[D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Jo na obrázek si vzpomínám, mě právě zajímalo, jestli je ta křižovatka k něčemu "přilepená". Ta D5 po Beroun je ale jak daleko, jestli byla 2017 studie, tak by 2019 mohlo snad už něco být hotového ne ? Ten 6-pruh už měl stát.
Naopak Praha-Brno se teď asi neřeší kvůli vidině odlivu dopravy na D35, který dle mého skromného názoru nebude nějak zásadně rapidní, tipuju tak 5000 vozidel, přesune se dálkový tranzit od Ostravy a Olomouce, vše co je jižněji zůstává na D1, vše co severněji už jezdí po I/35. Plus pár aut z Blanenska nebo těchto končin, které začnou jezdit "vrchem".
Naopak Praha-Brno se teď asi neřeší kvůli vidině odlivu dopravy na D35, který dle mého skromného názoru nebude nějak zásadně rapidní, tipuju tak 5000 vozidel, přesune se dálkový tranzit od Ostravy a Olomouce, vše co je jižněji zůstává na D1, vše co severněji už jezdí po I/35. Plus pár aut z Blanenska nebo těchto končin, které začnou jezdit "vrchem".
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Nejdál je 515, dělá se EIA, ale jestli čekáte, že se za 5 let bude stavět, tak já ne.
D1 by se měla také plánovat, ale vedle té modernizace o tom politici asi nechtějí mluvit. Ale zase, to už ten nový povrch bude na výměnu, řešil bych to ...
D1 by se měla také plánovat, ale vedle té modernizace o tom politici asi nechtějí mluvit. Ale zase, to už ten nový povrch bude na výměnu, řešil bych to ...
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Ne nemyslím si to, neboj Myslím si ale, že by se mělo dělat něco s tím, aby to tak mohlo být. Např. velmi zkrácená EIA a UR, samozřejmě vykoupit pozemky, SP a jedeme. Max 5 let příprava. Navíc nevím o jediném úseku dálnice, kde by se stavěly rezervy do budoucna, což je asi nejhorší, našly by se !
Ohledně té D1 .. když vydrží aspoň těch 20 let, tak mají chlapci ještě tak 5-8 let čas na zahájení přípravy
Ohledně té D1 .. když vydrží aspoň těch 20 let, tak mají chlapci ještě tak 5-8 let čas na zahájení přípravy
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
je to tedy silně OT, ale za 20let budeme rádi, když bude dokončena stávající reko D1
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
????Mike píše:je to tedy silně OT, ale za 20let budeme rádi, když bude dokončena stávající reko D1
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Asi myslel 2 ne 20
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
..třeba počítá, že Šmejkalka se protáhne:o)
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Taky jsem ten výkřik nějak nepobral, znělo to jako od někoho z hospody z horní dolní ...
Nebo to bylo myšleno tak, že za 20 let budeme rádi, když se bude opravovat stávající D1 v 2+2, že 3+3 se nedočkáme ..
Nebo to bylo myšleno tak, že za 20 let budeme rádi, když se bude opravovat stávající D1 v 2+2, že 3+3 se nedočkáme ..
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
bylo to myšleno tak, že než se dokončí - opravdu všechny úseky - tak bude čas začít ty první povrchy minimálně opravovat
o 3+3 si nedělám iluze
a tomu, že bude hotovo za 2 roky prostě nevěřím
ale jsme u Berouna, čili s D1 tady OT
o 3+3 si nedělám iluze
a tomu, že bude hotovo za 2 roky prostě nevěřím
ale jsme u Berouna, čili s D1 tady OT
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Leták.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/508 ... itneni.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/508 ... itneni.pdf
Co mi přijde úžasné, že i v nejranější fázi mají cenu odhadnutou s přesností na korunu ;--)...v přípravě zkapacitnění jednotlivých úseků pokračovat bezodkladným zadáním navazujících stupňů dokumentace, tedy procesu posouzení EIA a zpracování záměru projektu
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
..ale bez DPH:o)
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Kód záměru: MZP507
Název záměru: D5 zkapacitnění km 0-22
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP507
Název záměru: D5 zkapacitnění km 0-22
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP507
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
No sláva, konečně se ledy hnuly.
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Rozšíření D5 až po roce 2028, oznámil Kupka. Přednost má Pražský okruh
Zdroj: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/kupka ... zpravy_svm
Zdroj: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/kupka ... zpravy_svm
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: 27.2.2023 5:45:32
- Bydliště: Stochov
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
https://zdopravy.cz/odklad-rozsireni-d5 ... ka-183066/
Rozšíření D5 na šestipruh mezi Berounem a Prahou má začít až po roce 2028, řekl Kupka
Rozšíření D5 na šestipruh mezi Berounem a Prahou má začít až po roce 2028, řekl Kupka
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Lol. Jakoby mohlo začít i dřív. Vždyť to nebude připraveno ani do toho roku 2028.
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Jo a dodám .. i Mátl o tom někde mluvil, že by se chtěli touto cestou vydat .. tohle je IMHO jeden z největších adeptů v ČR na řešení s přechodným využitím odstavného jako dalšího průběžného v největší špičce. Měly by se tomu stavebně přizpůsobit všechny křižovatky na úseku, když už se bude kopat.
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
S tím odstavným dobrá připomínka Arame ! Kéž by... Dovolují to vůbec normy našeho normistánu ?
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Pak je potřeba je změnit. Snad se to začne řešit. Protože přestavovat takovýhle kus dálnice a nevyužít této příležitosti k tomuto řešení by byl fakt zločin. Na D0 515 už asi není šance to stihnout, byť tam by to bylo IMHO ještě přínosnější.
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Už se to řeší, ale určitě není v plánu zavádět pojížděnou krajnici na šestipruhových úsecích tak, aby se dalo jezdit osmi pruhy. Spíše to bude věcí úseků, kde se rozšíření šestipruh neplánuje nebo nebude realizovatelné kvůli prostorovým nárokům. Pokud se totiž má režim s pojížděnou krajnicí dělat pořádně, tak musí být naprosto brutálně vybaven telematikou, musí mít videodetekci stojících vozidel nebo jiných narušení provozu pro každý metr dálnice a ještě musí být vybaven proměnným značení pro otevírání a zavírání odstavných pruhů. Do toho se musí změnit legislativa (minimálně zákon o silničním provozu a jeho prováděcí vyhláška k dopravním značkám). Takže je to běh na dlouhou trať s nejistým výsledkem. Pro ŘSD je v tuto chvíli jednodušší na problémových úsecích prostě přidat pruh bez krajnice, řídit rychlost proměnnými značkami a odstavení vozidel umožnit na hustě budovaných nouzových zálivech.
Mimochodem právě dokončená oprava D5 byla spojená i s rozšířením vozovek z 10,75 m na 12 m a teoreticky by se tu už krajnice pojíždět dala, protože tam už máme dostatečnou šířku. Ale není to ani ucelený mezikřižovatkový úsek, natož aby to bylo v nějaké rozumné délce aspoň od okruhu po Beroun... Ale aspoň máme nouzové řešení pro případ, že by se zkapacitnění na šestipruh na něčem zaseklo.
Mimochodem právě dokončená oprava D5 byla spojená i s rozšířením vozovek z 10,75 m na 12 m a teoreticky by se tu už krajnice pojíždět dala, protože tam už máme dostatečnou šířku. Ale není to ani ucelený mezikřižovatkový úsek, natož aby to bylo v nějaké rozumné délce aspoň od okruhu po Beroun... Ale aspoň máme nouzové řešení pro případ, že by se zkapacitnění na šestipruh na něčem zaseklo.
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Mohl bych poprosit o více info jak je to provedené a za jakým účelem? Jde o systematický krok či náhodu? V příslušném vláku (opravy a rekonstrukce) jsem letmo nic nenašel. Došlo tak i rozšíření zemního tělesa z kategorie D26,5 až na D29, nebo jen na úkor SDP kde zůstaly středová betonová svodidla? Žeby někdo myslel dopředu a udělal rovnou přípravu na budoucí rozšíření pro převedení veškerého provozu na jednu polovinu v rámci stavebních prací?
Šířka 12m je mimochodem už výrazně lepší pro vedení 2+2 v rekonstrukci (lépe než 11,5m vycházející z D27,5, kde je to poměrně "těsné"), ostatně na tuto šířku se provizorně rozšiřuje i D1 u Brna právě za tímto účelem (resp. konkrétně 12,2m, aby mohly být pruhy 3,25+2,75 namísto běžných 3,15+2,50)...
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
mapman: díky za info. Celkem chápu, že se to bude spíš připravovat pro 4-pruhové úseky, které ve špičkách nestačí. Nicméně zrovna ta 515 je taktéž ideálním případem, kde by to dost pomohlo. Jednak do realizace severní části okruhu zbývá 7-80 let a jednak se spíš hodí, když už je velký provoz, když jsou zarvané dálnice směřující na okruh, než okruh samotný.
Akorát nezní ta technická stránka až příliš strašidelně v tvém podání ? Tak potřebuji proměnné značení na otevírání, samozřejmě, a nějaké sledování provozu, abych věděl, kdy to otevřít. Ale hustota takových bran a značení by přece stačila třeba co půl kilometru na úsecích s křižovatkami a třeba po kilometru mezi křižovatkami, ne ?
Já mám svého adepta ve svém okolí a to je výpadovka z Brna na Svitavy. Ta se totiž odpoledne potýká s tím, že se tu míchá špička z města ven + Brňáci do globusu a centra okolo. Tam by to šlo použít mimochodem už dnes, není tam jediný připojovák, jen jeden výjezd a ten nepotřebuje přistavovat pruh, a v celém úseku je krajnice dostatečně široká, včetně mostů. Ale to už jsem OT, nevím, kam to zařadit.
Akorát nezní ta technická stránka až příliš strašidelně v tvém podání ? Tak potřebuji proměnné značení na otevírání, samozřejmě, a nějaké sledování provozu, abych věděl, kdy to otevřít. Ale hustota takových bran a značení by přece stačila třeba co půl kilometru na úsecích s křižovatkami a třeba po kilometru mezi křižovatkami, ne ?
Já mám svého adepta ve svém okolí a to je výpadovka z Brna na Svitavy. Ta se totiž odpoledne potýká s tím, že se tu míchá špička z města ven + Brňáci do globusu a centra okolo. Tam by to šlo použít mimochodem už dnes, není tam jediný připojovák, jen jeden výjezd a ten nepotřebuje přistavovat pruh, a v celém úseku je krajnice dostatečně široká, včetně mostů. Ale to už jsem OT, nevím, kam to zařadit.
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Projekt říká toto:
V úseku LJP ZÚ – MÚK Rudná (exit 9) je stávající šířkové uspořádání zachováno. V úseku LJP
MÚK Rudná – KÚ je vozovka v místě, kde nedosahuje šířky 11,75m, rozšířena na 12,00m. Jedná
se o úsek km 5,548 – 6,163. Vozovka PJP je rozšířena v úseku, kde nedosahuje šířky 11,75m, na
11,75m. Jedná se o úsek km 5,913 – KÚ. Rozšíření jízdních pásů je zásadně navrženo vně dálnice
s výjimkou úseku nadjezdu ev.č. D5-009. Rozšíření do SDP je navrženo v úseku km 6,328 – 6,438
o max. 0,80m. Náběhy jsou navrženy v délce 40m.
Ano, vždyť se to využilo oboustranně už během té samotné rekonstrukce
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: [D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/E ... 07?lang=cs
Dokumentace EIA.
Dokumentace EIA.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.