České dálnice > Diskusní fórum
http://forum.ceskedalnice.cz/

D8 - všeobecně
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=70&t=4505
Stránka 1 z 2

Autor:  vaclav [ 16.6.2014 9:33:19 ]
Předmět příspěvku:  D8 - všeobecně

včera jsem si všimnul a prosím o vysvětlení, proč je na D8 v tomto dlouhém mírném stoupání délky 7km (!) http://goo.gl/maps/mia9p

klesací pruh
http://goo.gl/maps/a35BT

a nikoliv stoupací
http://goo.gl/maps/HHGZw

pokud se tato anomálie již někde řešila, prosím o link. děkuji.

Autor:  Kubajsu [ 16.6.2014 9:53:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: D8 - všeobecně

Že by kvůli této značce? ;)

Autor:  Dr.Fe1 [ 16.6.2014 9:57:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: D8 - všeobecně

Mě to v minulosti zaujalo taky a dokonce jsem se na to na tomto fóru ptal. Prostě kamiony by to zřejmě nemusely ubrzdit, kdyby to nechaly moc rozjet. Jejich brzdy nejsou stavěné na tak dlouhou dobu brždění při vyšší rychlosti.

Autor:  vaclav [ 16.6.2014 10:28:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: D8 - všeobecně

Kubajsu píše:
Že by kvůli této značce? ;)


a to je normalni na novych dalnicich prikazat, teda doporucit, kamionum 40 z mirneho kopce?
a nestacilo tam dat 40, dvoupruh a zakaz predjizdeni nakladakum?

Dr.Fe1 píše:
Jejich brzdy nejsou stavěné na tak dlouhou dobu brždění při vyšší rychlosti.


tak snad brzdi motorem, ne?

Autor:  dvs [ 16.6.2014 10:35:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: D8 - všeobecně

K té neexistenci stoupacího tu je už odpověď: Původně se o něm uvažovalo, ale musel by být i v tunelech a tak se to přepočítalo a vzhledem k intenzitám se vypustil.
viewtopic.php?p=7676#p7676

Autor:  vaclav [ 16.6.2014 11:05:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: D8 - všeobecně

dvs píše:
K té neexistenci stoupacího tu je už odpověď: Původně se o něm uvažovalo, ale musel by být i v tunelech a tak se to přepočítalo a vzhledem k intenzitám se vypustil.
viewtopic.php?p=7676#p7676


aha, takze muj napad smerem dolu jako dvoupruh se zakazem predjizdeni pro naklad by asi taky fungoval pri tech intenzitach? aneb kolik asi stal ten absurdni sjizdeci predjizdeci pruh navic (vc. mostu)?

Autor:  mapman [ 16.6.2014 11:31:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: D8 - všeobecně

Rozšíření vozovky nebo mostu pro přidání klesacího pruhu je cca půl až třičtvrtě metru. Krajnice kategorie D 27,5 má 3 metry, klesací pruh má asi 3,5 m, pak mi vyjde těch 0,5 m. Cena takového řešení bude o něco vyšší než standardu - rozdíl šířky je 4% ale na ceně se to tolik nepromítne s ohledem na fixní položky. Přínos z hlediska bezpečnosti je ale velmi významný, protože plně naložené NA a prázdné NA se chovají jinak a i řidiči osobáků se chovají jinak při jízdě z kopce než do kopce co do rozdílů v rychlostech, v případě jízdy do kopce už jsou dnes motory výkonnější a nevznikají takové rozdíly ...

Autor:  vaclav [ 16.6.2014 12:03:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: D8 - všeobecně

mapman píše:
Rozšíření vozovky nebo mostu pro přidání klesacího pruhu je cca půl až třičtvrtě metru. Krajnice kategorie D 27,5 má 3 metry, klesací pruh má asi 3,5 m, pak mi vyjde těch 0,5 m. Cena takového řešení bude o něco vyšší než standardu - rozdíl šířky je 4% ale na ceně se to tolik nepromítne s ohledem na fixní položky. Přínos z hlediska bezpečnosti je ale velmi významný, protože plně naložené NA a prázdné NA se chovají jinak a i řidiči osobáků se chovají jinak při jízdě z kopce než do kopce co do rozdílů v rychlostech, v případě jízdy do kopce už jsou dnes motory výkonnější a nevznikají takové rozdíly ...


dekuji vsem za vysvetleni, nicmene nevybavuji si ted honem, ze bych nekde videl "pridavny pruh predjizdeci z kopce", ty unikove pruhy a pisek samozrejme ano.

Autor:  mapman [ 16.6.2014 12:06:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: D8 - všeobecně

V podstatě je takto vybudována i I/7 od Křimova dolů k Chomutovu. Oficiálně je to kategorie S 11,5 se stoupacími a klesacími pruhy a se zeleným SDP, v praxi je to ale nějaká úzká čtyřpruhová kategorie, takže to člověk nepozná.

Autor:  Drak [ 16.6.2014 13:29:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: D8 - všeobecně

V Evropě jsou klesací pruhy také v Rakousku na A13 v klesání z Brenneru do Innsbrucku nebo ve Francii na A8 v klesání od Monaka do Nice https://maps.google.cz/maps?hl=cs&ll=43 ... 39.24,,0,0
Určitě je to i někde jinde.

Autor:  kyk [ 16.6.2014 13:59:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: D8 - všeobecně

Mě logika napovídá že na dálničním tělese kde v jednom pruhu mohu očekávat vozidla s výrazně nižší rychlostí (tedy i okolo 40km/h) tak budu potřebovat zvláštní jízdní pruh pro tento režim jízdy. Vzhledem k tomu že jde o dálnici, tak 2 standardní 80+ a 1 stoupací anebo klesací.
Jako vyhozené peníze bych to neviděl.

Autor:  siesa [ 16.6.2014 16:52:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: D8 - všeobecně

Dalsim problemem onoho useku je situace v zime. Prave v techto mistech byva velmi casto rozhrani mezi inverzni oblacnosti a slunnym pocasim (kdyz clovek projede od Nemecka tunelem, je to jako brana do Mordoru :twisted: ). To s sebou prinasi caste zvraty pocasi a velmi castou tvorbu ledovky a hodne huste mlhy. Myslim, ze potkat nahle v mlze pri rychlosti 130 km/h pomalu jedouci kamion by nebylo prilis bezpecne. Takto maji tato vozidla svuj pruh a situace je prehlednejsi pro vsechny.
Absenci stoupaciho pruhu povazuju vzhledem k rozsahlym inzenyrskym dilum a nemoznosti to jakkoliv poresit v budoucnu za demenci (srovnatelnou napr. s dvoupruhovym usporadanim tunelu na R1)....

Autor:  mapman [ 16.6.2014 17:16:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: D8 - všeobecně

siesa píše:
...(kdyz clovek projede od Nemecka tunelem, je to jako brana do Mordoru :twisted: )...


Když si k tomu ještě přičteš to, že po projetí Hraničního mostu a mostu přes Rybný potok vjíždíš do zářezu pod Špičákem na nějž navazuje přemostění Mordovy rokle, tak jsme hned jako v pohádce :)

siesa píše:
Absenci stoupaciho pruhu povazuju vzhledem k rozsahlym inzenyrskym dilum a nemoznosti to jakkoliv poresit v budoucnu za demenci (srovnatelnou napr. s dvoupruhovym usporadanim tunelu na R1)....


Stoupací pruh by právě s ohledem na ta inženýrská díla přinesl hlavně v případě tunelů naprosto zásadní navýšení rozpočtu, které intenzitami ospravedlnitelné není. Mohl ale být alespoň po tunel, pak už je beztak 80ka a nebezpečí kolize pomalého vozidla s nepřiměřeně rychlým je tak mnohem menší.

Autor:  vaclav [ 16.6.2014 17:17:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: D8 - všeobecně

tak za 1. tech 40 je doporucenych a za 2. i na dalnici preci muzu zazit stojici vozidlo za horizontem.
ty sjizdaky v zahranici maji i stoupaky a urcite jine intenzity nez na D8.
tady je 9km klesani a nevim nic moc o stojicich kamionech se zavarenejme brzdama?
http://goo.gl/maps/kHWcg

Autor:  adamos [ 16.6.2014 18:14:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: D8 - všeobecně

vaclav píše:
tak za 1. tech 40 je doporucenych a za 2. i na dalnici preci muzu zazit stojici vozidlo za horizontem.
ty sjizdaky v zahranici maji i stoupaky a urcite jine intenzity nez na D8.
tady je 9km klesani a nevim nic moc o stojicich kamionech se zavarenejme brzdama?
http://goo.gl/maps/kHWcg

Kamionum a jejich brzdám nerozumím, ale u Lokte máte klesání 1 procento (90 metrů na devíti kilometrech), zatímco na D8 pět procent (350 m na 7 km). Možná to taky hraje roli?

Autor:  Lenny [ 16.6.2014 20:50:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: D8 - všeobecně

U Lokte i na D8 je klesání 4,0 %. Nezapomínejte, že normy na přelomu 60. a 70. let jsou jiné než dnes. Prostě jiná doba, jiná projekce. To je prostě neporovnatelné. Tehdy například do určité intenzity nebylo nutné osazovat středová svodidla.

Autor:  Kubajsu [ 17.6.2014 9:02:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: D8 - všeobecně

vaclav píše:
tak za 1. tech 40 je doporucenych ...

Ale asi těžko můžu doporučovat na dálnici 40 km/h, když minimální rychlost je 80 km/h a neudělat k tomu žádné další úpravy. Zvlášť v klesání, kde je pomalý kamion mnohem víc překvapující, než v prudkém stoupání...

Autor:  dvs [ 17.6.2014 10:59:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: D8 - všeobecně

Lenny píše:
U Lokte i na D8 je klesání 4,0 %.

Kde je u Lokte klesání 4% na 9km??
Václav uváděl tento úsek
vaclav píše:
tady je 9km klesani http://goo.gl/maps/kHWcg

Podle mne je pravdivý tento údaj:
adamos píše:
u Lokte máte klesání 1 procento (90 metrů na devíti kilometrech), zatímco na D8 pět procent (350 m na 7 km).

Autor:  Lenny [ 17.6.2014 22:20:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: D8 - všeobecně

Od km 64 po km 68. Kvůli 1 % by těžko někdo stavěl stoupací pruh.

Autor:  dvs [ 18.6.2014 7:01:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: D8 - všeobecně

My tu, ale obhajujem klesací přídatný pruh a na ten jsou 4km krátké klesání.

Autor:  bumbik [ 6.10.2014 8:41:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: D8 - všeobecně

spojka D8 a R7 asi nevznikne - rodí se nová kauza "Havránková" viz.
http://praha.idnes.cz/jan-miller-a-prod ... ntent=top6

Autor:  dvs [ 6.10.2014 8:57:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: D8 - všeobecně

Toto patří spíš do vlákna viewtopic.php?p=100870#p100870

Autor:  Mikulik [ 6.10.2014 10:02:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: D8 - všeobecně

Ať mě ten Miller neštve, nebo přestanu pít jeho mlíko. Copak na těch pozemcích asi roste? Řepka, ale aby se mu pásly krávy na pastvě to ne. To je má zavřený v kravíně a dává jim celoročně ty balíky slámy.

Autor:  bumbik [ 6.10.2014 14:59:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: D8 - všeobecně

omlouvám se a prosím o přesun do správné sekce, dík

Autor:  Mike [ 7.10.2014 16:15:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: D8 - všeobecně

klasikou zůstává, že ten pozemek by léta ve vlastnictví PFČR a současný majitel jej KOUPIL
nebyl to žádný restituční nárok atp...

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/