Úsek Praha - Plzeň

Praha – Plzeň – Německo
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od martin »

Nevíte někdo, co se to kope na 20. km v obou směrech? Zrovna tak se něco dělá i na takovým 6. km směr Plzeň.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od Bobek »

Můj tip: informační tabule.
Království a půl princezny za 511.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od mapman »

To bude ono :) Velmi pravděpodobně...
balance
Příspěvky: 2183
Registrován: 24.9.2009 10:51:36

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od balance »

Co tak mrknout na http://www.dopravniinfo.cz :?:
Obrázek
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od Lenny »

Ještě se buduje tuším na 126. km a za Plzní, teď si přesně nevybavuji jestli to byly Nýřany nebo Sulkov.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od Bobek »

Tak minimálně u Berouna ve směru do Prahy už je infotabule nainstalovaná, takže jsem se trefil. :)

Jinak jsem koukal, že mezi Rokycany a Mýtem roste hned u dálnice asi 5 billboardů. :evil: Velikostně zhruba jako návěst. Vypadalo to, že v druhém směru taky, a že je to všechno na pozemku ještě náležícím k dálnici. Tak by mě zajímalo, kdo to povolil?
Království a půl princezny za 511.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od martini »

Podařilo se zakázat vjezd NA nad 18tun do Žebráku a Cerhovic na II/605, viz článek.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od Standa »

martini píše:Podařilo se zakázat vjezd NA nad 18tun do Žebráku a Cerhovic na II/605, viz článek.
V článku mě dost pobavila věta: "Jenže až jim krajský úřad silnici opraví, značka zřejmě bude muset zmizet." Tak toho bych se vzhledem ke stavu krajských financí moc nebál :? !
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od martini »

Dnes je to přesně 25 let, co byla do provozu uvedena stavba 0504 - most přes Berounku a došlo tak ke kompletaci spojení mezi Prahou a Bavoryní mimo Beroun.

Reportáž šla v dnešním "Před 25 lety", poslední reportáž.

Více info ke stavbám na úseku samozřejmě Lennyho stránky.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od JirkaS »

martini píše:Dnes je to přesně 25 let, co byla do provozu uvedena stavba 0504 - most přes Berounku a došlo tak ke kompletaci spojení mezi Prahou a Bavoryní mimo Beroun.
Kdepak, tehdy se hned za Berounem sjíždělo na starou I/5. Až do Bavoryně to ještě stavěli dlouho (Lenny to má na stránkách přesně).
Martin_L
Příspěvky: 381
Registrován: 21.2.2010 19:39:20

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od Martin_L »

http://dalnice-silnice.cz/D5.htm píše:Zbývající úsek Beroun-západ - Bavoryně (km 19,7-28,7) byl zahájen až v roce 1985 a byl slavnostně uveden do provozu až 26. září 1989.
Za Bavoryni se začalo jezdit opravdu až v září 1989. Po pár dní staré dálnici jsme tehdy dováželi z pražského Tuzexu japonskou televizi Toshiba (stála 24 000 Kčs) a jednalo se pravděpodobně o mojí první jízdu po dálnici (bohužel si ji nepamatuju). Vybavuji si ale, že v druhé polovině devadesátých let měl úsek D5 z Berouna do Prahy příšerný povrch plný záplat. A ještě před několika lety bylo možno zřetelně před Bavoryní na staré silnici rozpoznat místo provizorního sjezdu. Po výměně povrchu už to tak patrné není (ale jde to stále).
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od martini »

Aha, tak to sorry za snahu uvedení v omyl (ale že jste se nedali :-)), jenom jsem to přelétl očima a z vlastní zkušenosti to bohužel nepamatuji :? Z vyprávění však slýchávám, jaký byl najednou v Berouně klid...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Martin_L
Příspěvky: 381
Registrován: 21.2.2010 19:39:20

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od Martin_L »

martini píše:Z vyprávění však slýchávám, jaký byl najednou v Berouně klid...
No to bezpochyby, protože v letech 1985 - 1989 dálnice končila až za Berounem na provizorním sjezdu zhruba v místě, kde dnes Beroun plynule přechází v Králův Dvůr.
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od Vizi »

Když je to výročí, tak jedno foto z výstavby, není sice bůhvíjaké (jedná se o skenovaný pohled), ale rozestavěná estakáda je v dálce snad trochu vidět :roll:
Přílohy
beroun.jpg
beroun.jpg (190.82 KiB) Zobrazeno 28376 x
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Proč byla zrušena tahle šialená odpočívka nad Berounem je celkem jasné z jejího napojení jasně nedálničních parametrů
http://www.mapy.cz/#mm=F@x=132313072@y=135524672@z=17
ale nevíte někdo proč je zrušena i tahle odpočívka ? (kousek za křižovatkou Beroun-východ, směr Praha)
http://www.mapy.cz/#mm=F@x=132375656@y=135572440@z=17
Je sice pravda, že asi vzdálenost od křižovatky určitě neodpovídá dnešním požadavkům, ale že by to zrušili kvůli takové "maličkosti" ?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od Lenny »

Bo je to malá odpočívka, ty byly skoro všechny zavřeny.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od Dr.Fe1 »

A to se rušilo kvůli tomu, že ŘSD "nebavilo" se o ně starat nebo proč ?
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od obr »

dnes na ČRo1 byl pořad mezi 16-17 o dálnici. tam bylo vysvětleno, že se změnila koncepce odpočívek. Od těch původních se přešlo k současnému s pumpou, obchodem a udržovaným teplým WC. Osobně se mi tohle líbí výrazně více nežli to, co bylo a je dodnes třeba v SRN, ty přírodní odpočívky s pochc.. a posr.. okolím, fuj. Navíc je dobré, že je u nás pumpa na dálnici každou chvíli.

Jo ještě bych dodal - třeba v CH mají na odpočívkách fakt luxusní nerez záchody. Ale studené, pořád ten nás systém "pumpa" je lepší.
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od adamos »

Některé odpočívky zastihla změna koncepce v průběhu výstavby, třeba tady jsou odbočováky a osázená zeleň, na asfalt už nedošlo.
Osobně by se mi malé odpočívky co pět km á la SRN líbily víc. Oni si to Němci asi dávno spočítali a vědí, proč nestaví benzínky po 10 kilometrech, ono to asi něco stojí.
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Mě se Německé, Francouzské nebo Rakouské odpočívky taky líbily, ale u nás proto není vůle.
Pro ŘSD je jednodušší, když je na odpočívce ČS, které se zároveň stará o okolí.
R48 -> D48 se podařilo!
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Díky za vysvětlení Vám všem. Ta nerelizovaná oboustraná odpočívka na D5 je pěkná. Když o tom teď přemýšlím, tak se mi víc zamlouvá koncept mít méně odpočívek se zázemím než více přírodních s podělaným okolím (to se mi taky vůbec nelíbí a zabránit tomu téměř nelze).
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od mapman »

adamos píše: třeba tady jsou odbočováky a osázená zeleň, na asfalt už nedošlo
No bacha na to, od letoška tam odpočívka i s ČS už je :) Shell Málkovice.
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od obr »

adamos píše:Některé odpočívky zastihla změna koncepce v průběhu výstavby, třeba tady jsou odbočováky a osázená zeleň, na asfalt už nedošlo.
Osobně by se mi malé odpočívky co pět km á la SRN líbily víc. Oni si to Němci asi dávno spočítali a vědí, proč nestaví benzínky po 10 kilometrech, ono to asi něco stojí.
k SRN - především benzinky a ty obchody na dálnicích by byly velkou konkurencí a braly kšeft obcím a městečkám nejen okolo, tak je to tam přednější nežli pohodlí motoristů na dálnici. Tohle je známo i u nás, jak se postavila dálnice třeba na Plzeň na staré 605 skončil kšeft. Naštěstí se u nás prosadil "volný trh" a přirozený vývoj - reakce na poptávku motoristů. Pumpy a obchody na dálnici u nás jsou soukromé. Pokud by nebyly výnosné, nebyly by na dálnicích stavěny v takovém počtu. Ona je i úměra mezi intenzitou provozu a počtem pump - srovnejte D1 a třeba D11
Redispero
Příspěvky: 382
Registrován: 28.10.2009 9:52:02

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od Redispero »

obr píše: k SRN - především benzinky a ty obchody na dálnicích by byly velkou konkurencí a braly kšeft obcím a městečkám nejen okolo, tak je to tam přednější nežli pohodlí motoristů na dálnici. Tohle je známo i u nás, jak se postavila dálnice třeba na Plzeň na staré 605 skončil kšeft.
Benzinky s obchody nejsou konkurencí pro obchody v obcích okolo - nikdo nebude kvůli bagetě, čokoládě či Petflašce sjíždět z dálnice, když nejpozději do půlhodiny na pumpu tak jako tak narazí. Btw. mnohem větší konkurencí obcím jsou Autohofy na skoro každém exitu. Kšeft na 605 skončil, protože tudy přestaly jezdit auta, ne kvůli tomu, že by kšeft přetáhly benzinky na dálnici
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Úsek Praha - Plzeň

Příspěvek od martini »

mapman píše:
adamos píše: třeba tady jsou odbočováky a osázená zeleň, na asfalt už nedošlo
No bacha na to, od letoška tam odpočívka i s ČS už je :) Shell Málkovice.
No a já si pořád říkal, proč je ta nová Shellka tak miniautrní :-). Zjevně se "musela" vejít do původního (možná již vykoupeného) záboru :lol:

Jinak koncept odpočívek v ČR mi přijde 100% lepší než "ála SRN", protože ta údržba a komplet servis je v dostatečné kvalitě zajištěna a ŘSD šetří náklady na údržbu. Lepší, než kdyby ty odpočívky byly, ŘSD šetřilo nic neděláním a všichni by nadávali, že jsou tam špinavé záchody atp. Co mne trochu mrzí, je ta velikost odpočívek u nás, měly by být mnohem větší především se se týče stání pro kamióny, ale i OA.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Odpovědět

Zpět na „D5“