D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění

Praha – Ústí nad Labem – Německo
Odpovědět
alabastr
Příspěvky: 555
Registrován: 5.11.2017 12:50:18
Bydliště: Praha

D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění

Příspěvek od alabastr »

Leták na akci D8 Zdiby – Nová Ves, zkapacitnění
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... 4%9Bni.pdf

..ZS 2030, UP 2034

nevím jestli sem nebo by si to zasloužilo nové samostatné vlákno...
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy

Příspěvek od Honey72 »

Dělat leták na tak vzdálenou stavbu je už docela drzost :) Za chvíli se budu muset koukat, jestli v té době ještě budu mít řidičák.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy

Příspěvek od Aram96 »

A bude leták i na to zkapacitnění mezi Prahou a MÚK Zdiby ? Které je výrazně potřebnější a mělo by být i realizaci blíže. :) O přímé rampě radši ani nemluvím. Součástí toho zkapacitnění by měla být i přestavba zbytku křižovatky, byla zde na to vizualizace, ale leták stále nikde.
alabastr
Příspěvky: 555
Registrován: 5.11.2017 12:50:18
Bydliště: Praha

Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění

Příspěvek od alabastr »

Aktuální leták:
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... 8:39:54.62

..Koncept (dokumentace EIA) byl dokončen v 12/2022. Předpoklad dokončení čistopisu je v 04/2023. Podání Dokumentace EIA na MŽP se předpokládá v 05/2023.
...S ohledem na již současné vytížení dálnice D8 bude nezbytné provádět zkapacitnění dálnice D8 za plného provozu a při zachování provozu 2+2 jízdní pruhy. Stavební práce na rozšíření dálnice proto budou rozděleny do šesti etap.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění

Příspěvek od jozka »

Ani jedna z úrovňových křižovatek,
které napojují MÚK Úžice na nižší komunikační síť,
kapacitně nevyhovuje.
Je tedy zapotřebí tyto křižo-
vatky upravit. Všechny větve MÚK jsou navrženy jako
dvoupruhové. Východní stávající okružní křižovatka
je ve výhledovém uspořádání navržená s bypassem
směrem II/608. Stávající průsečná západní křižovat-
ka je (s ohledem na kapacitu) navržena k přestavbě
na turbo-okružní křižovatku se dvěma bypassy smě-
rem od Ústí nad Labem k II/608 a směrem z II/608
na Prahu. Návrh křižovatky je doplněn o pěší trasy ve
směru Úžice – Kozomín
.
Prelozeno do lidstiny... musime udelat vse pro to, aby tam mohlo projet vic aut. V tom pripade doufam, ze se nekdo vzpamatuje a zapomene na planovany prechod pres proud D7 - D8 (via II/240), jak to tady uz nekdo ukazoval.
Marek 3035
Příspěvky: 127
Registrován: 27.2.2023 5:45:32
Bydliště: Stochov

Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění

Příspěvek od Marek 3035 »

https://zdopravy.cz/d8-mezi-prahou-a-no ... vu-180457/
D8 mezi Prahou a Novou Vsí čeká rozšíření na šest pruhů. Řeší se demolice mostu přes Vltavu
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění

Příspěvek od jozka »

Tak na to si koupim listek do prvni rady. Pul kilometru dlouhy most stary ... 25 let? Pri nasem ekonomickem vyhledu?

Jak pravil klasik... tak urcite.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění

Příspěvek od Aram96 »

Já to asi nechápu.
1) jako to se vážně uvažuje o demolici takhle velkého mostu stojícího 25 let ? Se někdo asi bouchl hodně do hlavy ne ?
2) jaké další odbočovací pruhy ? Vždyť křižovatka s 16 je až dávno za tím dlouhým mostem, tak jak by měla mít vliv na most ? Ten se prostě bude muset jen trošku rozšířit a bude přenášet 3 průběžné a holt bez odstavného ne ? To se nedá nic dělat.
pjezek164
Příspěvky: 193
Registrován: 9.7.2012 9:30:55

Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění

Příspěvek od pjezek164 »

Tak to se stará 608 prohne, pokud se nebude most rozšiřovat, ale bourat. Leda že by byl v tak špatném stavu, o čemž se patrně moc neví.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění

Příspěvek od jozka »

Ten most nebude vcelku, ale 2+2. Poslat 41k aut na starou 608 by se neodvazil ani zjevny silenec. Ona je uz ted v tragickem stavu.

I tak je ta varianta fantasmagorie nekoho "kreativniho". Stejne cela ta akce pomalu vysumi.
martys
Příspěvky: 348
Registrován: 25.5.2011 19:49:48

Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění

Příspěvek od martys »

Aram96 píše: 16.10.2023 11:22:18 Já to asi nechápu.
1) jako to se vážně uvažuje o demolici takhle velkého mostu stojícího 25 let ? Se někdo asi bouchl hodně do hlavy ne ?
když jsem se díval na šířku právě opravovaných mostů na D35 u mohelnice, tak to taky nevypadá že by se v příštích 25 letech počítalo s rozšiřováním tohoto úseku :-)
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění

Příspěvek od Jirka L »

Aram96 píše: 16.10.2023 11:22:18 ...
2) jaké další odbočovací pruhy ? Vždyť křižovatka s 16 je až dávno za tím dlouhým mostem, tak jak by měla mít vliv na most ? Ten se prostě bude muset jen trošku rozšířit a bude přenášet 3 průběžné a holt bez odstavného ne ? To se nedá nic dělat.
Píšou o dvou mostech, tím druhým je myšlen tenhle: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... ase=ophoto
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění

Příspěvek od Aram96 »

Ahaaa, díky, já to pochopil tak, že je řeč o mostech přes Vltavu a ty "dva mosty" jsou myšlené jako jeden pro každý pás dálnice. :)

Osobně bych tedy ale stejně preferoval řešení rekonstrukce, resp. rozšíření mostovky a použít řešení, že pravý průběžný odbočuje do MÚK. Není to určitě ideál, ale používat se to může přece ne. No a jestli ne a je to vskutku tak nebezpečné, tak rozšířit a přestavět pouze most vpravo. Ten vlevo, ten stačí když přenese 3 průběžné pruhy. Most přes Vltavu, ten tuplem musí zůstat u rozšíření ala most Vysočina.
Ale vidím to podobně jako jozka .. ta varianta s přestavbou víceméně jakéhokoli mostu je spíš fantasmagorie. Rozšíření dálnice si však nemyslím, že úplně vyšumí... Spíš by se měla dokumentace ještě zabývat tím, jestli není na místě přestavět MÚK D8xI/16 na poctivý 4-lístek. Byť vím, že terénem je to tam opravdu nepříznivé.

Martys, no jo, to je proto, že dokud to není desetkrát černé na bílém, že se o tom vůbec uvažuje (o tom rozšíření), tak nikoho ani nenapadne nějaký most postavit s rezervou do budoucna. A co je horší, i kdyby možná někdo chtěl, tak by to bylo v tomto státě dost možná protizákonné. :roll:
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění

Příspěvek od Mike »

rozšíření je přeci úplně primitivní záležitost
vedle stávajícího mostu se postaví ještě jeden
odbagruje se tak půlka té FVE, na druhé straně zanikne DO PČR a konečně odpadnou ty kruháky a odbočování vlevo

k tomu propojka D16 mezi D8 a D7 a svět dostane i barvy

kdyby Patrik moc prskal, tak protáhnout rekonstruovaným Hořínem, ovšem bez napuštění, jsme humanisti, tak jen po těch žulových blocích 8-)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění

Příspěvek od kot »

Ty dneska perlíš Miku ! :lol:
JakubMD
Příspěvky: 312
Registrován: 26.1.2022 10:41:38

Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění

Příspěvek od JakubMD »

Problematika mostu přes Vltavu je trošku složitější. Opustím od toho jaké má most problémy statické.
Problém je také s šířkovým uspořádáním. Momentálně je vzdálenost mezi svodidly 11.75 m. Pro uspořádání 2+2 potřebujete 12.5 m, tudíž při rekonstrukci je tam možné vést dopravu pouze v režimu 2+1, pokud to předem nerozšíříte. Most úplně jednoduše rozšířit nejde, jelikož je to předpjatá komora, vše co se k tomu přilepí zboku bude paskvil a nebude to ani pořádně fungovat. Bohužel ani nelze navrhnout 3 pruhy bez odstavného, dle normy potřebujete opět 12.5 m a to bez odstavného pruh (což už nesplňuje normu). Jediná možnost jak to tam naskladát je nenormové zužení všech pruhů na 3.5 m, absence odstavného pruhu a rozšíření vozovky o 0.25 m, což už by se dalo odehrát v římse. Jeilkož je to ale celkem dlouhý úsek, tak by to představovalo problém s bezpečností.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění

Příspěvek od Aram96 »

Pruhy 3,5 m místo 3,75 a zpomalení na řekněme 120 je naprosto bezpečné řešení. Ono by to tak bylo i bez zpomalení, ale chápu .. normy. Zbývá pak problém jeden a to přídatný pruh pro MÚK. Jedině, že by se pravý průběžný stal odbočovacím - také by šlo. Ale díky za vysvětlení problematiky s rozšířením mostu.
Horší ale bude vedení dopravy ve 2+2 při opravě .. to je tedy asi nereálné úplně.
Každopádně bourat půlkilometrovou estakádu je nesmysl. To už vyjde snad levněji postavit vpravo druhý most a rovnou i přestavět alespoň tu polovinu MÚK s 16. Vlevo není tolik potřeba, pokud jsem to správně pochopil. Nebo holt těch pár kilometrů přežít a 6-pruh zatím postavit jen před mosty.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění

Příspěvek od Lynx »

Nejrealističtější řešení bych viděl v rozdělení na etapy a v 1. etapě postavit 3 pruh jen od Prahy na staničení cca km 14,0 - 16,0 na D8, tedy ukončit to ještě před přechodem Vltavy a tím soumostím, kde to bude zdaleka nejkomplikovanější a nejnákladnější. To další stejně nebude v blízké budoucnosti reálné. Jsou potřebnější stavby.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění

Příspěvek od mapman »

Preferované řešení je rozšířit pravý most o 0,75 m, což lze technicky provést na stávajícím mostě, na něj převést dopravu v režimu 2+2 a postavit nový levý most. A takto to zatím nechat do doby, než by se zkapacitnění řešilo až k Roudnici, což dlouho nebude.
pjezek164
Příspěvky: 193
Registrován: 9.7.2012 9:30:55

Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění

Příspěvek od pjezek164 »

->mapman: Souhlas, rozumné řešení s odběrem části provozu na I16. A ad ty OK na I16 - v daných podmínkách nevidím možnost jejich zrušení, jsou oba na horizontu a tady je asi bezpečnost na prvním místě. Navíc jde o standardní řešení tohoto modelu MÚK.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění

Příspěvek od Aram96 »

A levý most nejde technicky rozšířit stejně jako ten pravý ? Nebo proč se má stavět nový ?
Když už, tak by to dávalo smysl přesně naopak ne ?
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění

Příspěvek od Mike »

ono, kdyby...
kdyby to mělo k něčemu vypadat, tak 16 vůbec neklesá k dálnici, ale klesají jen "přivaděče"
16 jede na estakádě přes údolí
aut co nesjíždí na dálnici je tam fakt dost a ty samozřejmě snižují kapacitu kruháčů

jinak 2+2 při opravě se na most musí vejít, neboť pruhy jsou 3+2,2...
a je to provizorní provoz s omezenou MPR, takže na tu se norma jistě nevztahuje
když tam někoho nenapadne dát úsekovku, tak se tam 3+3 s omezenou MPR v pohodě vejde 8-)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
PetrN
Příspěvky: 335
Registrován: 8.3.2022 10:50:52
Bydliště: 1km od budoucí MUK D2xD52

Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění

Příspěvek od PetrN »

Mike píše: 24.10.2023 19:38:29 jinak 2+2 při opravě se na most musí vejít, neboť pruhy jsou 3+2,2...
Tak to ani omylem, zúžené pruhy pro provizorní 2+2 jsou 3,15 + 2,50 což je dohromady (včetně 0,2m dělícího svodidla) oněch minimálních 11,5m zpevněné plochy = kat. D27,5 (mezi svodidly 12,5m), takto to bylo i na velke modernizaci D1.... zde je D26,5 tj. zpevnění jen 10,75m... na D1 u Brna jsou dokonce zuzene pruhy min. 3,25 + 2,75...
Těch vašich 2,20m si evidentně pletete s maximální šířkou vozidla (včetně zrcátek), které mohou do levého úzkého pruhu o šířce 2,5m
Odpovědět

Zpět na „D8“