Obchvat Plzně (včetně historie)

Praha – Plzeň – Německo
Odpovědět
Tomas Eybl
Příspěvky: 201
Registrován: 30.8.2016 21:30:15

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Tomas Eybl »

Jo, kdyby výsměch. Nebojme se nesmyslně nízká rychlostní omezení označovat (a to stále hlasitěji) dokonce za VYTVÁŘENÍ potenciálně nebezpečných dopravních situací:
1) rapidní snížení rychlosti u jednoho auta je možná OK, ale na frekventované dálnici se rizika tohoto manévru multiplikují.
2) není to zrovna případ krátkého Valíku, ale u delších úseků může dojít vlivem příliš nízké rychlosti ke snížení koncentrace řidiče - kór, když jeho pozornost se při vědomí úsekového měření zaměřuje spíše na tachometr než na situaci na vozovce.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Bobek »

Království a půl princezny za 511.
Dannyboy
Příspěvky: 156
Registrován: 31.7.2010 18:44:21

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Dannyboy »

Nechapu. RSD vyhodi 150 mega, jenom proto ze teprve zkusi oslovit dotcene organy? A kdo obhaji ty penize kdyz to nepovoli?
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Tak dělalo se to v rámci obměny technologií po životnosti, a přitom se to udělalo už na 100km/h. Za mě ok.
Přístup, kdo obhájí, když... je přesně ten důvod, proč u nás x věcí (třeba v zahraničí běžných) nejde, nebo se o to radši nikdo nepokouší.
R48 -> D48 se podařilo!
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od AF-1 »

V clanku zminena intenzita svetla je jen vymluva. Jinak by uz davno povolili stovku mezi soumrakem a usvitem.
: o )
Dannyboy
Příspěvky: 156
Registrován: 31.7.2010 18:44:21

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Dannyboy »

Tak jestli to měnili tak jako tak, tak ok.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Lynx »

Názor z diskuze na iDnes, se kterým se ztotožňuji:

Pavel Menčík 93536
Kdysi jsem často jezdil do Italie ve směru z Rakouska je úsek dálnice Villach - Tolmezzo, tam jsou na pár kilometrech desítky tunelů. Vpodstatě ta dálnice vede vodorovně přes hory, takže se střídá tunel, most, tunel, most ..... Omezení tam nebylo žádné, normálně 130 Km/h, myslím že tam žádná zvýšená nehodovost nebyla. To co se děje v ČR je naprosto směšné ! Tunel Valík, kde je vidět z jednoho konce na druhý ? Kdo normální tam může mýt nějaký problém ? Takový řidič neměl nikdy dostat řidičák. Jediný rizikový faktor je to nesmyslné snížení rychlosti na 80Km/h, když si toho někdo všimne na poslední chvíli a prudce brzdí, vyvolává to zmatek a zvyšuje riziko nehody! Jednoznačně nejbezpečnější by byl průjezd 130 bez omezení. Nechápu, že na kompetentních místech v dopravě není nikdo se špetkou zdravého rozumu, kdo normálně denně jezdí autem.

No a ty úpravy osvětlení za 150 mil. ? To snad ani nemá cenu komentovat;-€
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od hh »

V diskuzi "návrh za změnu značení" byly ukázky z projektu D5 kolem Plzně, značky se již začínají objevovat. Zde nově Nürnberg a Klatovy.
Přílohy
d5.jpg
d5.jpg (63.35 KiB) Zobrazeno 14800 x
alabastr
Příspěvky: 555
Registrován: 5.11.2017 12:50:18
Bydliště: Praha

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od alabastr »

Jak je to aktuálně s vyšší rychlostí ve Valíku? Našel jsem články ze začátku roku že do konce roku se bude jezdit 100km/h,ale pak ticho po pěšině.
Tady https://www.garaz.cz/clanek/proc-muzeme ... i-21000549
je dnešní článek na téma rychlost v tunelech a je tam i pasáž o Valíku, ale tam zmiňují že Valík možná 2019 a další tunely mají následovat, ovšem kdo ví jestli...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Projížděl jsem před 14 dny a pořád bylo jen 80km/h.
Neuvěřitelné, jak taková banalita trvá.
R48 -> D48 se podařilo!
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od mapman »

Nejdříve se bude tunel rekonstruovat (součástí je výměna proměnných značek) a následně může být rychlost vyšší. Předpoklad někdy v první polovině 2019.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Lynx »

A to nelze vyměnit jen dopravní značení ? Jak píše Martin - vše trvá neuvěřitelně dlouho. Někde se také píše o nutné rekonstrukci osvětlení, ale to také vyplývá z nějáké speciálně naší hyper přísné normy a nebo z čeho ?
alabastr
Příspěvky: 555
Registrován: 5.11.2017 12:50:18
Bydliště: Praha

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od alabastr »

Z tohoto článku z června jsem tedy pochopil že je vše již připravené, tak to něják nechápu:

Tunel Valík je připraven na stovku, má nové technologie i osvětlení
https://plzen.idnes.cz/tunel-valik-daln ... -zpravy_vb
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od adamos »

Tad zase píšou, že reko proběhne až příští rok: https://www.garaz.cz/clanek/proc-muzeme ... &source=hp
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Lenny »

Dnes byly vypsány soutěže na rekonstrukce tunelů Valík a Klímkovice.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Lynx »

Z článku (z června 2018) na který dal odkaz alabastr:

„Ve Valíku už jsou hotové všechny technické úpravy, modernizace i kontroly, technicky je na zvýšení rychlosti připravený,“ uvedl na dotaz MF DNES mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.

Zdroj: https://plzen.idnes.cz/tunel-valik-daln ... -zpravy_vb

Takže Rýdl nemluví pravdu a Valík připraven není ? Nebo je ta další rekonstrukce jen výmluva, která má zamaskovat neschopnost ŘSD jakoukoliv banalitu uvést do praxe ? ! :ko:
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Lenny »

Součástí rekonstrukce je např. výměna PDZ tak, aby bylo možno zobrazit 100. To dnes nejde. Mluvčí v tomto případě asi měl špatné podklady, anebo vařil z vody.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Lynx »

Ok, díky za vysvětlení. Nicméně vleče se to neuvěřitelně.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od dvs »

Dat tam pred tunel na pevno plechovou stovku v tunelu vypnout stavajici PDZ a za tunelem PDZ nebo plech konec omezeni.

To by bylo malo barevne hudby.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Lenny »

Ono to není jen o několika PDZ, ale i sanaci tunelu, očištění vozovky, výměně technického vybavení tunelu apod.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Martin z Ostravy »

To jsou jen ty normové a alibistické důvody proč něco nejde nebo se to musí dělat složitě a draze.

A je to tak složité, že se v tom ani mluvčí nevyzná.
R48 -> D48 se podařilo!
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Lynx »

Lenny píše:Ono to není jen o několika PDZ, ale i sanaci tunelu, očištění vozovky, výměně technického vybavení tunelu apod.
Už teď jsou naše tunely nejluxusnější na světě, tak je nutné kvůli té stovce tohle všechno dělat ? V Itálii se jezdí 130 i "dírou ve skále" u nás to musí být i na "100" všechno osvětlené a vybavené podle nějákých super přísných norem jinde platných pro operační sály.

Tady lze bezpečně "130".

https://goo.gl/maps/Mmpu9kfKy192

Tady je bezpečná maximálně "80", stovka v žádném případě ! Na tu je potřeba rekonstrukce.

https://goo.gl/maps/VfgT6hqoAfC2
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Mike »

on je spíš problém, že se pod to nikdo nepodepíše
(proč taky, třeba tam vůbec nejezdí)
a klasicky HZS by nejradši hned vedle vjezdu mělo stanici pro 20-30kamarádů, vybavených superextra technikou....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od AF-1 »

A pritom by stacilo jen vypnout radar...
; o )
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od michal »

Tak nad tím tak přemýšlím, za jakým účelem a kdo vymýšlí ty normy (které se navíc neustále mění [čti: zdokonalují k horšímu] , když pro jediný subjekt, který v ČR může nějakou normu na dálnici v praxi uplatnit, totiž pro státní organizaci ŘSD, jsou v podstatě tyto normy překážkou v jejich činnosti... :crazy: :crazy: :crazy:
Odpovědět

Zpět na „D5“