D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění
D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění
Leták na akci D8 Zdiby – Nová Ves, zkapacitnění
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... 4%9Bni.pdf
..ZS 2030, UP 2034
nevím jestli sem nebo by si to zasloužilo nové samostatné vlákno...
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... 4%9Bni.pdf
..ZS 2030, UP 2034
nevím jestli sem nebo by si to zasloužilo nové samostatné vlákno...
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy
Dělat leták na tak vzdálenou stavbu je už docela drzost Za chvíli se budu muset koukat, jestli v té době ještě budu mít řidičák.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: MÚK Zdiby + úpravy D8 u Prahy
A bude leták i na to zkapacitnění mezi Prahou a MÚK Zdiby ? Které je výrazně potřebnější a mělo by být i realizaci blíže. O přímé rampě radši ani nemluvím. Součástí toho zkapacitnění by měla být i přestavba zbytku křižovatky, byla zde na to vizualizace, ale leták stále nikde.
Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění
Aktuální leták:
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... 8:39:54.62
..Koncept (dokumentace EIA) byl dokončen v 12/2022. Předpoklad dokončení čistopisu je v 04/2023. Podání Dokumentace EIA na MŽP se předpokládá v 05/2023.
...S ohledem na již současné vytížení dálnice D8 bude nezbytné provádět zkapacitnění dálnice D8 za plného provozu a při zachování provozu 2+2 jízdní pruhy. Stavební práce na rozšíření dálnice proto budou rozděleny do šesti etap.
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... 8:39:54.62
..Koncept (dokumentace EIA) byl dokončen v 12/2022. Předpoklad dokončení čistopisu je v 04/2023. Podání Dokumentace EIA na MŽP se předpokládá v 05/2023.
...S ohledem na již současné vytížení dálnice D8 bude nezbytné provádět zkapacitnění dálnice D8 za plného provozu a při zachování provozu 2+2 jízdní pruhy. Stavební práce na rozšíření dálnice proto budou rozděleny do šesti etap.
Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění
Prelozeno do lidstiny... musime udelat vse pro to, aby tam mohlo projet vic aut. V tom pripade doufam, ze se nekdo vzpamatuje a zapomene na planovany prechod pres proud D7 - D8 (via II/240), jak to tady uz nekdo ukazoval.Ani jedna z úrovňových křižovatek,
které napojují MÚK Úžice na nižší komunikační síť,
kapacitně nevyhovuje. Je tedy zapotřebí tyto křižo-
vatky upravit. Všechny větve MÚK jsou navrženy jako
dvoupruhové. Východní stávající okružní křižovatka
je ve výhledovém uspořádání navržená s bypassem
směrem II/608. Stávající průsečná západní křižovat-
ka je (s ohledem na kapacitu) navržena k přestavbě
na turbo-okružní křižovatku se dvěma bypassy smě-
rem od Ústí nad Labem k II/608 a směrem z II/608
na Prahu. Návrh křižovatky je doplněn o pěší trasy ve
směru Úžice – Kozomín.
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: 27.2.2023 5:45:32
- Bydliště: Stochov
Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění
https://zdopravy.cz/d8-mezi-prahou-a-no ... vu-180457/
D8 mezi Prahou a Novou Vsí čeká rozšíření na šest pruhů. Řeší se demolice mostu přes Vltavu
D8 mezi Prahou a Novou Vsí čeká rozšíření na šest pruhů. Řeší se demolice mostu přes Vltavu
Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění
Tak na to si koupim listek do prvni rady. Pul kilometru dlouhy most stary ... 25 let? Pri nasem ekonomickem vyhledu?
Jak pravil klasik... tak urcite.
Jak pravil klasik... tak urcite.
Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění
Já to asi nechápu.
1) jako to se vážně uvažuje o demolici takhle velkého mostu stojícího 25 let ? Se někdo asi bouchl hodně do hlavy ne ?
2) jaké další odbočovací pruhy ? Vždyť křižovatka s 16 je až dávno za tím dlouhým mostem, tak jak by měla mít vliv na most ? Ten se prostě bude muset jen trošku rozšířit a bude přenášet 3 průběžné a holt bez odstavného ne ? To se nedá nic dělat.
1) jako to se vážně uvažuje o demolici takhle velkého mostu stojícího 25 let ? Se někdo asi bouchl hodně do hlavy ne ?
2) jaké další odbočovací pruhy ? Vždyť křižovatka s 16 je až dávno za tím dlouhým mostem, tak jak by měla mít vliv na most ? Ten se prostě bude muset jen trošku rozšířit a bude přenášet 3 průběžné a holt bez odstavného ne ? To se nedá nic dělat.
Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění
Tak to se stará 608 prohne, pokud se nebude most rozšiřovat, ale bourat. Leda že by byl v tak špatném stavu, o čemž se patrně moc neví.
Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění
Ten most nebude vcelku, ale 2+2. Poslat 41k aut na starou 608 by se neodvazil ani zjevny silenec. Ona je uz ted v tragickem stavu.
I tak je ta varianta fantasmagorie nekoho "kreativniho". Stejne cela ta akce pomalu vysumi.
I tak je ta varianta fantasmagorie nekoho "kreativniho". Stejne cela ta akce pomalu vysumi.
Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění
když jsem se díval na šířku právě opravovaných mostů na D35 u mohelnice, tak to taky nevypadá že by se v příštích 25 letech počítalo s rozšiřováním tohoto úseku
Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění
Píšou o dvou mostech, tím druhým je myšlen tenhle: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... ase=ophoto
Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění
Ahaaa, díky, já to pochopil tak, že je řeč o mostech přes Vltavu a ty "dva mosty" jsou myšlené jako jeden pro každý pás dálnice.
Osobně bych tedy ale stejně preferoval řešení rekonstrukce, resp. rozšíření mostovky a použít řešení, že pravý průběžný odbočuje do MÚK. Není to určitě ideál, ale používat se to může přece ne. No a jestli ne a je to vskutku tak nebezpečné, tak rozšířit a přestavět pouze most vpravo. Ten vlevo, ten stačí když přenese 3 průběžné pruhy. Most přes Vltavu, ten tuplem musí zůstat u rozšíření ala most Vysočina.
Ale vidím to podobně jako jozka .. ta varianta s přestavbou víceméně jakéhokoli mostu je spíš fantasmagorie. Rozšíření dálnice si však nemyslím, že úplně vyšumí... Spíš by se měla dokumentace ještě zabývat tím, jestli není na místě přestavět MÚK D8xI/16 na poctivý 4-lístek. Byť vím, že terénem je to tam opravdu nepříznivé.
Martys, no jo, to je proto, že dokud to není desetkrát černé na bílém, že se o tom vůbec uvažuje (o tom rozšíření), tak nikoho ani nenapadne nějaký most postavit s rezervou do budoucna. A co je horší, i kdyby možná někdo chtěl, tak by to bylo v tomto státě dost možná protizákonné.
Osobně bych tedy ale stejně preferoval řešení rekonstrukce, resp. rozšíření mostovky a použít řešení, že pravý průběžný odbočuje do MÚK. Není to určitě ideál, ale používat se to může přece ne. No a jestli ne a je to vskutku tak nebezpečné, tak rozšířit a přestavět pouze most vpravo. Ten vlevo, ten stačí když přenese 3 průběžné pruhy. Most přes Vltavu, ten tuplem musí zůstat u rozšíření ala most Vysočina.
Ale vidím to podobně jako jozka .. ta varianta s přestavbou víceméně jakéhokoli mostu je spíš fantasmagorie. Rozšíření dálnice si však nemyslím, že úplně vyšumí... Spíš by se měla dokumentace ještě zabývat tím, jestli není na místě přestavět MÚK D8xI/16 na poctivý 4-lístek. Byť vím, že terénem je to tam opravdu nepříznivé.
Martys, no jo, to je proto, že dokud to není desetkrát černé na bílém, že se o tom vůbec uvažuje (o tom rozšíření), tak nikoho ani nenapadne nějaký most postavit s rezervou do budoucna. A co je horší, i kdyby možná někdo chtěl, tak by to bylo v tomto státě dost možná protizákonné.
Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění
rozšíření je přeci úplně primitivní záležitost
vedle stávajícího mostu se postaví ještě jeden
odbagruje se tak půlka té FVE, na druhé straně zanikne DO PČR a konečně odpadnou ty kruháky a odbočování vlevo
k tomu propojka D16 mezi D8 a D7 a svět dostane i barvy
kdyby Patrik moc prskal, tak protáhnout rekonstruovaným Hořínem, ovšem bez napuštění, jsme humanisti, tak jen po těch žulových blocích
vedle stávajícího mostu se postaví ještě jeden
odbagruje se tak půlka té FVE, na druhé straně zanikne DO PČR a konečně odpadnou ty kruháky a odbočování vlevo
k tomu propojka D16 mezi D8 a D7 a svět dostane i barvy
kdyby Patrik moc prskal, tak protáhnout rekonstruovaným Hořínem, ovšem bez napuštění, jsme humanisti, tak jen po těch žulových blocích
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění
Ty dneska perlíš Miku !
Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění
Problematika mostu přes Vltavu je trošku složitější. Opustím od toho jaké má most problémy statické.
Problém je také s šířkovým uspořádáním. Momentálně je vzdálenost mezi svodidly 11.75 m. Pro uspořádání 2+2 potřebujete 12.5 m, tudíž při rekonstrukci je tam možné vést dopravu pouze v režimu 2+1, pokud to předem nerozšíříte. Most úplně jednoduše rozšířit nejde, jelikož je to předpjatá komora, vše co se k tomu přilepí zboku bude paskvil a nebude to ani pořádně fungovat. Bohužel ani nelze navrhnout 3 pruhy bez odstavného, dle normy potřebujete opět 12.5 m a to bez odstavného pruh (což už nesplňuje normu). Jediná možnost jak to tam naskladát je nenormové zužení všech pruhů na 3.5 m, absence odstavného pruhu a rozšíření vozovky o 0.25 m, což už by se dalo odehrát v římse. Jeilkož je to ale celkem dlouhý úsek, tak by to představovalo problém s bezpečností.
Problém je také s šířkovým uspořádáním. Momentálně je vzdálenost mezi svodidly 11.75 m. Pro uspořádání 2+2 potřebujete 12.5 m, tudíž při rekonstrukci je tam možné vést dopravu pouze v režimu 2+1, pokud to předem nerozšíříte. Most úplně jednoduše rozšířit nejde, jelikož je to předpjatá komora, vše co se k tomu přilepí zboku bude paskvil a nebude to ani pořádně fungovat. Bohužel ani nelze navrhnout 3 pruhy bez odstavného, dle normy potřebujete opět 12.5 m a to bez odstavného pruh (což už nesplňuje normu). Jediná možnost jak to tam naskladát je nenormové zužení všech pruhů na 3.5 m, absence odstavného pruhu a rozšíření vozovky o 0.25 m, což už by se dalo odehrát v římse. Jeilkož je to ale celkem dlouhý úsek, tak by to představovalo problém s bezpečností.
Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění
Pruhy 3,5 m místo 3,75 a zpomalení na řekněme 120 je naprosto bezpečné řešení. Ono by to tak bylo i bez zpomalení, ale chápu .. normy. Zbývá pak problém jeden a to přídatný pruh pro MÚK. Jedině, že by se pravý průběžný stal odbočovacím - také by šlo. Ale díky za vysvětlení problematiky s rozšířením mostu.
Horší ale bude vedení dopravy ve 2+2 při opravě .. to je tedy asi nereálné úplně.
Každopádně bourat půlkilometrovou estakádu je nesmysl. To už vyjde snad levněji postavit vpravo druhý most a rovnou i přestavět alespoň tu polovinu MÚK s 16. Vlevo není tolik potřeba, pokud jsem to správně pochopil. Nebo holt těch pár kilometrů přežít a 6-pruh zatím postavit jen před mosty.
Horší ale bude vedení dopravy ve 2+2 při opravě .. to je tedy asi nereálné úplně.
Každopádně bourat půlkilometrovou estakádu je nesmysl. To už vyjde snad levněji postavit vpravo druhý most a rovnou i přestavět alespoň tu polovinu MÚK s 16. Vlevo není tolik potřeba, pokud jsem to správně pochopil. Nebo holt těch pár kilometrů přežít a 6-pruh zatím postavit jen před mosty.
Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění
Nejrealističtější řešení bych viděl v rozdělení na etapy a v 1. etapě postavit 3 pruh jen od Prahy na staničení cca km 14,0 - 16,0 na D8, tedy ukončit to ještě před přechodem Vltavy a tím soumostím, kde to bude zdaleka nejkomplikovanější a nejnákladnější. To další stejně nebude v blízké budoucnosti reálné. Jsou potřebnější stavby.
Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění
Preferované řešení je rozšířit pravý most o 0,75 m, což lze technicky provést na stávajícím mostě, na něj převést dopravu v režimu 2+2 a postavit nový levý most. A takto to zatím nechat do doby, než by se zkapacitnění řešilo až k Roudnici, což dlouho nebude.
Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění
->mapman: Souhlas, rozumné řešení s odběrem části provozu na I16. A ad ty OK na I16 - v daných podmínkách nevidím možnost jejich zrušení, jsou oba na horizontu a tady je asi bezpečnost na prvním místě. Navíc jde o standardní řešení tohoto modelu MÚK.
Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění
A levý most nejde technicky rozšířit stejně jako ten pravý ? Nebo proč se má stavět nový ?
Když už, tak by to dávalo smysl přesně naopak ne ?
Když už, tak by to dávalo smysl přesně naopak ne ?
Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění
ono, kdyby...
kdyby to mělo k něčemu vypadat, tak 16 vůbec neklesá k dálnici, ale klesají jen "přivaděče"
16 jede na estakádě přes údolí
aut co nesjíždí na dálnici je tam fakt dost a ty samozřejmě snižují kapacitu kruháčů
jinak 2+2 při opravě se na most musí vejít, neboť pruhy jsou 3+2,2...
a je to provizorní provoz s omezenou MPR, takže na tu se norma jistě nevztahuje
když tam někoho nenapadne dát úsekovku, tak se tam 3+3 s omezenou MPR v pohodě vejde
kdyby to mělo k něčemu vypadat, tak 16 vůbec neklesá k dálnici, ale klesají jen "přivaděče"
16 jede na estakádě přes údolí
aut co nesjíždí na dálnici je tam fakt dost a ty samozřejmě snižují kapacitu kruháčů
jinak 2+2 při opravě se na most musí vejít, neboť pruhy jsou 3+2,2...
a je to provizorní provoz s omezenou MPR, takže na tu se norma jistě nevztahuje
když tam někoho nenapadne dát úsekovku, tak se tam 3+3 s omezenou MPR v pohodě vejde
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění
Tak to ani omylem, zúžené pruhy pro provizorní 2+2 jsou 3,15 + 2,50 což je dohromady (včetně 0,2m dělícího svodidla) oněch minimálních 11,5m zpevněné plochy = kat. D27,5 (mezi svodidly 12,5m), takto to bylo i na velke modernizaci D1.... zde je D26,5 tj. zpevnění jen 10,75m... na D1 u Brna jsou dokonce zuzene pruhy min. 3,25 + 2,75...
Těch vašich 2,20m si evidentně pletete s maximální šířkou vozidla (včetně zrcátek), které mohou do levého úzkého pruhu o šířce 2,5m