[D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
[D5] Praha - Beroun, zkapacitnění na šestipruh
Rád bych se zeptal, zda se plánuje rozšíření D5 v tomto úseku i oficiálně, nebo pouze v hlavách zdejších diskutujících. Již podle stávajících intenzit totiž o potřebnosti takového kroku není sporu.
Re: Šestipruh Beroun - Praha.
V kategorizaci komunikací do roku 2040 je úsek Beroun-východ - Třebonice uveden v kategorii D 33,5/120, takže se s tím nejspíš počítá i oficiálně, zatím jako výhledový plán.
Re: Šestipruh Beroun - Praha.
škoda, že s tím nepočítali při stavbě. ušetřilo by se hodně peněz
Re: Šestipruh Beroun - Praha.
Tehdá jim vycházelo, že nic takového nebude potřeba ve výhledu 30 let potřeba.
Kde by mělo rozšíření začínat? Na MÚK Beroun-východ nebo centrum nebo už v Bavoryni?
Kde by mělo rozšíření začínat? Na MÚK Beroun-východ nebo centrum nebo už v Bavoryni?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Šestipruh Beroun - Praha.
tak podlě mě by byl ideální stav rozšířit celou D5
ale teď vážně
a to se dálnice plánuje jen na 30 let s tím, že se pak zvýší intenzita a bude potřeba dokoupit pozemky?
ale teď vážně
a to se dálnice plánuje jen na 30 let s tím, že se pak zvýší intenzita a bude potřeba dokoupit pozemky?
Re: Šestipruh Beroun - Praha.
Vůbec si nedokážu představit jak by se rozšiřoval dlouhý most přes Berounku. I další pokračování mezi Berounem a Bavoryní v řadě úseků není kam uhnout do stran. Dlouhodobě by asi pomohlo vybudování spojnice mezi Humpolcem a Plzní (D19) ale to je daleká budoucnost.
Re: Šestipruh Beroun - Praha.
proto sem psal tySopko píše:Vůbec si nedokážu představit jak by se rozšiřoval dlouhý most přes Berounku. I další pokračování mezi Berounem a Bavoryní v řadě úseků není kam uhnout do stran.
Re: Šestipruh Beroun - Praha.
Ono predikovat vývoj něčeho na 30 let dopředu je jako věštění z křišťálové koule.
V tom návrhu kategorizace do roku 2040 je šestipruh pouze mezi MÚK Třebonice - MÚK Beroun-východ.
Když se tak dívám, tak v roce 2040 je mezi km 0-14 intenzita 78,2-80,0 tisíc. Km 14-35 je to 63,15 - 66,7 tisíc a dal to klesá na 55,1 a méně.
Most přes Berounku by mohl zůstat nerozšířený, třetí pruhy by se realizovaly na úkor odstavných.
V tom návrhu kategorizace do roku 2040 je šestipruh pouze mezi MÚK Třebonice - MÚK Beroun-východ.
Když se tak dívám, tak v roce 2040 je mezi km 0-14 intenzita 78,2-80,0 tisíc. Km 14-35 je to 63,15 - 66,7 tisíc a dal to klesá na 55,1 a méně.
Most přes Berounku by mohl zůstat nerozšířený, třetí pruhy by se realizovaly na úkor odstavných.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Šestipruh Beroun - Praha.
nebo na rok převézt dopravu na jeden most, druhej mezitim zbořit,a pak zase obráceněLenny píše:Most přes Berounku by mohl zůstat nerozšířený, třetí pruhy by se realizovaly na úkor odstavných.
ale to už sme někde uplně jinde-vraťme se k tématu
Re: Šestipruh Beroun - Praha.
Já bych to klidně po MÚK Bavoryně přeznačil celé na 2x3pruh a vybudoval zálivy, ale to už jsme taky někde úplně jinde.
Re: Šestipruh Beroun - Praha.
Však už taky třicet let uplynulo. Od zpracování projektu možná i čtyřicet ..Lenny píše:Tehdá jim vycházelo, že nic takového nebude potřeba ve výhledu 30 let potřeba.
Re: Šestipruh Beroun - Praha.
plány jsou jedna stránka, peníze druhá.. takže příštích 30 let s rozšířením nepočítejte
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Šestipruh Beroun - Praha.
O rozšíření bychom mohli uvažovat v případě, že by byla dokončena páteřní síť, ta dokončena není, proto je tato debata bezpředmětná.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Šestipruh Beroun - Praha.
To přeci nemyslíš vážně Martine, tímhle stylem bychom u Prahy jezdili po dvoupruhové D1 ještě dnes.Martin z Ostravy píše:O rozšíření bychom mohli uvažovat v případě, že by byla dokončena páteřní síť, ta dokončena není, proto je tato debata bezpředmětná.
Podle mě k rozšíření Praha - Beroun-východ dojde rozhodně dřív, než bude hotová R43 či R49 nebo snad dokonce R6.
Re: Šestipruh Beroun - Praha.
Ta kategorizace do roku 2040 je hodně velkorysá, počítá s neustálým růstem dopravy, což si já myslím, že nenastane, resp. nebude to tak vyznamný nárůst ve smyslu "kdo by se pořád kam navíc přesunoval"... Mimo jiné ta kategorizace uvádí, že i R1 515-512 by mělo být 3+3 (jaké překvapení, že ) a např. 518/519 že by mělo být dokonce 4+4 (S 40,5), takže to jsou spíše takové s odpuštěním fanstasmagorie. Bylo by hezké, kdyby to tak bylo, ale bohužel víme, že reálné možnosti jsou zcela někde jinde.
Pro to rozšíření rozhodně jsem a v rámci nějaké GO, která bude během 15 let potřebná by se o tom mohlo začít uvažovat.
Pro to rozšíření rozhodně jsem a v rámci nějaké GO, která bude během 15 let potřebná by se o tom mohlo začít uvažovat.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Šestipruh Beroun - Praha.
o tom, že v projektování čehokoliv (dálnic, silnic, sídlišť, parkovišť) dosud převažovala ideologie (socialismus či ekoterorismus) a hloupost a tak jsou stavby poddimenzovány, snad nemůže být sporu. Současný stav parkování na nových sidlištích, či provoz na nedávno postavených dálnicích a silnicích je toho důkazem. Individuelní doprava prostě u lidí vítězí všude, kde je to možné - přináší svobodu rozhodování, kdy kam a pohodlí a konečně i ekonomickou výhodnost i celospolečensky před veřejnou dopravou.
Praha - Beroun jistě mělo být 3+3, a dnešní provoz to již dokazuje a to se v té oblastí dále staví nejen bydliště, ale i podnikání. Ale ted a po mnoho let se s tím nic zjevně neudělá, jsou jiné přednější stavby (taky zanedbáno).
Praha - Beroun jistě mělo být 3+3, a dnešní provoz to již dokazuje a to se v té oblastí dále staví nejen bydliště, ale i podnikání. Ale ted a po mnoho let se s tím nic zjevně neudělá, jsou jiné přednější stavby (taky zanedbáno).
Re: Šestipruh Beroun - Praha.
Rozšíření bude třeba, intenzity na šestipruh tam jsou už teď. Pokud se nebude významnější část zboží vozit po železnici namísto v kamionech a SŽDC se konečně podaří výlukovou činností na trati Praha - Beroun vyhnat z vlaků i posledního odvážlivce, tak už bych připravoval rovnou osmipruh.
Re: Šestipruh Beroun - Praha.
<OT>Avantime píše:...SŽDC se konečně podaří ... vyhnat z vlaků i posledního odvážlivce...
A dominantní přepravce zdatně sekunduje, vyjma vlaků do Bavor jezdilo pár slušnějších vozů už jen na klatovských rychlících (plyšová Bp), ale ty teď půjdou jinam a zbydou už jen široce oblíbená kentusácká béčka. Kde jsou časy EC/IC v Plzni...
</OT>
Království a půl princezny za 511.
Re: Šestipruh Beroun - Praha.
Mnohé nám napoví sčítání dopravy, ale nemyslím si, že by intenzita kolem 50 tisíc nutně vyžadovala akutní řešení v podobě rozšíření... A to jsou vesměs opravdu jen první kilometry po Rudnou. Myslím, že to máte spíše pocitové. Kde je teď opravdu plno, tak to je ta 515Avantime píše:Rozšíření bude třeba, intenzity na šestipruh tam jsou už teď.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Šestipruh Beroun - Praha.
Tak sčítání napovědělo, že intenzity šly opravdu nahoru. Rozhodně to nevyžaduje akutní řešení, ale myslím, že pro případnou velkou rekonstrukci tohoto postupně se rozpadajícího úseku by se s 6P v CB povrchu uvažovat mohlo, s tím, že by se nebouraly mosty, prostě by v těchto místech chyběl odstavný pruh. Ale to bychom museli být v normální zemi (ne že by to nemohlo být horší:-))
Re: Šestipruh Beroun - Praha.
No co si budeme povidat...Ony by potrebovaly D5, D11, D8 i R10 3+3 usporadani alespon k prvnimu vyznamnejsimu exitu...
Naprosta katastrofa mi ovsem prijde stavajici 2+2 usporadani R1 (515)..S intenzitami 67k je to silne na pokraji kolapsu...
o brnenske D1 asi nema smysl v tomto vlakne hovorit
Naprosta katastrofa mi ovsem prijde stavajici 2+2 usporadani R1 (515)..S intenzitami 67k je to silne na pokraji kolapsu...
o brnenske D1 asi nema smysl v tomto vlakne hovorit
Re: Šestipruh Beroun - Praha.
A nejsmutnější na tom je, že ta 515 byla nyní kompletně zrekonstruována, takže ten stav 2+2 je tam teď zafixován na dalších 30-40 let.
Re: Šestipruh Beroun - Praha.
Je to teď takové sci-fi. Správně by se k tomu měly zadat studie a naznačit všem záměr, ale to reálně nikdo (krom D1 Brno) neřeší a řešit nebude. Navíc v našem systému to vidím jako ohromný problém, viz CHRTI atd. Je to všechno kolem Prahy, tj. všude sklady, obchoďáky, to je malér. Už jen povídání o tom, jak to nejde v tom Brně znělo hrozně, kde kdo si tam nárokuje stamiliony, chce novou vlastní múk:(
Provoz na jižní části D0 (D1-D5)
Ahoj, zaujalo me, jak píšeš o zkapacitneni D5 na Beroun. Je prosím nekde k tomu info? DikyLenny píše:Připravuje se rozšíření 515 a přestavba MÚK Třebonice v návaznosti na zkapacitnění D5 Praha - Beroun.
Re: Provoz na jižní části D0 (D1-D5)
Na úsek D5 Praha - Beroun se dělala loni studie, na základě které bylo rozhodnuto o přestavbě na klasický šestipruh D 33,5/120. Konec zkapacitnění je na MÚK Beroun-centrum.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)