[D5] Opravy, rekonstrukce

Praha – Plzeň – Německo
Odpovědět
Sopko
Příspěvky: 149
Registrován: 26.3.2009 6:59:03

Re: D5 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Sopko »

dd píše:Chtělo by to hlavně opravit kus Žebrák - Zdice (do Prahy). Tam je stav havarijní v obou pruzích.
Naprostý souhlas. V těch místech u Bavoryně asi ujíždí svah a celé si to sedá, takže tam stále vznikají hupy a jet v pravém pruhu je o nápravu. Dlouhodobě nejhorší místo na úseku Plzeň - Praha.
mapman
Autor
Příspěvky: 5764
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D5 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od mapman »

Taky se má toto místo letos opravovat.
Dannyboy
Příspěvky: 156
Registrován: 31.7.2010 18:44:21

Re: D5 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Dannyboy »

Ty příčné hupy opravovali před pár lety. Obávám se, že pokud ta oprava bude pouze výměnou koberce, tak jsou tam napřesrok zpět. Zajímavé je, že směrem na plzeň se ty zlomy nedělají. Když už to tam je v takovém stavu mohli to frezovat víckrát, jsou to strašný rány do nápravy.
mapman
Autor
Příspěvky: 5764
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D5 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od mapman »

Půjde o rozsáhlou rekonstrukci, mělo by se jít až na pláň, takže místy v podstatě kompletní náhrada staré dálnice za novou...
hh
Autor
Příspěvky: 2554
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: D5 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od hh »

Včetně komplet odvodnění, sranda skoro za 200 mil!
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: D5 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Sosa »

Že by nám rupla kanalizace a vymílá nám podloží?
hh
Autor
Příspěvky: 2554
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: D5 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od hh »

D5 po náletu ... (oprava Žebrák-Cerhovice)
Přílohy
d5.jpg
d5.jpg (57.79 KiB) Zobrazeno 17236 x
Dannyboy
Příspěvky: 156
Registrován: 31.7.2010 18:44:21

Re: D5 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Dannyboy »

Pánové neví někdo, proč není v úseku dnešní 10km rekonstrukce Mýto - Žebrák vedená doprava v 2+1? To co se tam děje většinou ve směru na Prahu je hrůza a přitom tam "zývá" prázdný odstavný pruh a luxusně široké pruhy při vedení 1+1 :twisted: :ko:

Přitom o pár kilometrů dál je další menší rekonstrukce vedená 2+2 a je vidět, že se nový špunt netvoří. Aspoň jednám směrem mohli ulehčit. Achjo.
hh
Autor
Příspěvky: 2554
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: D5 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od hh »

Jsou zde bohužel nesmyslně z doby výstavby šachty kanalizace částečně ve vozovce a kamiony je rozjížděly, přemísťovaly, dokonce docházelo k nehodám. Tudíž zde Ministerstvo dopravy povoluje 1+1.
mapman
Autor
Příspěvky: 5764
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D5 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od mapman »

Jojo, víme. Vedle vozovky jsou poklopy kanalizace po cca 50ti metrech, které by se musely zabezpečit, při jedné uzavírce s vedením dopravy 2+1 už lítaly pod kola kamionů a jejich zabezpečení případně odsunutí provozu 2+1 dál od kraje by už bylo výrazně dražší než běžná 2+1 uzavírka...

EDIT - hh píše totéž :)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D5 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Lenny »

A to nejde vyznačit uzavírka 2+1 s tím, že na kraji se dají Z5 a jízdní pruh povede mimo poklopy kanalizace?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Hanes
Příspěvky: 1053
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: D5 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Hanes »

Lenny: kdyz se nejakemu urednikovi nechce, tak je to horsi, nez kdyby to opravdu neslo.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Dannyboy
Příspěvky: 156
Registrován: 31.7.2010 18:44:21

Re: D5 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Dannyboy »

Ok, díky za vysvětlení. Je to škoda, že se na to dřív nemyslelo. Na ty kanály se podívám až pojedu/postojím.
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: D5 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od dd »

Parkrat jsem tam jel. Cim to je, ze se nekolikrat kolona uplne zastavi i ve zuzeni, kde uz je 80 a zadna dalsi prekazka tam neni? Frontu pred zuzenim chapu, ale tohle se jinde nestava.
kyk
Příspěvky: 957
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: D5 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od kyk »

Nerespektování doporučených rychlostí před dopravním omezením a následné prudké brzdění a dominový efekt u dalších řidičů?
Sopko
Příspěvky: 149
Registrován: 26.3.2009 6:59:03

Re: D5 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Sopko »

kyk píše:Nerespektování doporučených rychlostí před dopravním omezením a následné prudké brzdění a dominový efekt u dalších řidičů?
minulý týden jsem si tam postál: hodku do Plzně a pul hodky do Prahy (sjel jsem už na Mýto, takže se to podařilo částečně objet). Do uzavírky to najíždělo zipem, tedy žádné prudké brzdění a ten efekt už v jednom pruhu, co popisoval dd, jsem zažil taky. Chvíli to celé stálo, pak se to pomalu rozjelo a na konci se jelo skoro stovkou.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D5 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Fantom traffic jam


http://video.mit.edu/watch/formation-of ... -jam-8152/

Projevuje se tak vyčerpaná kapacita komunikace.
R48 -> D48 se podařilo!
evilcleaner
Příspěvky: 1073
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: D5 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od evilcleaner »

pro zájemce o hlubší pochopení problematiky můžu doporučit:
mhtml:http://www.fce.vutbr.cz/PKO/holcner.p/5 ... lovani.mht

zejména kapitola 3, nějaké zajímavé diferenciální rovnice, 3d grafy... :D
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
hh
Autor
Příspěvky: 2554
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: D5 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od hh »

Mezi Prahou a Plzní se aktuálně pouští do soutěže dalších 5 úseků pro opravu AB:

11,2-19,7 P
30,8 - 28,93 L
41,8 - 48,0 P
49,5 - 40,7 L
58,5 -51,15 L

Cca 2 pro letošek, 3 pro 2016.
bumbik
Příspěvky: 7956
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: D5 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od bumbik »

tak to všechna čest - tomu říkám tempo jako o závod - tímto tempem překonáme loňský rekord v počtu opravených km v ČR a to cca 90 km - letos bychom mohli atakovat 100 km, jen nepolevit ;-)
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
hh
Autor
Příspěvky: 2554
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: D5 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od hh »

Lenny píše:Opravu D2 km -0,4 - 3,2 provede Eurovia, jak již bylo napsáno za 267 milionů Kč bez DPH a 29 týdnů. Nejnižší cena byla 257 milionů Kč bez DPH a nejdelší doba realizace 41 týdnů. Konečně aspoň trochu zajímavé výběrové řízení, nejenom pořád cena, cena a nic jiného než nejnižší cena.
Je toho víc těch zajímavých výsledků. Hned tato první D2 je zatím určitě nejzajímavější (vyhrála až 6. firma), ale už se to projevuje i jinde. Třeba úsek D5 kolem Berouna vyhrál až druhý Porr (protože stavbu provede o 2 týdny rychleji).
bumbik
Příspěvky: 7956
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: D5 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od bumbik »

jedné věci nerozumím, jak můžou být z hlediska rychlosti oprav takové docela velké rozdíly v nabídkách firem, že třeba u té D2 to postaví o 5 týdnů rychleji, vždyť třeba CB finišer rychleji nepojede jen proto, že firma chce být rychlejší než jiná ... to jako pracují v noci, či o víkendech nebo poručí větru, dešti ... ?

a když už je to v tom tendru, jsou i sankce třeba z prodlení, pokud by ty doby oprav nestihli včas?
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: D5 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Sosa »

bumbik píše:jedné věci nerozumím, jak můžou být z hlediska rychlosti oprav takové docela velké rozdíly v nabídkách firem, že třeba u té D2 to postaví o 5 týdnů rychleji, vždyť třeba CB finišer rychleji nepojede jen proto, že firma chce být rychlejší než jiná ... to jako pracují v noci, či o víkendech nebo poručí větru, dešti ... ?

a když už je to v tom tendru, jsou i sankce třeba z prodlení, pokud by ty doby oprav nestihli včas?
Spíš pude o nasazení techniky a lidí před a po finišeru. Rychlost finišeru většinou jde podle toho, kolik betonu jsou schopni dopravit na stavbu.
hh
Autor
Příspěvky: 2554
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: D5 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od hh »

1) nasazení více part dělníků = to hlavně a to stojí hodně peněz (místo jednoho místa bourání, třeba tři)
2) okrajové a bourací práce v noci, případně pokládka CB (ale strašně strašně moc se do toho těm stav.firmám nechce)
3) lepší koordinace part a technologií mezi sebou, zkracování času mezi nimi
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D5 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Lenny »

Eurovia byla 6. v pořadí dle ceny, 1. dle rychlosti. Chtělo by to zapracovat i další kritéria a zvolit jinou vícekriteriální metodu rozhodování, neboť WSA je náchylná na extrémy. Na D2 km 0-3 bude asfalt kvůli zachování provozu.
I CB finišerem se dá za den položit 350 m anebo taky 1100 m, záleží na počasí, jak jsou připravené podkladní vrstvy, kapacitě betonárky, disponibilních aut a vzdálenosti mezi mosty.
Když práci umíš, potřebuješ na ni daleko méně času než nějaké nemohlo říkající jen okay boss, okay boss.
Už jste viděli nějakého úředníka, aby chodil do práce na noční? Ještě jsem to štěstí neměl. A je to logické, všeobecně se v noci nikomu příliš pracovat nechce, zvlášť když pracuje celý život jen ve dne.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Odpovědět

Zpět na „D5“