Stránka 1 z 4

Tunely Panenská a Libouchec (0807)

Napsal: 17.6.2009 0:48:16
od Lenny
Ze sborníku: "Projektování pozemních komunikací, křižovatky, 2009":
Následně je uveden přehled událostí v tunelech na D8 – Panenská, Libouchec za období 12/2006 – 09/2008:
- Zastavení v tunelu: 367
- Nehoda: 7
- Požár: 5 (2 nákladní vozidla, 3 osobní)
- 4 chodci v tunelu, 2 jeleni
- 73 poruch nákladního vozidla s následným odtahem
- 496 zastavení v zálivu s vyřešením PČR
- 301 porušení zákazu předjíždění v tunelu
- 1 vozidlo v protisměru

Re: Tunely na 0807

Napsal: 19.6.2009 12:11:35
od elrondecuba
Jsou k těmto událostem podrobnější info (třeba příčina, následky, postih, ...). Hlavně taková specifika, jako chodci a jízda v protisměru?

Re: Tunely na 0807

Napsal: 20.6.2009 13:49:33
od FlakY`
A ti jeleni se tam jak dostali? Moc dobře to oplocené asi nemají...

Re: Tunely na 0807

Napsal: 22.6.2009 19:51:28
od Lenny
viz odkaz http://www.pragoprojekt.cz/data/File/sbornik.pdf
strany 115-120, nejzajímavější je poslední 120. je tam přehled za všechny tunely.

Re: Tunely na 0807

Napsal: 13.10.2009 20:34:02
od martin
Nevim, kam to dát a no koho to přepostnout, tak to dávam sem.

Minulý týden jsem před tunelama viděl na ZPIčku info.

TIR JENOM VPRAVO
TIR NUR RECHTS
POLICIE KONTROLA

Kdo to zase spatlal toto? V životě jsem v Německu neviděl použít termín TIR, to tam nemůže být LKW?

Re: Tunely na 0807

Napsal: 13.10.2009 23:35:21
od Fox Mulder
FlakY` píše:A ti jeleni se tam jak dostali? Moc dobře to oplocené asi nemají...
Já jsem na úseku 0807 u Petrovic (směr od Německa, kousek před tunelem Panenská) málem sejmul lišku.. :? Taky jsem se divil tomu, že prošla oplocením. :roll:

Re: Tunely na 0807

Napsal: 17.10.2009 9:08:45
od martini
martin píše:to tam nemůže být LKW?
A vy jste se někdy ptal Ostravaka v NDIC co to znamená LKW? Prostě tenhle systém JSDI mi přijde celý postaven na hlavu. Mělo by to fungovat tak, že provozní informace na cedulích samozřejmě budou sledovány a řešeny z jednoho místa, aby byla celorepubliková kontrola, ale musí být k těm informacím i zpětná vazba, tzn. že z každého příslušného SSÚD musí mít operátor možnost kdykoliv ten text zobrazený z Ostravy prioritně změnit a přetlouci tak info, které jde z Ostravy. Přijde mi to logické, protože v místě jsou informace vždy dřív než je stihnou v Ostravě byť jen zaregistrovat.

Re: Tunely na 0807

Napsal: 17.10.2009 11:54:39
od pp21
martini píše:A vy jste se někdy ptal Ostravaka v NDIC co to znamená LKW?
Speciálně tyhle ZPI u tunelů na D8 jsou podle mě řízeny z Trmic (či Řehlovic), to odpovídá i odlišná filozofie toho co se tam objevuje. Stějně tak ZPI u tunelu Valík na D5.

Re: Tunely na 0807

Napsal: 17.10.2009 15:31:23
od pavel.hrdina
Petr Pokorný píše:Speciálně tyhle ZPI u tunelů na D8 jsou podle mě řízeny z Trmic (či Řehlovic), to odpovídá i odlišná filozofie toho co se tam objevuje. Stějně tak ZPI u tunelu Valík na D5.
Je to presne jak rika Peta, cili tyhle ZPI u tunelu jsou ovladany z ridicich center tunelu samotnych a bohuzel nejsou soucasti JSDI - tedy ani jejich aktualni obsah se neda centralne monitorovat, coz povazuju za vylozene nestastne reseni.

A mimochodem, ZPI u tunelu Klimkovice puvodne evidentne byly zarazeny do JSDI a zobrazovaly se na portalu dopravniinfo.cz, ale pred par dny jsem se tam dival a uz tam nejsou, takze je nejaka "chytra" hlava nejspis taky vyradila (mozna aby nekazily "systemove" rozhodnuti pro ZPI u tunelu).

Vsimnete si taky jistych dalsich jemnych nuanci, kterymi se tyto 2 druhy ZPI lisi a to napr. velikost pismen - zatimco ZPI zarazene do JSDI pouzivaji kombinaci malych a velkych pismen, ZPI u tunelu ktere jsem videl s textem ho mely pouze za pouziti velkych pismen.

Re: Tunely na 0807

Napsal: 17.10.2009 16:04:58
od Martin z Ostravy
A co to má za smysl, že jsou ZPI u tunelů samostatné?
Není to kvůli lepší akce schopnosti dohledů tunelů?
A co brání tomu aby se, i přes tuto skutečnost zobrazovali na dopravniinfo.cz?

Re: Tunely na 0807

Napsal: 18.10.2009 20:16:45
od martin
Neprovázanost systémů žádné logické opodstatnění nemá a už vůbec to nemá nějakou výhodu. Je to jenom pro zlost. A ty nesmysly, co tam mají, taky.

Re: Tunely na 0807

Napsal: 11.11.2009 2:29:11
od Fox Mulder
Dalnice D8 - neskutečné co někteří dokáží!! - sestříhané video se zajímavými incidenty na dálnici D8.

http://www.youtube.com/watch?v=yfEEg1f-AJw

Re: Tunely na 0807

Napsal: 11.11.2009 10:32:27
od banjo
Fox Mulder píše:Dalnice D8 - neskutečné co někteří dokáží!! - sestříhané video se zajímavými incidenty na dálnici D8.

http://www.youtube.com/watch?v=yfEEg1f-AJw
:lol: nejvic me rozesmal ten typek v cerveny mikine, co sel mocit na nasep a upadl pri tom :lol: je videt, ze bedlivej kamerovej dozor tech tunelu je nezbytnej - lidi jsou fakt neskutecny magori. no a pri ty poruse kamionu bych v tom tunelu tefa nechtel bejt. a samozrejme se blbci lepili na sebe. na bezpecnou vzdalenost by mela bejt v tech tunelech detekce spis, nez na rychlost...

Re: Tunely na 0807

Napsal: 11.11.2009 13:06:36
od Fox Mulder
banjo píše:
Fox Mulder píše:Dalnice D8 - neskutečné co někteří dokáží!! - sestříhané video se zajímavými incidenty na dálnici D8.

http://www.youtube.com/watch?v=yfEEg1f-AJw
:lol: nejvic me rozesmal ten typek v cerveny mikine, co sel mocit na nasep a upadl pri tom :lol: je videt, ze bedlivej kamerovej dozor tech tunelu je nezbytnej - lidi jsou fakt neskutecny magori. no a pri ty poruse kamionu bych v tom tunelu tefa nechtel bejt. a samozrejme se blbci lepili na sebe. na bezpecnou vzdalenost by mela bejt v tech tunelech detekce spis, nez na rychlost...
Mě taky nejvíc rozesmál ten čůrající chlap jak uklouzl, skutálel se a pak pokračoval v čůrání.. :D

Jo, souhlasim, na rozestupy by měla být určitě detekce! Pokud něco takového existuje.

Re: Tunely Panenská a Libouchec (0807)

Napsal: 13.4.2010 17:40:09
od andy
Pozor na uzavřené tunely, čistí se

Ústí nad Labem - Pozor na částečnou uzavírku dálnice D8 – tunelů Libouchec a Panenská. Uzavírka pravých tunelových trub obou tunelů začne v úterý od 8.00 hodin a potrvá do půlnoci 15. dubna.
Uzavírka levých tunelových trub bude o týden později.
Důvodem uzavírek je provedení servisních činností v rámci pravidelných kontrol. Doprava bude vedena střídavě v obou směrech v pravé nebo levé tunelové troubě.

Re: Tunely Panenská a Libouchec (0807)

Napsal: 28.4.2010 17:22:26
od Lenny
Neprovádí ten servis nějak moc často?

Re: Tunely Panenská a Libouchec (0807)

Napsal: 30.4.2010 8:28:17
od martini
Lenny píše:Neprovádí ten servis nějak moc často?
Myslím, že to provádí ho v intervalech předepsaných v projektu, tady v jakých se má. Tedy na naše poměry "příliš často".

Re: Tunely Panenská a Libouchec (0807)

Napsal: 22.11.2010 22:38:13
od dvs

Re: Tunely Panenská a Libouchec (0807)

Napsal: 3.5.2012 9:36:49
od Kuba

Re: Tunely Panenská a Libouchec (0807)

Napsal: 22.10.2012 16:47:59
od Dr.Fe1
Překvapilo mě, že ve stoupání k tunelu Libouchec jsou ve směru do kopce 2 pruhy a ve směru z kopce 3 pruhy. Tedy přesně naopak, než to obvykle bývá. Viz zde:

http://www.mapy.cz/#q=libouchec&t=s&x=1 ... 1&l=15&c=H

Jaký to má důvod ?

Re: Tunely Panenská a Libouchec (0807)

Napsal: 22.10.2012 16:50:54
od basnik
Jde o klesací pruh pro pomalá vozidla. Kamiony musí z kopce pomalu, proto mají vyhrazen tento pruh. Po cestě směrem dolů je vidět i pár míst sloužících pro nouzové zastavení v případě selhání brzd ;)

Re: Tunely Panenská a Libouchec (0807)

Napsal: 22.10.2012 17:12:39
od Bobek
ve stoupání na dálnicích a rychlostních silnicích se provede zvětšení počtu jízdních pruhů v úseku, kde klesne rychlost pomalého návrhového vozidla:
- pod 70 km/h na základě kapacitního posouzení
- pod 50 km/h vždy
v klesání s podélným sklonem větším než 3,5 % a delším než 1000 m se provede zvětšení počtu jízdních pruhů, je-li to nutné podle celkového posouzení trasy a kapacitního výpočtu (nutnost zařazení nižšího rychlostního stupně u pomalého návrhového vozidla z důvodu zajištění případného bezpečného zastavení)
Takže to tak zřejmě vyšlo. :)

Re: Tunely Panenská a Libouchec (0807)

Napsal: 22.10.2012 21:59:15
od dvs
Dám tu odkaz na jiné vlákno http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=7674#p7674
Asi to tehdy vyšlo.
Lenny píše:
pavel.hrdina píše:Coz je pomerne nevidane, jelikoz tam je na zhruba peti kilometrech kontinualni stoupani 4% a to neni malo! Jestli je to kvuliva tunelum nebo kvuli necemu jinemu netusim, ale ze to neni idealni je celkem jasne.
Nechtěl jsem to tady rozepisovat, ale budu, v DUR ještě byly navržené. Ale vzhledem k tomu, že by musely být i přes tunel Libouchec a estakádu Knínice, tak byl posléze proveden výpočet, jestli opravdu bude nutné je budouvat a ukázalo se nově, že nemusí, tak je vypustili.

Když si všimnete, tak dříve např. D1 byl stoupací pruhy i u Pruhonic, tam dnes není, bo se ukázalo při rozšiřování, že není potřeba, a takových příkladů bych našel více.

Re: Tunely Panenská a Libouchec (0807)

Napsal: 22.10.2012 22:47:54
od Dr.Fe1
Myslel jsem si, že to tak asi bude - takže díky všem za potvrzení a vysvětlení.

Re: Tunely Panenská a Libouchec (0807)

Napsal: 27.10.2012 13:31:23
od dvs
dopravniinfo.cz píše:D8 - 80-92km na trase Řehlovice - Krásný Les; uzavřen úsek dálnice D8 od 80. do 92. km : Omezení provozu a zákazy27.10.2012 11:50 - 27.10.2012 15:30
tunel uzavřen dopravní problém nehoda, doprava odkloněna po objízdné trase; Od 27.10.2012 11:50 do 15:30; D8 - 80-92km na trase Řehlovice - Krásný Les; uzavřen úsek dálnice D8 od 80. do 92. km; tunel uzavřen; dopravní problém; nehoda, doprava odkloněna po objízdné trase; uzavřena dálnice D8 včetně tunelu Libouchec a Panenská v úseku od 80. do 92. km ve směru jízdy na Německo z důvodu neprůjezdné dálnice A17 na německé straně (několik dopravních nehod). Policie provádí odklon dopravy takto: Osobní doprava na Libouchec, Tisá a HP Petrovice. Nákladní doprava pak na