Stránka 10 z 13

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Napsal: 15.7.2017 22:51:39
od Kuba
D8 12-18 km směr Drážďany dnes již dokončeno a zprovozněno. Povrch na první pohled super, úplně jsem zapomněl, že ta uzavírka už je pryč a najednou koukám, že jsem u Nové Vsi. Směr Praha ještě nějaké omezení trvá, tam pojedu zítra.

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Napsal: 16.7.2017 22:47:55
od Kuba
D8 km 18-12 směr Praha je 2+2, uzavřen je odstavný pruh plus cca půl metru do pravého. Tipuji, že proběhne výměna, resp. zejména doplnění převážně chybějících svodidel a také plotů proti zvěři. Ale to jen hádám. Kdo ví bližší info nechť napíše.

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Napsal: 17.7.2017 13:55:01
od hh
Jenom nějaká přídlažba, svodidla na té jedné straně, cca na 14 dní, pak zcela hotovo!

A v srpnu se rozjede km -2 - 5, letos kanal.+svodidla v SDP, 2018 asfalt.

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Napsal: 17.7.2017 14:33:56
od Kuba
A ploty se instalovat nebudou? Pokaždé se divím, že tady ještě chybí.

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Napsal: 24.7.2017 9:11:16
od dvs
Tak už začaly přípravy na uzavírku u Prahy. Cca od 3.km už namontovali stojany s "barevnou hudbou" - proměnné dopravní značky se slunečními panely. V MÚK Zdiby na stojanech nejsou značky, ale asi jenom čidla.

Pro montáž si vybrali sobotní dopoledne, aby si lidé cestující na dovolenou užili. :twisted:

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Napsal: 27.7.2017 13:46:57
od kasme
MD ČR píše:částečná uzavírka dálnice D8, za účelem provádění akce „D8 oprava AB vozovky v km 5,151
až -2,248 L, 1. a 2. etapa“, a to

1. zpevněné krajnice, odbočovacího a připojovacího pruhu a části pravého jízdního pruhu v levém pásu dálnice v km -0,342 až -0,905, na dobu od 30. 7. 2017
do 18. 8. 2017, 19:00 hod. (1. etapa),

2. zpevněné krajnice a části pravého jízdního pruhu v pravém pásu dálnice v km -1,312 až -1,005, na dobu od 30. 7. 2017 do 18. 8. 2017 (1. etapa),

3. levého a části pravého jízdního pruhu (schéma DK 250) nebo pravého jízdního pruhu
a zpevněné krajnice (schéma DK 231) v levém pásu dálnice v km cca 5,460 až -2,356, na dobu od 18. 8. 2017, 19:00 hod. do 20. 8. 2017, 10:00 hod. (přestavba dopravně-inženýrského opatření),

4. levého a části pravého jízdního pruhu (schéma DK 250) nebo pravého jízdního pruhu
a zpevněné krajnice (schéma DK 231) v pravém pásu dálnice v km cca -2,456 až 5,380, na dobu od 19. 8. 2017, 19:00 hod. do 21. 8. 2017, 10:00 hod. (přestavba dopravně-inženýrského opatření),

5. levého jízdního pruhu v levém pásu dálnice v km 5,460 až -2,356, na dobu
od 20. 8. 2017, 10:00 hod. do 19. 11. 2017 (2. etapa),

6. levého jízdního pruhu v pravém pásu dálnice v km -2,456 až 5,380, na dobu
od 21. 8. 2017, 10:00 hod. do 19. 11. 2017 (2. etapa).

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Napsal: 27.7.2017 18:03:08
od dvs
Nebyl by tu někdo šikovný a to úřední ptydepe přeložil.

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Napsal: 27.7.2017 19:46:59
od mapman
Bude se provádět nejdříve provizorní rozšíření mezi odpočívkou Zdiby a exitem Zdiby vpravo spolu s výstavbou provizorního připojovacího pruhu na Zdibech směr Praha (bude tu STOPka).
V 2. etapě se uzavřou levé pruhy a bude se dělat modernizace SDP :)

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Napsal: 1.8.2017 7:00:18
od huklos
Jak psal dvs, tak včera barevná hudba již v provozu.
Nicméně bych se rád zde optal znalců - jsou tak hloupé předpisy, ministerští úředníci, či oboje? Již od 3. km proměnnými značkami (počátek mírného stoupání do Zdib za ČS) rychlost omezena na 100 km/h, a to celé stoupání. Takže naprosto nesmyslné omezení již cca 2 km před zúžením. A bohužel Němci jedoucí do Prahy toto značení zaregistrovali... Pro mne osobně je to příklad, kdy úplná nesmyslnost na silnici vede řidiče k pohrdání a ignorování dopravního značení.

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Napsal: 1.8.2017 8:40:55
od jozka
Stoupani smerem do Zdib za CS? Kde a kterym smerem to je?

A v cem je vlastne problem? V tom, ze ty dva km projedete o 15 vterin pomaleji?

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Napsal: 1.8.2017 9:03:51
od Bobek
Vzhledem ke zmíněnému km 3 bych řekl, že od Klíčan. :)
(Omezení rychlosti začíná tak nějak vždycky kus před uzavírkou, tady se asi čekají kolony, tak se prsklo dál. Anebo aby to pro další etapy nemuseli furt stěhovat a zároveň je k té proměnce lepší přístup. Nevím, žíly mi to netrhá.)

Podle očekávání se kvůli kruháči před nájezdem se stopkou krásně ucpávají i všechny ostatní směry, včetně sjezdu v opačném směru atd. :kladivo:

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Napsal: 1.8.2017 11:23:51
od jozka
Souhlas se vsim, jen mi tam nesedelo to stoupani.

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Napsal: 1.8.2017 12:45:55
od Bobek
Tak jasně, oproti Postřižínu je to placka, ale Klíčany 270 m.n.m., Pošta 300.

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Napsal: 1.8.2017 13:23:03
od jozka
Na 3km :-) Toho si nikdo nevsimne ani na kole.

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Napsal: 1.8.2017 18:13:48
od Martin z Ostravy
Bobek píše:Vzhledem ke zmíněnému km 3 bych řekl, že od Klíčan. :)
(Omezení rychlosti začíná tak nějak vždycky kus před uzavírkou, tady se asi čekají kolony, tak se prsklo dál. Anebo aby to pro další etapy nemuseli furt stěhovat a zároveň je k té proměnce lepší přístup. Nevím, žíly mi to netrhá.)
Proto bych právě čekal využití proměnného značení, tj. že v minimální provozu jiné odstupňování rychlosti, než ve špičkách při tvorbě kolon. Ale asi jsem bláhový.

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Napsal: 1.8.2017 21:46:18
od mapman
Barevná hudba je nastavená tak, že při slabém provozu tam je jen zákaz předjíždění pro NA na poslední dvou párech, při silnějším provozu se spíná harmonizace rychlosti, tj. rychlost dopravní proudu se uměle sníží a předchází se tak vzniku kolon skokovým dobržďováním před čelem kolony a při koloně už tam svítí varování před kolonou. Loni na D5 se tento systém testoval (s harmonizací i bez ní) a bylo prokázáno, že to má vliv na snížení rizika vzniku kolony. Proto to samé i tady. Jde jen o to, jestli se naučíme tyhle systémy respektovat možná pak bude i těch kolon míň...

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Napsal: 7.8.2017 21:02:53
od Mike
už to asi vypuklo
dnes celý den ucpaná VR, kolony až k D10
naopak nájezd na Proseku směr VR takřka bez aut...

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Napsal: 7.8.2017 21:09:27
od dvs
Co vypuklo? Nemyslite zúžení Kbelske na 1+1 kvuli oprave te lavky pro chodce?

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Napsal: 8.8.2017 19:38:14
od Mike
a tak to se omlouvám, je to možné
jak jsem zahlédl kolonu, rychle pryč z okruhu na místní komunikace
po příčinách jsem detailně nepátral

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Napsal: 18.8.2017 5:43:40
od Rudyk
Cituji ze stránek Dálnice-silnice.cz
Stavba 0803 Nová Ves - Doksany je vybudována v kategorii D 26,5/120 a měří 16,351 km. Dokumentace EIA byla zveřejněna 26. ledna 1993, dne 29. srpna 1994 proběhlo veřejné projednání posudku dokumentace EIA. 27. října 1994 vydalo MŽP ČR souhlasné stanovisko. Součástí stavby byla MÚK Roudnice, 6 mostů, 5 nadjezdů, 1 železniční most, oboustranná odpočívka a přeložky plynovodů, plynovodů, vedení NN a VN. Celkový objem zemních prací byl 1,606 mil. m3.
Stavba začíná za MÚK Nová Ves. Odtud vede východním obchvatem Nové Vsi, pokračuje kolem Ledčic mosty přes železniční tratě a kolem obcí Mneteš, Vražkov a Straškov-Vodochody podél silnice II/608. Následuje MÚK Roudnice se silnicí II/240 (osmička). V blízkosti letiště pokračuje mostem přes silnici II/246 dál až k již postavenému úseku 0804, kde před MÚK Doksany končí.
Náklady na stavbu byly 1,88 miliardy Kč a patří mezi jednu z nejlevnějších u nás. Stavbu projektoval VPÚ DECO a provádly SSŽ, o.z. 3 Praha. Stavba byla zahájena 26. říjnu 1998 a dokončena byla v srpnu 2001. Slavnostně byla uvedena do provozu 18. června 2001. Na konci stavby je umístěn vyrovnávací kilometrovník 0,052.
Moje otázky jsou ohledně oboustranné odpočívky, která zřejmě byla vypuštěna, kde měla být?
Dále se tam píše ohledně výstavby jednoho železničního mostu, ale obě tratě jsou překonány nadjezdy, o který most se jedná.

Ale k rekonstrukcím, pokud se kouknete na data zprovoznění a na životnost a aktuální stav AB povrchu, musím konstatovat že se životnosti blíží k 20 letům a jsou tam minimální opravy, opravdu tyto úseky považuji za jedny z těch hodně kvalitních! A to tam ještě nejsou vyjeté koleje od kamionů!

Dále jsem se chtěl tady zmínit ohledně projektování, konkrétně MUK Roudnice. Projektant asi počítal, že Roudnice leží v Ústeckém kraji a proto má tento tvar, ale nyní se, že ji postavili špatně, jelikož převažující směr je sjezd a nájezd na prahu a jak při sjezdu, tak i nájezdu se musí odbočit doleva a ještě dát přednost autům, které přejíždí horizont přes nadjezd a je to tam hodně nebezpečné. Tady bych chtěl ukázat všem projektantům jak néééé! Podíl dopravy na nájezdu a sjezdu je 80/20 možná i víc ve prospěch směru na Prahu!

Poslední odstavec je fakt úsměv, při délce 16,35km a objemu zemních prací je cena v rámci cen daného období opravdu zajímavá......

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Napsal: 18.8.2017 8:43:32
od Bobek
"Bypass" od Prahy by v obdobích silnějšího provozu neškodil, ale nájezd je úplně v klidu.

(Projektanta spíš asi vedla úvaha, že to takhle má vzhledem k úhlu křížení podstatně menší zábor.)

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Napsal: 7.10.2017 22:30:30
od jozka
Se zeptam mozna hloupe... ale ta kanalizace, co se dela na prvnich kilometrech je rekonstrukce nebo tam nebyla?

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Napsal: 8.10.2017 9:17:06
od makr
Mně to přišlo jako rekonstrukce. Přidávají k tomu i chráničky. Zřejmě pro napájení portálu, telematika a asi i optické trasy atd... A myslím si, že tam dají ještě takové ty plastové zábrany na tlumení světel z protisměru. Zřejmě potřeba vyčerpat nějaké milióny.

Stavbu třípruhu bych viděl raději. Nebo možná i 4-pruhu.

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Napsal: 8.10.2017 11:08:08
od jozka
Tripruhu netreba, kolony vzniknou, jen kdyz se nejaky jetel vymazne, Navic uzke hrdlo neni prestavovany usek jako spis ty navazne, silnice I/9, Kbelska nebo Holesovicky. Jen jsem zvedavy, zda ta stavajici kanalizace (je-li nejaka) prestala slouzit uz po nejakych 25 letech, to by nebyla moc dobra vizitka.

Re: D8 - Opravy, rekonstrukce

Napsal: 8.12.2017 11:55:56
od žehož
Šesti pruh by nic neřešil, všichni bychom se stejně sešli buďto v Holešovičkách nebo na Kbelský.
Dokud nebude aspoň D0 520 tak je to zbytečný a ta nebude viz téma k ní.