[D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Re: Provoz na jižní části D0 (D1-D5)
Jak se bude rozšiřovat berounská estakáda?
Re: Šestipruh Beroun - Praha.
Jsou 2 možnosti, první je rozšíření na šestipruh bez odstavného pomocí vykonzolování říms, obdobně jako u mostu Hvězdonice, neboť je to stejná konstrukce. Druhá možnost je přestavba na plnohodnotný šestipruh, což by se dělo nejspíše demolicí stávajícího mostu a výstavbou nového. První možnost je výrazně levnější a technicky i časově méně náročná.
Stejné konstrukce je i most přes Litavu, ale ten je výrazně kratší.
Stejné konstrukce je i most přes Litavu, ale ten je výrazně kratší.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Šestipruh Beroun - Praha.
Ne, v té studii je pouze šestipruh a přídatné pilíře, vypadalo to dost divoce. V Litávce pilíř uprostřed vody, kousek přeložky řeky
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
A ještě se tam musí dolepit připojovak pro odpočívku Beroun vpravo.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
To by bylo fajn, protože už si nějakou dobu říkám, že k Berounu by to zasloužilo 3 pruhy. Byl by nějaký odkaz na tu studii, něco co by se dalo pročíst? Chápu, ale že je to reálné otázka vzdálené budoucnosti.
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Myslím, že to není ještě úplně hotové, ale je jasné, že obyvatelé Rudné, Loděnic a Berouna budou dělat všechno proti
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Proč by měli dělat něco proti ? Dálnice je pro ně zároveň obchvat.
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
A proč to dělat tak krkolomně, když na D1 Hvězdonice jsou plánovány jako šestipruh bez odstavného?
Více pruhů = více aut = více hluku, atd.
Více pruhů = více aut = více hluku, atd.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
To tak nefunguje! Například Jíloviště protestuje na úpravy čtyřky kolem nich. Nám je to jedno, ať si z Mníšku jezdí jinudy ...Lynx píše:Proč by měli dělat něco proti ? Dálnice je pro ně zároveň obchvat.
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Nebo chlapík, který má barák přímo pod mostem Beroun to bude blokovat. Chce zahrádku, ne obchvat ....
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Ty jo, tam fakt neco stoji... barak asi ne, ale i tak. To nekdo povolil?
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Tomu moc nerozumim. Rozsiruje se proto, ze intenzita prevysuje kapacitu a tvori se kolony, auta zustavaji v miste dele, exhalace atd. Rozsireni uvolni prujezdnost a zkrati dobu pritomnosti aut. Nechapu argument vic pruhu vic aut. Preci nepojede do Plzne z prahy vic aut kdyz tam bude sestipruh?? Ze tam nepojedou kdyz tam je jen ten ubohej ctyrpruh??Lenny píše:A proč to dělat tak krkolomně, když na D1 Hvězdonice jsou plánovány jako šestipruh bez odstavného?
Více pruhů = více aut = více hluku, atd.
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Běž to vysvětlit těm lidem, kteří jsou apriori proti všemu, ovšem v koloně o pár km dál na Prahu pak nadávají na hustý provoz.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Tohle neni o logice a argumentech. Tohle je "boj proti". Pred petatriceti lety se bojovalo proti vystavbe Novych Mlynu, ktere znici unikatni krajinu. Ted se bojuje proti D52, ktera by znicila unikatni Nove Mlyny...
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Logika auto-matů a podobných spolků je totiž taková, že čím víc se doprava omezí zúžením a ucpáním, tím budou mít řidiči větší motivaci nejezdit autem a přesedlat na kolo nebo vlak
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Mají tam "zastřešené" parkoviště :
https://goo.gl/maps/ZZUfaN7NHzR2
To je docela racionální využití toho prostoru.
A kousky zahrádek tedy taky:
https://mapy.cz/s/2C3RH
Bydlet bych tam nechtěl. Těmhle lidem dálnice hodně znehodnotila bydlení. Takže opravdu můžou na každou akci spojenou s dálnicí reagovat jako býk na červený hadr.
https://goo.gl/maps/ZZUfaN7NHzR2
To je docela racionální využití toho prostoru.
A kousky zahrádek tedy taky:
https://mapy.cz/s/2C3RH
Bydlet bych tam nechtěl. Těmhle lidem dálnice hodně znehodnotila bydlení. Takže opravdu můžou na každou akci spojenou s dálnicí reagovat jako býk na červený hadr.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Nejlepší a nejdražší řešení by bylo přesunout dálnici až za město, tedy za nádraží, kolem čističky a za nemocnici a ten starý odporný most zbourat, aby nerozděloval město. Bohužel, jižně od dálnice je CHKO a tunelová varianta pod řekou by znamenala ztrátu výšky.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
V prostoru za městem je navíc kolize s koridorem VRT, sci-fi tunelová varianta dálnice je v kolizi s tunelovou variantou přeložky II/608, zkrátka s vedením dálnice v tuhle chvíli nelze nic dělat, leda že bychom jí přeložili někam k Hýskovu podle historického projektu Trati V Praha - Plzeň
Možná by ale bylo záhodno začít řešit eventuální etapizaci téhle akce, úsek Praha - Rudná by šestipruh snesl
Možná by ale bylo záhodno začít řešit eventuální etapizaci téhle akce, úsek Praha - Rudná by šestipruh snesl
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
No to vyjádření o "rozdělení města" mi přijde poněkud silné ani mi nepřijde ten most zas extra odporný.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
A není jednodušší a praktičtější VYKOUPIT takovéto stavby /domy/ a umožnit majitelům lepší bydlení, i kdyby to mělo být za cenu speciálního zákona týkajícího se příslušného Dčka ?
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Myslím, že by stačilo rozšířit D5 po MÚK Vráž, kdyby byl v Berouně příliš silný odpor.
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Vždyť ano. A ve směru od Berouna může začít třípruh stoupacím pruhem, který začíná za estakádou.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Martine z Ostravy, asi by nikdo z nás nechtěl bydlet pod viaduktem jak v Los Angeles a prostě ta dálnice přetíná obytnou čtvrť, takže přirozenou zástavbu města rozděluje.
https://www.google.cz/maps/@49.9632457, ... 6656?hl=cs
Za odpornou tu stavbu považuji jen z výše uvedených důvodů, ze stavitelských je to stavba povedená. Samozřejmě dnes by se jistě postavila jinak, třeba na jen na "kuřích nožkách". Štěstí mají obyvatele u estakády, že mostovka je jednolitá a ne ze segmentů, kdy by přejíždění spár vydávalo nepříjemné zvuky. Bydlím sto metrů od jiné estakády, která byla až do rekonstrukce taktéž z mnoha polí a teď už o ní ani nevím. Tedy kromě hluků aut.
https://www.google.cz/maps/@49.9632457, ... 6656?hl=cs
Za odpornou tu stavbu považuji jen z výše uvedených důvodů, ze stavitelských je to stavba povedená. Samozřejmě dnes by se jistě postavila jinak, třeba na jen na "kuřích nožkách". Štěstí mají obyvatele u estakády, že mostovka je jednolitá a ne ze segmentů, kdy by přejíždění spár vydávalo nepříjemné zvuky. Bydlím sto metrů od jiné estakády, která byla až do rekonstrukce taktéž z mnoha polí a teď už o ní ani nevím. Tedy kromě hluků aut.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Když se tu teď oznamovaly 6-pruhy, tak co tento ?? Tento úsek to z těch dálnic (D5,10,11) potřebuje nejvíce. Našel jsem, že 2017 byla nějaká studie, je nějaký postup v přípravě ?
Zkapacitnění křižovatky D5xD0 je v plánu s rozšiřováním úseku 515 ??
Zkapacitnění křižovatky D5xD0 je v plánu s rozšiřováním úseku 515 ??
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
515 a Beroun běží ze všech nejdéle. Pak se přidala křižovatka D0xD5, psali jsme tu o tom, i tu byl obrázek.
Mimochodem, vůbec se neřeší Praha - Brno ...
Mimochodem, vůbec se neřeší Praha - Brno ...