[D8] Opravy, rekonstrukce

Praha – Ústí nad Labem – Německo
Odpovědět
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Kuba »

D8 12-18 km směr Drážďany dnes již dokončeno a zprovozněno. Povrch na první pohled super, úplně jsem zapomněl, že ta uzavírka už je pryč a najednou koukám, že jsem u Nové Vsi. Směr Praha ještě nějaké omezení trvá, tam pojedu zítra.
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Kuba »

D8 km 18-12 směr Praha je 2+2, uzavřen je odstavný pruh plus cca půl metru do pravého. Tipuji, že proběhne výměna, resp. zejména doplnění převážně chybějících svodidel a také plotů proti zvěři. Ale to jen hádám. Kdo ví bližší info nechť napíše.
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od hh »

Jenom nějaká přídlažba, svodidla na té jedné straně, cca na 14 dní, pak zcela hotovo!

A v srpnu se rozjede km -2 - 5, letos kanal.+svodidla v SDP, 2018 asfalt.
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Kuba »

A ploty se instalovat nebudou? Pokaždé se divím, že tady ještě chybí.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od dvs »

Tak už začaly přípravy na uzavírku u Prahy. Cca od 3.km už namontovali stojany s "barevnou hudbou" - proměnné dopravní značky se slunečními panely. V MÚK Zdiby na stojanech nejsou značky, ale asi jenom čidla.

Pro montáž si vybrali sobotní dopoledne, aby si lidé cestující na dovolenou užili. :twisted:
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od kasme »

MD ČR píše:částečná uzavírka dálnice D8, za účelem provádění akce „D8 oprava AB vozovky v km 5,151
až -2,248 L, 1. a 2. etapa“, a to

1. zpevněné krajnice, odbočovacího a připojovacího pruhu a části pravého jízdního pruhu v levém pásu dálnice v km -0,342 až -0,905, na dobu od 30. 7. 2017
do 18. 8. 2017, 19:00 hod. (1. etapa),

2. zpevněné krajnice a části pravého jízdního pruhu v pravém pásu dálnice v km -1,312 až -1,005, na dobu od 30. 7. 2017 do 18. 8. 2017 (1. etapa),

3. levého a části pravého jízdního pruhu (schéma DK 250) nebo pravého jízdního pruhu
a zpevněné krajnice (schéma DK 231) v levém pásu dálnice v km cca 5,460 až -2,356, na dobu od 18. 8. 2017, 19:00 hod. do 20. 8. 2017, 10:00 hod. (přestavba dopravně-inženýrského opatření),

4. levého a části pravého jízdního pruhu (schéma DK 250) nebo pravého jízdního pruhu
a zpevněné krajnice (schéma DK 231) v pravém pásu dálnice v km cca -2,456 až 5,380, na dobu od 19. 8. 2017, 19:00 hod. do 21. 8. 2017, 10:00 hod. (přestavba dopravně-inženýrského opatření),

5. levého jízdního pruhu v levém pásu dálnice v km 5,460 až -2,356, na dobu
od 20. 8. 2017, 10:00 hod. do 19. 11. 2017 (2. etapa),

6. levého jízdního pruhu v pravém pásu dálnice v km -2,456 až 5,380, na dobu
od 21. 8. 2017, 10:00 hod. do 19. 11. 2017 (2. etapa).
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od dvs »

Nebyl by tu někdo šikovný a to úřední ptydepe přeložil.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od mapman »

Bude se provádět nejdříve provizorní rozšíření mezi odpočívkou Zdiby a exitem Zdiby vpravo spolu s výstavbou provizorního připojovacího pruhu na Zdibech směr Praha (bude tu STOPka).
V 2. etapě se uzavřou levé pruhy a bude se dělat modernizace SDP :)
huklos
Příspěvky: 77
Registrován: 12.10.2012 12:05:13

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od huklos »

Jak psal dvs, tak včera barevná hudba již v provozu.
Nicméně bych se rád zde optal znalců - jsou tak hloupé předpisy, ministerští úředníci, či oboje? Již od 3. km proměnnými značkami (počátek mírného stoupání do Zdib za ČS) rychlost omezena na 100 km/h, a to celé stoupání. Takže naprosto nesmyslné omezení již cca 2 km před zúžením. A bohužel Němci jedoucí do Prahy toto značení zaregistrovali... Pro mne osobně je to příklad, kdy úplná nesmyslnost na silnici vede řidiče k pohrdání a ignorování dopravního značení.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od jozka »

Stoupani smerem do Zdib za CS? Kde a kterym smerem to je?

A v cem je vlastne problem? V tom, ze ty dva km projedete o 15 vterin pomaleji?
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Bobek »

Vzhledem ke zmíněnému km 3 bych řekl, že od Klíčan. :)
(Omezení rychlosti začíná tak nějak vždycky kus před uzavírkou, tady se asi čekají kolony, tak se prsklo dál. Anebo aby to pro další etapy nemuseli furt stěhovat a zároveň je k té proměnce lepší přístup. Nevím, žíly mi to netrhá.)

Podle očekávání se kvůli kruháči před nájezdem se stopkou krásně ucpávají i všechny ostatní směry, včetně sjezdu v opačném směru atd. :kladivo:
Království a půl princezny za 511.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od jozka »

Souhlas se vsim, jen mi tam nesedelo to stoupani.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Bobek »

Tak jasně, oproti Postřižínu je to placka, ale Klíčany 270 m.n.m., Pošta 300.
Království a půl princezny za 511.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od jozka »

Na 3km :-) Toho si nikdo nevsimne ani na kole.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Bobek píše:Vzhledem ke zmíněnému km 3 bych řekl, že od Klíčan. :)
(Omezení rychlosti začíná tak nějak vždycky kus před uzavírkou, tady se asi čekají kolony, tak se prsklo dál. Anebo aby to pro další etapy nemuseli furt stěhovat a zároveň je k té proměnce lepší přístup. Nevím, žíly mi to netrhá.)
Proto bych právě čekal využití proměnného značení, tj. že v minimální provozu jiné odstupňování rychlosti, než ve špičkách při tvorbě kolon. Ale asi jsem bláhový.
R48 -> D48 se podařilo!
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od mapman »

Barevná hudba je nastavená tak, že při slabém provozu tam je jen zákaz předjíždění pro NA na poslední dvou párech, při silnějším provozu se spíná harmonizace rychlosti, tj. rychlost dopravní proudu se uměle sníží a předchází se tak vzniku kolon skokovým dobržďováním před čelem kolony a při koloně už tam svítí varování před kolonou. Loni na D5 se tento systém testoval (s harmonizací i bez ní) a bylo prokázáno, že to má vliv na snížení rizika vzniku kolony. Proto to samé i tady. Jde jen o to, jestli se naučíme tyhle systémy respektovat možná pak bude i těch kolon míň...
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Mike »

už to asi vypuklo
dnes celý den ucpaná VR, kolony až k D10
naopak nájezd na Proseku směr VR takřka bez aut...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od dvs »

Co vypuklo? Nemyslite zúžení Kbelske na 1+1 kvuli oprave te lavky pro chodce?
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Mike »

a tak to se omlouvám, je to možné
jak jsem zahlédl kolonu, rychle pryč z okruhu na místní komunikace
po příčinách jsem detailně nepátral
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Rudyk
Příspěvky: 27
Registrován: 14.3.2009 20:34:37

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Rudyk »

Cituji ze stránek Dálnice-silnice.cz
Stavba 0803 Nová Ves - Doksany je vybudována v kategorii D 26,5/120 a měří 16,351 km. Dokumentace EIA byla zveřejněna 26. ledna 1993, dne 29. srpna 1994 proběhlo veřejné projednání posudku dokumentace EIA. 27. října 1994 vydalo MŽP ČR souhlasné stanovisko. Součástí stavby byla MÚK Roudnice, 6 mostů, 5 nadjezdů, 1 železniční most, oboustranná odpočívka a přeložky plynovodů, plynovodů, vedení NN a VN. Celkový objem zemních prací byl 1,606 mil. m3.
Stavba začíná za MÚK Nová Ves. Odtud vede východním obchvatem Nové Vsi, pokračuje kolem Ledčic mosty přes železniční tratě a kolem obcí Mneteš, Vražkov a Straškov-Vodochody podél silnice II/608. Následuje MÚK Roudnice se silnicí II/240 (osmička). V blízkosti letiště pokračuje mostem přes silnici II/246 dál až k již postavenému úseku 0804, kde před MÚK Doksany končí.
Náklady na stavbu byly 1,88 miliardy Kč a patří mezi jednu z nejlevnějších u nás. Stavbu projektoval VPÚ DECO a provádly SSŽ, o.z. 3 Praha. Stavba byla zahájena 26. říjnu 1998 a dokončena byla v srpnu 2001. Slavnostně byla uvedena do provozu 18. června 2001. Na konci stavby je umístěn vyrovnávací kilometrovník 0,052.
Moje otázky jsou ohledně oboustranné odpočívky, která zřejmě byla vypuštěna, kde měla být?
Dále se tam píše ohledně výstavby jednoho železničního mostu, ale obě tratě jsou překonány nadjezdy, o který most se jedná.

Ale k rekonstrukcím, pokud se kouknete na data zprovoznění a na životnost a aktuální stav AB povrchu, musím konstatovat že se životnosti blíží k 20 letům a jsou tam minimální opravy, opravdu tyto úseky považuji za jedny z těch hodně kvalitních! A to tam ještě nejsou vyjeté koleje od kamionů!

Dále jsem se chtěl tady zmínit ohledně projektování, konkrétně MUK Roudnice. Projektant asi počítal, že Roudnice leží v Ústeckém kraji a proto má tento tvar, ale nyní se, že ji postavili špatně, jelikož převažující směr je sjezd a nájezd na prahu a jak při sjezdu, tak i nájezdu se musí odbočit doleva a ještě dát přednost autům, které přejíždí horizont přes nadjezd a je to tam hodně nebezpečné. Tady bych chtěl ukázat všem projektantům jak néééé! Podíl dopravy na nájezdu a sjezdu je 80/20 možná i víc ve prospěch směru na Prahu!

Poslední odstavec je fakt úsměv, při délce 16,35km a objemu zemních prací je cena v rámci cen daného období opravdu zajímavá......
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Bobek »

"Bypass" od Prahy by v obdobích silnějšího provozu neškodil, ale nájezd je úplně v klidu.

(Projektanta spíš asi vedla úvaha, že to takhle má vzhledem k úhlu křížení podstatně menší zábor.)
Království a půl princezny za 511.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od jozka »

Se zeptam mozna hloupe... ale ta kanalizace, co se dela na prvnich kilometrech je rekonstrukce nebo tam nebyla?
makr
Příspěvky: 132
Registrován: 19.3.2013 8:25:26

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od makr »

Mně to přišlo jako rekonstrukce. Přidávají k tomu i chráničky. Zřejmě pro napájení portálu, telematika a asi i optické trasy atd... A myslím si, že tam dají ještě takové ty plastové zábrany na tlumení světel z protisměru. Zřejmě potřeba vyčerpat nějaké milióny.

Stavbu třípruhu bych viděl raději. Nebo možná i 4-pruhu.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od jozka »

Tripruhu netreba, kolony vzniknou, jen kdyz se nejaky jetel vymazne, Navic uzke hrdlo neni prestavovany usek jako spis ty navazne, silnice I/9, Kbelska nebo Holesovicky. Jen jsem zvedavy, zda ta stavajici kanalizace (je-li nejaka) prestala slouzit uz po nejakych 25 letech, to by nebyla moc dobra vizitka.
žehož
Příspěvky: 78
Registrován: 21.1.2016 23:49:53
Bydliště: Praha

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od žehož »

Šesti pruh by nic neřešil, všichni bychom se stejně sešli buďto v Holešovičkách nebo na Kbelský.
Dokud nebude aspoň D0 520 tak je to zbytečný a ta nebude viz téma k ní.
Odpovědět

Zpět na „D8“