Stránka 1 z 2

Napojení letiště Vodochody na D8

Napsal: 9.11.2010 18:31:17
od Avantime
Dnes byla v informačním systému EIA zveřejněna dokumentace záměru Letiště Vodochody.

Záměr zahrnuje také vybudování napojení letiště na dálnici D8 zde. Součástí dokumentace (v adresáři Situace stavby -> Napojení na D8) jsou i podrobné plány napojení na D8.

Re: Napojení letiště Vodochody na D8

Napsal: 9.11.2010 19:08:19
od Avantime
Cituji z dokumentace záměru:
Dokumentace záměru píše:Napojení letiště Vodochody na stávající dopravní infrastrukturu, které je navrženo v souvislosti s plánovaným zprovozněním letiště pro civilní provoz, zahrnuje úpravy stávajících komunikací II/608 a III/0087 v blízkosti areálu letiště a také novou mimoúrovňovou křižovatku s dálnicí D8.

Úprava komunikace II/608 spočívá ve vybudovávání okružní křižovatky v místě stávajícího napojení komunikace III/0087. Jedná se o čtyřramennou okružní křižovatku s jedním jízdním pruhem na okruhu a vnějším poloměrem 23m. Jízdní pruh křižovatky je navržen šířky 6m a bude zde zřízen také pojížděný středový prstenec šíře 2m určený k jízdě nákladních vozidel. Vjezdové i výjezdové oblouky napojených komunikací jsou navrženy s minimálními poloměry 12m. Na tuto křižovatku bude kromě obou zmiňovaných komunikací napojena i vjezdová/výjezdová komunikace z areálu společnosti AERO Vodochody a.s. a letiště. Na všech větvích okružní křižovatky budou rámci bezpečnosti vyznačeny vodorovným dopravním značením dopravní stíny, popřípadě budou zřízeny vyvýšené směrové ostrůvky.

Na komunikaci III/0087 bude v úseku délky zhruba 290m mezi výše popsanou okružní křižovatkou a nově navrženou mimoúrovňovou křižovatkou s dálnicí D8 provedena celková rekonstrukce. V rámci rekonstrukce bude po celé délce úseku po jedné straně komunikace (vlevo ve směru staničení) vybudován chodník pro chodce šíře 2m, který bude dále pokračovat přes okružní křižovatku do areálu letiště.

Pro napojení komunikace III/0087 na dálnici D8 je navržena kosodelná mimoúrovňová křižovatka. V rámci výstavby této křižovatky bude upraven mostní objekt, který v současnosti převádí silnici III/0087 přes dálnici. Na tomto objektu budou odstraněny chráničky horkovodu a bude zde vybudován chodník pro chodce, který bude navazovat na chodník zřízený v rámci rekonstrukce silnice III/0087 mezi OK a MUK – není nutné rozšíření mostní konstrukce. Vznikne tak průběžný chodník umožňující pohyb pěších mezi obcí Dolínek s letištěm Vodochody. Dále bude na mostě provedena celková rekonstrukce povrchu vozovky. Takto upravený mostní objekt bude součástí nové mimoúrovňové křižovatky. Na obou koncích stávajícího mostu budou vystavěny okružní křižovatky umožňující propojení nově navržených dálničních ramp se stávající komunikací III/0087. Obě okružní křižovatky jsou navrženy s jedním jízdním pruhem na okruhu a s pojížděným středovým prstencem šířky 2m. Šířka jízdního pruhu severovýchodní křižovatky je 6m a její vnější poloměr činí 23m. U jihozápadní křižovatky je vnější poloměr 18m a šířka jízdního pruhu je 7,5m. Poloměry vjezdových/výjezdových oblouků jsou na všech ramenech obou křižovatek minimálně 10m. Jihozápadní okružní křižovatka je křižovatkou čtyřramennou, zatímco křižovatka jihozápadní je pětiramenná, protože je na ní kromě dálničních ramp a silnice III/0087 napojena ještě silnice vedoucí do obce Dolínek.

Dálniční rampy větve V1 – V4 jsou navrženy o celkové šířce 8m s jedním jednosměrným jízdním pruhem šířky 4m. Napojení respektive odpojení ramp z dálnice D8 je provedeno na normou požadované délce. Na rampě V4 (nájezdová rampa směrem do Prahy) je na základě kapacitního posouzení nutno ponechat prostorovou rezervu, která by v případě nutnosti umožnila jednosměrný provoz na rampě ve dvou jízdních pruzích. Tato rezerva je díky šířce rampy 8m dodržena. Délky všech dálničních ramp jsou přibližně stejné a pohybují se od 200 do 218 m.

Takto navržené dopravní řešení umožní v budoucnu převedení dopravy z letiště a jeho blízkosti i při zvýšených intenzitách provozu daných jak realizací rozvojového záměru letiště, tak i rozvojem oblasti v blízkém okolí.

Re: Napojení letiště Vodochody na D8

Napsal: 9.11.2010 19:11:22
od dvs
To aby se začalo pomalu plánovat rozšíření D8 ku Praze na 3+3. Jenomže, kdo by to zaplatil.

Re: Napojení letiště Vodochody na D8

Napsal: 9.11.2010 19:14:12
od Avantime
dvs píše:To aby se začalo pomalu plánovat rozšíření D8 ku Praze na 3+3. Jenomže, kdo by to zaplatil.
V dokumentaci se píše, že na tom napojení na D8 by měly být výhledově intenzity okolo 5 tis. voz./24 h, což, pravda, není úplně málo...

Re: Napojení letiště Vodochody na D8

Napsal: 9.11.2010 19:25:42
od mbmat
koukal sem do těch plánů, a nájezd směr praha je plánovanej na 3+3 (teda aspoň sem to tak pochopil :D )

Re: Napojení letiště Vodochody na D8

Napsal: 9.11.2010 20:16:24
od pp21
mbmat píše:koukal sem do těch plánů, a nájezd směr praha je plánovanej na 3+3 (teda aspoň sem to tak pochopil :D )
Jo, taky mi to tak přijde ... dlouhej připojovací pruh s odstavným pruhem, vypadá to na výhledový začátek 3pruhu ... teda rezerva pro něj ;o).
Mě na tom zase zarazil ten rozsah gabiónových zdí.

Re: Napojení letiště Vodochody na D8

Napsal: 9.11.2010 20:20:55
od mbmat
Petr Pokorný píše:Mě na tom zase zarazil ten rozsah gabiónových zdí.
to jo no, ale neuvědomju si, že by tam byl nějakej vysokej terén, aby byly potřeba. třeba je jenom metr vysoká, což tam neni vidět (teda pokud sem koukal dost :D )

Re: Napojení letiště Vodochody na D8

Napsal: 9.11.2010 20:32:17
od pp21
mbmat píše:to jo no, ale neuvědomju si, že by tam byl nějakej vysokej terén, aby byly potřeba. třeba je jenom metr vysoká, což tam neni vidět (teda pokud sem koukal dost :D )
Zářez tam je, dokonce si pamatuju že ta lávka se stavěla stylem "vrtané pilíře", skruž položená na zemi, vybetonováno a až pak se odtěžila zemina pod mostem. Možná že se tak dělali všechny 3 mosty v tom místě, už si to detailně nepamatuju.

Ty gabiónový zdi odhaduju na snahu minimalizovat zábor (nutný výkup) pozemků, takže jim vyšlo, že je levnější postavit zeď než koupit pozemek ;o). A protože to nejspíš bude stavět soukromej investor a po dostavění to věnuje ŘSD, tak řeší jen náklady na stavbu, údržba je mu ukradená. Ale to jen spekuluju.

Re: Napojení letiště Vodochody na D8

Napsal: 9.11.2010 20:48:20
od dvs
ad gabiony:
D8 tam jde v zářezu hlubokém cca 7m, souhlas.
Ty gabiony tam cpou asi aby nemuseli vykupovat pozemky a udělali nájezd místo toho svahu.

ad rozšíření
Ale ten most na přemostění má šířku jenom 2+2, protože pokud by se mělo rozšiřovat, tak nejlépe od MÚK Úžice, tak aby dnešní stoupací byl rovnou pravý pruh.

Re: Napojení letiště Vodochody na D8

Napsal: 9.11.2010 22:48:02
od pp21
dvs píše:ad rozšíření
Ale ten most na přemostění má šířku jenom 2+2, protože pokud by se mělo rozšiřovat, tak nejlépe od MÚK Úžice, tak aby dnešní stoupací byl rovnou pravý pruh.
Pokud budeme uvažovat o tom, že by letiště vygenerovalo dost velký provoz, a přičteme k tomu že díky novému sjezdu by se po dálnici realizovaly cesty do Odolene vody, mohlo by to rozšíření v první etapě (dobře, druhé, první bude po Zdiby) stačit. Ale to se z dnešního pohledu bavíme hooodně hypoteticky, žádné rozšíření se tam jentak dělat nebude.

Re: Napojení letiště Vodochody na D8

Napsal: 12.11.2010 12:05:33
od RACH
Výňatek z Deníku:
Finální stanovisko ministerstva očekává letiště nejpozději do konce prvního pololetí příštího roku. Do druhé studie EIA zapracovalo letiště připomínky od desítek subjektů a obcí.
Letiště Vodochody hodlá v budoucnu odbavovat ročně 3,5 milionu cestujících především nízkonákladových aerolinií, nepravidelných a privátních letů. Ostrý provoz by měl být zahájen na přelomu let 2012 a 2013. :lol: :ko:

http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/m ... 01111.html

Re: Napojení letiště Vodochody na D8

Napsal: 12.11.2010 13:22:22
od dvs
Dobře nemusíme rozšiřovat, jak ale rozumně vyřešit vzdálenost mezi koncem stoupacího pruhu ve směru na Prahu a zvažovanou křižovatkou, která je hlavně takovým úplatkem (povolíte letiště, tak Vám postavíme nájezd).

Od konce stoupacího pruhu k mostu je to cca 790 m. Rampa bude mít cca 130 m na stoupání. Připojovák řekněme cca 400m. Mezi koncem stoupacího pruhu a začátkem odbočovacího to bude 260 m. To podle mne moc není na to jaký je tam teď maglajs zařazující se kamióny a spěchálci v levém. Teď ještě přibudou řidiči hledající výjezd na to letiště jednou za uherský rok.mapa

Re: Napojení letiště Vodochody na D8

Napsal: 13.11.2010 15:35:05
od martini
Na R7 mezi Evropskou a letištěm je také husto, ale stále se to vyjezdí. Tím nechci říci, že by třípruh nebyl dobrý, ale prostě se to udělá a vyjezdí se to klasicky po D8. Na R7 je sice rekonstrukce připravována, ale toho se u D8 dočkáme možná tak za 30 let nějakého rozšíření.

Re: Napojení letiště Vodochody na D8

Napsal: 14.11.2010 22:47:02
od Mike
ad stoupací pruh.
sice máte pravdu, ale hlavní dopravní proud bude ve směru od Prahy
Litoměričáci už létají z Dresden, ony tam i ty dovolené vyjdou levněji

Re: Napojení letiště Vodochody na D8

Napsal: 11.2.2011 16:09:43
od Lenny
Dokumentace EIA byla vrácena k přepracování.

Re: Napojení letiště Vodochody na D8

Napsal: 14.2.2011 12:25:07
od Michal R
Je to tak někdy na podzim roku 2010, kdy jsem zahlédl inoformaci, že investor (Penta) "tlačí" na zpracování výhledové studie - stavby 518 a 519 SOKP - ve variantě (tuším) "T", která by zajistila propojení D8 - Letiště Vodochody - 517SOKP.

Diskuse o tom, že varianta "T" by sice řešila relaci sever-západ a sever - jih, ale rozhodně by to nebylo okruh (tedy ještě horší varianta než Ss) nechci otevírat, ale maličko se bojím, aby v situaci, kdy stabilizovaná "J" se pere s variantou "Ss" se nesmál někdo třetí, zejména pokud za ním stojí zančný kapitál.....

A připojuji dotaz, nevíte někdo, jak dopadla tato varianta v posuzování? Byla sestřelena?

Re: Napojení letiště Vodochody na D8

Napsal: 30.10.2013 19:53:57
od JirkaS
http://domaci.eurozpravy.cz/doprava/803 ... -podminek/
Druhé pražské letiště dostalo zelenou, bylo stanoveno 124 podmínek

Praha - Ministerstvo životního prostředí (MŽP) vydalo na základě procesu EIA souhlas se stavbou Letiště Vodochody. Uvedl to mluvčí MŽP Matyáš Vitík s tím, že bylo stanoveno celkem 124 podmínek, které se musí splnit.

Současné Letiště Vodochody by se mělo rozšířeno tak, aby odpovídalo současným požadavkům pro civilní mezinárodní leteckou dopravu a současně, aby se mohlo i nadále využívat jako letiště s mezinárodním provozem, podle zásad a požadavků Schengenských dohod.
Rozšíření letiště bude zahrnovat dostavbu systému pojezdových drah, odbavovacích stání, odbavovacího terminálu a nezbytné infrastruktury zajišťující řádný chod letiště (hangár, hasičská stanice, garáže pro zimní techniku, depo autocisteren, věž řízení letového provozu, parkoviště, obslužné komunikace).
Letiště musí splnit množství podmínek, z nichž jsme vybrali:
- omezení kapacity uskutečněných pohybů letadel na max. 35 000 pohybů za rok,
- nepřekročitelné kapacity letiště (např. počet opožděných příletů v noční době),
- využívání letiště pouze pro letadla s rozpětím křídel do 36 m,
- žádné starty, žádná plánovaná přistání ani okruhového létání v noční době (tj. od 22.00 do 06.00),
- omezení provozu v noční době max. do 24.00 a to pouze pro neplánované zpožděné přílety, které nesmí překročit max. čtyři pohyby za jeden kalendářní den a 730 pohybů za jeden kalendářní rok,
- úplné uzavření letiště v době od 24.00 do 06.00,
- podmínkou kolaudačního rozhodnutí na terminál letiště je zprovoznění uvažovaného přivaděče na D8.

Re: Napojení letiště Vodochody na D8

Napsal: 29.11.2021 14:19:56
od jozka
Myslim, ze muzeme za timhle dlouho spicim tematem tise zavrit poklop...

Re: Napojení letiště Vodochody na D8

Napsal: 29.11.2021 16:37:59
od kot
Tak to je škoda ! Maďar holt není nebojácná Penta...

Re: Napojení letiště Vodochody na D8

Napsal: 30.11.2021 0:46:38
od Michal R
Že bude nové kapacitní letiště u Prahy potřeba je asi jasné, ale ve světle posledních 3-5 let se to nejeví tak rychle, aby to dáválo investorovi smysl. Myslím, že významný nárůst lidí nad cca 12 mil. na Letišti Praha Ruzyně (který by dával už jasný smysl pro Vodochody aneb Praha-Sever) nebude dřív než za 10-15 let. Je to sice škoda, bo byla snaha to udělat architektonicky zajímavé, ale právě z výše uvedených důvodů prodej ze strany Penty úplně chápu. Pokud někoho nenapadne letiště úplně zrušit, tak se k tomu jednou někdo stejně vrátí.

Re: Napojení letiště Vodochody na D8

Napsal: 30.11.2021 10:49:33
od jozka
Nevrati. Ze stejnych duvodu jako ma problem D0. Se podivejte do mapy.

Re: Napojení letiště Vodochody na D8

Napsal: 30.11.2021 19:36:42
od Michal R
jozka píše:Nevrati. Ze stejnych duvodu jako ma problem D0. Se podivejte do mapy.
no, je to hodně akademická diskuze... a i bych s Vámi souhlasil. Ale pokud jednou skutečně bude potřeba dalšího metropolního letiště, tak varianty jako Pardubice/Hradec jsou už dost daleko, a holt Praha není Londýn, aby nám prošel Luton...

Takže zbude možnost Kbely, Točná ;) a Vodochody... a z toho mi vychází jako jediné možné řešení ty Vodochody. Prostě smůla, díky Covidu se to asi dlouho nepostaví a netroufám si předvídat, jak se bude cestovat okolo poloviny století....

Re: Napojení letiště Vodochody na D8

Napsal: 30.11.2021 20:19:48
od jozka
Nic ve zlem, ale nove mezinarodni letiste kilometr od zastavby vam jen tak nekde neprojde. Navic to, ze LKPR a LKVO deli vzdusnou carou 13km je dost na povazenou.

Re: Napojení letiště Vodochody na D8

Napsal: 30.11.2021 20:26:52
od kot
Jožko, hoď občas nějaké perly sviním... LKPR LKVO = ?

Re: Napojení letiště Vodochody na D8

Napsal: 30.11.2021 21:00:46
od cawez
kot píše:Jožko, hoď občas nějaké perly sviním... LKPR LKVO = ?
Kódy letišť dle ICAO (Mezinárodní organizace pro civilní letectví)