Stránka 1 z 3
D8 - všeobecně
Napsal: 16.6.2014 8:33:19
od vaclav
včera jsem si všimnul a prosím o vysvětlení, proč je na D8 v tomto dlouhém mírném stoupání délky 7km (!)
http://goo.gl/maps/mia9p
klesací pruh
http://goo.gl/maps/a35BT
a nikoliv stoupací
http://goo.gl/maps/HHGZw
pokud se tato anomálie již někde řešila, prosím o link. děkuji.
Re: D8 - všeobecně
Napsal: 16.6.2014 8:53:04
od Kubajsu
Že by kvůli
této značce?
Re: D8 - všeobecně
Napsal: 16.6.2014 8:57:24
od Dr.Fe1
Mě to v minulosti zaujalo taky a dokonce jsem se na to na tomto fóru ptal. Prostě kamiony by to zřejmě nemusely ubrzdit, kdyby to nechaly moc rozjet. Jejich brzdy nejsou stavěné na tak dlouhou dobu brždění při vyšší rychlosti.
Re: D8 - všeobecně
Napsal: 16.6.2014 9:28:11
od vaclav
Kubajsu píše:Že by kvůli
této značce?
a to je normalni na novych dalnicich prikazat, teda doporucit, kamionum 40 z mirneho kopce?
a nestacilo tam dat 40, dvoupruh a zakaz predjizdeni nakladakum?
Dr.Fe1 píše: Jejich brzdy nejsou stavěné na tak dlouhou dobu brždění při vyšší rychlosti.
tak snad brzdi motorem, ne?
Re: D8 - všeobecně
Napsal: 16.6.2014 9:35:31
od dvs
K té neexistenci stoupacího tu je už odpověď: Původně se o něm uvažovalo, ale musel by být i v tunelech a tak se to přepočítalo a vzhledem k intenzitám se vypustil.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=7676#p7676
Re: D8 - všeobecně
Napsal: 16.6.2014 10:05:53
od vaclav
aha, takze muj napad smerem dolu jako dvoupruh se zakazem predjizdeni pro naklad by asi taky fungoval pri tech intenzitach? aneb kolik asi stal ten absurdni sjizdeci predjizdeci pruh navic (vc. mostu)?
Re: D8 - všeobecně
Napsal: 16.6.2014 10:31:43
od mapman
Rozšíření vozovky nebo mostu pro přidání klesacího pruhu je cca půl až třičtvrtě metru. Krajnice kategorie D 27,5 má 3 metry, klesací pruh má asi 3,5 m, pak mi vyjde těch 0,5 m. Cena takového řešení bude o něco vyšší než standardu - rozdíl šířky je 4% ale na ceně se to tolik nepromítne s ohledem na fixní položky. Přínos z hlediska bezpečnosti je ale velmi významný, protože plně naložené NA a prázdné NA se chovají jinak a i řidiči osobáků se chovají jinak při jízdě z kopce než do kopce co do rozdílů v rychlostech, v případě jízdy do kopce už jsou dnes motory výkonnější a nevznikají takové rozdíly ...
Re: D8 - všeobecně
Napsal: 16.6.2014 11:03:54
od vaclav
mapman píše:Rozšíření vozovky nebo mostu pro přidání klesacího pruhu je cca půl až třičtvrtě metru. Krajnice kategorie D 27,5 má 3 metry, klesací pruh má asi 3,5 m, pak mi vyjde těch 0,5 m. Cena takového řešení bude o něco vyšší než standardu - rozdíl šířky je 4% ale na ceně se to tolik nepromítne s ohledem na fixní položky. Přínos z hlediska bezpečnosti je ale velmi významný, protože plně naložené NA a prázdné NA se chovají jinak a i řidiči osobáků se chovají jinak při jízdě z kopce než do kopce co do rozdílů v rychlostech, v případě jízdy do kopce už jsou dnes motory výkonnější a nevznikají takové rozdíly ...
dekuji vsem za vysvetleni, nicmene nevybavuji si ted honem, ze bych nekde videl "pridavny pruh predjizdeci z kopce", ty unikove pruhy a pisek samozrejme ano.
Re: D8 - všeobecně
Napsal: 16.6.2014 11:06:02
od mapman
V podstatě je takto vybudována i I/7 od Křimova dolů k Chomutovu. Oficiálně je to kategorie S 11,5 se stoupacími a klesacími pruhy a se zeleným SDP, v praxi je to ale nějaká úzká čtyřpruhová kategorie, takže to člověk nepozná.
Re: D8 - všeobecně
Napsal: 16.6.2014 12:29:51
od Drak
V Evropě jsou klesací pruhy také v Rakousku na A13 v klesání z Brenneru do Innsbrucku nebo ve Francii na A8 v klesání od Monaka do Nice
https://maps.google.cz/maps?hl=cs&ll=43 ... 39.24,,0,0
Určitě je to i někde jinde.
Re: D8 - všeobecně
Napsal: 16.6.2014 12:59:22
od kyk
Mě logika napovídá že na dálničním tělese kde v jednom pruhu mohu očekávat vozidla s výrazně nižší rychlostí (tedy i okolo 40km/h) tak budu potřebovat zvláštní jízdní pruh pro tento režim jízdy. Vzhledem k tomu že jde o dálnici, tak 2 standardní 80+ a 1 stoupací anebo klesací.
Jako vyhozené peníze bych to neviděl.
Re: D8 - všeobecně
Napsal: 16.6.2014 15:52:27
od siesa
Dalsim problemem onoho useku je situace v zime. Prave v techto mistech byva velmi casto rozhrani mezi inverzni oblacnosti a slunnym pocasim (kdyz clovek projede od Nemecka tunelem, je to jako brana do Mordoru
). To s sebou prinasi caste zvraty pocasi a velmi castou tvorbu ledovky a hodne huste mlhy. Myslim, ze potkat nahle v mlze pri rychlosti 130 km/h pomalu jedouci kamion by nebylo prilis bezpecne. Takto maji tato vozidla svuj pruh a situace je prehlednejsi pro vsechny.
Absenci stoupaciho pruhu povazuju vzhledem k rozsahlym inzenyrskym dilum a nemoznosti to jakkoliv poresit v budoucnu za demenci (srovnatelnou napr. s dvoupruhovym usporadanim tunelu na R1)....
Re: D8 - všeobecně
Napsal: 16.6.2014 16:16:49
od mapman
siesa píše:...(kdyz clovek projede od Nemecka tunelem, je to jako brana do Mordoru
)...
Když si k tomu ještě přičteš to, že po projetí Hraničního mostu a mostu přes Rybný potok vjíždíš do zářezu pod Špičákem na nějž navazuje přemostění Mordovy rokle, tak jsme hned jako v pohádce
siesa píše:Absenci stoupaciho pruhu povazuju vzhledem k rozsahlym inzenyrskym dilum a nemoznosti to jakkoliv poresit v budoucnu za demenci (srovnatelnou napr. s dvoupruhovym usporadanim tunelu na R1)....
Stoupací pruh by právě s ohledem na ta inženýrská díla přinesl hlavně v případě tunelů naprosto zásadní navýšení rozpočtu, které intenzitami ospravedlnitelné není. Mohl ale být alespoň po tunel, pak už je beztak 80ka a nebezpečí kolize pomalého vozidla s nepřiměřeně rychlým je tak mnohem menší.
Re: D8 - všeobecně
Napsal: 16.6.2014 16:17:13
od vaclav
tak za 1. tech 40 je doporucenych a za 2. i na dalnici preci muzu zazit stojici vozidlo za horizontem.
ty sjizdaky v zahranici maji i stoupaky a urcite jine intenzity nez na D8.
tady je 9km klesani a nevim nic moc o stojicich kamionech se zavarenejme brzdama?
http://goo.gl/maps/kHWcg
Re: D8 - všeobecně
Napsal: 16.6.2014 17:14:24
od adamos
vaclav píše:tak za 1. tech 40 je doporucenych a za 2. i na dalnici preci muzu zazit stojici vozidlo za horizontem.
ty sjizdaky v zahranici maji i stoupaky a urcite jine intenzity nez na D8.
tady je 9km klesani a nevim nic moc o stojicich kamionech se zavarenejme brzdama?
http://goo.gl/maps/kHWcg
Kamionum a jejich brzdám nerozumím, ale u Lokte máte klesání 1 procento (90 metrů na devíti kilometrech), zatímco na D8 pět procent (350 m na 7 km). Možná to taky hraje roli?
Re: D8 - všeobecně
Napsal: 16.6.2014 19:50:50
od Lenny
U Lokte i na D8 je klesání 4,0 %. Nezapomínejte, že normy na přelomu 60. a 70. let jsou jiné než dnes. Prostě jiná doba, jiná projekce. To je prostě neporovnatelné. Tehdy například do určité intenzity nebylo nutné osazovat středová svodidla.
Re: D8 - všeobecně
Napsal: 17.6.2014 8:02:54
od Kubajsu
vaclav píše:tak za 1. tech 40 je doporucenych ...
Ale asi těžko můžu doporučovat na dálnici 40 km/h, když minimální rychlost je 80 km/h a neudělat k tomu žádné další úpravy. Zvlášť v klesání, kde je pomalý kamion mnohem víc překvapující, než v prudkém stoupání...
Re: D8 - všeobecně
Napsal: 17.6.2014 9:59:21
od dvs
Lenny píše:U Lokte i na D8 je klesání 4,0 %.
Kde je u Lokte klesání 4% na 9km??
Václav uváděl tento úsek
Podle mne je pravdivý tento údaj:
adamos píše:u Lokte máte klesání 1 procento (90 metrů na devíti kilometrech), zatímco na D8 pět procent (350 m na 7 km).
Re: D8 - všeobecně
Napsal: 17.6.2014 21:20:46
od Lenny
Od km 64 po km 68. Kvůli 1 % by těžko někdo stavěl stoupací pruh.
Re: D8 - všeobecně
Napsal: 18.6.2014 6:01:38
od dvs
My tu, ale obhajujem klesací přídatný pruh a na ten jsou 4km krátké klesání.
Re: D8 - všeobecně
Napsal: 6.10.2014 7:41:27
od bumbik
spojka D8 a R7 asi nevznikne - rodí se nová kauza "Havránková" viz.
http://praha.idnes.cz/jan-miller-a-prod ... ntent=top6
Re: D8 - všeobecně
Napsal: 6.10.2014 7:57:42
od dvs
Re: D8 - všeobecně
Napsal: 6.10.2014 9:02:08
od Mikulik
Ať mě ten Miller neštve, nebo přestanu pít jeho mlíko. Copak na těch pozemcích asi roste? Řepka, ale aby se mu pásly krávy na pastvě to ne. To je má zavřený v kravíně a dává jim celoročně ty balíky slámy.
Re: D8 - všeobecně
Napsal: 6.10.2014 13:59:54
od bumbik
omlouvám se a prosím o přesun do správné sekce, dík
Re: D8 - všeobecně
Napsal: 7.10.2014 15:15:40
od Mike
klasikou zůstává, že ten pozemek by léta ve vlastnictví PFČR a současný majitel jej KOUPIL
nebyl to žádný restituční nárok atp...