh Beroun - Praha.

Příspěvek od Lenny »

Jsou 2 možnosti, první je rozšíření na šestipruh bez odstavného pomocí vykonzolování říms, obdobně jako u mostu Hvězdonice, neboť je to stejná konstrukce. Druhá možnost je přestavba na plnohodnotný šestipruh, což by se dělo nejspíše demolicí stávajícího mostu a výstavbou nového. První možnost je výrazně levnější a technicky i časově méně náročná.

Stejné konstrukce je i most přes Litavu, ale ten je výrazně kratší.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Šestipruh Beroun - Praha.

Příspěvek od hh »

Ne, v té studii je pouze šestipruh a přídatné pilíře, vypadalo to dost divoce. V Litávce pilíř uprostřed vody, kousek přeložky řeky :)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh

Příspěvek od Martin z Ostravy »

A ještě se tam musí dolepit připojovak pro odpočívku Beroun vpravo. :)
R48 -> D48 se podařilo!
Dannyboy
Příspěvky: 156
Registrován: 31.7.2010 18:44:21

Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh

Příspěvek od Dannyboy »

To by bylo fajn, protože už si nějakou dobu říkám, že k Berounu by to zasloužilo 3 pruhy. Byl by nějaký odkaz na tu studii, něco co by se dalo pročíst? Chápu, ale že je to reálné otázka vzdálené budoucnosti.
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh

Příspěvek od hh »

Myslím, že to není ještě úplně hotové, ale je jasné, že obyvatelé Rudné, Loděnic a Berouna budou dělat všechno proti :(
Lynx
Příspěvky: 3685
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh

Příspěvek od Lynx »

Proč by měli dělat něco proti ? Dálnice je pro ně zároveň obchvat.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10775
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh

Příspěvek od Lenny »

A proč to dělat tak krkolomně, když na D1 Hvězdonice jsou plánovány jako šestipruh bez odstavného?

Více pruhů = více aut = více hluku, atd.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh

Příspěvek od hh »

Lynx píše:Proč by měli dělat něco proti ? Dálnice je pro ně zároveň obchvat.
To tak nefunguje! Například Jíloviště protestuje na úpravy čtyřky kolem nich. Nám je to jedno, ať si z Mníšku jezdí jinudy ... :(
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh

Příspěvek od hh »

Nebo chlapík, který má barák přímo pod mostem Beroun to bude blokovat. Chce zahrádku, ne obchvat ....
jozka
Příspěvky: 2762
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh

Příspěvek od jozka »

Ty jo, tam fakt neco stoji... barak asi ne, ale i tak. To nekdo povolil?
Dannyboy
Příspěvky: 156
Registrován: 31.7.2010 18:44:21

Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh

Příspěvek od Dannyboy »

Lenny píše:A proč to dělat tak krkolomně, když na D1 Hvězdonice jsou plánovány jako šestipruh bez odstavného?

Více pruhů = více aut = více hluku, atd.
Tomu moc nerozumim. Rozsiruje se proto, ze intenzita prevysuje kapacitu a tvori se kolony, auta zustavaji v miste dele, exhalace atd. Rozsireni uvolni prujezdnost a zkrati dobu pritomnosti aut. Nechapu argument vic pruhu vic aut. Preci nepojede do Plzne z prahy vic aut kdyz tam bude sestipruh?? Ze tam nepojedou kdyz tam je jen ten ubohej ctyrpruh??
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Běž to vysvětlit těm lidem, kteří jsou apriori proti všemu, ovšem v koloně o pár km dál na Prahu pak nadávají na hustý provoz.
R48 -> D48 se podařilo!
jozka
Příspěvky: 2762
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh

Příspěvek od jozka »

Tohle neni o logice a argumentech. Tohle je "boj proti". Pred petatriceti lety se bojovalo proti vystavbe Novych Mlynu, ktere znici unikatni krajinu. Ted se bojuje proti D52, ktera by znicila unikatni Nove Mlyny...
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh

Příspěvek od Honey72 »

Logika auto-matů a podobných spolků je totiž taková, že čím víc se doprava omezí zúžením a ucpáním, tím budou mít řidiči větší motivaci nejezdit autem a přesedlat na kolo nebo vlak :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Lynx
Příspěvky: 3685
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh

Příspěvek od Lynx »

Mají tam "zastřešené" parkoviště :-) :

https://goo.gl/maps/ZZUfaN7NHzR2

To je docela racionální využití toho prostoru.

A kousky zahrádek tedy taky:

https://mapy.cz/s/2C3RH

Bydlet bych tam nechtěl. Těmhle lidem dálnice hodně znehodnotila bydlení. Takže opravdu můžou na každou akci spojenou s dálnicí reagovat jako býk na červený hadr.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh

Příspěvek od Honey72 »

Nejlepší a nejdražší řešení by bylo přesunout dálnici až za město, tedy za nádraží, kolem čističky a za nemocnici a ten starý odporný most zbourat, aby nerozděloval město. Bohužel, jižně od dálnice je CHKO a tunelová varianta pod řekou by znamenala ztrátu výšky.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh

Příspěvek od Vizi »

V prostoru za městem je navíc kolize s koridorem VRT, sci-fi tunelová varianta dálnice je v kolizi s tunelovou variantou přeložky II/608, zkrátka s vedením dálnice v tuhle chvíli nelze nic dělat, leda že bychom jí přeložili někam k Hýskovu podle historického projektu Trati V Praha - Plzeň

Možná by ale bylo záhodno začít řešit eventuální etapizaci téhle akce, úsek Praha - Rudná by šestipruh snesl
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh

Příspěvek od Martin z Ostravy »

No to vyjádření o "rozdělení města" mi přijde poněkud silné ani mi nepřijde ten most zas extra odporný.
R48 -> D48 se podařilo!
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh

Příspěvek od kot »

A není jednodušší a praktičtější VYKOUPIT takovéto stavby /domy/ a umožnit majitelům lepší bydlení, i kdyby to mělo být za cenu speciálního zákona týkajícího se příslušného Dčka ?
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh

Příspěvek od Jarda Š. »

Myslím, že by stačilo rozšířit D5 po MÚK Vráž, kdyby byl v Berouně příliš silný odpor.
Lynx
Příspěvky: 3685
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh

Příspěvek od Lynx »

Vždyť ano. A ve směru od Berouna může začít třípruh stoupacím pruhem, který začíná za estakádou.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh

Příspěvek od Honey72 »

Martine z Ostravy, asi by nikdo z nás nechtěl bydlet pod viaduktem jak v Los Angeles a prostě ta dálnice přetíná obytnou čtvrť, takže přirozenou zástavbu města rozděluje.

https://www.google.cz/maps/@49.9632457, ... 6656?hl=cs

Za odpornou tu stavbu považuji jen z výše uvedených důvodů, ze stavitelských je to stavba povedená. Samozřejmě dnes by se jistě postavila jinak, třeba na jen na "kuřích nožkách". Štěstí mají obyvatele u estakády, že mostovka je jednolitá a ne ze segmentů, kdy by přejíždění spár vydávalo nepříjemné zvuky. Bydlím sto metrů od jiné estakády, která byla až do rekonstrukce taktéž z mnoha polí a teď už o ní ani nevím. Tedy kromě hluků aut.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Když se tu teď oznamovaly 6-pruhy, tak co tento ?? Tento úsek to z těch dálnic (D5,10,11) potřebuje nejvíce. Našel jsem, že 2017 byla nějaká studie, je nějaký postup v přípravě ?
Zkapacitnění křižovatky D5xD0 je v plánu s rozšiřováním úseku 515 ??
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh

Příspěvek od hh »

515 a Beroun běží ze všech nejdéle. Pak se přidala křižovatka D0xD5, psali jsme tu o tom, i tu byl obrázek.

Mimochodem, vůbec se neřeší Praha - Brno ...
Odpovědět

Zpět na „D5“