Obchvat Plzně (včetně historie)
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
To je až za tím.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
škodaPapuanec píše: Rozhodnuto ještě není, ale šanci máme velkou. .
a záměrně píši s malým "š"
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Vím že jsou Líně asi nejlepší místo kde tu gigafactory postavit. Ale nešlo by to jinde? To muzeum je úchvatné a myslím že to že v sobě má funkční letadla a k tomu ještě letiště kde se ty letadla mohou předvádět je přece jen unikát. A zabetonovat to nějákou fabrikou mi přijde až nechutné.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Tesat do kamene darwousku !
-
- Příspěvky: 657
- Registrován: 22.2.2019 0:23:28
- Bydliště: na konci D7
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Já si úplně nemyslím, že Líně jsou nejlepší místo pro Gigafactory. Největší bonus této lokace je dopravní dostupnost do Německa. Ostatní věci tady vůbec nejsou dořešené. Naopak ČEZem navrhovaná lokalita Prunéřov, kde se momentálně likviduje uhelná elektrárna, dává smysl mnohem víc. Vzdálenost od Cínovce (těžba lithia) mnohem nižší, zásobování vodou+elektřinou zajištěné (připravené), jako bonus nákladní železniční stanice!
Bohužel, lobby je lobby a naše vláda se s nikým bavit nechce..
Bohužel, lobby je lobby a naše vláda se s nikým bavit nechce..
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Ano, taky nechápu lokalitu Líně, když tu máme mnohem více zajímavých brownfieldů jako třeba ten Prunéřov. Ta dostupnost po D5 v tom nejspíš hraje významnou roli..
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Osobně jsem pro stavbu gigafactory v ČR, ale rozhodně v jiné lokalitě. Měl by to být Ústecký kraj jednoznačně. Nebo Karlovarský případně. Stavět to u Plzně je blbost, z toho důvodu fandím bojovníkům proti projektu. Pokud to protlačí tady u Plzně, bude to naprosté nevyužití příležitosti, jak alespoň trochu povznést právě tu vyšší nezaměstnanost v ÚK. Kdežto tady to bude brát lidi z již fungujících firem.
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Ty Líně jsou podmínka VW, je to z jejich pohledu jediné vhodné místo. Prunéřov odmítli kvůli malé velikosti pozemku a chybějícímu dálničnímu napojení směr Německo.
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Vláda se právě baví s každým, ale protože to není instagramová vláda jako ta předchozí, tak to možná není tak vidět. Za poslední čtvrtrok se mj. událo to, že žádná z okolních obcí už proti projektu nebojuje, protože si vyjednaly vše, co chtěly. Starostové se sice nadále tváří, že by tu továrnu raději nechtěli, ale přitom už mají s VW i vládou memoranda o obchvatech, vodovodech, kanalizacích, nových školách i celých obytných čtvrtích.Vikingkiller píše:Bohužel, lobby je lobby a naše vláda se s nikým bavit nechce..
Ani ne tak D5, jako město Plzeň. Škoda má problém lákat lidi do lokalit jako jsou Kvasiny, kde nic není. V Plzni je veškerá občanská vybavenost, kulturní a sportovní vyžití a také technická univerzita. Prunéřov je na tom ještě hůře než Kvasiny. VW řekl jasně, že pokud nebudou Líně, nemůže to být v Česku nikde jinde.mapman píše:Ano, taky nechápu lokalitu Líně, když tu máme mnohem více zajímavých brownfieldů jako třeba ten Prunéřov. Ta dostupnost po D5 v tom nejspíš hraje významnou roli..
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Taky to vidím tak, že podmínky si diktuje investor. Evidentně největší prioritou pro VW je dostatek spokojené kvalifikované pracovní síly. Hlavní výsadou ČR nejsou levní nekvalifikovaní dělníci, ale právě vzdělaní lidé, kteří stále oproti SRN budou na ca. polovičních až třetinových nákladech. To si žádá hi-tech výroba. Zdroje materiálu si dovezeš, zdroje levných dělníků cynicky řečeno si také dovezeš. Ale technicky vzdělané lidi a lidi schopné ovládat menežerské pozice, ty do zpustlého kraje nenalákáš.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
-
- Příspěvky: 657
- Registrován: 22.2.2019 0:23:28
- Bydliště: na konci D7
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Já bych si nedělal přehnané iluze o dostupnosti kvalifikované i nekvalifikované pracovní síly na Plzeňsku.. stačí se podívat, jak to vypadá v továrnách na Borských polích v Plzni resp. v průmyslových zónách na Tachovsku.
-
- Příspěvky: 657
- Registrován: 22.2.2019 0:23:28
- Bydliště: na konci D7
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-u- ... k-40422141Martin_L píše: Vláda se právě baví s každým, ale protože to není instagramová vláda jako ta předchozí, tak to možná není tak vidět...
v článku: "Nijak nezpochybňuji důležitost výstavby gigafactory tady u nás. Jen nerozumím tomu vytrvalému odporu například k Prunéřovu, který vlastní polostátní ČEZ a má v místě vše potřebné, vodu, energie, dopravní napojení a koneckonců i lidi. Tedy vše, co v Líních není a co bude nutné za desítky, ale v součtu spíš stovky miliard budovat. "
Možná je to jenom můj pocit, ale celý ten proces jede moc na sílu a strašně rychle.
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
ani kvalifikovaná síla, ale právě a jen ta D5
ta totiž z pohledu Němců, vede do Německa
Prunéřov vede k Ossis...
čili jak to čtu, odpor je už vlastně marný....
ta totiž z pohledu Němců, vede do Německa
Prunéřov vede k Ossis...
čili jak to čtu, odpor je už vlastně marný....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
ASi bohužel jo , Hold by to chtělo tu D13 Chomutov-Karlovy Vary aby tam bylo spojení s německem .
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Hold nebude D5 u Plzně vyjímkou a taky u ní budou haly. Záměrně neříkám celou D5
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Jen pro celkový kontext: Ten "analytik" v článku je bývalý poradce ministra obrany za ANO, který v roce 2018 musel skončit kvůli tomu, že nedostal bezpečnostní prověrku (pravděpodobně kvůli nějakým pletkám s ruskými firmami). Jeho slova bych tedy bral hodně s rezervou. (Více o něm např. zde).Vikingkiller píše:Možná je to jenom můj pocit, ale celý ten proces jede moc na sílu a strašně rychle.
Třeba hovořit o "vytrvalém odporu k Prunéřovu" je naprostý nesmysl. Z pohledu potřeb našeho státu by bylo bezpochyby nejvhodnější, aby ta továrna stála v některém ze strukturálně postižených regionů a nikdo z vlády proti tomu nic nemá. Ale podstatné je i to, co chce investor. Czechinvest nabídl Volkswagenu několik desítek lokalit a VW řeklo jasně, že jediná, která splňuje jeho požadavky, jsou Líně. Pokud ta továrna bude v Česku, bude v Líních. Nebo v Česku nebude. A protože nechceme za pár let skončit jako Detroit, tak bychom takovou továrnu chtít měli a činit kroky, aby mohla vzniknout. A jestliže se zároveň kvůli ní jako náhrada vybuduje nové letiště s hangáry (a muzeem) a k tomu přeložka I/26, spousta obchvatů na II/180 a celá řada dalších investic, na které bychom jinak čekali desítky let, tak mě to přijde jako win-win situace pro všechny.
Je to samozřejmě do určité míry soutěž a kdo bude mít lépe a dříve vše připravené, ten může snadněji uspět. Pochopitelně by šlo čekat se změnami ZÚR apod. až poté, co se VW rozhodne, ale (zbytečně) to snižuje pravděpodobnost, že uspějeme. Kromě toho v dnes platných (skoro dvacet let starých ZÚR) je na místě letiště průmyslová zóna o 700 ha, areál VW má mít méně než 300 ha a pokud tam skutečně bude baterkárna, nic jiného už tam nevznikne. Proto si okolní obce její vznik v podstatě přejí.