D8 MÚK Zdiby a rozšíření Prosecké radiály
Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy
Ono by pomohlo znovu otevřít sjezd v Klíčanech:
https://en.mapy.cz/zakladni?x=14.434134 ... itch=0.097
Proč nejde benzínky u dálnic udělat propojit s místními komunikacemi?
https://en.mapy.cz/zakladni?x=14.434134 ... itch=0.097
Proč nejde benzínky u dálnic udělat propojit s místními komunikacemi?
Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy
Protože odpočívky jsou ze zákona součástí dálnice a nesmí do nich být ze zákona nic připojeno s výjimkou provozoven sloužících řidičům.
Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy
No a má to taky nějaký praktický důvod?
Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy
Zřejmě je to kvůli bezpečnosti a asi i kvůli mýtným branám. Podle norem nelze stejnou rampou napojit benzínku (odpočívku) a jinou komunikaci. Pokud benzínka slouží pro dálnici i komunikaci nižší třídy, jako MOL na druhé straně D8, tak nesmí být průjezdná z jiné komunikace na dálnici ani naopak.
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy
nelze... mně to přijde jako slovíčkaření, sjezd vs. odpočívadlo
to bychom se mohli bavit třeba o exitu 144 ("Rozvadov") na D5, což je podle mě spíš odpočívadlo (podle majoritního využití), a to v obou směrech...
to bychom se mohli bavit třeba o exitu 144 ("Rozvadov") na D5, což je podle mě spíš odpočívadlo (podle majoritního využití), a to v obou směrech...
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy
Primárně slouží odpočívka k odpočinku a odstavování vozidel což v přímém rozporu s tím, aby tam ve velkém projížděla vozidla, která chtějí dálnici opustit.
Odpočívka Sv.Kateřina je historický zprasek, stejně jako třeba D1 Naháč.
Nic takové už vznikat nebude.
Odpočívka Sv.Kateřina je historický zprasek, stejně jako třeba D1 Naháč.
Nic takové už vznikat nebude.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy
To není slovíčkaření, ale definice zákona o pozemních komunikacích a jeho prováděcí vyhlášky:
Na druhou stranu nemám nic proti tomu, aby si soukromé subjekty stavěly své provozovny služeb v blízkosti křižovatek s dálnicí, ale musí být napojeny na silnice, které dálnici křižují, nikoliv na dálniční větve nebo přímo na dálnici. To je prostě špatně z mnoha hledisek, ať už dopravně bezpečnostních nebo právních.
§ 12 Zákona
(5) Odpočívka je stavebně a provozně vymezená plocha dálnice, silnice nebo místní komunikace určená k bezúplatnému stání silničního motorového vozidla na dobu potřebnou pro zajištění bezpečnosti a plynulosti silničního provozu a k odpočinku uživatelů, popřípadě k jejich občerstvení a k doplnění pohonných hmot.
Do roku 1997 bylo možné ČSPH na dálnice připojovat i mimo odpočívky do křižovatek, případně odpočívky propojovat s křižovatkami kolektory. To už ale nejde, vznikaly z toho mj. takové prasárny jako je D5 Králův Dvůr směr Praha, D7 Středokluky směr Chomutov nebo D46 Vyškov směr Brno. Křižovatky a odpočívky mají být prostě provozně oddělené součásti dálnice.§ 26 Vyhlášky
Odpočívky
(1) Odpočívky se budují jako součást dálnic a silnic pro motorová vozidla podle charakteru provozu a v souladu s českými technickými normami uvedenými v příloze č. 1. Odpočívky jsou situované v prostorech mimo křižovatky. ...
Na druhou stranu nemám nic proti tomu, aby si soukromé subjekty stavěly své provozovny služeb v blízkosti křižovatek s dálnicí, ale musí být napojeny na silnice, které dálnici křižují, nikoliv na dálniční větve nebo přímo na dálnici. To je prostě špatně z mnoha hledisek, ať už dopravně bezpečnostních nebo právních.
Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy
Nebude? A co připravovaná MÚK Beranka a Odpočívka Beranka na D11, ty budou také propojeny přes kolektory ne?Martin z Ostravy píše:Primárně slouží odpočívka k odpočinku a odstavování vozidel což v přímém rozporu s tím, aby tam ve velkém projížděla vozidla, která chtějí dálnici opustit.
Odpočívka Sv.Kateřina je historický zprasek, stejně jako třeba D1 Naháč.
Nic takové už vznikat nebude.
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy
Ano, tato bude poslední, zde vyhrál zájem obcí nad požadavky ŘSD.
Abych tedy upravil své tvrzení žádná nová odpočívka již není takto projektována, tedy do prostoru MÚK.
Abych tedy upravil své tvrzení žádná nová odpočívka již není takto projektována, tedy do prostoru MÚK.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy
Nevím sice jak se tam ty kolektory vejdou, ale co s těmi výše zmíněnými "zpraskama" co už existují?
A není jich málo. Např. ta hrůza na D7-Středokluky, ta by ani neměla být označována jako odpočívka neboť nesplňuje dle prováděcí vyhlášky požadavky na parkovací kapacitu. Nebylo by lepší takovéto nejhorší případy vykoupit a kousek dál na vhodnějším místě zřídit náhradu v podobě regulerní odpočívku dle všech pravidel?
A není jich málo. Např. ta hrůza na D7-Středokluky, ta by ani neměla být označována jako odpočívka neboť nesplňuje dle prováděcí vyhlášky požadavky na parkovací kapacitu. Nebylo by lepší takovéto nejhorší případy vykoupit a kousek dál na vhodnějším místě zřídit náhradu v podobě regulerní odpočívku dle všech pravidel?
Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy
Myslím, že pěkný a vhodný příklad tohoto přístupu je D11 Exit 50.mapman píše:Na druhou stranu nemám nic proti tomu, aby si soukromé subjekty stavěly své provozovny služeb v blízkosti křižovatek s dálnicí, ale musí být napojeny na silnice, které dálnici křižují, nikoliv na dálniční větve nebo přímo na dálnici. To je prostě špatně z mnoha hledisek, ať už dopravně bezpečnostních nebo právních.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy
Ona to taky není odpočívka. Na D7 budou vznikat nové odpočívky v souladu s předpisy. Tuto není důvod vykupovat, jako ČSPH připojena do větví MÚK může zůstat. Jen nebude značena na dálnici.Trucker píše:Nevím sice jak se tam ty kolektory vejdou, ale co s těmi výše zmíněnými "zpraskama" co už existují?
A není jich málo. Např. ta hrůza na D7-Středokluky, ta by ani neměla být označována jako odpočívka neboť nesplňuje dle prováděcí vyhlášky požadavky na parkovací kapacitu. Nebylo by lepší takovéto nejhorší případy vykoupit a kousek dál na vhodnějším místě zřídit náhradu v podobě regulerní odpočívku dle všech pravidel?
R48 -> D48 se podařilo!
Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy
A jak to s ní dopadne po výstavbě nové křižovatky a zrušení stávajících v km 3 a 5?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy
Asi zůstane připojena na souběžnou komunikaci, každopádně toto je dotaz na Závod Praha, který předpokládám MÚK připravuje. Novou odpočívku není na D7 před Prahou kam umístit, současné normy to neumožnují. Takže první budou Letovice.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy
Vykoupené pozemky na MÚK Zdiby pro novou rampu Praha - Mělník
Jediný chybějící pozemek č. 177 k.ú. Sedlec u Líbeznic, který ani není oddělený (ale teď už nemusí), se začal převádět na Obec Líbeznice, ale převod byl před půl rokem přerušen - viz:- Přílohy
-
- Sedlec u Líbeznic parc. č. 177.png (72.11 KiB) Zobrazeno 10081 x
Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy
to Jirka: pěkné škoda toho jednoho
jinak v prostoru budoucího sjezdu zmizeli(byly odkáceny všechny stromy).
Úsměvné bylo, že nejprve přijela nějaká četa lesníku od energetiků a ořezaly vetvě, které potenciálně mohly dorůst do drátu VV, a za nějaký měsíc přijela jiná parta a všechny stromy skácely včetně těch ořezaných.
jinak v prostoru budoucího sjezdu zmizeli(byly odkáceny všechny stromy).
Úsměvné bylo, že nejprve přijela nějaká četa lesníku od energetiků a ořezaly vetvě, které potenciálně mohly dorůst do drátu VV, a za nějaký měsíc přijela jiná parta a všechny stromy skácely včetně těch ořezaných.
Nerolama
Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy
Výše uvedené řízení bylo konečně ukončeno, obec Líbeznice se stala majitelem odříznuté "zbytkové" části pozemku.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy
Super, kdy se začne stavět? .o)
Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy
Asi až bude pozemek pod stavbou patřit ŘSD Vypadá to, že majitelé měli podmínku i na odkup té zbytkové části.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy
..tak mistr Kupka (ODS), starosta Líbeznic, jistě již nelení a koná...aby ukázal pomalému ŘSD jak na to:o)
Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy
Tak nám začala druhá etapa rekonstrukce, už se Švestka pustil do druhého mostu na MUK Zdiby, provoz povolen pouze I9 -> do Prahy
- Přílohy
-
- z.jpg (136.34 KiB) Zobrazeno 8811 x
Nerolama
Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy
jj
stál jsem v koloně na "D8" už dvakrát...
nechápu, jak v místě, kde se ze dvou pruhů stávají dva pruhy ...
se dokáže doprava zastavit
stál jsem v koloně na "D8" už dvakrát...
nechápu, jak v místě, kde se ze dvou pruhů stávají dva pruhy ...
se dokáže doprava zastavit
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy
A taky až bude stavební povolení Trochu se přiblížilo:1975 píše:Super, kdy se začne stavět? .o)
Oznámení o zahájení stavebního řízení pro stavbu "D8 MÚK Zdiby - rozšíření Prosecké radiály, etapa 2 - direktivní větev"
Porovnáním majitelů posledního pozemku a účastníků řízení bych odhadoval, že spolumajitelka zemřela. Asi i proto se ten převod tak vlekl... Ale jsou to jenom moje dojmy...
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy
Vcera jsem tam jel v "nespickovy" cas a zapomnel jsem na to, takze jsem najednou musel ze 110 na 30. Proc? Protoze experti se naperou do leveho a pak se desne vydesi, ze se ve zuzeni s Fabii nevejdou vedle kamionu.
-
- Příspěvky: 395
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy
U Zdib se bourá další dálniční most, řidiči musí počítat s kolonami
Zdroj: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/zdiby ... zpravy_rsr
je tam i přímý přenos probíhající demolice
Zdroj: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/zdiby ... zpravy_rsr
je tam i přímý přenos probíhající demolice