[D8] Opravy, rekonstrukce
Re: D8 - Opravy, rekonstrukce
Dle zelené vlny D8 uzavřena pro nákladní dopravu, objízdná trasa vede přes Louny a Teplice.
Re: D8 - Opravy, rekonstrukce
Na D8 km 15,5 nařídilo MD s ohledem na aktuální informace o stavu mostního objektu a prostoru kolem něj uzavření dálnice D8 v úseku mezi exitem 9 a exitem 18 pro veškerou dopravu nad 12 t.
Objídzná trasa pro dálkovou tranzitní dopravu bude vedena z Prahy po rychlostní silnici R7 do Loun, po silnici I/28 a I/15 do Mostu a po silnici I/13 a I/8 do Teplic a dále na D8, směr Německo - Praha bude veden tou samou trasou opačně.
Objízdná trasa bude vyznačena pro všechny druhy vozidel bez omezení, pro automobily do 12 t bude mít charakter trasy odklonové.
Objídzná trasa pro dálkovou tranzitní dopravu bude vedena z Prahy po rychlostní silnici R7 do Loun, po silnici I/28 a I/15 do Mostu a po silnici I/13 a I/8 do Teplic a dále na D8, směr Německo - Praha bude veden tou samou trasou opačně.
Objízdná trasa bude vyznačena pro všechny druhy vozidel bez omezení, pro automobily do 12 t bude mít charakter trasy odklonové.
Re: D8 - Opravy, rekonstrukce
pp21 píše:No a třetí možnost je ... jak píše dvs ... postavit inundační most. Ale ten se do rána nepostaví .... on se nepostaví ani do podzimu, co si budeme povídat
Realisticky - pokud půjde mostek opravit rychle a levně tak ho opravit. Pokud to nepůjde tak by se to tam bez podjezdu asi dalo přežít a nejlepší by bylo to tam zasypat. Objízdná trasa by šla tudy. Pokud si dobře pamatuji tak před 10ti lety nakonec nasypali paralelní provizorní násep, který tu silnici III.třídy uzavřel. Na té objízdné silnici podél dálnice je jednosměrka, ale to by snad šlo pořešit nějakými vyhýbacími místy (tam není žádný provoz). Hlavně ten další podjezd je hodně daleko od Q100.mapman píše:Stavět nový delší most by bylo trochu na delší lokte, ale kdyby se k tomu využil nouzový stav, tak proč ne že... akorát že za pár dní to nikdo nenakreslí a opravu je potřeba udělat rychle... Další možnost je postavit hráze tak, aby se sem voda nedostala, hráze co tam byly na kraji pole teď prý měly vodu Q100 udržet, ale evidentně se někdo přepočítal
Podle mne stavět z tohoto silničního mostu nějakou vanu nebo tam stavět nějaké pevnější hráze nemá smysl. Dokonce to může být do budoucna horší pro hlavní těleso dálnice, protože si voda začne hledat cestu náspem někde jinde. Provrtávat hlavní násep "trubkama" je řešení pro nějaký potok, ale ne pro řeku na dolním toku. Taková trubka se zacpe bordelem, kládama a je k ničemu a ještě to zase zhorší.
Stavba toho inundačního mostu by stála za úvahu a klidně ji začít dlouhodobě řešit a třeba se to s velkou pravděpodobností do další povodně stihne. Takový most má ale smysl, když by se také obnovilo to staré koryto, které ale nevíme pořádně kudy jde.
Naposledy upravil(a) dvs dne 7.6.2013 7:11:47, celkem upraveno 1 x.
Re: D8 - Opravy, rekonstrukce
Inundační most je tam nežádoucí, protože na druhé straně náspu se nachází území chráněné hrází, která začíná u té tůňky. Naopak by to chtělo k tomuto podjezdu doplnit mobilní bariéry, nebo silnici přizvednout přes další hráz, aby tudy voda netekla vůbec.
Re: D8 - Opravy, rekonstrukce
V tom případě by bylo nejlepší to tam zpevnit a zasypat a silnici vést tím navrženým odklonem.P_V píše:Inundační most je tam nežádoucí, protože na druhé straně náspu se nachází území chráněné hrází, která začíná u té tůňky. Naopak by to chtělo k tomuto podjezdu doplnit mobilní bariéry, nebo silnici přizvednout přes další hráz, aby tudy voda netekla vůbec.
Re: D8 - Opravy, rekonstrukce
to P_V: Z čeho usuzujete, tak kategoricky, že inundační most je nežádoucí? Ta protipovodňová hráz je tak na Q5. Území Q20 už nechrání. Pokud se bavíme o inundačním mostě tak se jedná o Q100 a vyšší.JirkaS píše:V tom případě by bylo nejlepší to tam zpevnit a zasypat a silnici vést tím navrženým odklonem.P_V píše:Inundační most je tam nežádoucí, protože na druhé straně náspu se nachází území chráněné hrází, která začíná u té tůňky. Naopak by to chtělo k tomuto podjezdu doplnit mobilní bariéry, nebo silnici přizvednout přes další hráz, aby tudy voda netekla vůbec.
Pro jednoduchost sem dám rovnou záplavovou mapu zdroj http://www.dppcr.cz/ Povodňový plán ČR.
- Přílohy
-
- ZaplavMapa.jpg (162.03 KiB) Zobrazeno 9733 x
Re: D8 - Opravy, rekonstrukce
Jak to je s autobusy? Dnes tam je značka B4 s dodatkovou 12t, pokud jsem dobře koukal. Výše mapman píše pro veškerou dopravu nad 12t. Ty popisy na dopravniinfo hovoří o nákladní dopravě. Dnes to tam kontrolují policisté. Podle značení by tam teoreticky autobusy mohli, ale nechtějí riskovat. Pokud by to bylo pro veškerou dopravu nad 12 t, tak by tam musela být značka B13 s hodnotou 12t. Nechci být hnidopich, ale jde o ty autobusy.mapman píše:Na D8 km 15,5 nařídilo MD s ohledem na aktuální informace o stavu mostního objektu a prostoru kolem něj uzavření dálnice D8 v úseku mezi exitem 9 a exitem 18 pro veškerou dopravu nad 12 t.
Objídzná trasa pro dálkovou tranzitní dopravu bude vedena z Prahy po rychlostní silnici R7 do Loun, po silnici I/28 a I/15 do Mostu a po silnici I/13 a I/8 do Teplic a dále na D8, směr Německo - Praha bude veden tou samou trasou opačně.
Objízdná trasa bude vyznačena pro všechny druhy vozidel bez omezení, pro automobily do 12 t bude mít charakter trasy odklonové.
Re: D8 - Opravy, rekonstrukce
Ani já nechci být hnidopich, ale ta B13 by musela být ještě s dodatkovou tabulkou že souprava max. 12t. Protože jinak se B13 vztahuje pouze na auto a pouze na vlek, takže se přes to legálně dá jet se soupravou 24t.dvs píše:Pokud by to bylo pro veškerou dopravu nad 12 t, tak by tam musela být značka B13 s hodnotou 12t. Nechci být hnidopich, ale jde o ty autobusy.
Re: D8 - Opravy, rekonstrukce
Původně to bylo pro veškerou dopravu, od včerejšího večera už tam smí autobusy, bylo prokázáno, že v levém pásu nehrozí akutně propad, z důvodu nezhoršování stavu ale nesmí na místo zvýšená zátěž, která by kavernu mohla zvětšovat. Již o víkendu by mohla být provizorně opravená pravá polovina a pak bychom tam pustili i těžkou dopravu, ale nerad bych předbíhal...
Re: D8 - Opravy, rekonstrukce
Děkuji za informaci, praxe z dnešního rána byla taková, že BUS se vydal raději po I/16 přes Uhy, Hleďsebe a už otevřený most do Veltrus na staré I/8 dnes II/608. Aspoň si užila ta stará větev I/16 v kopci Hleďsebe zase provoz, když je pořád vedená jako I. třída.
Re: D8 - Opravy, rekonstrukce
Ta dvoji existence I/16 mě překvapila, v mapách se starý úsek většinou značí jako II/616, ale na oficiální mapě ŘSD jsou šestnáctky opravdu dvě. Vlastně těch úseků, kdy má ŘSD ve správě starou i novou trasu, je celkem dost, namátkou I/38 Kolín, Nymburk a Mladá Boleslav, I/18 Dubno, D3 Mezno-Chotoviny. Proč je ŘSD nepřevede? Provoz obou tras bude stát nemalé peníze, žejo?
Re: D8 - Opravy, rekonstrukce
- Přílohy
-
- P1060937.JPG (37.66 KiB) Zobrazeno 9614 x
Re: D8 - Opravy, rekonstrukce
Dobrá práce s tou bleskovou opravou!
ale tohle se někomu povedlo
ale tohle se někomu povedlo
ŘSD píše:...
Na přímý pokyn ministra dopravy České republiky Zbyňka Staňury přistoupilo ...
Re: D8 - Opravy, rekonstrukce
To víš smetanu nemůže slíznout někdo "obyčejný"! Jestli se jim to podaří dotáhnout až do otevření, tak na české poměry opravdu super. Pak že zázraky neexistují! Smekám.
Re: D8 - Opravy, rekonstrukce
Jo jo, to když byla tsunami v Japonsku, tak českým internetem kolovala nějaká fotka 3 denní opravy dálnice, která sklízela úšklebky na české dálnice, že by to tu nebylo možné.
Re: D8 - Opravy, rekonstrukce
Jenom si dovolím malou poznámku k nápadům tenhle mostek uzavřít, uvědomte si, že voda tady dělala problém v roce 2002 a dělá ho zase, důvod je, že dynamika prodění inundací prstě směřuje silný proud sem (taky je tu zaniklé rameno)
takže pokud to tu uzavřete, tak se ten proud opře o násep dálnice a pojede podél něj až k hlavnímu mostu, u kterého navíc bude extrémně namáhaná opěra
co by to s celým náspem mohlo udělat si snad dokáže představit každý
naopak je potřeba nechat vodě co nejvolnější průchod, podle mě ten mostek prostě moc úzký na to, co tudy musí téct, proto tudy voda proudí velmi rychle
rezultát z toho je, že je potřeba světlost mostu naopak zvětšit
zavřením mostu navíc navýšíte hladinu rozlivu
dlouhý inundační most by naopak Kralupům ulehčil
takže pokud to tu uzavřete, tak se ten proud opře o násep dálnice a pojede podél něj až k hlavnímu mostu, u kterého navíc bude extrémně namáhaná opěra
co by to s celým náspem mohlo udělat si snad dokáže představit každý
naopak je potřeba nechat vodě co nejvolnější průchod, podle mě ten mostek prostě moc úzký na to, co tudy musí téct, proto tudy voda proudí velmi rychle
rezultát z toho je, že je potřeba světlost mostu naopak zvětšit
zavřením mostu navíc navýšíte hladinu rozlivu
dlouhý inundační most by naopak Kralupům ulehčil
Re: D8 - Opravy, rekonstrukce
dopraviinfo.cz píše:D8 - 15-16km na trase Praha - Bílinka; Současná omezení: Směr Ústí n/L; 15 km-16km - vozidla jedou pravým jízdním pruhem, provoz nad 12 tum obnoven. Směr Praha; 16 km -15 km provoz převeden do proti : Dopravní uzavírky a omezení
05.06.2013 09:35 - 05.07.2013 10:35
jízdní pruh uzavřen ; Od 5.6.2013 09:35 do 5.7.2013 10:35; D8 - 15-16km na trase Praha - Bílinka; Současná omezení: Směr Ústí n/L; 15 km-16km - vozidla jedou pravým jízdním pruhem, provoz nad 12 tum obnoven. Směr Praha; 16 km -15 km provoz převeden do protisměru, provoz nad 12 tun obnoven.; jízdní pruh uzavřen; Odklon od 8.6. 19.00 hod. zrušen, provoz těžké nákladní dopravy odnoven...
Tak to bylo v pátek nějaké trochu nadnesené a moc sebechvály. Pokud to dobře chápu, tak se teď jezdí po opravené druhé půlce v režimu 1+1 včetně kamionů a bude to takto zavřené (ptedepe=omezené) ještě měsíc...hh píše:Jo jo, to když byla tsunami v Japonsku, tak českým internetem kolovala nějaká fotka 3 denní opravy dálnice, která sklízela úšklebky na české dálnice, že by to tu nebylo možné.
Re: D8 - Opravy, rekonstrukce
Ano, ale takto to bylo v plánu, provizorně opravit jednu polovinu tak, aby tam mohla všechna vozidla. Teď se musí zpracovat řádný projekt a dálnice opravit definitivně...
Re: D8 - Opravy, rekonstrukce
a proto jsem navrhoval ty trubky do náspupetrsida píše:...naopak je potřeba nechat vodě co nejvolnější průchod, podle mě ten mostek prostě moc úzký na to, co tudy musí téct, proto tudy voda proudí velmi rychle
...
řešení "ala Cidlina" tu bohužel narazí, že by bylo nutné dálnici uzavřít
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: D8 - Opravy, rekonstrukce
Lenny tu psal, že by to zase nebylo neřešitelné...
K té současné opravěLenny píše:Zcela jistě to lze technicky vyřešit. Analogický problém je při rekonstrukci mostu, kdy je budována nová spodní stavba. Taky musejí ubourávat po polovinách. Technicky to problém není. Projekt by mohl být nakreslen taky vcelku rychle. Horší je to papírově.
Já jsem to z té tiskové zprávy ŘSD takto teda nepochopil. Když napíšou opravena a plně otevřená, tak si představím všemi pruhy a nějaké opravy pod mostem.mapman píše:Ano, ale takto to bylo v plánu, provizorně opravit jednu polovinu tak, aby tam mohla všechna vozidla. Teď se musí zpracovat řádný projekt a dálnice opravit definitivně...
Naposledy upravil(a) dvs dne 9.6.2013 18:57:00, celkem upraveno 1 x.
Re: D8 - Opravy, rekonstrukce
Tisková zpráva ŘSD je v tomhle naprosto zcestná, to je pravda... O úplném zprovoznění se při nouzovém řešení vůbec nemluvilo...
Re: D8 - Opravy, rekonstrukce
To Mike: Principielně souhlas. Jenom bych se u trubek bál dvou věcí, jednak je potřeba mít dostatečnou kapacitu, přeci jenom tam proudí stovky kubíků, a také by skrz ně tekla tlaková voda. Pak by hrozilo, že si najde cestu podél trouby náspem a to by bylo naprosto fatální
ale to nevyřešíme, to si musí sednout projektant a spočítat to, problematické místo to ale je, a mělo by se asi celé předělat, možná nám mapman řekne více
problém zvětšení mostu je v celém papírování, do té doby se to musí opravit v současném stavu
dnes by se to stavělo dlouhým mostem
80. léta to projektovala bohužel takto
stejně je to například na Labi u Poděbrad, tam zatím jenom něpřišla velká povodeň, aby to prověřila
most by se dal postavit i bez úplného uzavření, nejdřív jedna půlka, pak druhá, dneska jde v podstatě všechno (realizovalo se to například při přestavbě křižovatky na Střížkově)
ale to nevyřešíme, to si musí sednout projektant a spočítat to, problematické místo to ale je, a mělo by se asi celé předělat, možná nám mapman řekne více
problém zvětšení mostu je v celém papírování, do té doby se to musí opravit v současném stavu
dnes by se to stavělo dlouhým mostem
80. léta to projektovala bohužel takto
stejně je to například na Labi u Poděbrad, tam zatím jenom něpřišla velká povodeň, aby to prověřila
most by se dal postavit i bez úplného uzavření, nejdřív jedna půlka, pak druhá, dneska jde v podstatě všechno (realizovalo se to například při přestavbě křižovatky na Střížkově)
Re: D8 - Opravy, rekonstrukce
Až polistopadová léta 90. Stavba 0802 Úžice - Nová Ves: Stavbu projektoval VPÚ DECO a provádly SSŽ, o.z. 3 Praha. Stavba probíhala v období prosinec 1993 až duben 1997. Úsek byl do provozu uveden 18. říjnu 1996.petrsida píše:dnes by se to stavělo dlouhým mostem 80. léta to projektovala bohužel takto
Pravda zatím velká voda to neprověřila, ale před lanovým mostem západním směrem jsou dva mosty o délce 120m přes polní cesty a malé vodoteče. mapy.czpetrsida píše:stejně je to například na Labi u Poděbrad, tam zatím jenom něpřišla velká povodeň, aby to prověřila
-
- Příspěvky: 959
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: D8 - Opravy, rekonstrukce
Nestačilo by pár metrů před mostem ty břehy zpevnit tak, aby voda neměla šanci podemlít těleso mostku?
Re: D8 - Opravy, rekonstrukce
To se teď udělá.