D8 MÚK Zdiby a rozšíření Prosecké radiály
Napsal: 29.10.2011 17:05:18
Byl založen záznam pro oznámení EIA na přestavbu MÚK Zdiby + zřejmě i přestavbu části Prosecké radiály na D8, má maliko matoucí název:
SOKP 519 Suchdol - Březiněves, přestavba MÚK Zdiby a navazujících úseků Prosecké radiály
Tak snad se nám tam k tomu brzy objeví nějaké konkrétnější info.
EDIT: Přidávám shrnutí do prvního příspěvku
Koukám že rozsáhlejší shrnutí stejně zbylo na mě
V oznámení je k mojí radosti hodně detailů – podrobné situačky, podrobné dopravní posouzení variant křižovatky, nějaká ta vizualizace a dokonce je nastíněna i možnost etapizace výstavby, první etapa by fakt bodla.
Přestavba MÚK Zdiby
Jedná se o přestavbu MÚK Zdiby s I/9 a II/608 na něco, čemu tam říkají „dvojitá trubkovitá křižovatka“. Mě to teda spíš připadne jak nějaká turbína, odborněji snad „útvarová křižovatka“... prostě divočina Dovolil jsem se z toho vyndat jednu vizualizaci a doplnit jí o popisky: Celkově je to koncipované tak, že to zabírá málo místa (na vizualizaci to tak nevypadá, v situačkách ano). Přijde mi, že tam budou některé zatáčky opravdu ostré... a je to tak, návrhová rychlost 40 km/h je ve směrech D8 (Praha) -> II/608, II/608 -> D8 (Ústí) a I/9 -> D8 (Ústí). Rychlost 50 km/h pak ve směrech D8 (Ústí) -> II/608 a I/9 -> D8 (Praha) . Zbytek je na 60 km/h.
Pozitivní je, že celou křižovatkou prochází i stezka pro pěší a cyklisty, a to od silnice III tř. od Sedlce k motorestu. D8 podchází spolu s jednou rampou a následně pak lávkou (schody + rampa) přechází jednu rampu.
Mostů tam bude minimum – stávající podjezd se rozšíří (rekonstrukce, bude snesena nosná konstrukce, provedena plošná sanace povrchu a bude postavena nová nosná konstrukce z prefabrikátů) + podjezd pro jednu z ramp + lávka přes rampu. Celkem to vychází od pohledu na 7 mostů (počítám most pro každý jízdní pás i pro kolektor, tj 5 nových, 2x rekonstrukce) a jedna lávka ... všechno s délkou pod 50 metrů.
Shrnuto a podtrženo ... přijde mi to jako pokus o co nejlevnější funkční řešení.
Přestavba Prosecké radiály na 6tipruh
Přestavba začíná cca 200 metrů před hranicí Prahy (směrem na Ústí), tj někde tady. Přestavba zbytku směrem ku Praze je součástí stavby Pražského okruhu.
Jinak slovo 6tipruh je značně nadsazené, skutečná délka 6ti pruhů bude odhadem pouze 800 metrů, zbytek jsou připojovací/odbočovací pruhy MÚK Zdiby a MÚK Březiněves (s Pražským okruhem) ... v podstatě bych spíš řekl, že jsou to průpletové úseky než 6tipruh
Takže to bude tak, že pravý pruh se odpojí/připojí z/do kolektorů MÚK Zdiby, dále pak v prostoru MÚK Zdiby zůstane 4pruh, který bude upraven až po km 0 dálnice D8 (což je někde tady) a to na kategorii D 26,5/120. Proč ne na D 27,5 když už se bude rozšiřovat i střední pás na 4 metry netuším .
Most pro polní cestu přes Proseckou radiálu bude novej (bude vzhledem k nevyhovující dispozici snesen a nahrazen novým při využití koncových opěr stávajícího mostu).
Jak to bude s čerpacíma stanice PHM?
Píšou že ta na Ústí bude zrušena a ta na Prahu (je do ní napojen autosalon) zůstane, ale nejspíš vůbec nebude napojena na D8, cituji: „Úpravy ČSPH Zdiby vlevo - V rámci stavebního objektu budou přeložena pouze ta zařízení stávající ČSPH, která jsou v přímém konfliktu s rozšířeným tělesem PR. Zbývající objekty a zařízení zůstanou ve funkci a ČSPH bude společně s připravovanou akcí „Obslužné centrum pro motoristy Zdiby“ připojeny na silniční síť přes novou komunikaci na silnici II/608 v obci Zdiby.
Co se hluku týká, tak: „Hygienický limit pro chráněný venkovní prostor a chráněný venkovní prostor staveb je těsně dodržen“ a to tuším že i bez PHS.
A ještě jedna perlička: „Nová okružní křižovatka II/608 x Sedlec – Klecany (tj tady) - Stavební objekt bude realizován na základě požadavku představitelů obce Sedlec, kteří poukazovali na zhoršení dostupnosti jejich obce vzhledem ke zrušení příjezdu od MÚK Zdiby ... Upřesnění tvaru a parametrů křižovatky bude provedeno v dalším stupni PD.“
Pozitivní je, že přestavba MÚK Zdiby je uvažována po etapách, kde první etapa zahrnuje výstavbu kolektoru + definitivní přímé rampy pro směr D8 (Praha) -> I/9 a zároveň provizorní bypass okružní křižovatky v opačném směru (tj D8 (Praha) -> I/9). To by současné situaci asi pomohlo nejvíc a hlavně by to mohlo být hotové rychle. Uvidíme.
SOKP 519 Suchdol - Březiněves, přestavba MÚK Zdiby a navazujících úseků Prosecké radiály
Tak snad se nám tam k tomu brzy objeví nějaké konkrétnější info.
EDIT: Přidávám shrnutí do prvního příspěvku
Koukám že rozsáhlejší shrnutí stejně zbylo na mě
V oznámení je k mojí radosti hodně detailů – podrobné situačky, podrobné dopravní posouzení variant křižovatky, nějaká ta vizualizace a dokonce je nastíněna i možnost etapizace výstavby, první etapa by fakt bodla.
Přestavba MÚK Zdiby
Jedná se o přestavbu MÚK Zdiby s I/9 a II/608 na něco, čemu tam říkají „dvojitá trubkovitá křižovatka“. Mě to teda spíš připadne jak nějaká turbína, odborněji snad „útvarová křižovatka“... prostě divočina Dovolil jsem se z toho vyndat jednu vizualizaci a doplnit jí o popisky: Celkově je to koncipované tak, že to zabírá málo místa (na vizualizaci to tak nevypadá, v situačkách ano). Přijde mi, že tam budou některé zatáčky opravdu ostré... a je to tak, návrhová rychlost 40 km/h je ve směrech D8 (Praha) -> II/608, II/608 -> D8 (Ústí) a I/9 -> D8 (Ústí). Rychlost 50 km/h pak ve směrech D8 (Ústí) -> II/608 a I/9 -> D8 (Praha) . Zbytek je na 60 km/h.
Pozitivní je, že celou křižovatkou prochází i stezka pro pěší a cyklisty, a to od silnice III tř. od Sedlce k motorestu. D8 podchází spolu s jednou rampou a následně pak lávkou (schody + rampa) přechází jednu rampu.
Mostů tam bude minimum – stávající podjezd se rozšíří (rekonstrukce, bude snesena nosná konstrukce, provedena plošná sanace povrchu a bude postavena nová nosná konstrukce z prefabrikátů) + podjezd pro jednu z ramp + lávka přes rampu. Celkem to vychází od pohledu na 7 mostů (počítám most pro každý jízdní pás i pro kolektor, tj 5 nových, 2x rekonstrukce) a jedna lávka ... všechno s délkou pod 50 metrů.
Shrnuto a podtrženo ... přijde mi to jako pokus o co nejlevnější funkční řešení.
Přestavba Prosecké radiály na 6tipruh
Přestavba začíná cca 200 metrů před hranicí Prahy (směrem na Ústí), tj někde tady. Přestavba zbytku směrem ku Praze je součástí stavby Pražského okruhu.
Jinak slovo 6tipruh je značně nadsazené, skutečná délka 6ti pruhů bude odhadem pouze 800 metrů, zbytek jsou připojovací/odbočovací pruhy MÚK Zdiby a MÚK Březiněves (s Pražským okruhem) ... v podstatě bych spíš řekl, že jsou to průpletové úseky než 6tipruh
Takže to bude tak, že pravý pruh se odpojí/připojí z/do kolektorů MÚK Zdiby, dále pak v prostoru MÚK Zdiby zůstane 4pruh, který bude upraven až po km 0 dálnice D8 (což je někde tady) a to na kategorii D 26,5/120. Proč ne na D 27,5 když už se bude rozšiřovat i střední pás na 4 metry netuším .
Most pro polní cestu přes Proseckou radiálu bude novej (bude vzhledem k nevyhovující dispozici snesen a nahrazen novým při využití koncových opěr stávajícího mostu).
Jak to bude s čerpacíma stanice PHM?
Píšou že ta na Ústí bude zrušena a ta na Prahu (je do ní napojen autosalon) zůstane, ale nejspíš vůbec nebude napojena na D8, cituji: „Úpravy ČSPH Zdiby vlevo - V rámci stavebního objektu budou přeložena pouze ta zařízení stávající ČSPH, která jsou v přímém konfliktu s rozšířeným tělesem PR. Zbývající objekty a zařízení zůstanou ve funkci a ČSPH bude společně s připravovanou akcí „Obslužné centrum pro motoristy Zdiby“ připojeny na silniční síť přes novou komunikaci na silnici II/608 v obci Zdiby.
Co se hluku týká, tak: „Hygienický limit pro chráněný venkovní prostor a chráněný venkovní prostor staveb je těsně dodržen“ a to tuším že i bez PHS.
A ještě jedna perlička: „Nová okružní křižovatka II/608 x Sedlec – Klecany (tj tady) - Stavební objekt bude realizován na základě požadavku představitelů obce Sedlec, kteří poukazovali na zhoršení dostupnosti jejich obce vzhledem ke zrušení příjezdu od MÚK Zdiby ... Upřesnění tvaru a parametrů křižovatky bude provedeno v dalším stupni PD.“
Pozitivní je, že přestavba MÚK Zdiby je uvažována po etapách, kde první etapa zahrnuje výstavbu kolektoru + definitivní přímé rampy pro směr D8 (Praha) -> I/9 a zároveň provizorní bypass okružní křižovatky v opačném směru (tj D8 (Praha) -> I/9). To by současné situaci asi pomohlo nejvíc a hlavně by to mohlo být hotové rychle. Uvidíme.