Obchvat Plzně (včetně historie)
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Já myslím, že by v těchto úvahách stačilo, aby se stala nějaká vážná DN s příčinou nepřiměřené rychlosti. Nejspíš by pak pro to, že se někdo pod 100 nebo 130 nikdo nepodepíše, mělo pochopení více lidí i zde. Osobně si myslím, že tunely jsou všeobecně rizikovější místo, lidi v něm mají tendenci zmatkovat jak za normalního stavu, tak v případě mimořádnosti. Prevencí vzniku mimořádnosti pak je 80. Proto se domnívám, že to všechno "tak dlouho" trv... není to jen o tom vyměnit cedule a jezdíme.
Za mě 80 zbytečná, 100 je ok, u krátkých tunelů (pod 200 m) bych byl i pro 130.
Za mě 80 zbytečná, 100 je ok, u krátkých tunelů (pod 200 m) bych byl i pro 130.
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Nepřiměřená rychlost může být v tunelu se svítící šedesátkou i osmdesátka, která je tam jinak běžně povolená...Vilouch píše:Já myslím, že by v těchto úvahách stačilo, aby se stala nějaká vážná DN s příčinou nepřiměřené rychlosti.
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Vyšší rychlost, nižší bezpečnost. První tunel povolí 100 km/h, větrání obstarají auta
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/do ... 47ab5f122/
"...Vyšší rychlostí se v tunelu projedou řidiči od září. Dělníci teď opravují vždy jednu část tunelu. Na začátku září bude tunel na dva dny uzavřen kvůli zkouškám..."
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/do ... 47ab5f122/
"...Vyšší rychlostí se v tunelu projedou řidiči od září. Dělníci teď opravují vždy jednu část tunelu. Na začátku září bude tunel na dva dny uzavřen kvůli zkouškám..."
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
michal: Nepřiměřená rychlost a rychlost vyšší než povolená jsou trochu odlišné pojmy. Nepřiměřená může být i rychlost nižší než povolená, zejména je-li zhoršená sjízdnost vozovky. Podle judikatury při těsném překročení povolené rychlosti (do 10%) jde o přestupek jen tehdy, pokud naměřená rychlost je zároveň i nepřiměřená.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
...platí tahle judikatura i v Rakousku? ) Dostal jsem 50 EUR za 107km/h na 100 na suché, prázdné dálnici...
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Ona neplati ani u nas... nikdy nezapomenu na kamarada, ktery dobrzdoval do vsi a dostal (teda spis vyplazl) pokutu za 53 km/h
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Tak to naletěl, pokud je historka pravdivá. Tolerance při měření je 3 km/h, takže pokutovat lze až od 54 km/h.jozka píše:Ona neplati ani u nas... nikdy nezapomenu na kamarada, ktery dobrzdoval do vsi a dostal (teda spis vyplazl) pokutu za 53 km/h
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
já už jednou taky platil za 52km/h, bylo to v obci, kdy byla zóna 40km/h, což jsem si nevšiml. Ten obecní fízl, co mi dal, říkal, že jsem vlastně slušnej, že ani on často nejezdí tak slušně, ale tedy je prostě zóna 40 a on tady kasíruje. tak mám smůlu.Redispero píše:Tak to naletěl, pokud je historka pravdivá. Tolerance při měření je 3 km/h, takže pokutovat lze až od 54 km/h.jozka píše:Ona neplati ani u nas... nikdy nezapomenu na kamarada, ktery dobrzdoval do vsi a dostal (teda spis vyplazl) pokutu za 53 km/h
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Dobře, ale vy jste překročil limit o 12 km/h, my se bavíme od překročení 3 km/h při padesátce… končím s OT...
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Jen posledni podotek, pravdiva je, jel jsem druhym autem za nim, odchyt jsem videl a byl v cili u rozdychavani.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Počet řidičů, kteří při průjezdu dálničním tunelem Valík u Plzně nedodržují maximální dovolenou rychlost, raketově stoupá. Přitom loni v září došlo ke zvýšení limitu z původních 80 kilometrů v hodině na stovku. Denně radar změří desítky hříšníků, přičemž za přísnějšího režimu se dali spočítat na prstech jedné ruky.Vilouch píše:....stačilo, aby se stala nějaká vážná DN s příčinou nepřiměřené rychlosti. Nejspíš by pak pro to, že se někdo pod 100 nebo 130 nikdo nepodepíše, mělo pochopení více lidí i zde.
Dopravní psycholožka Zdeňka Vařenková vidí v nelichotivé statistice několik příčin. „U většiny řidičů stovka vyvolá pocit, že už se může jezdit rychle, a její dodržování se tak méně kontroluje. Navíc z rychlosti 130 km/h nemusí tolik brzdit, a pokud rychlost nesníží, tak vědí, že jim žádné reálné nebezpečí v souvislosti s provozem nehrozí,“ řekla psycholožka.
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
A zase bez uvedení zdroje. Můžeš se konečně naučit citovat i s odkazy na zdroj?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
nevim jestli je to zdroj komentu, ale píšou to třeba zde: https://www.novinky.cz/krimi/clanek/v-t ... o-40310738
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Nejspíš jo, to jsem našel taky.
Ale mně tady vadí ten styl diskuse, kdy dotyčný přilítne do několik měsíců/roků mrtvé diskuse s nějakým naprosto neuvozeným a nesouvisejícím moudrem, které navíc ještě vůbec není z jeho hlavy.
Ale mně tady vadí ten styl diskuse, kdy dotyčný přilítne do několik měsíců/roků mrtvé diskuse s nějakým naprosto neuvozeným a nesouvisejícím moudrem, které navíc ještě vůbec není z jeho hlavy.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Theodor navíc dost často jen ocituje starý příspěvek a hotovo, nic nového
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Dá se někde zjistit, jaká je maximální průjezdná výška tunelu Valík? Nemyslím z hlediska zákona, ale o to, kolik se tam skutečně vejde.
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Zkus projektovou dokumentaci na opravu tunelu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
5,2 metru.
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Sudop Praha pracuje na TS na MÚK Nová Ves v km 86,4 pro připojení Giga factory.
Ale bude tato nová křižovatka vyhovovat mezikřižovatkové vzdálenosti s MÚK Sulkov?
Ale bude tato nová křižovatka vyhovovat mezikřižovatkové vzdálenosti s MÚK Sulkov?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Dostane výjimku.
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
jako že už to je jisté ?
pořád jsem doufal, že tahle 3,14*ovina se nakonec uskuteční u některého z našich východnějších sousedů....
nebo snad mají více rozumu ?
pořád jsem doufal, že tahle 3,14*ovina se nakonec uskuteční u některého z našich východnějších sousedů....
nebo snad mají více rozumu ?
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Já spíš doufám že ta giga factory a sjezd vůbec nevzniknou.Lenny píše:Sudop Praha pracuje na TS na MÚK Nová Ves v km 86,4 pro připojení Giga factory.
Ale bude tato nová křižovatka vyhovovat mezikřižovatkové vzdálenosti s MÚK Sulkov?
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Rozhodnuto ještě není, ale šanci máme velkou. Poláci jsou totiž už teď největším výrobcem baterií pro elektromobily v Evropě a Maďarsko už má na svém území tři továrny na baterie (Samsung, SK Inovation, CATL).Mike píše:jako že už to je jisté ?
pořád jsem doufal, že tahle 3,14*ovina se nakonec uskuteční u některého z našich východnějších sousedů....
nebo snad mají více rozumu ?
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
To je v místě těch uzavřených služebních nájezdů?Lenny píše:Sudop Praha pracuje na TS na MÚK Nová Ves v km 86,4 pro připojení Giga factory.
Ale bude tato nová křižovatka vyhovovat mezikřižovatkové vzdálenosti s MÚK Sulkov?