Historie trasování D5

Praha – Plzeň – Německo
Odpovědět
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Historie trasování D5

Příspěvek od P_V »

Mmch kudy byste vedli D5 u Berouna, když ne takhle? :)
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Dálniční odpočívka D5 Beroun

Příspěvek od jonáš »

Tunelem ;-)
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Re: Dálniční odpočívka D5 Beroun

Příspěvek od Vizi »

P_V píše:Mmch kudy byste vedli D5 u Berouna, když ne takhle? :)
Úplně první plán vedení dálnice směr Plzeň počítal s jejím trasováním o něco severněji, přes řeku měla přecházet mezi Hýskovem a Stradonicemi. Musím říct, že to byly hodně smělé plány a stavitelé mostů by si přišli na své :-) Tahle trasa pak měla vedle náročnějšího terénu ještě jednu vadu na kráse - neumožňovala stavbu salámovat, bylo by nezbytné stavět celý úsek Praha - Zdice naráz. Troufám si ale tvrdit, že i zvolená varianta mohla být vůči Královu Dvoru ohleduplnější, přeci jen celá oblast byla v té době méně zastavěná a např. mezi Berounem a Královým Dvorem byla pole, přes které se možná dala dálnice odvést.
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Historie trasování D5

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Dnes by se to u Králova Dvora dalo docela dobře řešit 1,5 km dlouhým tunelem, což není zas tak moc, ale to tenkrát nikoho zřejmě ani ve snu nenapadlo. Ale koneckonců i dnes má jakékoliv zatunelování spoustu až fanatických odpůrců, alespoň tedy na tomto fóru. Nevím jak ve zbytku odborné i neodborné společnosti.

http://mapy.cz/letecka?mereni-vzdalenos ... nesgf3NfTY

V oblasti estakády už je to horší, tam by to vyhnutí se zástavbě, tak jednoduché nebylo.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Historie trasování D5

Příspěvek od Honey72 »

Komunisté se do tunelů absolutně nehnali, natož do dálničních. Snad na žádné tenkrát plánované dálnici být tunel neměl. Vždy by se nějak těm kopcům vyhnuli, jedno kudy. A pokud jde o lidi, ti nebyli důležití. Viz spousta silničních průtahů skrz města a trasování dálnic.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Historie trasování D5

Příspěvek od michal »

Já si jen nejsem jistý, že hloubený tunel tam dává smysl vůči hladině Litavky. Leda to zakrýt á la Aschaffenburg. Což je ošklivé, ale asi celkem účinné.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Historie trasování D5

Příspěvek od Mike »

Dr.Fe1 píše:.
. Ale koneckonců i dnes má jakékoliv zatunelování spoustu až fanatických odpůrců, alespoň tedy na tomto fóru. .
dokud bude v dálničních tunelech povolována rychlost nižší než na běžné komunikaci I. třídy, tak se k těm fanatikům budu hlásit i nadále
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Historie trasování D5

Příspěvek od Lenny »

Honey72 píše:Komunisté se do tunelů absolutně nehnali, natož do dálničních. Snad na žádné tenkrát plánované dálnici být tunel neměl. Vždy by se nějak těm kopcům vyhnuli, jedno kudy. A pokud jde o lidi, ti nebyli důležití. Viz spousta silničních průtahů skrz města a trasování dálnic.
Ale měl na D8 Kletečná, na Slovensku na D1 jich bylo několik. V Praze se jich mělo realizovat také několik. Ono kupodivu, jde trasovat dálnici i bez tunelů.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Historie trasování D5

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Lenny píše:Ono kupodivu, jde trasovat dálnici i bez tunelů.
O tom tady Plho už delší dobu mluvíme. Že se vyhýbali tunelům i za cenu toho, že dálnici protáhnou středem obce a přes zámecký park. Ono jde všechno, ale je otázka za jakou cenu a co všechno se tím zničí.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Historie trasování D5

Příspěvek od Honey72 »

Stačí se podívat třeba na plán trasy D11 přes Trutnov k hranicím dnes a v 70. letech. Zatímco nyní má vést dálnice daleko od zastavěných částí a dvěma tunely a Trutnov přetínat po dlouhé estakádě v průmyslové části města, tenkrát aby se tak složité trase vyhnuli, nechali trasu šmiknout přes lesopark, klesnout až do údolí řeky, oddělit město na dvě části a pak přetnout v půli Voletiny a Libeč a aby se nemuselo s trasou stoupat, nechat ji vést dnes chráněným údolím Ličné. Oproti dřívějšku se dnes plánovači snaží, aby bylo co nejméně demolic. Tenkrát za ty demolice snad brali prémie :) .
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Historie trasování D5

Příspěvek od ElWapp »

K historii - jak byla D5 financována, byly na nějakou její pozdější část použity finance z EU, nebo je to celé z národního rozpočtu?
Odpovědět

Zpět na „D5“