České dálnice > Diskusní fórum
http://forum.ceskedalnice.cz/

I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=70&t=1461
Stránka 1 z 3

Autor:  dvs [ 5.1.2010 17:11:50 ]
Předmět příspěvku:  I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky

Jak dlouho může trvat, než se sníží rizikovost těch výjezdů z D8 na I/16 směr Mělník/Slaný?

Teď se možná píše studie pro ŘSD.
viz viewtopic.php?f=75&t=1402
cituji:
„Všechny silnice, které vytipovala společnost CityPlan, jsme projeli, popsali si rizika a řekli si, co je potřeba udělat pro bezpečnější silnici,“ uvedl Zdeněk Mečíř z ŘSD. Jako jednu z nebezpečných označil křižovatku dálnice D8 se silnicí 16 u Nové Vsi na Mělnicku. „Stalo se tam mnoho nehod, řidiči se v ní špatně orientují. Zadali jsme proto studii, která ukáže několik variant. Vybereme tu, která bude nejvíc vyhovovat provozu,“ doplnil Mečíř.

PS: Oprášit tu z roku 1982 :) asi už nepůjde :(


zdroj: "Dálnice 1967 – 2007 " http://www.ceskedalnice.cz/odborne-info

Přílohy:
NovaVes_studie1982.JPG
NovaVes_studie1982.JPG [ 47.74 KiB | Zobrazeno 19931 krát ]

Autor:  Geo [ 5.1.2010 17:47:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky

Co je na te krizovatce nebezpecneho? Z fotomapy mi prijde uplne normalni, resp. takovych by se naslo mnohem vic (treba exit 42 na D11).

Autor:  mapman [ 5.1.2010 17:52:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky

Neprehledny vyjezd z ramp dalnice na hlavni I/16, chtelo by to tam kruhove objezdy, po I/16 tam totiz nekteri strelci jezdi treba i hodne pres 100 kmh..

Autor:  dvs [ 5.1.2010 21:38:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky

Právě, že na první pohled je bezpečná - to jsou ty nejhorší!

Na co, ale ŘSD zadává studii a rovnou nezadá žádost na ÚR (nebo co je potřeba) na ty dva kruháky?

Pro vysvětlení:

Kříží se tu vlastně 5 směrů a ještě několik odboček.
Vytížené směry jsou
Praha - Mělník a zpět.
Kladno (Slánsko atd. ) - Praha (západní část) a zpět
tranzit Karlovy Vary - Mladá Boleslav a dále
Mělník - Kralupy nad Vltavou a zpět
od Ústí na Mělník a Mladou Boleslav

Především mají problém auta odbočující vlevo na hlavní tj. směry z D8 na Slaný a z D8 na Mělník a z 608 od Kralup na Slaný. Řidiči z těchto směrů v některých časech mají problém bezpečně odbočit, protože nejdříve mají kolonu zleva, pak druhou zprava, pak čekají, že odbočí vozidlo uprostřed doleva a mezitím zase kolona z druhé strany ... Co se týče dálnice tak jsou minikolony na výjezdech (zatím tedy nezahují do odbočovacího). Výsledkem je nelichotivá statitistika.

Zhoršilo se to po otevření přeložek I/16 na obě strany. Řidiči začali používat I/16 jako jedinou variantu severního obchvatu Prahy!

Autor:  pp21 [ 5.1.2010 22:58:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky

dvs píše:
Na co, ale ŘSD zadává studii a rovnou nezadá žádost na ÚR (nebo co je potřeba) na ty dva kruháky?

Nejspíš pro, že v naší zemi máme nějaký řád, řekněme právní řád, který je třeba dodržet.
Státní organizace, jakou je ŘSD si prostě nemůže od stolu jen tak říct, že to prostě postaví. Pro územní řízení je třeba dokumentace, a její vypracování stojí nemalý peníz. No a aby státní instituce vydala nějaké peníze, musí k tomu mít nějaký titul.
V první řade se tedy musí udělat nějaká vyhledávací studie, ideálně s variantami. Musí se spočítat dopravní model, zda-li je to na základě doastupných dat vůbec užitečné a ekonomicky opodstatněné tam něco (a co) stavět. Dopravní model na základě propočtů ověří v teoretické rovině, zda-li to bude dopravním přínosem. Pak se musí vypracovat investiční záměr a ten se musí schválit, pak teprve může započít příprava stavby "ve velkém", tj že se o tom uvažuje vážně a ne jen v teoretické rovině. Pak musí někdo prověřit, zda-li takovýto záměr náhodou nenaplňuje dikci zákona o posuzování záměru z hlediska životního prostředí. Pokud ano, musí se vypracovat tzv oznámení EIA a v případě že je to vyžadováno tak i podrobná dokumentace EIA. Tekrve až je vydáno kladné stanovisko z hlediska životního prostředí, je možné zadat vypracování dokumentace k územnímu rozhodnutí a až je hotova, pak lze podat žádost o ÚR. Asi jsem to nepopsal na 100% přesně, ale tak nějak to bude.

Autor:  Fox Mulder [ 6.1.2010 11:00:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky

Ona křižovatka u Doksan neni o moc lepší.. http://www.mapy.cz/#mm=F@x=132524768@y=137206848@z=15

Autor:  dvs [ 6.1.2010 11:30:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky

Jenomže u těch Doksan je to naprosto v pohodě, protože tam nejsou žádné velké intenzity (ani špičkově) a navíc je tam rozhled hodně daleko. Hlavní zátěž je Litoměřice - Terezín na D8.

Od Libochovic pár aut a na starou II/608 taky pár aut.
Po otevření mostu do Litoměřic ještě více poklesla intenzita D8 od Ústí do Litoměřic.

Mám pocit, že ta studie bude na téma: "Proč rekostruovat křižovatku, která vyhovuje normám počítaným z 24 hod průměrných intenzit". Večer na ty normy mrknu.

Autor:  Fox Mulder [ 6.1.2010 18:24:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky

dvs píše:
Jenomže u těch Doksan je to naprosto v pohodě, protože tam nejsou žádné velké intenzity (ani špičkově) a navíc je tam rozhled hodně daleko. Hlavní zátěž je Litoměřice - Terezín na D8.
No, jasně, doprava je nízká, takže to tam neni tak krizový, souhlasim. Každopádně je to tam zmatek, člověk se tam vůbec neorientuje, je to jedna z nejhorších křižovatek co znám.

Autor:  martini [ 8.1.2010 14:42:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky

Problém MÚK D8 a I/16 skutečně stojí tak, jak zde bylo popsáno, tedy:

- velká intenzita na I/16 (jedniná "náhrada" za severní SOKP)
- velká intenzita na směrech vyžadujících odbočit na I/16 vlevo (z Prahy na Slaný a z Lovosic na Mělník)
- nedostatečný rozhled na výjezdech
- překračování rychlosti na hlavním směru I/16

Jak říkal mapman, kruháky by to pořešili výborně, měly tam být už od začátku, jenomže tenkrát se ještě neprojektovali.

Skutečně se to zhoršilo od doby, co je zprovozněna přeložka I/16 kolem Mlčechvost a lze tam "letět". Onehdá jsem tam s kamarádem jel coby spolujezdec od Slaného po I/16 a říkám mu: Michale, tady je 60, ne 160.... Od té doby se "uklidnil" a už tam jezdí jen 90...

Autor:  Bobek [ 8.1.2010 17:20:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky

Jenom se musí postavit ty kruháče dostatečně odolné, protože je čeká zaručeně stejný osud, jako např. kruháč u Jenče na (teď už bývalé) I/6.

Autor:  Majkii [ 8.1.2010 23:48:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky

A nestačil by ten kruháč možná jen jeden (blíž k Velvarům)? Už to by mohlo auta na I/16 zpomalit dostatečně i v pár metrů vzdáleném druhém kolizním místě.

Jinak mi přijde zajímavý, že křižovatka R7 x I/16 bude poněkud velkorysejší. Ale jinak by to asi vyřešit nešlo.

Autor:  Fox Mulder [ 10.1.2010 10:46:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky

Majkii píše:
Jinak mi přijde zajímavý, že křižovatka R7 x I/16 bude poněkud velkorysejší. Ale jinak by to asi vyřešit nešlo.
Jo jo, tam je naprojektovaný čtyřlístek! :) Myslím, že u nás není mnoho čtyřlístků se 1+1 pruhovou silnicí. ;)

Autor:  ole [ 10.2.2010 23:33:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky

Fox Mulder píše:
dvs píše:
Jenomže u těch Doksan je to naprosto v pohodě, protože tam nejsou žádné velké intenzity (ani špičkově) a navíc je tam rozhled hodně daleko. Hlavní zátěž je Litoměřice - Terezín na D8.
No, jasně, doprava je nízká, takže to tam neni tak krizový, souhlasim. Každopádně je to tam zmatek, člověk se tam vůbec neorientuje, je to jedna z nejhorších křižovatek co znám.



na základě zvoleného tématu jsem se zalogoval,protože jsem byl nucen reagovat. ano souhlasím s komentářem výše uvedeným. dálniční křižovatka u Doksan na D8 je nepřehledná protože dle mého tu chybí výrazné dopravní značení. jasně i konstrukčně zrovna nic moc. ono běžná cedulka jako na silnici 3ti třídy asi není ono když jde o silniční tah spojující mimo jiné severní a jižní evropu. pro toho kdo to tu nezná tak může snadno bloudit. vím o čem píši jsem místní

Autor:  Fox Mulder [ 12.2.2010 4:33:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky

ole píše:
Fox Mulder píše:
dvs píše:
Jenomže u těch Doksan je to naprosto v pohodě, protože tam nejsou žádné velké intenzity (ani špičkově) a navíc je tam rozhled hodně daleko. Hlavní zátěž je Litoměřice - Terezín na D8.
No, jasně, doprava je nízká, takže to tam neni tak krizový, souhlasim. Každopádně je to tam zmatek, člověk se tam vůbec neorientuje, je to jedna z nejhorších křižovatek co znám.
na základě zvoleného tématu jsem se zalogoval,protože jsem byl nucen reagovat. ano souhlasím s komentářem výše uvedeným. dálniční křižovatka u Doksan na D8 je nepřehledná protože dle mého tu chybí výrazné dopravní značení. jasně i konstrukčně zrovna nic moc. ono běžná cedulka jako na silnici 3ti třídy asi není ono když jde o silniční tah spojující mimo jiné severní a jižní evropu. pro toho kdo to tu nezná tak může snadno bloudit. vím o čem píši jsem místní
Díky za podporu. :)

Já tam jel už několikrát a vždycky jsem tápal kudy teďka.. Málem jsem to i projel skrz, přestože jsem nebyl na hlavní. Mám i dojem, že když jede člověk od Ústí na II/608 (stará silnice na Prahu), tak ta silnice není vůbec vidět a on neví kam má teď vlastně jet. Kamarád mi musel ukázat směr kam mám jet, že tam je silnice. Přijel jsem na horizont a už jsem jí viděl. :) Zmatek.

Autor:  Speedy Gonzales [ 26.2.2010 21:38:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky

dvs: zajímavé "šéma" (to na začátku), tuším, že ve stopě té zamýšlené D8 je dnes v ÚP vedena VRT Praha - Berlin, možná kousek blíž k dnešní D8

No, ta MÚK Nová Ves by zasluhovala plný čtyřlístek a úsek I/16 skrz MÚK ve směrově odděleném provedení. Hlavně chybí bezkolizní průjezdy Praha <> Slaný: nájezdová rampa Slaný > Praha a vratná sjezdová rampa Praha > Slaný. Jenže to už dneska nepůjde, když to pole nahoře koupila firma, co tam staví mega-fotovoltaickou elektrárnu (mají to pěkně obehnaný žiletkovým plotem)

Autor:  Fox Mulder [ 3.3.2010 2:34:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky

Speedy Gonzales píše:
dvs: zajímavé "šéma" (to na začátku), tuším, že ve stopě té zamýšlené D8 je dnes v ÚP vedena VRT Praha - Berlin, možná kousek blíž k dnešní D8
Co je to "VRT"? A o jaké "zamýšlené D8" je řeč? Znám jen D8 která stojí a D8 která se teďka staví, jinou D8 neznám. :)

Autor:  pp21 [ 3.3.2010 6:42:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky

Fox Mulder píše:
A o jaké "zamýšlené D8" je řeč? Znám jen D8 která stojí a D8 která se teďka staví, jinou D8 neznám. :)

VRT jest vysokorychlostní trať (želelezniční) a situačka zamýšlené trasy D8 je o pár příspěvků výše.

Autor:  dvs [ 27.4.2010 10:22:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky

Studie na úpravu křížovatky I/16 x D8 x II/608 byla vypracována. Posuzovány světla a kruháky. Vybrali se kruháky.

Jak může trvat dlouho povolovací kolečko na takovouto stavbu?

Autor:  martini [ 27.4.2010 14:03:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky

Zaplať pánbůh že to "nevyhrála" světla :kladivo:

Kolečko bych neviděl tak dramaticky - 2 roky? Záleží, jaký na to bude tlak a zájem příslušných pracovníků - o tom to je. Tady se to nezadrhne (snad, proboha) na nějakých protestech o.s., odvoláních proti ÚR atp.

Pak to samozřejmě narazí na peníze.

Autor:  dvs [ 24.4.2013 16:39:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky

:jidlo: KO mají SP a ÚR. Květen prý výběrové řízení. Tak se možná na podzim kopne a budou kruháky na I/16 u sjezdů z D8.

Autor:  Maniac [ 24.4.2013 16:51:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky

dvs píše:
:jidlo: KO mají SP a ÚR. Květen prý výběrové řízení. Tak se možná na podzim kopne a budou kruháky na I/16 u sjezdů z D8.


Je to důvod k jásotu? Nebylo by lepší tam přidat další rampy, Kruháky zcela jistě způsobí zpomalení dopravy na I/16.

Autor:  dvs [ 24.4.2013 17:42:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky

Maniac píše:
Je to důvod k jásotu?
Zaleží na úhlu pohledu. Důvod k oddychnutí je to pro ty co musí dávat na sjezdech přednost jedoucím zleva, zprava a protijedoucím... Pro ty co to ženou rovně případně dají přednost protijedoucím po I/16 je to malé zdržení, ale menší pravděpodobnost, že několikrát do roka nebudou stát v koleně při nehodě. Hlavně by se ta křižovatka mohla stát bezpečnější - teď je to v některých případech o kejhák. Problematické je odbočení z D8 Ústí na Mělník, z II/608 (od Kralup, podřipska) na D8 a Slaný a z D8 od Prahy na Slaný. Jenom rampy by Vám nepomohli, protože tam je ještě to propojení na starou II/608 a Kralupy, a navíc by byly o jiných penězích. Doprava na I/16 se zpomalí, ale nebude to dramatické, protože ani na kruhácích v Mělníce se na ní kolony nekonají.

Autor:  mapman [ 24.4.2013 17:45:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky

Kolony se v 99% času konat nebudou a zpomalení dopravy je v takovém místě více než žádoucí, nově větve by byly vyhozené peníze do luftu. Většina dopravy jede do/z Mělníka a tyto směry už samostatné rampy mají s tím, že z Mělníka se nově bude muset přes jeden kruháč, nic bolestivého...

Autor:  Mike [ 24.4.2013 18:41:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky

doufám, že zůstane zachován přímý nájezd D8(Praha) - Mělník

Autor:  dvs [ 24.4.2013 18:52:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky

Na ty bypassy a jejich přehlednost jsem také zvědav. O ten přímý nájezd D8(Praha) - Mělník bych měl strach nejméně.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/