Obchvat Plzně (včetně historie)
-
- Příspěvky: 201
- Registrován: 30.8.2016 21:30:15
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Jo, kdyby výsměch. Nebojme se nesmyslně nízká rychlostní omezení označovat (a to stále hlasitěji) dokonce za VYTVÁŘENÍ potenciálně nebezpečných dopravních situací:
1) rapidní snížení rychlosti u jednoho auta je možná OK, ale na frekventované dálnici se rizika tohoto manévru multiplikují.
2) není to zrovna případ krátkého Valíku, ale u delších úseků může dojít vlivem příliš nízké rychlosti ke snížení koncentrace řidiče - kór, když jeho pozornost se při vědomí úsekového měření zaměřuje spíše na tachometr než na situaci na vozovce.
1) rapidní snížení rychlosti u jednoho auta je možná OK, ale na frekventované dálnici se rizika tohoto manévru multiplikují.
2) není to zrovna případ krátkého Valíku, ale u delších úseků může dojít vlivem příliš nízké rychlosti ke snížení koncentrace řidiče - kór, když jeho pozornost se při vědomí úsekového měření zaměřuje spíše na tachometr než na situaci na vozovce.
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Království a půl princezny za 511.
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Nechapu. RSD vyhodi 150 mega, jenom proto ze teprve zkusi oslovit dotcene organy? A kdo obhaji ty penize kdyz to nepovoli?
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Tak dělalo se to v rámci obměny technologií po životnosti, a přitom se to udělalo už na 100km/h. Za mě ok.
Přístup, kdo obhájí, když... je přesně ten důvod, proč u nás x věcí (třeba v zahraničí běžných) nejde, nebo se o to radši nikdo nepokouší.
Přístup, kdo obhájí, když... je přesně ten důvod, proč u nás x věcí (třeba v zahraničí běžných) nejde, nebo se o to radši nikdo nepokouší.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
V clanku zminena intenzita svetla je jen vymluva. Jinak by uz davno povolili stovku mezi soumrakem a usvitem.
: o )
: o )
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Tak jestli to měnili tak jako tak, tak ok.
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Názor z diskuze na iDnes, se kterým se ztotožňuji:
Pavel Menčík 93536
Kdysi jsem často jezdil do Italie ve směru z Rakouska je úsek dálnice Villach - Tolmezzo, tam jsou na pár kilometrech desítky tunelů. Vpodstatě ta dálnice vede vodorovně přes hory, takže se střídá tunel, most, tunel, most ..... Omezení tam nebylo žádné, normálně 130 Km/h, myslím že tam žádná zvýšená nehodovost nebyla. To co se děje v ČR je naprosto směšné ! Tunel Valík, kde je vidět z jednoho konce na druhý ? Kdo normální tam může mýt nějaký problém ? Takový řidič neměl nikdy dostat řidičák. Jediný rizikový faktor je to nesmyslné snížení rychlosti na 80Km/h, když si toho někdo všimne na poslední chvíli a prudce brzdí, vyvolává to zmatek a zvyšuje riziko nehody! Jednoznačně nejbezpečnější by byl průjezd 130 bez omezení. Nechápu, že na kompetentních místech v dopravě není nikdo se špetkou zdravého rozumu, kdo normálně denně jezdí autem.
No a ty úpravy osvětlení za 150 mil. ? To snad ani nemá cenu komentovat;-€
Pavel Menčík 93536
Kdysi jsem často jezdil do Italie ve směru z Rakouska je úsek dálnice Villach - Tolmezzo, tam jsou na pár kilometrech desítky tunelů. Vpodstatě ta dálnice vede vodorovně přes hory, takže se střídá tunel, most, tunel, most ..... Omezení tam nebylo žádné, normálně 130 Km/h, myslím že tam žádná zvýšená nehodovost nebyla. To co se děje v ČR je naprosto směšné ! Tunel Valík, kde je vidět z jednoho konce na druhý ? Kdo normální tam může mýt nějaký problém ? Takový řidič neměl nikdy dostat řidičák. Jediný rizikový faktor je to nesmyslné snížení rychlosti na 80Km/h, když si toho někdo všimne na poslední chvíli a prudce brzdí, vyvolává to zmatek a zvyšuje riziko nehody! Jednoznačně nejbezpečnější by byl průjezd 130 bez omezení. Nechápu, že na kompetentních místech v dopravě není nikdo se špetkou zdravého rozumu, kdo normálně denně jezdí autem.
No a ty úpravy osvětlení za 150 mil. ? To snad ani nemá cenu komentovat;-€
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
V diskuzi "návrh za změnu značení" byly ukázky z projektu D5 kolem Plzně, značky se již začínají objevovat. Zde nově Nürnberg a Klatovy.
- Přílohy
-
- d5.jpg (63.35 KiB) Zobrazeno 14801 x
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Jak je to aktuálně s vyšší rychlostí ve Valíku? Našel jsem články ze začátku roku že do konce roku se bude jezdit 100km/h,ale pak ticho po pěšině.
Tady https://www.garaz.cz/clanek/proc-muzeme ... i-21000549
je dnešní článek na téma rychlost v tunelech a je tam i pasáž o Valíku, ale tam zmiňují že Valík možná 2019 a další tunely mají následovat, ovšem kdo ví jestli...
Tady https://www.garaz.cz/clanek/proc-muzeme ... i-21000549
je dnešní článek na téma rychlost v tunelech a je tam i pasáž o Valíku, ale tam zmiňují že Valík možná 2019 a další tunely mají následovat, ovšem kdo ví jestli...
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Projížděl jsem před 14 dny a pořád bylo jen 80km/h.
Neuvěřitelné, jak taková banalita trvá.
Neuvěřitelné, jak taková banalita trvá.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Nejdříve se bude tunel rekonstruovat (součástí je výměna proměnných značek) a následně může být rychlost vyšší. Předpoklad někdy v první polovině 2019.
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
A to nelze vyměnit jen dopravní značení ? Jak píše Martin - vše trvá neuvěřitelně dlouho. Někde se také píše o nutné rekonstrukci osvětlení, ale to také vyplývá z nějáké speciálně naší hyper přísné normy a nebo z čeho ?
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Z tohoto článku z června jsem tedy pochopil že je vše již připravené, tak to něják nechápu:
Tunel Valík je připraven na stovku, má nové technologie i osvětlení
https://plzen.idnes.cz/tunel-valik-daln ... -zpravy_vb
Tunel Valík je připraven na stovku, má nové technologie i osvětlení
https://plzen.idnes.cz/tunel-valik-daln ... -zpravy_vb
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Tad zase píšou, že reko proběhne až příští rok: https://www.garaz.cz/clanek/proc-muzeme ... &source=hp
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Dnes byly vypsány soutěže na rekonstrukce tunelů Valík a Klímkovice.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Z článku (z června 2018) na který dal odkaz alabastr:
„Ve Valíku už jsou hotové všechny technické úpravy, modernizace i kontroly, technicky je na zvýšení rychlosti připravený,“ uvedl na dotaz MF DNES mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.
Zdroj: https://plzen.idnes.cz/tunel-valik-daln ... -zpravy_vb
Takže Rýdl nemluví pravdu a Valík připraven není ? Nebo je ta další rekonstrukce jen výmluva, která má zamaskovat neschopnost ŘSD jakoukoliv banalitu uvést do praxe ? !
„Ve Valíku už jsou hotové všechny technické úpravy, modernizace i kontroly, technicky je na zvýšení rychlosti připravený,“ uvedl na dotaz MF DNES mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.
Zdroj: https://plzen.idnes.cz/tunel-valik-daln ... -zpravy_vb
Takže Rýdl nemluví pravdu a Valík připraven není ? Nebo je ta další rekonstrukce jen výmluva, která má zamaskovat neschopnost ŘSD jakoukoliv banalitu uvést do praxe ? !
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Součástí rekonstrukce je např. výměna PDZ tak, aby bylo možno zobrazit 100. To dnes nejde. Mluvčí v tomto případě asi měl špatné podklady, anebo vařil z vody.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Ok, díky za vysvětlení. Nicméně vleče se to neuvěřitelně.
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Dat tam pred tunel na pevno plechovou stovku v tunelu vypnout stavajici PDZ a za tunelem PDZ nebo plech konec omezeni.
To by bylo malo barevne hudby.
To by bylo malo barevne hudby.
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Ono to není jen o několika PDZ, ale i sanaci tunelu, očištění vozovky, výměně technického vybavení tunelu apod.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
To jsou jen ty normové a alibistické důvody proč něco nejde nebo se to musí dělat složitě a draze.
A je to tak složité, že se v tom ani mluvčí nevyzná.
A je to tak složité, že se v tom ani mluvčí nevyzná.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Už teď jsou naše tunely nejluxusnější na světě, tak je nutné kvůli té stovce tohle všechno dělat ? V Itálii se jezdí 130 i "dírou ve skále" u nás to musí být i na "100" všechno osvětlené a vybavené podle nějákých super přísných norem jinde platných pro operační sály.Lenny píše:Ono to není jen o několika PDZ, ale i sanaci tunelu, očištění vozovky, výměně technického vybavení tunelu apod.
Tady lze bezpečně "130".
https://goo.gl/maps/Mmpu9kfKy192
Tady je bezpečná maximálně "80", stovka v žádném případě ! Na tu je potřeba rekonstrukce.
https://goo.gl/maps/VfgT6hqoAfC2
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
on je spíš problém, že se pod to nikdo nepodepíše
(proč taky, třeba tam vůbec nejezdí)
a klasicky HZS by nejradši hned vedle vjezdu mělo stanici pro 20-30kamarádů, vybavených superextra technikou....
(proč taky, třeba tam vůbec nejezdí)
a klasicky HZS by nejradši hned vedle vjezdu mělo stanici pro 20-30kamarádů, vybavených superextra technikou....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
A pritom by stacilo jen vypnout radar...
; o )
; o )
Re: Obchvat Plzně (včetně historie)
Tak nad tím tak přemýšlím, za jakým účelem a kdo vymýšlí ty normy (které se navíc neustále mění [čti: zdokonalují k horšímu] , když pro jediný subjekt, který v ČR může nějakou normu na dálnici v praxi uplatnit, totiž pro státní organizaci ŘSD, jsou v podstatě tyto normy překážkou v jejich činnosti...