[D5] Opravy, rekonstrukce
Re: [D5] Opravy, rekonstrukce
D5 Oprava AB vozovky v km 0,000 - 5,380 P
Jezdí se po opravené pravé polovině bez obrusu. Pracuje se vlevo...
Jezdí se po opravené pravé polovině bez obrusu. Pracuje se vlevo...
Re: [D5] Opravy, rekonstrukce
Jediné, co mě při jízdě utěšovalo, že to ještě není (nemůže být) finální povrch.
Co je ale horší, aspoň v pátky by to chtělo bezpodmínečně stáhnout rozvadovskou spojku do jednoho pruhu a poslat ji pouze protisměrným pásem... Okruh stojí, Mrázovka stojí, přes Rudnou to také nelze objet, nejrychlejší cesta z pravého břehu Vltavy na Plzeň je tak momentálně po Radlické.
Co je ale horší, aspoň v pátky by to chtělo bezpodmínečně stáhnout rozvadovskou spojku do jednoho pruhu a poslat ji pouze protisměrným pásem... Okruh stojí, Mrázovka stojí, přes Rudnou to také nelze objet, nejrychlejší cesta z pravého břehu Vltavy na Plzeň je tak momentálně po Radlické.
Re: [D5] Opravy, rekonstrukce
Dnes uzavírka prodloužena do 7.7. a jako bonus k ranní nehodě na 2. km kolona na okruhu dosahovala témeř až k D1.
Re: [D5] Opravy, rekonstrukce
Příští víkend začíná oprava km 64 - 61 včetně odpočívky Shell.
Re: [D5] Opravy, rekonstrukce
Od 5.9. se bourá první betonová vozovka na D5 (1997) v km 100-110 vpravo.
Re: [D5] Opravy, rekonstrukce
Boura se cela, nebo se frezuje horní třetina?hh píše:Od 5.9. se bourá první betonová vozovka na D5 (1997) v km 100-110 vpravo.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Re: [D5] Opravy, rekonstrukce
Zde poprvé jde o celý CBK (cca 25 cm), asi na nejhorších 500m i další vrstva HGT.
Strabag+Eurovia, cca 100 dní.
Strabag+Eurovia, cca 100 dní.
Re: [D5] Opravy, rekonstrukce
V pátek už bourali.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D5] Opravy, rekonstrukce
Dlužno dodat, že stoupání u exitu na Stříbro nebylo dobré už od otevření (byť nejrozpadlejší úseky jsou před a po) a celý opravovaný úsek byl hodně špatný už dlouho, pocitově nejhorší z celé rozvadovské části. Bude opět beton nebo asfalt?
Nechystá se v brzké době oprava povrchu i v okolí exitu 89 (Sulkov)? Schod v napojení AB na CB v směru na Rozvadov před sjezdem byl opraveno letos, před koncem připojovacího pruhu je ale pravý pruh pěkně rozbitý.
Nechystá se v brzké době oprava povrchu i v okolí exitu 89 (Sulkov)? Schod v napojení AB na CB v směru na Rozvadov před sjezdem byl opraveno letos, před koncem připojovacího pruhu je ale pravý pruh pěkně rozbitý.
Re: [D5] Opravy, rekonstrukce
Bude beton. Vymetaný. Další se již projektuje km 125-135 a 144-151 vše vpravo.
Oproti aktuálnímu úseku je km 89 pouze bodová věc. Sice špatná, ale vymění se pouze pár desek, zbytek drží.
Oproti aktuálnímu úseku je km 89 pouze bodová věc. Sice špatná, ale vymění se pouze pár desek, zbytek drží.
Re: [D5] Opravy, rekonstrukce
U Rokycan hotovo, otevřeno, velmi potěšující.
Re: [D5] Opravy, rekonstrukce
Dnes jsem projížděl km 100 - 110 po opravě a těšil se, že se ze "stříbrské D1" stane hladký úsek, po kterém bude radost jet. Upřímně? Velké zklamání. Většina délky je bohužel zvlněná, hrbolatá i s několika velmi výraznými propady a nerovnostmi a spíše než novostavbu připomíná neopravovaný zbytek, prakticky není cítit rozdíl mezi několika km před a po, nejviditelnější rozdíl je v odstínu povrchu.
To, že se jedná o novostavbu, bylo poznat jen tu a tam a nanejvýš pár desítek metrů.
To, že se jedná o novostavbu, bylo poznat jen tu a tam a nanejvýš pár desítek metrů.
Re: [D5] Opravy, rekonstrukce
Nepohodlný beton no. Cílem bylo to, aby se nerozpadal jako ementál jako CBK z té doby všude jinde. Pokud chcete pohodlí, museli by tam dát asfalt.
Re: [D5] Opravy, rekonstrukce
Pro mě překvapující bylo, že i nyní v zimním období je mezi km 18-28 obousměrné desetikilometrové zúžení s omezením 80 km/hod s provozem v pravém pruhu širším a levém zúženém. Podle dopravníinfo to má skončit 9.12., ale nevím zda to neprodlužují, protože začátek uvádějí 2.12 ale to není pravda, bylo to tam už dříve.
Re: [D5] Opravy, rekonstrukce
Grrrr kabel nějakej.
Dnes jsem jel do Plzně a omezení tam bylo a pak zpátky a už se jede normálně 160
Dnes jsem jel do Plzně a omezení tam bylo a pak zpátky a už se jede normálně 160
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: [D5] Opravy, rekonstrukce
.ŘSD 23.6.2014:Metoda fragmentace, tedy postup, kdy se rozbije vrstva současného betonového povrchu vozovky, který se na místo odtěžení překryje silnou vrstvou asfaltu, by znamenala pouhou opravu vozovky dálnice, nikoliv její skutečnou modernizaci na delší časové období. Po nejpozději patnácti letech by dálnice potřebovala další výraznou opravu a další vysoké investice.
Také by došlo k navýšení stávajícího povrchu vozovky o nové asfaltové vrstvy a k obtížné úpravě zejména příčných sklonů podle současných technických předpisů
Na cca 60 km ve směru Bavorsko jsou mikrotrhliny, někde dokonce olámané hrany u příčných spár.
Mikrotrhliny se budou řešit mikrokobercem, větší poruchy odfrézováním 80 mm a položením asfaltových hutněných vrstev. (Události v regionech Praha 13.2.2019)
Je vidět posun názorů na ŘSD.
Nechcete se tomu Jančurovi omluvit?
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D5] Opravy, rekonstrukce
Řekl bych, že chtěl jezdit s autobusy po opravované D1 kratší dobu než při modernizaci. Pak modernizovat D1, když bude stát už D35.Martin z Ostravy píše:A co ten s tím má společného?
Dnes to vypadá, že do 15 let budeme mít D35, ale 15 let jsme měli už 2x od revoluce a pořád nic, tak asi nechtěl nikdo čekat. Navíc D1 sama o sobě je fakt zastaralá, takže ta modernizace je třeba, D5 je poměrně moderní, tak tam není větší zásah tak potřeba.
Re: [D5] Opravy, rekonstrukce
Pro uvdení do "obrazu", tak dnes proběhla na ČT tato reportáž ...
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/27 ... ji-pet-let
Je tam i pár "historických" záběrů z budování úseku Plzeň-Rozvadov. O fragmenataci nebo Jančurovi či posunu názorů ŘSD se tam skutečně nemluví.
Mimochodem daný problém zde na fóru už "hh" několikrát uváděl ... viz výše a předchozí strany fóra.
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/27 ... ji-pet-let
Je tam i pár "historických" záběrů z budování úseku Plzeň-Rozvadov. O fragmenataci nebo Jančurovi či posunu názorů ŘSD se tam skutečně nemluví.
Mimochodem daný problém zde na fóru už "hh" několikrát uváděl ... viz výše a předchozí strany fóra.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: [D5] Opravy, rekonstrukce
Když se ptáte i Vy, co o tom ví ostatní?
Jančura byl proti modernizaci jaká probíhá na D1. Tato je všem známa a nebudu ji tu popisovat.
Navrhoval fragmentaci a položení asfaltové hutněné vrstvy. Na D5 nehrozí nerovnosti ve spárách, nemusí se tedy fragmentovat, ale asfaltové hutněné vrstvy se pokládat budou (samozřejmě po odfrézování potřebné tloušťky betonové vrstvy).
Mám za to, že příbuznost řešení Jančury a ŘSD-2019 je zřejmá. A je zřejmé, že "Větrné Jeníkovy" a další problémy jsme si mohli ušetřit.
Jančura to nevymyslel, použito to bylo třeba v bývalém NDR, ale patří mu dík za to, že metodu prosazoval. I když myslel hlavně na své autobusy, musím prohlásit: "Pane Jančuro, za ŘSD a spoustu hloupých lidí se Vám omlouvám."
Jančura byl proti modernizaci jaká probíhá na D1. Tato je všem známa a nebudu ji tu popisovat.
Navrhoval fragmentaci a položení asfaltové hutněné vrstvy. Na D5 nehrozí nerovnosti ve spárách, nemusí se tedy fragmentovat, ale asfaltové hutněné vrstvy se pokládat budou (samozřejmě po odfrézování potřebné tloušťky betonové vrstvy).
Mám za to, že příbuznost řešení Jančury a ŘSD-2019 je zřejmá. A je zřejmé, že "Větrné Jeníkovy" a další problémy jsme si mohli ušetřit.
Jančura to nevymyslel, použito to bylo třeba v bývalém NDR, ale patří mu dík za to, že metodu prosazoval. I když myslel hlavně na své autobusy, musím prohlásit: "Pane Jančuro, za ŘSD a spoustu hloupých lidí se Vám omlouvám."
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D5] Opravy, rekonstrukce
Pokud nevidíš rozdíl mezi CB vozovkou bez trnů stáří 35 let a vozovkou s trny stáří 21 let, tak asi není o čem debatovat.
Podotýkám, že se mi modernizace v současném pojetí vůbec nelíbí a toto pojetí je výsledkem absence koncepce a řady špatných rozhodnutí, zejména toho, že se nebude dělat 6 pruh, součástí nebude rozšíření odpočívek, zvolený typ povrchu apod.
Ale to co navrhoval Jančura bylo jen provizorní řešení s velmi nejistým výsledkem (zejména na úsecích, kde se propadají a praskají desky několik posledních let (úsek 23, 19, 16, 12).
Na D5 není (nebude) navíc použita fragmentace ale buďto mikrokoberec nebo zbroušení CB s položením hutněného AB, což je dost rozdílná technologie, než jakou navrhoval Jančura na D1. Už jen proto, že fragmentací se může a dost často se i poškodí podkladní vrstva, která navíc na D1 byla v některých místech vlivem špatné údržby již poškozena. Porucha by se tedy ve vozovce objevovala stále, a bylo by třeba uzavírek, které by ale šly jen v režimu 2+1, protože v Jančurově plánu se nepočítalo s rozšířením na D28.
Jeho řešení by bylo proveditelné a rozumné v 90. letech, kdy stáří dálnice bylo kolem 25 let a poruch nebylo tolik, v roce 2010 již nikoliv.
Podotýkám, že se mi modernizace v současném pojetí vůbec nelíbí a toto pojetí je výsledkem absence koncepce a řady špatných rozhodnutí, zejména toho, že se nebude dělat 6 pruh, součástí nebude rozšíření odpočívek, zvolený typ povrchu apod.
Ale to co navrhoval Jančura bylo jen provizorní řešení s velmi nejistým výsledkem (zejména na úsecích, kde se propadají a praskají desky několik posledních let (úsek 23, 19, 16, 12).
Na D5 není (nebude) navíc použita fragmentace ale buďto mikrokoberec nebo zbroušení CB s položením hutněného AB, což je dost rozdílná technologie, než jakou navrhoval Jančura na D1. Už jen proto, že fragmentací se může a dost často se i poškodí podkladní vrstva, která navíc na D1 byla v některých místech vlivem špatné údržby již poškozena. Porucha by se tedy ve vozovce objevovala stále, a bylo by třeba uzavírek, které by ale šly jen v režimu 2+1, protože v Jančurově plánu se nepočítalo s rozšířením na D28.
Jeho řešení by bylo proveditelné a rozumné v 90. letech, kdy stáří dálnice bylo kolem 25 let a poruch nebylo tolik, v roce 2010 již nikoliv.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D5] Opravy, rekonstrukce
Jančura navrhoval i rozšíření na úkor středového dělicího pruhu tj bezpečnosti. Pod tím sdp je kanalizace, která by se kvůli zatížení musela přeložit. Zesílení únosnosti krajnic by tahle metoda neřešila. Zmíněná reprofilace vozovky by se tím také nevyřešila.
Re: [D5] Opravy, rekonstrukce
Omlouvejte se, jak chcete, ale není k tomu důvod. Jak už bylo řečeno, Jančura chtěl na D1 něco zcela jiného, než se provede na D5. A ani to řešení D5 není konečné, je to jen oprava, která by měla vést k dosažení +- původně plánované životnosti. Pak bude i tam muset dojít k úplné modernizaci.theodor less píše:"Pane Jančuro, za ŘSD a spoustu hloupých lidí se Vám omlouvám."
-
- Příspěvky: 957
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D5] Opravy, rekonstrukce
Jančurovo radění je asi na stejné úrovni jako kdybych mu já radil do řízení flotily autobusů.
Re: [D5] Opravy, rekonstrukce
Co to melete? D5 viz 2018 km 100-110 byla odstraněna CB deska a položena nová.theodor less píše:Když se ptáte i Vy, co o tom ví ostatní?
Jančura byl proti modernizaci jaká probíhá na D1. Tato je všem známa a nebudu ji tu popisovat.
Navrhoval fragmentaci a položení asfaltové hutněné vrstvy. Na D5 nehrozí nerovnosti ve spárách, nemusí se tedy fragmentovat, ale asfaltové hutněné vrstvy se pokládat budou (samozřejmě po odfrézování potřebné tloušťky betonové vrstvy).
Mám za to, že příbuznost řešení Jančury a ŘSD-2019 je zřejmá. A je zřejmé, že "Větrné Jeníkovy" a další problémy jsme si mohli ušetřit.
Jančura to nevymyslel, použito to bylo třeba v bývalém NDR, ale patří mu dík za to, že metodu prosazoval. I když myslel hlavně na své autobusy, musím prohlásit: "Pane Jančuro, za ŘSD a spoustu hloupých lidí se Vám omlouvám."