Stránka 1 z 19

D8 MÚK Zdiby a rozšíření Prosecké radiály

Napsal: 29.10.2011 17:05:18
od pp21
Byl založen záznam pro oznámení EIA na přestavbu MÚK Zdiby + zřejmě i přestavbu části Prosecké radiály na D8, má maliko matoucí název:
SOKP 519 Suchdol - Březiněves, přestavba MÚK Zdiby a navazujících úseků Prosecké radiály

Tak snad se nám tam k tomu brzy objeví nějaké konkrétnější info.

EDIT: Přidávám shrnutí do prvního příspěvku

Koukám že rozsáhlejší shrnutí stejně zbylo na mě :)

V oznámení je k mojí radosti hodně detailů – podrobné situačky, podrobné dopravní posouzení variant křižovatky, nějaká ta vizualizace a dokonce je nastíněna i možnost etapizace výstavby, první etapa by fakt bodla.

Přestavba MÚK Zdiby
Jedná se o přestavbu MÚK Zdiby s I/9 a II/608 na něco, čemu tam říkají „dvojitá trubkovitá křižovatka“. Mě to teda spíš připadne jak nějaká turbína, odborněji snad „útvarová křižovatka“... prostě divočina :) Dovolil jsem se z toho vyndat jednu vizualizaci a doplnit jí o popisky:
muk-zdiby.jpg
muk-zdiby.jpg (98.99 KiB) Zobrazeno 42631 x
Celkově je to koncipované tak, že to zabírá málo místa (na vizualizaci to tak nevypadá, v situačkách ano). Přijde mi, že tam budou některé zatáčky opravdu ostré... a je to tak, návrhová rychlost 40 km/h je ve směrech D8 (Praha) -> II/608, II/608 -> D8 (Ústí) a I/9 -> D8 (Ústí). Rychlost 50 km/h pak ve směrech D8 (Ústí) -> II/608 a I/9 -> D8 (Praha) :( . Zbytek je na 60 km/h.
Pozitivní je, že celou křižovatkou prochází i stezka pro pěší a cyklisty, a to od silnice III tř. od Sedlce k motorestu. D8 podchází spolu s jednou rampou a následně pak lávkou (schody + rampa) přechází jednu rampu.
Mostů tam bude minimum – stávající podjezd se rozšíří (rekonstrukce, bude snesena nosná konstrukce, provedena plošná sanace povrchu a bude postavena nová nosná konstrukce z prefabrikátů) + podjezd pro jednu z ramp + lávka přes rampu. Celkem to vychází od pohledu na 7 mostů (počítám most pro každý jízdní pás i pro kolektor, tj 5 nových, 2x rekonstrukce) a jedna lávka ... všechno s délkou pod 50 metrů.
Shrnuto a podtrženo ... přijde mi to jako pokus o co nejlevnější funkční řešení.

Přestavba Prosecké radiály na 6tipruh
Přestavba začíná cca 200 metrů před hranicí Prahy (směrem na Ústí), tj někde tady. Přestavba zbytku směrem ku Praze je součástí stavby Pražského okruhu.
Jinak slovo 6tipruh je značně nadsazené, skutečná délka 6ti pruhů bude odhadem pouze 800 metrů, zbytek jsou připojovací/odbočovací pruhy MÚK Zdiby a MÚK Březiněves (s Pražským okruhem) ... v podstatě bych spíš řekl, že jsou to průpletové úseky než 6tipruh :)
Takže to bude tak, že pravý pruh se odpojí/připojí z/do kolektorů MÚK Zdiby, dále pak v prostoru MÚK Zdiby zůstane 4pruh, který bude upraven až po km 0 dálnice D8 (což je někde tady) a to na kategorii D 26,5/120. Proč ne na D 27,5 když už se bude rozšiřovat i střední pás na 4 metry netuším :(.
Most pro polní cestu přes Proseckou radiálu bude novej (bude vzhledem k nevyhovující dispozici snesen a nahrazen novým při využití koncových opěr stávajícího mostu).

Jak to bude s čerpacíma stanice PHM?
Píšou že ta na Ústí bude zrušena a ta na Prahu (je do ní napojen autosalon) zůstane, ale nejspíš vůbec nebude napojena na D8, cituji: „Úpravy ČSPH Zdiby vlevo - V rámci stavebního objektu budou přeložena pouze ta zařízení stávající ČSPH, která jsou v přímém konfliktu s rozšířeným tělesem PR. Zbývající objekty a zařízení zůstanou ve funkci a ČSPH bude společně s připravovanou akcí „Obslužné centrum pro motoristy Zdiby“ připojeny na silniční síť přes novou komunikaci na silnici II/608 v obci Zdiby.

Co se hluku týká, tak: „Hygienický limit pro chráněný venkovní prostor a chráněný venkovní prostor staveb je těsně dodržen“ a to tuším že i bez PHS.

A ještě jedna perlička: „Nová okružní křižovatka II/608 x Sedlec – Klecany (tj tady) - Stavební objekt bude realizován na základě požadavku představitelů obce Sedlec, kteří poukazovali na zhoršení dostupnosti jejich obce vzhledem ke zrušení příjezdu od MÚK Zdiby ... Upřesnění tvaru a parametrů křižovatky bude provedeno v dalším stupni PD.“

Pozitivní je, že přestavba MÚK Zdiby je uvažována po etapách, kde první etapa zahrnuje výstavbu kolektoru + definitivní přímé rampy pro směr D8 (Praha) -> I/9 a zároveň provizorní bypass okružní křižovatky v opačném směru (tj D8 (Praha) -> I/9). To by současné situaci asi pomohlo nejvíc a hlavně by to mohlo být hotové rychle. Uvidíme.

Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy

Napsal: 30.10.2011 9:24:42
od siesa
Petr Pokorný píše:Tak snad se nám tam k tomu brzy objeví nějaké konkrétnější info.
Petre, nemohl bys byt trochu konkretnejsi? O co vlastne jde alespon v hrubych rysech ;)

Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy

Napsal: 30.10.2011 10:12:45
od pp21
siesa píše:Petre, nemohl bys byt trochu konkretnejsi? O co vlastne jde alespon v hrubych rysech ;)
Neznám detaily ... vím jen, že přestavba Prosecké radiály mezi MÚK Zdiby a MÚK Březiněves na 6tipruh měla být původně součástí stavby 519, a dále pak vím, že jsou dlouhodobě problémy s kapacitou MÚK Zdiby s I/9, a že se snad dělala nějaká vyhledávací studie na její přestavbu na něco ve stylu "dálničního uzlu".
Fakt bych počkal pár dní až se tam to oznámení EIA objeví, pak uvidíme. Vlákno jsem založil, jen proto, aby se diskuze k téhle "stavbě" zařadila správně pod D8 a ne pod R1, kam by to třeba někdo mohl hodit :)

Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy

Napsal: 30.10.2011 12:23:27
od siesa
Petr Pokorný píše:
siesa píše:Petre, nemohl bys byt trochu konkretnejsi? O co vlastne jde alespon v hrubych rysech ;)
Neznám detaily ... vím jen, že přestavba Prosecké radiály mezi MÚK Zdiby a MÚK Březiněves na 6tipruh měla být původně součástí stavby 519, a dále pak vím, že jsou dlouhodobě problémy s kapacitou MÚK Zdiby s I/9, a že se snad dělala nějaká vyhledávací studie na její přestavbu na něco ve stylu "dálničního uzlu".
Fakt bych počkal pár dní až se tam to oznámení EIA objeví, pak uvidíme. Vlákno jsem založil, jen proto, aby se diskuze k téhle "stavbě" zařadila správně pod D8 a ne pod R1, kam by to třeba někdo mohl hodit :)
Diky ;)

Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy

Napsal: 4.11.2011 18:17:06
od Bobek
Už je tam oznámení.

Klíčové věci: přestavba úseku MÚK Březiněves - MÚK Zdiby na D34/120, přestavba křižovatky u Zdib na dvojitou trubku.

Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy

Napsal: 4.11.2011 19:07:01
od Mike
a zůstane tam omezení hluku :?: :twisted:

Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy

Napsal: 5.11.2011 10:42:58
od dd
Mě by překvapilo, kdyby se neprodloužilo až za zdibskou křižovatku :crazy:

Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy

Napsal: 5.11.2011 16:18:00
od pp21
Do prvího příspěvku jsem doplnil podrobnější shrnutí.

Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy

Napsal: 5.11.2011 20:01:27
od dvs
Už jsem to psal před časem ve vlákně
I/9 obchvat Líbeznice
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=150&t=2106

V Líbeznici si zastupitelé uvědomují že obchvat samotný nestačí a začali tlačit na úpravu této MUK:

http://www.libeznice.cz/je-tady-obchvat-jede
Už při slavnostním zprovoznění obchvatu upozornili zástupci obce, že je nezbytné lépe vyřešit napojení na dálnici D8, kde se budou ve špičkách tvořit zácpy. Další jednání s vedením ŘSD by mělo probehnout ještě do konce srpna letošního roku. Kvůli nedostatku finančních prostředků jsou ale prý možnosti značně omezené.
Možná se to trochu hnulo díky tomu, kdo je starostou Líbeznic.

Jinak koukal jsem na situačku a fakt je asi důležitá nyní etapa1 a možná se to dělá jenom kvůli ní. Oproti MUK v územním plánu přibyly např. ty kolektorové mosty. Bypass by ale potřeboval ještě delsší odpojení a připojovák na rampě.

Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy

Napsal: 5.11.2011 21:08:07
od pp21
dvs píše:Možná se to trochu hnulo díky tomu, kdo je starostou Líbeznic.
O tom bych dost pochyboval ... celé se to připravuje déle než "Starosta Líbeznic" :)
Situačky v EIA nesou datum 12/2009, dopravní posouzení variant křižovatky je ze srpna 2009 ... a ještě nějakých pár měsíců předem to musel někdo zadat a nejspíš i vysoutěžit k vyprojektování. Prostě takovýhle věci se připravujou rozhodně déle než probuzení jednoho starosty v okamžiku kdy se objeví problém v celé své kráse.

Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy

Napsal: 6.11.2011 11:39:18
od dd
Situačka sice na první pohled vypadá jako zamotané klubko, ale na druhý to vypadá docela dobře. Hlavně D8 Pha - I/9 bude mít v obou směrech přímé větve.

Těch ČS je škoda. Tam bývá nejlevnější benzín v Praze a navíc jsou hned na dálnici.

A k perličce Sedlec, neplánuje se v rámci homogenizace I/9 tady zrušit i tuto křižovatku? Pak by to bylo pochopitelné. Ale raději měli chtít úpravu té křižovatky a pak by měli napojení na D8 přes I/9. Ten KO je spíše v zájmu Klecan, tam rostou obytné domy a nějaké napojení budou potřebovat.

Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy

Napsal: 6.11.2011 13:14:30
od Lenny
Ta by měla být taky zrušena, bo nevyhovuje vzdálenosti MÚK.

Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy

Napsal: 6.11.2011 18:57:02
od Mike
tak úprava je to pěkná, přímé rampy Pha-I/9 je velké plus, odpadá stání v křižovatce ještě s blbým rozhledem a nájezd "ze staré" směr Pha je konečně taky přímou rampou, taže žádné stání před kruháčem.
Inu zdá se, že to projektoval někdo, kdo ví kde jsou tam slabá místa
kéž by takových řešení bylo víc

Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy

Napsal: 7.11.2011 17:14:18
od dvs
Petr Pokorný píše:
dvs píše:Možná se to trochu hnulo díky tomu, kdo je starostou Líbeznic.
O tom bych dost pochyboval ... celé se to připravuje déle než "Starosta Líbeznic" :)
Situačky v EIA nesou datum 12/2009, dopravní posouzení variant křižovatky je ze srpna 2009 ... a ještě nějakých pár měsíců předem to musel někdo zadat a nejspíš i vysoutěžit k vyprojektování. Prostě takovýhle věci se připravujou rozhodně déle než probuzení jednoho starosty v okamžiku kdy se objeví problém v celé své kráse.
Musím se Líbeznic trochu zastat, protože obchvat tlačili od začátku (cca 2002) i s rampou z D8 a by-passem. Pravda současný starosta u začátku nebyl. Jejich snaha je ale konzistentní. Projektantům a investorovi zásluhy brát nechci. Pro dokreslení viz např.
Líbeznický zpravodaj 6/2008 píše:Právě jednání u náměstka ministra dopravy
Ing. Hodače ve čtvrtek 25. 9. (myšleno 2008) ukázalo, že celá
záležitost nebude tak snadná, jak se nám, ŘSD
i projektantům zdálo. Vybudování sjezdové rampy
z D 8 cca 300 m za benzinou JET a přímé napojení
směrem k Líbeznicím na I/9 není náměstkem
ministra (na rozdíl od všech ostatních) preferováno.
V celé záležitosti se proto bude i nadále
jednat.
http://www.libeznice.cz/sites/default/files/2008/09/lz08-5.pdf
Každopádně teď tu je EIA a to je dobře.

Jenom drobné otázky:

V posledních týdnech jsem si všiml, že se kupodivu tvoří kolona na sjezdu z D8 ve směru z Prahy ráno kolem 8:00 sahá až skoro k pumpě. Podle mne je to vliv průmyslové suburbanizace, kdy se z Prahy z bytů dojíždí za prací do skladů. Toto ten bypass asi nevyřeší. Toto se od roku 2009 trochu změnilo. Toto známe už z Modletic, kdy před přestavbou tam také byla kolona daleko v odstavném po ránu.
Druhá otázka proč se liší uspořádání pruhů na obr. 58 str83 dokumentu 09-3-137-MUK_Zdiby_zz.pdf? Tam v posouzení mikrosimulací se semideriktivní rampa rovnou připojí a udělá 3 pruh a později se k ní připojí rampa od Zdib. Na situačce se obě spojí nejdříve v kolektoru do 1 pruhu a ten udělá 3 pruh na D8. Ta varianta ze situačky má menší kapacitu.

Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy

Napsal: 7.11.2011 22:04:08
od Bobek
dvs píše:V posledních týdnech jsem si všiml, že se kupodivu tvoří kolona na sjezdu z D8 ve směru z Prahy ráno kolem 8:00 sahá až skoro k pumpě. Podle mne je to vliv průmyslové suburbanizace, kdy se z Prahy z bytů dojíždí za prací do skladů. Toto ten bypass asi nevyřeší.
Já nabyl dojmu, že to tam stojí proto, že sjíždějící auta se nemůžou rozumně napojit na I/9, protože tam poskakuje štrůdl ke kruháči (= jedoucí do města). Tedy "druhotná dopravní neschopnost".

Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy

Napsal: 21.11.2011 22:02:25
od mmatuska
Na křižovatce po sjzedu z D8 na exitu Zdiny od Prahy (na té, kde se kříží oba směry I/9) ted změnili layout pruhů. Asi rozumím původnímu záměru dát více šancí autům ve směru z D8 na Mělník (odbočují doleva), ale realizace mi přijde minimálně nešťastná a to ze dvou důvodů.

1/Když jedu z D8 na Mělník, tak stejně nevím, jestli auto jedoucí od podjezdu od kruháče pojede rovně nebo zabočí vlevo na D8, takže se nemůžu do toho nového pseudopruhu řadit dřív, než je silnice od kruháče úplně volná (vpravo je vidět moc malý kousek - ale to bylo i předtím).

2/Když už tedy odbočím vlevo, můžu jet asi 20 metrů v takovém pseudopruhu, na jehož konci musím dát přednost autům jedoucím od kruháče rovně v pruhu průběžném. Bohužel však oba tyto pruhy vedou rovnoběžně a jsou nepochopitelně odděleny betonovou zídkou, přes kterou není nic vidět. Takže se nelze plynule napojit, je nutné dojet až na konec zídky, kde se pruhy spojují a tam zastavit. A protože jsou pruhy v tomto místě rovnoběžně, tak je pro zařazení nutné koukat do pravého zrcátka, do kterého je blbě vidět (nebo úplně otočit hlavu jak při couvání). Výhled v tomto místě je o mnoho horší, než v původní křižovatce.

Přijde mi to jako škoda, protože tyhle připojovací pseudopruhy pro odbočivší vlevo jsem viděl na řadě míst v cizině jako velice funkční a zrychlující dopravu. V ČR moc nejsou a jestli je chtěli tady vyzkoušet, jak to řidiči přijmou, tak to je bohužel konečná kvůli té vysoké zdi.

EDIT: našel jsem místo v ČR, kde je pseudopruh při odbočování vlevo funkční (vlevo na Českobrodskou).

http://www.mapy.cz/#q=doln%C3%AD%20po%C ... to%20Praha

Nicméně u Zdib to udělali tak, že je bodu A do bodu B betonová zeď a v bodě B je nutné zastavit a dát přednost s hodně špatným výhledem.

Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy

Napsal: 21.11.2011 22:15:30
od Domis
Takovéto křižovatky s betonovým svodidlem uprostřed jsou i v Brně a řekl bych, že všechny jsou celkem funkční.

http://old.mapy.cz/#mm=TtTcFP@x=1382166 ... 98136@z=17
http://old.mapy.cz/#mm=TtTcFP@x=1380544 ... 35336@z=17
nově i tady: http://old.mapy.cz/#mm=TtTcFP@x=1382906 ... 78568@z=17

Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy

Napsal: 21.11.2011 23:32:52
od dd
Záleží podle situace, jak jsou bloky umístěny. I když je to jiná situace, tak třeba na Černém Mostě brání ve výhledu na auta jedoucí z dolíku od podjezdu Chlumecké. S nižším autem je to dost nepříjemné a pár nehod jsem tam viděl. Ale myslím, že už to upravili.

Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy

Napsal: 22.11.2011 10:17:29
od mmatuska
U těch brněnských je to OK - bloky po krátké chvíli skončí a je dost času se zařadit do průběžného pruhu nebo dokonce připojovací pruh pokračuje dál. V brněnském případě plní bloky bezpečnostní funkci, aby to tam v křižovatce někdo nestřihnul z průběžného pruhu a poté nebrání plynulému zařazení.

U Zdib je to místo na zařazení ale hrozně krátké (pruhy se spojují hned za koncem bloků) a z připojovacího do průběžného pruhu je tam špatně vidět.

Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy

Napsal: 23.11.2011 11:04:36
od nero_lama
Tak včera odpoledne(17:30) jsem tam jel od Prahy, klasika zacpa směr Mělník -> kružak to stalo už od vrcholku kopce. Jen tri postřehy:

1. Aspon opravili ty hrozny diry co tam byly a namalovali čary(díky za každou čáru na okresce). Kamion sjíždějicí z D8 směr Mělník to podle mě pří zácpě nemá šanci vytočit k těm betonům a stejně zablokuje križovatku. Ale aspoň zůstane prujezdný směr Praha -> Melnik

2. Ráno jezdim do Prahy přes Libeznice nechci stat kolonu na kopci a to pracuju v Kobylisých. Dnes jsem to počítal a 2/3 aut jedouci do Prahy rano zabočovali do Libeznic misto toho aby jely po obchvaty.

3. Myslel jsem, že do daleke budoucnosti bude i/9 dvou proudovka. Ale jak postavili obchvat L. tak jak mosty tak podjezd tunelu je ouzky že 2+2 pruhy tam nikdy nenacpou. takže to je pro me docela plýtváni

Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy

Napsal: 23.11.2011 12:33:54
od pp21
nero_lama píše:3. Myslel jsem, že do daleke budoucnosti bude i/9 dvou proudovka. Ale jak postavili obchvat L. tak jak mosty tak podjezd tunelu je ouzky že 2+2 pruhy tam nikdy nenacpou. takže to je pro me docela plýtváni
Ano, stále se nejspíš počítá a s tímže to bude 4pruh.
Obchvat Líbeznic je z části postaven jako jako polovina budoucího 4pruhu (jedná se o úsek od Prahy až za "tunel"). Od tunelu dál na Mělník je to postaveno jako "provizorní napojení" na stávající silnici. Žádné mosty přes trasu obchvatu nejsou - takže tam není kde nechávat rezervy. Mosty na trase obchvatu stojí pro polovinu, pro druhou se postavěj další vedle. Stejně tak "tunel" - v případě rozšíření na 4pruh by měl vedle stát druhej, stejnej.

Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy

Napsal: 29.1.2012 22:16:32
od dj-bobr
Zaznamenal jsem cestou do Zdib změny na R8 směrem ven i do Prahy:

- značka "SPMV s poplatkem 500m" kousek za benzínkou směrem k MÚK Zdiby

- značka "SPMV s poplatkem" těsně za MÚK Zdiby

- značka "SPMV bez poplatku" na větvi kruháku směrem na R8 na Prahu - konečně! Někdo tam před pár měsíci původní bezpoplatkovou značku sestřelil do škarpy, objevila se tam nová značka SPMV, ovšem již bez dodatkové bezpoplatkové značky, a policajti tam od té doby stávali na tom nájezdu docela často (a kontrolovali známky). Ve vyhlášce sice tento úsek nebyl mezi zpoplatněnými, ale značka platila a pokuty se vesele vybíraly.. Teď už je opět tento úsek bez poplatku.

Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy

Napsal: 29.1.2012 22:28:31
od mapman
Pokud úsek není ve vyhlášce, policie tam němůže vybírat pokuty. Kdokoliv by pokutu odmítl zaplatit by to ve správním řízení bez problémů vyhrál....

Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy

Napsal: 29.1.2012 22:49:00
od dj-bobr
Na to jsem taky tajně spoléhal, když jsem tamtudy jezdíval autem bez známky.. bohužel, co jsem tak sledoval, policie tohle nějak moc neřešila, pokuty vybírala s tím, že pro řidiče je závazné to, co vidí na značce, a ne to, co je ve vyhlášce, i kdyby to bylo sebeabsurdnější (škoda, že jsem se jich nikdy nezeptal, co si myslí o chybějícím konci SPMV na Štěrboholské radiále na sjezdu do Europarku..)

normalni je mit dalnicni znamku

Napsal: 20.2.2012 15:25:43
od dobrenz
a dalnicni znamka ma plati na vsech R+D komunikacich. nevidim duvod, proc socky z panelaku okolo D1 nemusi kupovat dalnicni znamku? Nahradni silnice maji